۱۳۹۰ خرداد ۲۹, یکشنبه

۴۰۰۰ پارلمانتر در گردهمایی ایرانیان در خارج از کشور به برسمیت شناختن شورای ملی مقاومت فراخواندند

یک‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۹ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

در بزرگترین گردهمایی ایرانیان خارج از کشور در پاریس ۴۰۰۰ پارلمانتر به حفاظت فوری اشرف و محکومیت جابه‌جایی در عراق و به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت فراخوان دادند.

بعدازظهر امروز، شنبه ۲۸خرداد ایرانیان در گردهمایی عظیم و باشکوه خود در سالن ویلپنت در نزدیکی پاریس، خواستار تأمین فوری حفاظت اشرف از سوی سازمان ملل با کمک آمریکا و اتحادیه اروپا شدند و هرگونه جابه‌جایی ساکنان اشرف در داخل عراق را محکوم کردند و از طرح صلح‌آمیز و پایدار اروپا برای اشرف حمایت کردند. شرکت‌کنندگان حفظ برچسب تروریستی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران از سوی وزارتخارجه آمریکا را یک اقدام غیرقانونی و مشارکت در سرکوب مردم و مقاومت ایران توصیف کردند و خواستار این شدند دولت آمریکا در اجرای دستور دادگاه این برچسب را فوراً حذف کند.


در این گردهمایی که بزرگترین گردهمایی ایرانیان در خارج کشور است، صدها سیاستمدار برجسته و پارلمانتر از جریانهای و تمایلات سیاسی مختلف از... کشور از ۵قاره جهان، ضمن حمایت از مقاومت ایران و دفاع از حقوق اشرف، به شناسایی شورای ملی مقاومت از سوی جامعه جهانی فراخون دادند.
سخنران اصلی برنامه خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و سایرسخنرانان عبارت بودند از:
رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و کاندیداری ریاست جمهوری (۲۰۰۸) ؛ باب فیلنر، نماینده کنگره آمریکا؛ خانم ریتا زوسموث، رئیس پارلمان آلمان (۱۹۸۸-۱۹۹۸) ؛ مایکل موکیسی، وزیر دادگستری آمریکا (۲۰۰۷-۲۰۰۹) ؛ جان بروتون نخست‌وزیر ایرلند (۱۹۹۴-۱۹۹۷) و رئیس هیأت اتحادیه اروپا در آمریکا (۲۰۰۴-۲۰۰۵) ؛ ژان پیر برار، نماینده پارلمان از فرانسه؛ اندرو کارد، رئیس دفتر رئیس‌جمهور آمریکا (۲۰۰۱-۲۰۰۶) ؛ تام ریج، اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا (۲۰۰۳-۲۰۰۵) ؛ آلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس پارلمان اروپا؛ گیرهارد، نخست‌وزیر ایسلند (۲۰۰۶-۲۰۰۹) ؛ لرد رابین کوربت، رئیس نمایندگان کارگر در مجلس اعیان؛ نریمان الرؤسان، نماینده پارلمان اردن؛ اودی دو توئن، بنیانگذار فروم زنان برای اقتصاد و جامعه؛ سید احمد غزالی، نخست‌وزیر سابق الجزایر؛ رابرت توریسلی، سناتور سابق آمریکا؛ کارلو چیچولی، نماینده پارلمان از ایتالیا؛ ژان لوئی ریل، نماینده پارلمان از سوئیس؛ و هانری لکلرک، رئیس افتخاری لیگ حقوق‌بشر از فرانسه.

در این برنامه هم‌چنین شماری از شهرداران فرانسوی از جمله ژان پیر بکه، شهردار اورسوآز؛ نلی رولاند، شهردار ویلپنت؛ و موریس بوسکاور شهردا تاورنی سخنرانی کرده و حمایت ۵۰۰۰ شهردار فرانسوی از مقاومت را اعلام کردند. در این گردهمایی که در آستانه سی خرداد، روز شهیدان و زندانیان سیاسی برگزار شد، خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت درحالی‌که توسط خانم رضایی (مادر هفت شهید) و مهین صارمی و شماری از شهرداران فرانسوی همراهی می‌شد بر بنای یادبود شهیدان، یاد ۱۲۰هزار شهید سه دهه مقاومت علیه دیکتاتوری مذهبی، از جمله شهیدان قیامهای دو سال گذشته و شهیدان حملات جنایتکارانه علیه اشرف را گرامی داشتند.


خانم مهین صارمی، همسر مجاهد خلق علی صارمی برجسته‌ترین زندانی سیاسی ایران که سال گذشته بعد از ۲۴سال حبس و شکنجه توسط رژیم آخوندی به‌دار آویخته شد، در این مراسم حضور داشت. وی که از دهه ۱۹۸۰ به‌طور مستمردستگیر و زندانی شده است، اخیراً به ۱۰سال زندان محکوم شده بود ولی توانست از دست دژخیمان بگریزد و خود را به پاریس برساند. اکبر، پسر علی و مهین صارمی از مجاهدان اشرف است.


در این جلسه هم‌چنین شمار زیادی از خانواده شهیدان مقاومت ایران به‌ویژه خانواده شهیدان حمله جنایتکارانه ۸آوریل به اشرف و خانواده شمار زیادی از ساکنان اشرف حضور داشتند.
در این گردهمایی بیانیه های بیش از ۴۰۰۰ پارلمانتر از ۴۰ کشور جهان در حمایت از مقاومت ایران، به‌ویژه ساکنان اشرف ارائه شد. پارلمانترها که از جمله دربرگیرنده اکثریت پارلمان اروپا و اکثریت مجمع پارلمانی شورای اروپا و اکثریت اعضای ۲۸ مجلس قانونگذاری دیگر می‌شود، خواستار حفاظت فوری اشرف توسط ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا و لغو فوری محاصره اشرف به‌ویژه تضمین دسترسی آزادانه ساکنان به خدمات پزشکی و یک تحقیقات بیطرفانه، همه‌جانبه و مستقل پیرامون جنایت ۸آوریل شدند. آنها از راه‌حل اروپا برای اشرف حمایت کردند و جابه‌جایی ساکنان اشرف در درون عراق را قاطعانه رد کردند و مقدمه یک کشتار جدید دانستند. قانونگذاران جامعه جهانی را به به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران فراخواندند.


خانم رجوی، در سخنرانی خود تشدید جنگ قدرت بین سران رژیم آخوندی را «پیش لرزه سرنگونی رژیم» و «بازتاب نارضایتی و بحران در “پایین ”خواند و گفت: حمله ۱۹فروردین به اشرف به دستور حکومت آخوندی، واکنش این رژیم برای مهار نیروی سرکش آزادی در جامعه ایران و حفظ تعادل این رژیم رو به زوال بود. زیرا بود ونبود رژیم در ارتباط مستقیم با فنا و بقای ضد رژیم است. حقیقتی که اکنون توفان قیامهای منطقه اثربخشی آن را مضاعف کرده است.
... جامعه جهانی به‌ویژه ملل‌متحد و آمریکا در قبال حفاظت و امنیت ساکنان اشرف مسئولند. به بهانه احترام به حق حاکمیت عراق نمی‌توان و نباید در قبال جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی بی‌عملی پیشه کرد. این نقض آشکار تعهدات بین‌المللی است.
هم‌چنان‌که در طرح اروپا برای حل مسالمت‌آمیز مسأله اشرف آمده است محاصره اشرف باید خاتمه یابد. افراد مسلح باید از اشرف بیرون بروند و تحقیقات بیطرفانه بین‌المللی درباره جنایت ۱۹فروردین باید بلادرنگ آغاز شود. کمترین و ضروری ترین خواست برای حفاظت از ساکنان اشرف، تا تعیین‌تکلیف نهایی، استقرار یک تیم از ناظران ملل‌متحد در اشرف است. از ایالات متحده و اتحادیه اروپا فقط می‌خواهیم حفاظت همین ناظران را تأمین کنند.


خانم رجوی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت ایالات متحده در بستن راه تغییر در ایران مسئولیت دارد. زیرا نیروی اصلی تغییر در ایران را با یک برچسب واهی به بند کشیده است. توجه به‌حکم دادگاه و به فراخوان نمایندگان کنگره و شخصیتها و صاحب‌نظران بلند‌پایه آمریکا که خواهان لغو برچسب تروریسم و به‌رسمیت شناختن مقاومت ایران هستند، بیش از هر زمان ضروری است. ما ایالات متحده را فرا می‌خوانیم که به این نام‌گذاری رسوا خاتمه بدهد و سیاستی را که تا امروز مانع آزادی مردم ایران بوده، تغییر دهد.
اکنون؛ نوبت گشودن پرونده جنایتهای رژیم ضدبشری آخوندی است این پرونده باید در شورای امنیت بازگشوده شود تا مردم ایران ببینند که در سطح بین‌المللی چه کسی با آنها و چه کسی با ملاهاست؟! این پرونده باید از طریق شورای امنیت به دیوان کیفری لاهه ارجاع شود. مردم ایران می‌خواهند حکم جلب خامنه‌ای صادر و به‌اجرا گذاشته شود و چنین خواهد شد»..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر