۱۳۸۹ اسفند ۱۱, چهارشنبه

سی ان ان: شاهدان از شلیک توسط نیروهای امنیتی خبر می‌دهند

سه‌شنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ / ۰۱ مارس ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

تلویزیون سی ان ان ۱۰ اسفند ساعت۱۹:۵۶ گزارش داد: گزارشاتی از خشونتهای جدید در ایران دریافت می‌کنیم، یک وب سایت اپوزیسیون می‌گوید که نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان در مقابل دانشگاه تهران درگیر شده و علیه آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند. رسانه‌های خارجی اجازه پوشش مستقیم دادن به نآرامی‌ها در ایران را ندادند، رضا سیاح گزارشگر سی ان ان رضا سیاح از اسلام‌آباد دراین رابطه گزارش می‌دهد: شاهدان به ما می‌گویند که در سراسر تهران درگیری هایی در مناطق مختلف تهران جریان دارد
تظاهرات قرار بود ساعت ۱۷۰۰ به وقت محلی برگزار شود، به‌دست آوردن اطلاعات بسیار سخت است، شاهدان به ما می‌گویند که، حوالی ساعت ۶ بعدازظهر به وقت محلی، تظاهرات در دسته‌های مختلف شروع شد، در اطراف تقاطع آزادی و میدان انقلاب حدود ۲۰۰نفر شعارهای ضدحکومتی مانند ”مرگ بر دیکتاتور ”می دادند، شعار دیگری که شاهدان می‌شنوند ”خامنه‌ای قاتله حکومتش باطله ”می‌باشد.
در همین منطقه شاهدان می‌گویند که یک آخوند که به مانند یک عابر سوار بر یک موتور بوده است مورد حمله تظاهر کنندگان قرار گرفت و لباس وی را درآوردند.
استراتژی رژیم این است که سرکوب کند و اینکار را با هر وسیله‌ ممکن بدون این‌که آنها را دستگیر کند انجام می‌دهد چرا که آنها از دستگیری رسمی مخالفان نگران هستند زیرا که اپوزیسیون را تشجیع و پرانرژی‌تر می‌کند .
در عین‌حال در خیابانها به سرکوب بی‌رحمانه دست می‌زنند . این‌که جواب داشته باشد یا خیر امروز یک نمونه خوب است. این‌که جنبش اپوزیسیون دلسرد و پاسیو می‌شود یا این‌که آنها تشجیع خواهند شد ما صبر می‌کنیم تا ببینیم.
وب سایت اپوزیسیون هم‌چنین خبر از درگیری در مقابل دانشگاه تهران و میدان انقلاب می‌دهد و آنها هم‌چنین به نظر می‌رسد خبر از شلیک گلوله می‌دهند که ما نتوانسته‌ایم گزارش آن را به‌طور مستقل تأیید کنیم، این به نظر می‌رسد سناریویی باشد که ما قبلاً شاهد بوده‌ایم که علی رغم این‌که تظاهرکنندگان بیرون می‌آیند، در مقابل آنها هزاران تن نیروهای امنیتی کاملاًً مجهز در سراسر میدانها و تقاطع های اصلی تهران وجود دارند، یک شاهد به ما گفت که تهران مانند یک پادگان نظامی‌شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر