۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۰, جمعه

اوباما: نخستین تظاهرات مسالمت آمیز در منطقه درخیابان های تهران بود

پنج‌شنبه، ۲۹ اردی‌بهشت ۱۳۹۰ / ۱۹ می ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه راهبردهای جدید ایالات متحده در خاورمیانه را با توجه به خیزشهای مردمی در کشورهای منطقه، تشریح کرد.  اوباما  با اشاره به اعتراضات در ایران گفت، بياد داشته باشيم که نخستين تظاهرات مسالمت آميز در خيابان های تهران بود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود پیرامون تحولات و قیامهای ضد دیکتاتوری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، استراتژی سرکوب و دیکتاتوری از سوی دولتهای حاکم در منطقه را محکوم به شکست توصیف کرد.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود که مشروح آن از سیمای آزادی پخش شد، سیاست سرکوبگرانه رژیم ایران وتلاش این رژیم برای دستیابی به سلاح اتمی را مورد حمله قرارداد و تاکید کرد که آمریکا در برابر سیاست سرکوبگرانه رژیم ایران علیه مردم خودش درکنار مردم ایران قرارمی گیرد.

باراک اوباما درسخنان خود با یاد آوری شروع قیامهای ضد دیکتاتوری با خودسوزی اعتراضی یک جوان تونسی و سرعت وشدت تحولات که گاه طی یک هفته به دیکتاتوری خاتمه می دهند گفت، سرمایه گذاری حکومتها روی سرکوب و مسابقه اتمی از اندونزی تا شمال آفریقا چشم اندازی ندارد. خواستهای مردم برای زندگی در آزادی و برخورداری ازحقوق جهانشمول و تحولات دموکراتیک با سرعت رو به پیشروی است و سیاست خارجی آمریکا را نیز تحت تاثیر خود قرارمی دهد. سیاست آمریکا این است که از انتقال به دموکراسی درمنطقه حمایت کند که درتونس و مصرشاهد آن بودیم.

باراک اوباما درسخنرانی خود درباره صلح خاورمیانه و مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین اظهارداشت : این مذاکرات باید به نتیجه مشخص که تشکیل دو کشور جداگانه فلسطین و اسرائیل، است منجرشود و کشور مستقل فلسطین می باید شکل بگیرد.

وی با اشاره به تحولات لیبی وسوریه گفت دراین دوکشور، حکومتها تحولات را باخشونت پاسخ گفتند و درلیبی ما به اتفاق متحدانمان در ناتو به خواست مخالفان برای حمایت از آنها در برابر دیکتاتور لیبی پاسخ گفتیم.

درسوریه نیز که حکومت کشتار جمعی را علیه مردمش انتخاب کرده است، جامعه بین المللی تحریم را علیه دولت وشخص اسد اعمال کرده است

اسد تا این لحظه سیاست رژیم ایران را که متحد دولت سوریه است دنبال کرده وبه سرکوب اعتراضات مردم خود پرداخته است .

اوباما سپس سیاست سرکوبگرانه رژیم آخوندی وتلاش این رژیم برای برای دستیابی به سلاح اتمی را مورد حمله قرارداد و گفت آمریکا در کنار مردم ایران می ایستد. مردمی که تظاهرات و اعتراضات را زودتر از دیگران در خیابانهای تهران شروع کردند و رژیم ایران به سرکوب آنها دست زد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر