۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

واشنگتن پست (۲۷ اوت ۲۰۱۱) :
مخالفان ایرانی حمایت مقامات عالیرتبه را کسب می‌کنند
تظاهرات ایرانیان آزاده جلوی وزارت خارجه آمریکا برای خروج مجاهدین ازلیست تروریستی آمریکا مرداد90
تظاهرات ایرانیان آزاده جلوی وزارت خارجه آمریکا برای خروج مجاهدین ازلیست تروریستی آمریکا مرداد90
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
سیاستمداران، مقامات پیشین امنیت ملی و هزاران تظاهرکننده روز جمعه در مقابل وزارت امور خارجه گرد آمدند تا خواستار خارج کردن نام مجاهدین خلق ایران، اپوزیسیون رژیم ایران، از لیست وزارت‌خارجه شوند.

درحالی‌که سمفونی بتهوون از بلندگوهای بزرگ پخش می‌شد و ابری از شرشره‌های رنگی هوا را پر کرده بود، پاتریک کندی رهبر جنبش، مریم رجوی را که از طریق یک ارتباط ویدئویی از پاریس صحبت می‌کرد معرفی نمود. رجوی که به فارسی صحبت می‌کرد گفت «با سلام به تظاهرات و گردهمایی شما که قیام برای آزادی مردم ایران را سمبلیزه می‌کند».

کندی و دیگران این گروه را به‌عنوان یک آلترناتیو مشروع علیه رژیم سرکوبگر ایران ستودند.

کندی سؤال کرد «آیا می‌توان بدتر از آن‌چه ملاها اکنون در تهران می‌کنند بود؟» «آیا عقل سلیم حکم می‌کند که گروه اصلی اپوزیسیون را به‌لحاظ بین‌المللی به بند کشید؟ ما باید در نقطه مقابل آن چیزی باشیم که رژیم تهران خواهان است».

سرهنگ وسلی مارتین گفت «اپوزیسیون در ایران یا به جوخه‌های اعدام یا به زندان فرستاده شده است. مجاهدین تنها گروه در خارج ایران است که روی تحولات نفوذ دارد».

تعداد فزاینده‌ای از مقامات بلندپایه از خارج شدن مجاهدین از لیست حمایت می‌کنند. کسانی که به‌نفع چنین اقدامی صحبت کرده‌اند از جمله شامل ژنرال هیو شلتون، ژنرال پیتر پیس که هر دو قبلاً رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح بوده‌اند، ژنرال جیمز جونز، که مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور اوباما بود و هم‌چنین فرماندار هوارد دین را شامل می‌شوند.

لوئیس فری، رئیس سابق اف بی‌آی، که در گردهمایی جمعه صحبت می‌کرد، خواستار حمایت آمریکا برای این گروه شد. او گفت رها کردن مجاهدین اشرف به دست نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق که او را متهم به همکاری با رژیم ایران نمود، به جنایت منجر می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر