۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

شرح آخرین لحظات وصحبت های زندانی سیاسی اعدام شده علی صارمی

پنج‌شنبه، ۰۹ دی ۱۳۸۹ / ۳۰ دسامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

آنچه مبخوانید آخرین صحبت ها و لحظات آقای علی صارمی زندانی سیاسی اعدام شده از زبان شاهدین است :صبح زود دنبال علی آقا رفتند که اورا برای اعدام ببرند . گفت که : میخواهم نماز بخوانم .
برایش مهر آوردند که گفت : من مهر شمارا نمیخواهم . همینجا روی زمین میخوانم و مهر را نگرفت . میخواستند چشمانش را ببندند که گفت : چشمانم را نبندید . میخواهم با چشمان باز بروم .

میخواهم خودم نظاره گر صحنه واعمال شما باشم. سربازی که مامور اجرای حکم بود به او گفته است که : مرا ببخشید من سربازم و مامور که علی قهرمان به او گفته است که : تو کار خودت را بکن . من از تو ناراحت نیستم . سپس شهادتین خودرا گفته است و سه بار یاحسین ، یاحسین ، یاحسین گفته است .


همان صدایی که خانواده اش بیرون از اوین آنرا شنیده بودند و بدنشان از آن صدای بلند برخود لرزیده ، اما نمیخواستند باور کنند که پدرشان از بینشان به پرواز درآمده بدون آنکه اورا دیده باشند .
همچنین همسر علی صارمی نیز در بیان خاطره ای گفته است:یکی از همبندیهای او وقتی که دیده است علی آقا همراه آنها به بند ۳ نرفته است از من خواست که به او بگویم که به علی آقا بگوید که درخواست بدهد که نزد آنها ببرندش . اما وقتی به علی آقا گفتم : خیلی ناراحت شد و گفت که : من از این جنایتکارا ن درخواست کنم ؟ من هیچ درخواستی ازآنها ندارم . هیچوقت تا به الان هیچ درخواستی ازآنها نداشتم و درخواستی هم نمیکنم .

دلنوشته بهروز جاوید طهرانی برای علی صارمی: آزاده ای دیگر که سر بر دار شد

چهارشنبه، ۰۸ دی ۱۳۸۹ / ۲۹ دسامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

دلنوشتۀ زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی تنها زندانی سیاسی بازمانده از جنبش دانشجویی ۱۸ تیر ۷۸ به مناسبت شهادت شهید راه آزادی مردم ایران علی صارمی

متن دلنوشته بهروز به قرار زیر می باشد:
با نامه ای که طی آن به طور دستجمعی اقدام به محکومیت اعدام مجاهد و مبارز آزادیخواه شهید علی صارمی نمودیم دلم راضی نشد و دلنوشته ای دیگر لازم دیدم تا به سهم خود دینم را به این آزاده بزرگوار ادا کرده باشم.

علی صارمی به گفتۀ دوست و دشمن فردی پرهیزکار، مهربان، مردم دوست، عاشق و استوار بود وی با.... این رژیم منحوس بازداشت و بیش از ۲۳ سال حبس کشید تا اینکه این بار در قبرستان خاوران در مراسم یادبود اعدامهای سال ۶۷ دستگیر و به اعدام محکوم شد. در مراسم یادبود دلاور مردان و شیر زنانی که آخر خود نیز به آنها پیوست .علی صارمی آرزو داشت روزی کمیته تحقیق به همراه دادگاهی مستقل در مورد اعدام های دهۀ ۶۰ تشکیل گردد.

اعدام علی صارمی ثابت کرد که رژیم طاقت کوچکترین انتقاد و اعتراض مسالمت آمیز را هم ندارد و هر صدای مخالف را با چوبۀ دار خفه می کند.
اینک که ایرانیان برای خارج شدن نام سازمان مجاهدین از لیست گروه های تروریستی لحظه شماری می کنند رژیم حاکم قصد دارد خشم خود را از مجامع و محافل بین المللی بر سر هواداران این سازمان در زندانها خالی کند ولی با این وجود هیچ سعادت و افتخاری بالاتر از کشته شدن در راه حق و آزادی سراغ ندارم و مدالی بالاتر از آن ندیدم که دشمن حتی از جنازۀ بی جان شهیدی وحشت داشته و از تحویل کالبد بی جان شهید به خانواده اش بیمناک ومرعوب گردد.
شهادت این عزیز را به تمام مبارزین، مجاهدین و آزدیخواهان جهان تبریک و تهنیت عرض نموده و آرزو دارم راه و هدف او هدف ما گردد.
ما شیشه بشکسته ایم باکی نداریم زکس شیشه هر چند بشکند تیزتر گردد.

۸ دی ما ۱۳۸۹
بهروز جاوید طهرانی
بند ۳ زندان رجایی شهر کرج

۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

آخرين پيام شهيد علي صارمي 3 ديماه 1389

بنابه گزارشات رسیده کثیری از زندانیان سیاسی بند ۳ زندان گوهردشت کرج مراسمی برای گرامیداشت شهید راه آزادی علی صارمی برگزار نمودند.
سه شنبه غروب ۷ دی ماه اکثر زندانیان سیاسی بند ۳ زندان گوهردشت کرج ضمن تجمع در حسینیه بند ۳ زندان مراسم گرامیداشتی برای شهید راه آزادی علی صارمی برگزار نمودند این مراسم از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز و تا ساعت ۲۰:۳۰ ادامه یافت .

زندانیان سیاسی ابتدا یک دقیقه سکوت اعلام کردند. سپس هر کدام از آنها که خاطره ای از آقای صارمی داشتند برای سایر زندانیان نقل کردند. پس از آن زندانیان سیاسی با حداقل امکانات موجود اقدام به تهیۀ خرما و پخش آن در بین سایر زندانیان نمودند.
در پایان زندانیان سیاسی بر ادامه راه شهدای آزادی عهد کردند و تا رسیدن به آزادی،دمکراسی و حقوق بشر از تلاش و کوشش باز نخواهند ایستاد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۷ دی ۱۳۸۹ برابر با ۲۸ دسامبر ۲۰۱۰

ب

در سحرگاه سه شنبه دژخیمان رژیم فاشیستی و مذهبی ملایان علی صارمی (62 ساله) را اعدام کردنند.

۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

حمله به ساکنان اشرف در بیمارستان و مجروح و مضروب شدن دهها تن از مجاهدان

حمله به ساکنان اشرف در بیمارستان و مجروح و مضروب شدن دهها تن از مجاهدان

یک‌شنبه، ۰۵ دی ۱۳۸۹ / ۲۶ دسامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

حمله به ساكنان اشرف در بيمارستان و مجروح و مضروب شدن دهها تن از مجاهدان

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - نیروهای عراقی، همچون گشتاپوی نازی، بیمارستان اشرف را به مرکز سرکوب و شکنجه تبدیل کرده اند.
در شرایطی که حمایت گسترده عراقی و بین المللی از اشرف اوج می گیرد، به خصوص پس از قطعنامه ۲۵نوامبر پارلمان اروپا، سمینار ۱۷دسامبر واشینگتن و کنفرانس بین المللی ۲۲دسامبر پاریس و همچنین پس از تشکیل دولت شراکتی در عراق، فاشیسم دینی حاکم بر ایران و مزدوران عراقیش، به شدت به وحشت افتاده و در صدد هستند، با استفاده از تعطیلات کریسمس و سال جدید میلادی، اقدامات سرکوبگرانه جدیدی را علیه اشرف به اجرا در بیاورند.

حمله به ساكنان اشرف در بيمارستان و مجروح و مضروب شدن دهها تن از مجاهدان

روز گذشته، شنبه چهارم دی ماه نیروهای عراقی به دستور کمیته سرکوب اشرف مستقر در نخست وزیری این کشور، در چارچوب مضایقات فزاینده پزشکی، از یک گروه هشت نفره از ساکنان اشرف که از ۲۰ماه پیش به منظور ایجاد تسهیلات برای بیماران، در محوطه بیمارستان مستقر شده اند، با تهدید و ارعاب خواستند محوطه بیمارستان را ترک کنند.
هر چند مشخص بود هدف از این اقدام غیر قانونی، اعمال محدودیت بیشتر پزشکی برای ساکنان و استفاده از اهرم پزشکی به مثابه یک عامل شکنجه و سرکوب است، برای اجتناب از رویارویی با نیروهای عراقی، تصمیم به ترک محل گرفتند. به همین خاطر جرثقیل و کامیون ساکنان برای انتقال بنگال، به محل بیمارستان رفت. پس از بلند کردن بنگال، نیروهای عراقی به فرماندهی افسر مزدور حیدر عذاب ماشی, از انتقال بنگال جلوگیری کردند و در صدد سرقت بنگال و جرثقیل و کامیون بر آمدند.

حمله به ساكنان اشرف در بيمارستان و مجروح و مضروب شدن دهها تن از مجاهدان


همزمان, نیروهای عراقی محل استقرار افراد فوق را از روز گذشته محاصره کرده و حتی اجازه رساندن آب و غذا و لباس گرم به آنان که در داخل بنگال محبوس بودند, نمی دادند.
نمایندگان ساکنان اشرف برای خاتمه دادن به بحران به سرهنگ دوم عبداللطیف عبدالامیر هاشم فرمانده نیروهای سرکوبگر عراقی پیشنهاد کردند، اگر بیمارستان به بنگال نیاز دارد ساکنان هزینه آن را می دهند. اما این سرقت نقض قوانین بین المللی و حتی نقض قوانین عراق است و ساکنان حاضر به تن ندادن به این شرایط ظالمانه نیستند. سرهنگ لطیف گفت این موضوع را با کمیته مطرح خواهد کرد.

حمله به ساكنان اشرف در بيمارستان و مجروح و مضروب شدن دهها تن از مجاهدان


ساعت ۱۴امروز, یکشنبه۵دی ماه, نیروهای عراقی به دستور کمیته سرکوب و به فرماندهی سرهنگ لطیف در حالیکه با ۲۵زرهپوش هاموی حمایت می شدند، به مجاهدانی که در بیمارستان مستقر بودند حمله کرده و آنها را با چوب و چماق و باتون به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و مجروح کردند. مهاجمان آنها را به زور از محل بیرون کردند. علاوه بر این به شماری از مجاهدان که در نزدیکی محل بیمارستان حضور داشتند حمله کرده و آنها را نیز مجروح و مضروب نمودند. دهها تن مجروح و مضروب شدند که وضعیت برخی از آنها وخیم است. یکی از افراد بنام بهروز مهاجر در اثر ضربه باتون به ناحیه ریه در وضعیت بحرانی به سر می برد.

حمله به ساكنان اشرف در بيمارستان و مجروح و مضروب شدن دهها تن از مجاهدان


همزمان نیروهای عراقی امروز از ورود دو پزشک متخصص چشم و بیماریهای داخلی که بعد از مدتها به اشرف رفته بودند, جلوگیری کردند.
پس از اینکه حفاظت اشرف در ۲۰۰۹ به نیروهای عراقی منتقل شد، ساکنان این بیمارستان و تمامی امکانات آن را در اختیار دولت عراق قرار دادند. از این پس نیروهای عراقی همچون گشتاپوی نازیها، بیمارستان را به مرکزی برای سرکوب و شکنجه تبدیل کرده اند. از یکماه قبل به دستور کمیته سرکوب اشرف نیروهای عراقی شروع به گسترش محدوده بیمارستان کرد و قسمتهایی از محوطه داخلی اشرف را با کشیدن سیاج, ضمیمه بیمارستان کردند تا برای اقدامات سرکوبگرانه آزادی عمل بیشتری داشته باشند. این بیمارستان هم اکنون به طور عملی در اشغال کامل نیروهای نظامی عراقی است و فرماندهی آنان نیز در آنجا مستقر شده است.

حمله به ساكنان اشرف در بيمارستان و مجروح و مضروب شدن دهها تن از مجاهدان


مقاومت ایران توجه دبیرکل ملل متحد, شورای امنیت, نماینده ویژه دبیرکل در عراق و سفیر و فرمانده نیروهای آمریکایی را به اقدامات خصمانه و خشونت آمیز نیروهای عراقی جلب کرده و می خواهد که برای جلوگیری از خونریزی مجدد نیروهای آمریکایی حفاظت اشرف را بر عهده گرفته و تیم مانیتورینگ سازمان ملل نیز در اشرف مستقر شوند. مقاومت همچنین از عموم مراجع مدافع حقوق بشر، از اتحادیه ها و سندیکاهای پزشکان خواستار محکوم کردن این اقدامات سرکوبگرانه و اقدام فوری برای متوقف کردن آن می باشد.

حمله به ساكنان اشرف در بيمارستان و مجروح و مضروب شدن دهها تن از مجاهدان

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۵دی۱۳۸۹ (۲۶دسامبر۲۰۱۰)

اطلاعات رژیم سلاح آموزش در اختیار القاعده قرارداده و آنها را به کشورهای عربی می فرستد

یک‌شنبه، ۰۵ دی ۱۳۸۹ / ۲۶ دسامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

تلویزیون الشرقیه سوم دیماه گزارش داد عوامل القاعده از خاک ایران جایی که شماری از فرماندهان القاعده در آنجا حضور دارند به شاخه اول آن در کردستان و شاخه دوم آن در سراسر عراق اعزام می شوند.
الشرقیه خاطرنشان کرد: اسناد ویکی لیکس فاش کردند که اطلاعات رژیم ایران سلاح در اختیار القاعده قرار داده و آنها را در داخل ایران آموزش داده و سپس آنها را به کشورهای عربی دور مثل یمن و سودان منتقل می کند, جایی که مدتی را در آنجا سپری می کنند و سپس از طریق سوریه وارد خاک عراق می شوند».

۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

جولیانی: این‌که سازمان شما سازمانی تروریستی نامیده شود، فقط مایه ننگ است
کنفرانس بین‌المللی حمایت از اشرف و دموکراسی برای ایران
کنفرانس بین‌المللی حمایت از اشرف و دموکراسی برای ایران
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
تلویزیون یورونیوز ۲۳ دسامبر هر ده دقیقه یک بار خبر مربوط به برگزاری کنفرانس بین‌المللی «اشرف، سیاست ایران» را، که توسط کمیته فرانسوی « برای ایران دموکراتیک» در پاریس برگزار شد، پخش کرد. در این خبر آمده است: «سازمان مجاهدین خلق ایران با برگزاری کنفرانسی در پاریس که در روز چهارشنبه با حضور مقامات آمریکایی و اروپایی برگزار شد، خواهان حذف نام این سازمان از فهرست گروههای تروریستی آمریکا شد. رودلف جولیانی، شهردار سابق نیویورک یکی از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس گفت: ”اینکه سازمان شما سازمانی تروریستی نامیده شود، فقط مایه ننگ است“.
سال گذشته اتحادیه اروپا این سازمان را از فهرست گروههای تروریستی خارج کرد و امسال نیز بیش از نیمی از نمایندگان پارلمان اروپا خواستار حذف این سازمان از فهرست سازمانهای تروریستی ایالات متحده آمریکا شدند»....


میلاد عیسی مسیح‌ (ع)، پیامبر عشق و رهایی مبارک باد .

یلاد عیسی مسیح‌ (ع)، پیامبر عشق و رهایی مبارک باد

تولد مسیح
تولد مسیح

سلام بر مبشر رهایی و رحمت و منادی مهر و عطوفت

هر سال یک ‌شب، نور شمعها، صدای دل‌انگیز ناقوسها و طنین زیبای ترانه‌های مذهبی، درهم می‌آمیزند، تا تولد خجسته عیسی مسیح را گرامی بدارند. تولد نوری که در دل تیرگی قرنهای دور، درخشید. ناقوسی که برای عشق و عدالت به‌صدا درآمد و ترانه‌یی که نغمه تکامل و کرامت انسان را در گوش جان بشریتِ سرگشته، طنین‌انداز کرد.
در عید میلاد، دستها به‌یکدیگر فشرده می‌شوند. قلبها به‌هم نزدیکتر می‌شوند، دیدارها تازه می‌گردند و هدیه‌ها به‌نشانه محبت، رد و بدل می‌گردند. چرا که محبت و برادری و رحمت، ارمغان عیسی (ع) برای بشریت بود.
در عید میلاد مسیح، کاجهای سبز را به‌خانه می‌آورند و چراغانی می‌کنند. نشانه‌یی ازپیروزی حیات و سرسبزی در دل زمستان افسرده مرگزای.
مگر عیسی مسیح نبود که با نفسش، زندگی را بر مرگ چیره نمود و با کلامش، زمستان روح انسانها را به‌بهار سرسبزی و شکفتگی گوهر انسانی مبدل کرد؟
پیامبر بزرگی که با تولدش در چنین روزی تاریخ بشریت را ورق زد، پیام مجسم رهایی و یگانگی بود.
اولین کلماتی که او در حیاتش به‌زبان آورد، توحید بود و خیر و برکت و تبری جستن از شقاوت و ستمگری. و هنگامی که مادرش مریم عذرا که وجودش یکی از فرازهای تابناک تاریخ انسان است، به‌خاطر به‌دنیاآوردن مسیح، آنچنان در معرض تیرهای تهمت و افترا و فرافکنی مرتجعان و دین‌فروشان قرار گرفته بود که جز روزه سکوت، چاره‌یی نیافت، عیسی‌مسیح به‌گونه‌یی معجزه‌آسا به‌سخن آمد و با اعلام هویت و پیامبری و رسالت رهاییبخش خود بر ‌پاکی و مقام و مرتبت مادر مقدسش نیز گواهی داد:
والسّــلام عـلّی یوم ولدت و یوم اموت و یوم ابعث حیا.
درود بر‌من، روزی که‌زاده شدم، روزی که بمیرم و روزی که دیگر‌بار زنده و برانگیخته شوم.

حضرت عیسی (ع)، پیام آسمانیش را ‌ـ‌‌که پیام آزادی وبرادری و پیام امید و روشنایی است‌ـ‌ با پذیرش انواع شداید و سختیها به‌مردم رساند. او، یاران و پیروانش را به‌فداکاری و ازخودگذشتگی برای تحقق آزادی و صلح و عدالت فرامی‌خواند و می‌گفت: هرکس به‌خاطر اسم من، خانه‌ها یا برادران یا خواهران یا پدر یا مادر یا زن یا فرزندان یا زمینها را ترک کرد، صدچندان خواهد یافت و وارث حیات جاودانی خواهد ‌شد.
اما، نخستین کسی که در مسیر فداکاری و گذشتن از همه‌چیز برای تحقق این آرمانهای مقدس، قدم نهاد، مادر عیسی، حضرت مریم عذرا علیها‌السلام بود. بانویی مطهر، که ‌بار این رسالت را حتی قبل از تولد حضرت عیسی (ع) به‌دوش کشید و رسالت رهاییبخش خود را با شجاعت و مقاومتی مافوق تصور به‌انجام رساند. زنی که قرآن مجید از او در شمار بزرگترین منادیان یگانگی و راهگشایان رهایی انسان یاد می‌کند و برایش منزلتی مانند پیامبران بزرگ توحید قائل می‌شود. زنی که نه فقط در میلاد مسیح و ظهور مسیحیت بلکه در گسترش و ادامه تاریخی پیام رحمت و رهایی دیگر پیامبران توحید، نقش ویژه‌یی داشته است.

مسیح، مبشر رهایی فرزند انسان اگر نسبت به‌محرومان و کوبیده‌شدگان، همه مهر و عطوفت بود، اما به‌همان اندازه با ستمگران و درندگان انسانها و با دجالان و دین‌فروشان سر ستیز داشت و با آنان جز با خشم و کین سخن نمی‌گفت. در بیت‌المقدس وقتی که سران کاتبان و فریسیان ریاکار از جمعیتی که دل به‌پیام عیسی (ع) داده بودند، به‌وحشت افتاده او را مورد غضب و اعتراض قرار دادند؛ عیسی با بانگی که طنینش علیه دین‌فروشی و دجالگری تا جاودان به‌گوش خواهد رسید، بر ‌آنها فریاد زد: ‌ای ماران و افعی‌زادگان چگونه از عذاب جهنم خواهید گریخت.

گزیده‌یی از سخنان عیسی مسیح‌ (ع)

«… چه دشوار است که ثروتمندان به‌ملکوت خدا وارد شوند. زیرا گذشتن شتر از سوراخ سوزن آسانتر است از دخول ثروتمندی در ملکوت خدا…» انجیل لوقا ـ 18
«اسلحه تام خدا را بردارید، تا بتوانید در روز شریر مقاومت کنید و همه کار را به‌جا آورده بایستید. پس کمر خود را به راستی بسته و جوشن عدالت را در برکرده بایستید… و بر روی این همه، سپر ایمان بکشید که با‌ آن بتوانید تمامی تیرهای آتشین شریر را خاموش کنید و خودِ نجات، و شمشیر روح را که کلام خداست بردارید…» (از رساله پولس رسول به افسسیان‌ـ باب 6)

«از کسانی که جسم را می‌کشند ولی قادر به کشتن جان نیستند، نترسید». انجیل لوقا ـ 11
«روح خدا در من است، زیرا که مرا مسح کرد تا فقیران را بشارت دهم و مرا فرستاد تا شکسته‌دلان را شفا بخشم و اسیران را به رستگاری و کوران را به بینایی موعظه کنم و تا کوبیدگان را آزاد سازم». انجیل لوقاـ 4
«خوشا به‌حال زحمتکشان برای عدالت، زیرا که ملکوت آسمان از آن ایشان است». انجیل متی‌ـ 5
«بپرهیزید از کاتبانی که خرامیدن در لباسهای دراز را می‌پسندند و سلام در بازارها و صدر کنائس و بالا نشستن در ضیافتها را دوست می‌دارند و خانه‌های بیوه زنان را می‌بلعند و نماز را به ریاکاری طول می‌دهند. اینها عذاب شدیدتر خواهند یافت». انجیل لوقا. 20 و 47
«وای بر شما ای کاتبان و فریسیان ریاکار، وای بر شما نیز ای فقیهان، زیرا که بارهای گران بر مردم می‌نهید و خود بر آنها یک انگشت هم نمی‌گذارید… حکمت خدا نیز فرموده است که به سوی ایشان انبیا و رسولان می‌فرستم؛ و بعضی از ایشان را خواهند کشت و بر بعضی جفا خواهند کرد. تا انتقام خون جمیع انبیا که از بنای عالم ریخته شد، از این طبقه گرفته شود. از خون هابیل تا خون ذکریا که در میان مذبح و هیکل کشته شد. بلی به شما می‌گویم که از این فرقه بازخواست خواهد شد». انجیل لوقا‌ـ 12
«اینک بنده من، که برگزیدم و حبیب من، که خاطرم از وی خرسند است. روح خود را بر وی خواهم نهاد. تا انصاف را بر امتها اشتهار نماید… تا آن که انصاف را به نصرت در آورد و به نام او امتها امید خواهند داشت» انجیل متی ـ 12
«این قوم به لبهای خود مرا حرمت می‌دارند، لیکن دلشان از من دور است… پس بدیشان گفت که حکم خدا را نیکو باطل ساخته‌اید تا تقلید خود را محکم بدارید» انجیل مرقس ـ 7
«چون روزه‌دارید مانند ریاکاران، ترشرو مباشید. زیرا که صورت خود را تغییر می‌دهند تا در نظر مردم روزه‌دار نمایند… لیکن تو چون روزه‌داری، سرت را روغن بزن و صورتت را بشوی تا در نظر مردم روزه‌دار ننمایی…» انجیل متی ـ 6
«هرکه از شما بزرگتر باشد، خادم شماست و هرکه خود را بلند کند، پست گردد و هرکه فروتن شود، سرفراز گردد…
وای بر‌شما ‌ای کاتبان و فریسیان ریاکار که درهای ملکوت آسمان را به‌روی مردم می‌بندید. خودتان وارد نمی‌شوید و طالبان ورود را مانع می‌شوید. وای بر‌شما راهنمایان کور که پشه را صافی می‌کنید و شتر را فرو می‌بلعید. وای بر‌شما‌ ای کاتبان، از آن‌رو که بیرون پیاله و بشقاب را پاک می‌کنید و درون آن‌را سرشار از جبر و ظلم می‌دارید. ‌ای کاتبان ریاکار که چون قبرهای سفیده شده می‌باشید که از بیرون نیکو می‌نماید لکن درون آنها از استخوان مردگان و پلیدیها پر است». انجیل متی ـ 23

گذری به فرهنگ و شعر فارسی در پرتو میلاد مسیح (ع)

یلدا، شبی سیاه و بلند، که آبستن ‌صبح روشن رهایی و شکوفایی است.
گفته‌اند که فلسفه نامگذاری شب یلدا در فرهنگ ایرانی، آن است که مسیح پیامبر در این شب به‌دنیا آمده است.
آورده‌اند که کلمه یلدا که ریشه سریانی دارد و سریانی، از زبانهای دنیای باستان، یا زبان اصلی انجیل است و در سریانی، یلدا به‌معنی میلاد و مراد از میلاد، شب ولادت حضرت مسیح است و از این‌رو ایرانیان، شب یلدا را با شب ولادت عیسی مسیح (ع) تطبیق داده‌اند. شبی که با شب مرسوم و معمول میلاد مسیح نزد ملل دیگر 4شب فاصله دارد.
چنان که محققان در این باره گفته‌اند، در ایران باستان، یلدا در اصل، جشن ظهور میترا یا مهر بوده و مسیحیان ایران، آن را در قرن چهارم میلادی، از آیین مهر‌پرستی ایرانیان گرفته و روز میلاد مسیح را با آن مقارن قرار دادند.
در ادبیات فارسی به‌این تقارن، اشاره‌های بسیار شده است و از‌جمله، خاقانی شروانی گفته است:

سخنم بلند‌نام از سخن تو گشت و شاید
که درازنامی، از نام مسیح یافت یلدا
در شعر و ادبیات فارسی، یلدا اساساً سمبل سیاهی و بلندی است و هر پدیده‌یی را که بخواهند با سیاهی و بلندی توصیف کنند یا وقتی که بخواهند به‌یک دوران ظلمت و حاکمیت ظلم و جور اشاره کنند، از استعاره یلدا استفاده می‌کنند. سعدی گفته است:
همه بر‌آن همه دردم امید درمان است
که آخری بود آخر، شبان یلدا را

و باز هم از سعدی است که:

برآی ‌ای صبح مشتاقان اگر هنگام روز آمد
که بگرفت این شب یلدا ملال از ماه و پروینم
اگر چه در بیشتر این اشعار، شب یلدا طولانی‌ترین و سیاهترین شبهاست، اما با خودش مژده برآمدن صبح، آمدن روز و طلوع خورشید را به‌همراه دارد.
شب یلدا اگر‌چه شبی بلند و سرد و سیاه است. در دل همین شب و تیرگی، مسیح به‌دنیا می‌آید و یلدا با خود بشارتی مسیحایی را به‌صبحی روشن هدیه می‌کند.
وهمین منطق تاریخ و منطق حرکت هستی است، هر شبی بشارت صبح، هر دوران حکومت سیاهی و ظلمت، بشارت آمدن مسیحانفسی را دارد. و باز به‌قول خاقانی:
همه شبهای غم آبستن روز طرب است
یوسف روز به‌چاه شب یلدا بینند

۱۳۸۹ دی ۲, پنجشنبه

واکنش سراسیمه خبرگزاری سپاه پاسداران به کنفرانس پاریس و حمایت مقامات سابق آمریکا از مجاهدین

پنج‌شنبه، ۰۲ دی ۱۳۸۹ / ۲۳ دسامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس)، روز پنجشنبه، در یک واکنش دردآلود به کنفرانس بین المللی پاریس پیرامون «اشرف و سیاست ایران»، شوک و ضربه ای را که ولی فقیه نظام از این کنفرانس دریافت کرده، برملا کرد. خبرگزاری حکومتی فارس ۲ دی: «با بیهوده خواندن سیاست اوباما مقابل ایران اعلام شد؛ حمایت ۴ مقام عالیرتبه آمریکایی از منافقین و براندازی در ایران
یک گروه ۴ نفره از مقامات عالیرتبه آمریکایی در سخنرانی خود در نشستی ضدایرانی در پاریس با بیهوده خواندن سیاست "باراک اوباما" در قبال ایران خواستار حمایت فنی و محرمانه واشنگتن از گروهک تروریستی منافقین و تقویت مخالفان ایران برای براندازی دولت در تهران شدند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "واشنگتن‌پست"، گروهی از جمهوری‌خواهان برجسته آمریکا که در دولت‌های سابق آمریکا مسئولیت‌هایی در حوزه امنیت داخلی بر عهده داشته‌اند با حضور در نشست کمیته فرانسوی "برای ایران دموکراتیک" در پاریس، متعلق به گروهگ تروریستی مجاهدین خلق [منافقین]، بشدت از سیاست "باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران انتقاد و اعلام کردند که سیاست اوباما در قبال تهران به هیچ عنوان نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند.
"رادولف جولیانی" شهردار اسبق نیویورک، "تام ریج" وزیر کشور اسبق آمریکا، "فرانسس تاونسند" مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید و "مایکل موکاسی" دادستان کل سابق آمریکا از جمله جمهوری‌خواهان سرشناس آمریکا بودند که در این نشست حاضر شدند.
این جمهوریخواهان آمریکایی همچنین در این نشست از دولت اوباما درخواست کردند تا نام گروهک تروریستی منافقین را از فهرست سازمان‌های تروریست خارجی آمریکا حذف و این گروهک را برای براندازی دولت تهران تقویت کند.
دادستان کل سابق آمریکا به طور خاص در نشست اخیر این بنیاد فرانسوی به صراحت از دولت اوباما خواست تا تمام حمایت‌های فنی و محرمانه لازم برای کسانی که برای پایان دادن به ظلم در ایران مبارزه می‌کنند، را فراهم آورد.
وی در ادامه تأکید کرد: اقدامات کنونی اوباما هیچ فایده‌ای جز این ندارد که تنها مانعی موقت برای توسعه برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کند.
بنابراین گزارش، این چهار جمهوریخواه برجسته آمریکایی همگی در سخنرانی‌های خود در نشست اخیر در فرانسه گروهک تروریستی منافقین را هم‌ردیف با مخالفان در ایران قرار دادند و بر حمایت دولت آمریکا از مخالفان در ایران برای براندازی دولت "محمود احمدی‌نژاد" رئیس‌جمهور ایران تأکید کردند.
علاوه بر این، "تام ریج"، "جان بولتون "، "فرانسس تاونسند" و "مایکل موکاسی" از مقامات عالیرتبه آمریکا که همگی در دوران ریاست‌جمهوری "جرج بوش" فعالیت می‌کردند یک هفته پیش نیز در سمپوزیومی با عنوان "مبارزه و مهار تهدیدهای هسته‌ای و تروریستی ایران: گزینه‌های سیاسی آمریکا چه چیزهایی است؟" از دولت "باراک اوباما" رئیس‌جمهور کنونی آمریکا درخواست کردند تا گروهک تروریستی منافقین را از لیست سیاه تروریستی آمریکا حذف کرده و از تغییر نظام در ایران حمایت کند.
بر اساس این گزارش، گروهک تروریستی منافقین در ۸ اکتبر ۱۹۹۷ در دوران ریاست‌جمهوری "بیل کلینتون" توسط وزارت خارجه آمریکا به عنوان سازمان تروریستی خارجی معرفی شد و در سال‌های پس از آن در دولت جرج بوش نیز سازمانی تروریستی معرفی شد.
این در حالی است که مباحثی در خصوص حمایت پشت پرده دولت آمریکا از این گروهگ تروریستی مطرح بود.
مقامات آمریکایی در شرایطی برای خارج کردن نام گروهک ترویستی منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی در آمریکا تلاش می‌کنند که پارلمان اروپا نیز در اوایل ماه جاری با صدور قطعنامه‌ای از وزارت امور خارجه آمریکا خواست تا نام گروهک منافقین را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کند».

۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

افسر سپاه پاسداران: باید ژنرالهای آمریکایی را کشت
فاکس نیوز
فاکس نیوز
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
تلویزیون فاکس‌ نیوز خبر داد یکی از فرماندهان سپاه پاسداران تهدید کرده است که باید ژنرالهای آمریکایی را کشت. یک سرلشکر رژیم ایران گفته است در انتقام حمله به دو تن از دانشمندان هسته‌یی ایران باید آمریکاییها را اعدام کرد‌. مصاحبه با جیم والش

جیم والش، تحلیلگر ایران و متخصص امنیت بین‌المللی در دانشگاه «ام.آی.تی» آمریکا گفت اولاً که این یک واکنش خلاف اصول و ناشایست است. شما هیچ‌گاه نشنیده‌اید که یک ژنرال آمریکایی چنین تهدیدی علیه افسران کشور دیگری بکند. فردی که این تهدید را کرده یک فرمانده بسیج است. بسیجیها، شبه‌نظامیان و اراذل او باش غیرنظامی هستند که در روستاها عضوگیری می‌شوند و به سپاه پاسداران می‌پیوندند. بسیجیها غیرحرفه‌یی هستند و در سرکوب داخلی به‌کار گرفته می‌شوند. آنها جزیی از سپاه پاسداران نیستند و نمی‌توانند چنین حملاتی را سازماندهی کنند. لذا این فرد بزرگتر از دهان خودش حرف زده است.

فاکس‌نیوز پرسید این فرد چه وزنی در ارتش ایران دارد و احتمال اجرای چنین تهدیدی چیست؟
جیم والش گفت: یکانهای مختلفی در سپاه پاسداران وجود دارد و یکانی که دست به اعدام و کشتار می‌زند و قبلاً هم در خاک کشورهای خارجی اقدام به ترور کرده است، نیروی قدس است. این گروهی است که در عراق فعالیت دارد و در جریان جنگ عراق در این کشور مشکلات زیادی به‌وجود آورد. نیروی قدس می‌تواند چنین عملیاتی را انجام دهد. فاکس‌ نیوز گفت به نظر می‌رسد هرچه کشورهای یاغی مانند رژیم ایران بیشتر تحت فشار و انزوا قرار گیرند، بیشتر به قلدری رو می‌آورند. جیم والش گفت: این کاملاً درست است. هرچه رژیم ایران بیشتر منزوی می‌شود، بیشتر به خودسری رو می‌آورد و دست به کارهای تنفرانگیز می‌زنند.
عاقبت هواپیمای بدون سرنشین رژیم
هواپیمای بدون سرنشین
هواپیمای بدون سرنشین
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
یک هواپیمای بدون سرنشین رژیم نزدیکی سایت اتمی فردو نزدیکی قم سقوط می‌کند، اما رژیم با ۱۸روز تأخیر خبر را علنی می‌کند! چه کاسه‌یی زیر نیم کاسه است!

در روز ۱۷آذرماه جاری روزنامه سپاه پاسداران موسوم به جوان از سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین خبر داد.
داستان از این قرار است که در روز ۲۹آبان ماه برخی از اهالی روستاهای «علی آباد کورگل» و «جعفرآباد» شاهد سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین نزدیکی تاسیسات اتمی فردو بودند. گفته می‌شود پس از اعزام یک تیم جستجو به منطقه، لاشه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین با هویت نامشخص در منطقه کشف شد. موتور هواپیما به همراه بال شکسته توسط تیم جستجو به شهر قم منتقل شد. طبق گفته اهالی این روستاها، هواپیما توسط پدافند سایت فردو و در ساعتهای پاپانی روز مورد اصابت قرار گرفته و از سه نقطه در حال سوختن در آسمان مشاهده شد. در کنار محل سقوط مکانی وجود داشت که به احتمال زیاد مشخص می‌کند شخصی یا اشخاصی به آن‌جا رفته و اسناد و مدارک موجود را به‌وسیله گازوئیل سوزانده‌اند. رژیم آخوندی این خبر را مدت ۱۸روز علنی نکرد. درصورتی‌که اگر این خبر اقدامی جاسوسی و یا نفوذ به حریم هوایی رژیم بود، رژیم آخوندی حتماًًًًًًًً با آب و تاب و جاروجنجال بسیار در همان روز آن را اعلام می‌کرد. روز ۲۹آبان یعنی روز سقوط هواپیمای بدون سرنشین آخرین روز مانور پدافند هوایی ارتش تحت امر رژیم بود. به گفته سخنگوی مانور، ۱۰فروند هواپیمای بدون سرنشین به‌عنوان نیروی مهاجم در مانور به‌کار گرفته شده بودند که همه آنها با آتش پدافند هوایی سرنگون شدند. از این‌رو به یقین می‌توان نتیجه گرفت که این هواپیما یکی از همان هواپیماهای بدون سرنشین مانور بوده است.
جعفر پناهی سرکوب هنرمندان توسط رژیم آخوندی را محکوم کرد
جعفر پناهی
جعفر پناهی
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
جعفر پناهی کارگردان سینما سرکوب هنرمندان توسط رژیم ایران را محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه وی در دادخواست خود در روز سه‌شنبه در دادگاه، گفت: مقامهای رژیم ایران هنرمندان ایرانی را برای ایجاد رعب و وحشت، می‌رباید. پناهی گفته است ”ما قبلاً هم با سانسور روبه‌رو بوده‌ایم، اما این اولین بار است که یک کارگردان حکم زندان دریافت می‌کند تا او را وادار به توقف فیلم سازی کنند“. …

بازداشت پناهی توسط هنرمندان و کارگردانان بزرگی مانند استیوین اسپیلبرگ، مارتین اسکورسیز، آنگ لی و اولیور استون مورد اعتراض قرار گرفته است.

واکنش خامنه ای دلیل روشن دست داشتن رژیم در قتل حریری است

چهارشنبه، ۰۱ دی ۱۳۸۹ / ۲۲ دسامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

به اطلاعیه دبیرخانه شواری ملی مقاومت تحت عنوان اظهارات خامنه ای علیه دادگاه بین المللی لبنان، دلیل روشن دست داشتن رژیم در قتل حریری» که امروز سی ام آذر صادر شده است، توجه فرمایید:
خامنه ای, ولی فقیه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران، روز دوشنبه, ۲۹آذر, در ملاقات با امیر قطر گفت: دادگاه بین المللی لبنان قتل رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان «دادگاهی فرمایشی است که هر حکمی بدهد مردود است».

او سپس با لحن تهدیدآمیز افزود: «امیدواریم طرفهای تأثیرگذار و دخیل در لبنان، بر اساس عقل و حکمت عمل کنند تا این موضوع به یک مشکل تبدیل نشود».
خانم مریم رجوی, رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، این اظهارات را مبین وحشت خامنه ای از برملا شدن نقش رژیم و شخص خودش در این جنایت بزرگ و عواقب منطقه یی و بین المللی آن توصیف کرد. وی گفت: ولی فقیه درمانده رژیم دادگاه مزبور را با بیدادگاههای رژیم آخوندی و قضات آن را با جنایتکارانی مانند مرتضوی و صلواتی اشتباه گرفته است. مریم رجوی افزود: این اظهارات هیچ تردیدی در دخالت و مسئولیت مستقیم رژیم در قتل حریری باقی نمیگذارد. خامنه ای طی دو دهه دستور ترورهای خارج کشوری از جمله قتل مخالفان را صادر کرده است. چیزی که دادگاهها و مراجع قضایی کشورهای اروپایی نیز در احکام خود بر آن تاکید کرده اند. خانم رجوی تأکید کرد تهدیدهای مفتضح خامنه ای نشان میدهد او و رژیمش هیچ اعتباری نه برای دادگاه و عدالت و نه برای ملل متحد و شورای امنیت قائل نیستند.


رئیس جمهور برگزیده مقاومت از مجمع عمومی و شورای امنیت خواست اظهارات خامنه ای را قویأ محکوم نموده, و رژیم آخوندی را از سازمان ملل و ارگانهای آن اخراج کنند. و رسیدگی به جنایتهای تروریستی این رژیم را, که بهیچوجه مردم ایران را نمایندگی نمی کند, در دستور کار قرار دهند. این رژیم مسئولیت صدها عمل تروریستی ازجمله علیه اعضای مقاومت ایران در خارج کشور را بر عهده دارد.


از مدتها پیش، سردمداران رژیم آخوندی و مزدوران لبنانی آنها برای پنهان نگهداشتن نقششان در قتل رفیق حریری و دهها تن از مقامهای لبنانی، با تمام قوا و امکانات و با شانتاژ و تهدید تلاش می کنند از صدور قرار اتهام توسط دادگاه جلوگیری کنند. حال که این اقدامها مؤثر واقع نشده, خامنه ای شخصأ وارد شده تا شاید با تیغ کشی و فتوا صادر کردن، دادگاه را خنثی و یا کم اثر کند. چیزی که یادآور فتوای ضد اسلامی و ضد انسانی علیه سلمان رشدی است. قبل از این حزب الله, که به طور رسمی خود را تابع ولایت فقیه و مقلد و تحت فرمان خامنه ای معرفی می کند، تهدید کرده بود به تصمیم دادگاه تسلیم نخواهد شد و در صورت صدور چنین قراری، علیه دولت لبنان دست به اقدام خواهد زد.
دادگاه مزبور که مقر آن در لاهه است و هزینه آن از سوی کشورهای مختلف و به خصوص اتحادیه اروپا پرداخت می شود، در سال۲۰۰۵ به درخواست دولت لبنان و با قطعنامه شورای امنیت ملل متحد، برای بررسی ترور رفیق حریری تشکیل شد. رئیس دادگاه، پروفسور آنتونی کاسس از برجسته ترین حقوقدانان بین المللی است و سالانه گزارش کار دادگاه را به دبیرکل ملل متحد می دهد. دادگاه قرار است به زودی قرار اتهام برای مسئولان این جنایت صادر کند.

کنفرانس بین المللی پاریس- اشرف و سیاست در باره ایران

چهارشنبه، ۰۱ دی ۱۳۸۹ / ۲۲ دسامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

در یک کنفرانس بین المللی در پاریس که امروز چهارشنبه ۲۲ دسامبر با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت برگزار گردید، دهها تن از شخصیتهای سیاسی و مقامات ارشد پیشین آمریکا، اروپا و کشورهای عربی جامعه جهانی را به اتخاذ یک سیاست جدید قاطع در مقابل رژیم ایران و تهدیدات آن فراخواندند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس، با عنوان «اشرف و سیاست ایران» سیاست اروپا و آمریکا در قبال مسأله ایران را بخاطر مماشات با رژیم ایران و در نظر نگرفتن، مردم و مقاومت ایران به مثابه عامل اصلی تغییر در ایران مورد انتقاد قرار داده و ّآنرا ضعیف و ناکارا در مقابل تهدید جدی رژیم ایران برای کل جامعه جهانی اعلام کردند.

رودی جولیانی شهردار نیویورک و کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات سال ۲۰۰۸، فرانسس تاونزند مشاور پرزیدنت بوش در امنیت ملی و ضدتروریسم تا سال ۲۰۰۹، مایکل موکیزی وزیر دادگستری تا سال ۲۰۰۹، تام ریج، وزیر امنیت داخلی آمریکا تا سال ۲۰۰۵ و همچنین سید احمد غزالی نخست وزیر پیشین الجزایر، الن ویوین وزیر سابق امور اروپایی فرانسه و هیاتهای پارلمانی از فرانسه، انگلستان، نروژ، دانمارک و دیگر کشورهای اروپایی برخی از شرکت کنندگان در این کنفرانس را تشکیل میدادند.

شرکت کنندگان ضمن تاکید بر اتخاذ بلادرنگ یک سیاست قاطع از جانب جامعه جهانی در قبال رژیم ایران تاکید کردند. این سیاست شامل:

  • اعمال تحریمهای همه جانبه نفتی، تکنولوژیک تسلیحاتی علیه رژیم بویژه سپاه پاسداران از سوی آمریکا در هماهنگی با اتحادیه اروپا،
  • لغو بلادرنگ برچسب تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا علیه سازمان مجاهدین خلق ایران، نیروی اصلی اپوزیسیون، تضمین حفاظت و رعایت حقوق ساکنان اشرف از طریق استقرار دائمی یک گروه از نیروهای آمریکایی و استقرار یک تیم مانیتورینگ ملل متحد و تاکید بر حقوق آنان به عنوان افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو
  • محکوم کردن نقض وحشتناک حقوق بشر توسط رژیم ملایان و حمایت اخلاقی و سیاسی قوی از خواست مردم ایران برای تغییر رژیم و استقرار دمکراسی و حقوق بشر

خانم مریم رجوی طی سخنانی در این جلسه گفت ”راه حل صحیح مسأله ایران، تغییر رژیم است. یک تغییر دمکراتیک به دست مردم و مقاومت ایران. این همان عنصر تعیین‌کننده معادله ایران است. هر سیاستی که راه را برآن ببندد، مهمترین اهرم تغییر و مهمترین نقطه ضعف رژیم را نادیده گرفته است. این اشتباه را به روشنی می‌توان در قبال اشرف دید. ایالات متحده مطلع بود که مسئولیت امنیت اشرف را به عراق منتقل کرد درحالیکه از رابطه مالکی با رژیم ایران و سیاستهای جنایتکارانه و سرکوبگرانه او کاملا مطلع بود. در این انتقال کنوانسیون چهارم ژنو،کنوانسیون منع شکنجه، اصل نان رفولمان و اصل حق حفاظت نقض شد. ملاها چرا از یک گروه محصور و بی‌سلاح در ۷۰ کیلومتری مرز ایران می‌هراسند؟ زیرا می‌دانند که کلید تغییر در آن‌ جاست. زیرا می‌دانند اشرف با هزار زن پیشتازش الهام بخش برابری و آزادی برای زنان است”.

خانم رجوی گفت: بزرگترین خطای سیاست تعامل قراردادن نام مجاهدین در لیست تروریستی آمریکا بوده است. وقتی دینامیزم تغییر را در ایران قفل می کنید، چگونه انتظار دارید که تحریمها موثر واقع شود؟

در این کنفرانس همچنین آقای سید احمد غزالی نخست وزیر سابق الجزایر اعلام نمود که ۵۳ تن از نخست وزیران و وزرای سابق کشورهای مختلف جهان در هفته های گذشته بیانیه هایی را امضا کرده اند که متضمن ضرورت اتخاذ یک سیاست قاطع علیه رژیم ایران، حمایت از ساکنان کمپ اشرف در عراق از سوی آمریکا و خارج کردن سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست آمریکا می باشد. او اعلام کرد که این درخواست شب گذشته برای هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا ارسال شده است.

الن ویوین وزیر سابق اروپایی فرانسه بیانیه اکثریت اعضای سنای فرانسه ـ را اعلام کرد. در این بیانیه با یادآوری این واقعیت که« مردم ایران با قیام خود … نشان داده اند که خواهان پایان دیکتاتوری مذهبی هستند» و با اشاره به تلاش رژیم آخوندی برای «نابودی ۳۴۰۰ تن از مخالفان ایرانی در کمپ اشرف»، تأکید می‌کند:« دولت فرانسه از موضع مسئولیت خود باید از سازمان ملل متحد بخواهد حضور فعالتری در حمایت از حقوق ساکنان اشرف اعمال نماید ومسئولیت حفاظت آنها را بپذیرد. ما فکر می‌کنیم ایالات متحده آمریکا باید, در اجرای پروژه قطعنامه ای که از حمایت اکثریت کنگره این کشور برخوردار شده، تضمین های کافی برای حفاظت این افراد را ایجاد نماید و دولت عراق را به برسمیت شناختن حقوق ساکنان اشرف به عنوان افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو فرا بخواند».

آقای جولیانی شهردار نیویورک و کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات سال ۲۰۰۸، در سخنان خود در این کنفرانس گفت: سازمان مجاهدین برای استمالت از رژیم ایران در لیست تروریستی قرار گرفت. فکر میکردند که می شود با رژیم ایران معامله و مذاکره کرد چیزی را داد و چیزی را گرفت. وی گفت وقت آن رسیده که این لیست گذاری ملغی شود زمان آن رسیده که آمریکا با اشتیاق دنبال شما باشد. دولت ما در انتقال حفاظت اشرف به دولت عراق نیز اشتباه کرد. چرا دنیا برنشوریده است؟ این تقصیر ماست.

آقای تام ریچ، وزیر امنیت داخلی آمریکا تا سال ۲۰۰۵ گفت: من این افتخار را داشتم که با اعضای خانواده های ساکنان اشرف ملاقات کنم ما داریم زمان را از دست می دهیم. آمریکا باید همان مسیر اروپا را برای خارج کردن نام مجاهدین از لیست تروریستی دنبال کند. این پیام ما برای دولت عراق است: آن بلندگوها را پایین بکشید. محاصره پزشکی را لغو کنید من در کنار مجاهدین هستیم و از آن ها حمایت می کنم. تا روزی که یک ایران صلح آمیز را برای مردمشان به ارمغان بیاورند.

آقای مایکل موکیزی، وزیر دادگستری آمریکا در سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، سخنران بعدی این برنامه بود وی از جمله گفت: نگهداشتن نام مجاهدین در لیست تروریستی مایه شرم برای دولت من است. شیطان بزرگ اکنون با سیاست استمالت بزرگترین کمک را به همین رژیم ایران کرده است.

خانم فرانسیس تاونزند، مشاور پرزیدنت بوش در امنیت ملی و ضدتروریسم تا سال ۲۰۰۹ گفت: راجع به سیاست شکست خورده استمالت زیاد شنیده اید. در آمریکا می گویند کنترل تا زشتی استمالت را بپوشانند. این لیست گذاری شکست خورده است. اگر آمریکا میخواهد تاثیری داشته باشد باید اقدامی بیش از حرف انجام دهد. و بیشترین تغییری که می تواند انجام دهد این است که همین امروز مجاهدین را از لیست خارج کند.

در ادامه این برنامه، آقای ایوبونه، استاندار و نماینده پیشین مجلس فرانسه، آقای خوان گارسه، حقوقدان برجسته بین المللی و مشار سیاسی سالوادر آلنده، خانم آن ماری لیزن، رئیس افتخاری سنای بلژیک، ژان پیر برار نماینده مجلس فرانسه، موریس بوسکاور شهردار تاورنی فرانسه، طی سخنانی خواستار لغو بلادرنگ برچسب تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا علیه سازمان مجاهدین خلق ایران شدند و بر ضرورت حفاظت از اشرف تاکید کردند.

ژان پیر برار نماینده پارلمان فرانسه اعلام کرد که ۱۰۰ پارلمانتر فرانسوی با ارسال نامه ای به پرزیدنت اوباما نظرات خود در مورد وضعیت ایران و اپوزیسیون را به اطلاع رییس جمهور آمریکا رسانده اند. در این نامه نمایندگان فرانسوی تاکید کردند که نامگذاری جنبش اپوزیسیون ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی توسط وزارتخارجه را به مثابه یک مانع در برابر تلاشها برای برخورد به تهدیدات فزاینده رژیم ایران علیه صلح و امنیت منطقه‌یی و بین المللی» ارزیابی می‌کنند. کما این که « از سوی دیگر بهانه ای در دست رژیم ایران و نیروهای وابسته به آن در عراق برای سرکوب اعضای این سازمان در کمپ اشرف در عراق است».پارلمانترهای فرانسوی استمرار این برچسب را هم‌چنین «علامت غلطی هم به مردم ایران و هم به رژیم ایران» شمرده‌اند و از پرزیدنت ایالات متحده خواسته‌اند که شخصاَ دخالت کرده و نامگذاری مجاهدین را لغو کند».

۱۳۸۹ آذر ۳۰, سه‌شنبه

مریم رجوی عموم مردم به‌ویژه جوانان را به یاری خانواده‌های داغدار و نجات مجروحان و زیر آوار ماندگان فراخواند
مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، به بازماندگان زلزله مرگبار کرمان تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده درگذشتگان بردباری آرزو نمود. این زلزله که دوشنبه شب۲۹آذر روستاهای کرمان را لرزاند، شمار زیادی قربانی در میان مردم محروم و ستمدیده آن سامان بر جای نهاد و بسیاری از روستاها را به کلی ویران کرد. مریم رجوی از عموم مردم به‌ویژه جوانان خواست به یاری خانواده‌های داغدار و نجات مجروحان و زیر آوار ماندگان بشتابند.
خبرهای اولیه حاکی است که رژیم هیچ اقدامی برای نجات انبوه مردمی که زیرآوار گرفتار شده‌اند، نکرده است و تلفات به‌طور مستمر افزایش می‌یابد.

خانم رجوی افزود: مسئول اصلی بالابودن تلفات فجایع طبیعی در ایران، حاکمیت ضدبشری و ضدایرانی آخوندها است که با چپاول ثروتهای مردم ایران و هزینه کردن بخش عمده درآمدهای کشور در پروژه‌های نظامی، سرکوب، اتمی، صدور تروریسم و تبلیغات سرکوبگرانه حکومتی، برای میهن ما جز فقر و ویرانی و از بین رفتن بنیادهای اقتصادی ارمغانی نداشته است. رژیم آخوندها به‌رغم زلزله خیز بودن این منطقه نه تنها هیچ اقدام پیشگیرانه‌یی نکرده است، بلکه حتی با وجود زمین‌لرزه‌های پیاپی روزهای اخیر در روستای حسین آباد، هیچ‌گونه اقدام بازدارنده‌یی برای در امان داشتن مردم از این همه ویرانی و مصیبت انجام نداده است. هم‌چنان‌که بازماندگان زلزله هولناک بم در سال۸۲، هنوز از حداقل امکانات زندگی محرومند و در فقر و نابسامانی روزگار می‌گذرانند.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت گفت: تنها راه پایان‌دادن به همه بلایای سیاسی، اقتصادی و آثار گسترده حوادث طبیعی نجات مردم ایران از بلا و شر عظیم رژیم منحوس ولایت‌فقیه و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم و صرف ثروتهای مردم در مسیر رفاه و پیشرفت آنان است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳۰آذر۱۳۸۹ (۲۱دسامبر۲۰۱۰)

شب یلدا.


فرلرسیدن شب یلدا بر همه هموطنان عزیزم مبارک باد.
جشن یلدا .جشن غلبه اهورا بر اهریمن است جشن پیروزی روشنایی بر سیاهی است. به امید برپا کردن جشن پیروزی مردم ایران درزیباترین وطن .