۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

غلط کردم گویی سرلشگر جنایتکارعراقی الشمری"من بیگناهم".

سرلشگر شمری در واکنش به احضاریه دادگاه اسپانیا: من بیگناهم، نیروهای مسلح از بغداد برای حمله به اشرف آمده بودند

سه‌شنبه، ۱۴ دی ۱۳۸۹ / ۰۴ ژانویه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

بيشتر بخوانيد: دادگاه مرکزی تحقیق در اسپانیا، جنایتهای نیروهای عراقی در اشرف را جنایت علیه جامعه بین المللی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت اعلام کرد. خبرگزاری فرانسه ـ بغداد ـ ساعت ۱۶:۰۰ ـ ۴ ژانویه ـ یک رئیس پلیس عراقی که در جریان تحقیقات قضایی حول حمله مرگبار نیروهای عراقی به یک کمپ مخالفان ایرانی، توسط دادگاه اسپانیا، برای حضور در دادگاه احضار شده بود، روز سه شنبه نقش خود را در این حمله انکار کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرلشگر شمری رئیس پلیس استان دیالی، روز سه شنبه در واکنش به احضاریه دادگاه اسپانیا گفت نیروهای مسلحی که به اشرف حمله کردند از خارج از استان دیالی و از بغداد آمده بودند، آنها بعد از این که وارد کمپ شدند، از پلیس دیالی خواستند یک ایستگاه که یک ایستگاه پلیس در داخل کمپ برقرار کند و این کاری بود که ما کردیم.

خبرگزاری فرانسه افزود: نیروهای امنیتی عراقی در ۲۸ ژوئیه ۲۰۰۹ به کمپ اشرف در استان دیالی عراق که محل استقرار اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران (PMOI)، اپوزیسیون اصلی در تبعید است، حمله کردند. منابع امنیتی و پزشکی در عراق گفتند که ۱۱ نفر در جریان این حمله کشته و صدها نفر مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: دادگاه مرکزی تحقیق در اسپانیا، جنایتهای نیروهای عراقی در اشرف را جنایت علیه جامعه بین المللی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه افزود: ژنرال عبدالحسین الشمری، رئیس پلیس استان دیالی به خبرگزاری فرانسه گفت «من بیگناهم».
شمری افزود: نیرویی که وارد کمپ شد از بغداد آمده بود و آنها نیروی مسلحی بودند که در این حمله شرکت داشتند و نه پلیس.
او گفت: بعد از این که آنها وارد کمپ شدند، آنها از پلیس استان دیالی خواستند که یک ایستگاه پلیس در داخل کمپ برقرار کند و این کاری بود که ما کردیم.
وی افزود: من متعجبم که چرا آنها علیه من شکایت کرده اند. من هیچ کاری در رابطه با آنچه انجام شد، نداشتم. من تکرار می کنم که نیرویی که وارد کمپ شد از خارج استان دیالی آمده بود.
خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: یک وکیل خانواده قربانیان گفت: یک دادگاه ملی اسپانیا در روز ۲۷ دسامبر، حکمی را به نفع تحقیقات در رابطه با این حمله صادر کرده است، این حکم روز سه شنبه بعد از ۵ روز که مهلت استیناف بوده، فعال شده است.
قاضی فرناندو آندرو به شمری دستور داد که روز هشتم مارس ۲۰۱۱ به عنوان اولین قدم از این تحقیقات در برابر دادگاه حاضر شود. یک نسخه از این حکم توسط وکیل خوان گارسه به خبرگزاری فرانسه فرستاده شده است.
ژنرال شمری، متهم است که حمله به این کمپ را فرماندهی کرده است.
این کمپ در زمان صدام حسین رئیس جمهور پیشین عراق برای حمله علیه دولت ایران برپا شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر