۱۳۹۰ مرداد ۲۴, دوشنبه

مجله آلمانی اشپیگل در گزارشی از دست داشتن رژیم تهران در ترور رفیق حریری پرده برداشت.

دادگاه بین المللی: دست داشتن رژیم تهران در ترور حریری

دوشنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۵ اوت ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

مجله آلمانی اشپیگل در جدیدترین شماره خود نوشت: دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان به دنبال مرتبط کردن رژیم تهران با این پرونده است. به گزارش سایت عصر ایران به نقل از اشپیگل، دادگاه بین المللی اطلاعاتی دارد که براساس آن رژیم ایران با عملیات ترور حریری مرتبط بوده است.

اشپیگل به نقل از منابع اطلاعاتی که نخواست نامشان اعلام شود می نویسد: دادگاه بین المللی حریری که اخیرا نام و مشخصات چهار متهم این پرونده را منتشر کرد به شدت نشانه هایی را دنبال می کند که براساس آن این پرونده به ایران برسد.

این چهار متهم ، همگی عضو حزب الله هستند. دولت لبنان اخیرا اعلام کرد که هیچ نشانی از این چهار متهم به دست نیاورده و امکان بازداشت آنان وجود ندارد.

براساس این گزارش، دادگاه حریری مدعی است این چهار متهم در سال ۲۰۰۴ به ایران سفر کردند و به مدت چند ماه در پایگاه نظامی (امام) خمینی در نزدیکی شهر قم، آموزش های نظامی را برای عملیات ترور طی کردند.

این گزارش می افزاید: ناظران این آموزش ها، دکورهای شبیه به صحنه ترور و انفجار در بیروت طراحی کرده بودند و عملیات انفجار آزمایشی را نیز انجام دادند.

براساس مطلب اشپیگل ادعا شده است، هم اکنون نیز چهار متهم پرونده حریری، از لبنان خارج شده اند و حداقل سه نفر از آنها هم اکنون در ایران زندگی می کنند

Logo

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر