۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه

شهادت رضا هدی صابر، زندانی سیاسی، بر اثر اعتصاب غذا و تعلل دژخیمان در رساندن او به بیمارستان

یک‌شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۲ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

خانم مريم رجوي: تشديد سركوب و اعدام زندانيان نشان درماندگي رژيم آخوندي در برابر پايداري آنانست. خانم مریم رجوی: تشدید سرکوب و اعدام زندانیان نشان درماندگی رژیم آخوندی در برابر پایداری آنانست.
آقای رضا هدی صابر، زندانی سیاسی، ۵۲ساله، روزنامه نگار و مترجم بر اثر سکته قلبی ناشی از اعتصاب غذا و تعلل دژخیمان رژیم آخوندی در انتقال او به بیمارستان، در روز شنبه ۲۱خردادماه به شهادت رسید. پزشکان علت مرگ را سهل انگاری زندانبانان در انتقال به موقع وی به بیمارستان ذکر کردند. وی که از گردانندگان مجله توقیف شده «ایران فردا» بود طی سالهای ۷۹تا ۸۸ بارها دستگیر و زندانی شده بود و مدتها در سلولهای انفرادی به سر برده بود. او در اردیبهشت ۸۳ به ۵سال و نیم زندان محکوم شد. در سال۸۵ نیز به خاطر معاونت در ایجاد یک انجمن غیردولتی به هشت ماه زندان محکوم گردید. هدی صابر، آخرین بار، در مرداد ۱۳۸۹ دستگیر و روانه زندان اوین شد. وی از روز ۱۲خردادماه به همراه چند زندانی دیگر در اعتراض به اقدامهای خشونت بار نیروهای سرکوبگر در مراسم تشییع عزت الله سحابی، که منجر به کشته شدن دخترش هاله سحابی شد، دست به اعتصاب غذا زد و در دهمین روز اعتصاب دچار عارضه قلبی سنگین شد.
رژیم ضد بشری آخوندی در وحشت از شکل گیری حرکتهای اعتراضی در مراسم تشییع و ختم آقای صابر از تحویل پیکر او به خانواده اش خوداری کرده و به خانواده وی اجازه برگزاری مراسم نداده است.
خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، شهادت آقای رضا هدی صابر را به خانواده و دوستان وی تسلیت گفت. وی تأکید کرد: تشدید سرکوب و اعدام و زجرکش کردن زندانیان سیاسی به ویژه در ماههای اخیر، نشانه درماندگی رژیم ضد بشری آخوندی در مقابله با پایداری زندانیان دلیر و مقاوم است که همچون علی صارمی، حسین خضری، جعفر کاظمی، علی حاج آقایی، محسن دکمه چی و رضا هدی صابر، با مقاومت و سازش ناپذیری خود رژیم و دژخیمانش را به ستوه آورده اند. وی از جوانان دلیر و آزاده در سراسر ایران خواست، به مثابه یک وظیفه ملی به یاری زندانیان سیاسی و خانواده های آنها قیام کنند.
خانم رجوی عموم سازمانهای بین المللی و ارگانهای حقوق بشری، به ویژه دبیرکل و شورای امنیت و کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد را به محکومیت جنایتهای رژیم و اقدام عاجل برای نجات جان زندانیان سیاسی فرا خواند. وی خواستار احاله پرونده نقض حقوق بشر به شورای امنیت و محاکمه خامنه ای و سردمداران رژیم به اتهام جنایت علیه بشریت شد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۲خرداد ۱۳۹۰(۱۲ژوئن ۲۰۱۱)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر