۱۳۹۰ مرداد ۲۹, شنبه

فرار عبدالسلام جلود "نفر دوم رژیم قذافی"از طرابلس و تسلیم شدن به مخالفین رژیم قذافی.

یکی از همراهان نزدیک قذافی از طرابلس گریخت

شنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ / ۲۰ اوت ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالسلام جلود از همراهان نزدیک قذافی که در گذشته فرد شماره دو رژیم بشمار می رفت، از طرابلس، پایتخت لیبی گریخته است.

به گفته منابع نزدیک به مخالفان رژیم قذافی، این مقام لیبیایی موفق شد روز جمعه طرابلس را ترک کند و خود را به نیروهای مخالف رژیم در جبل غربی برساند.

شبکه های خبری عرب زبان جمعه شب در خبری فوری اعلام کردند که عبدالسلام جلود از مقامات دولتی لیبی از حکومت قذافی جدا شد و خود را به انقلابیون تسلیم کرد.

مقر قذافی و نیروهای وی در طرابلس قرار دارد. بنا به گزارشهای رسیده از لیبی، نیروهای مخالف رژیم قذافی در حال پیشروی به سمت طرابلس هستند.


پیروزی دیگری برای شورشیان لیبیایی در غرب طرابلس

یک مقام آگاه به خبرگزاری رویترز گفته است که روز جمعه، شورشیان در لیبی توانستند یک منطقه استراتژیک بین طرابلس و مرز تونس را به تصرف خود در بیاورند.

شورشیان روز پنجشنبه گفته بودند که یک پالایشگاه نفت در شهر زاویه که یکی از منابع سوختی نیروهای وفادار به قدافی است را گرفته اند.

آنها همچنین کنترل شهر صبراته در غرب این شهر را بدست گرفته اند.


فرار قریب الوقوع قذافی به تونس

گزارشها حاکی از آن است که دیکتاتور لیبی آماده است کشور را ترک کند. شبکه "ان بی سی" به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا در این رابطه اعلام کرد که قذافی احتمالا طی چند روز آینده لیبی را ترک خواهد کرد و به همراه خانواده خویش راهی تونس خواهد شد.

بر پایه گزارش ها اتحادیه اروپا تلاش های تازه ای را برای تشدید تحریم ها علیه حکومت بشار اسد آغاز کرده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر