۱۳۸۹ بهمن ۱۱, دوشنبه

کسی حاضر نیست بگوید «امام خامنه ای»!

دوشنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ / ۳۱ ژانویه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

برخی رسانه های حکومتی در روزهای اخیر اقدام به علنی کردن یک بحث درونی نظام کرده اند. موضوع از این قرار است که گردانندگان نظام مدتهاست به این نتیجه رسیده اند که درمان مشکلات و دردهای بی درمان نظام این است که به ولی فقیه نظام لقب «امام» بدهیم و و مقامات و رسانه های رژیم به جای «مقام معظم رهبری» بگویند «امام خامنه ای». اما مطابق آنچه که برخی رسانه های حکومتی از جمله «اخبار جهان» فاش کرده که هیچیک از رسانه ها و مقامات و ارگانهای نظام حاضر نیست این عبارت لعنتی را به کار بگیرد.

اخبار جهان ۱۰ بهمن در مطلبی با عنوان «چرا باید بگوییم امام خامنه ای»، می نویسد: «مشکلی که هست هم این است که همه می‌گویند «دیگران بگویند ما هم می‌گوییم!». اصولگراها می‌گویند صداوسیما شروع کند، ما هم می‌گوییم! صداوسیما می‌گوید ما که از روحانیون نمی‌توانیم جلو بیفتیم! روحانیون می‌گویند تا مدیران ارشد نظام خودشان نگویند که ما نمی‌توانیم جلوی مردم بگوییم! مدیران ارشد می‌گویند وقتی جوانان انقلابی هم نمی‌گویند، ما بگوییم و هزینه بدهیم؟! و...»

بنا به این گزارش، رئوس مباحثی که در درون نظام در این رابطه جریان دارد از این قرار است:

• ده سال هر کاری کردیم، یک رسانه‌ی غربی پیدا شود که بگوید «امام خمینی»، نشد! همه می‌گفتند «آیت‌الله خمینی».

• سال ۵۹ به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت.

• یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». آن موقع ما امتحان کردیم رسانه‌های غربی آیا می‌پذیرند ما یک آگهی بدهیم به نام «امام خمینی»؟ می‌خواستیم ۶۰ هزار مارک بدهیم که یک آگهی چاپ کنند، قبول نکردند!

این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ امام حاضر شد شهید بهشتی را قربانی کند برای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال ۴۸ مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم!

• تا موقعی که کلیدواژه‌های قرآنی امام خمینی که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌پینه کردن است.

• مشکلی که هست هم این است که همه می‌گویند «دیگران بگویند ما هم می‌گوییم!». اصولگراها می‌گویند صداوسیما شروع کند، ما هم می‌گوییم! صداوسیما می‌گوید ما که از روحانیون نمی‌توانیم جلو بیفتیم! روحانیون می‌گویند تا مدیران ارشد نظام خودشان نگویند که ما نمی‌توانیم جلوی مردم بگوییم! مدیران ارشد می‌گویند وقتی جوانان انقلابی هم نمی‌گویند، ما بگوییم و هزینه بدهیم؟! و...

• بعضی هم می‌گویند نگوییم چون قبلاً کسی (حشمت‌الله طبرزدی) این کار را کرده و سابقه‌ی خوبی ندارد این کار در ذهن مردم! خب خوب‌ها باید پرچمدار این کار شوند که این کار به اسم آن‌ها ثبت شود و آن سابقه پاک شود.

• آیت‌الله سید محمدباقر حکیم پا می‌شود می‌رود نجف. از آن‌جا نامه می‌نویسد به «حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای». یک هفته بعد شهیدش می‌کنند. آن مرد بزرگ می‌فهمد که باید از آن‌جا پیغام دهد «امام خامنه‌ای». سید حسن نصرالله می‌فهمد در سخت‌ترین شرایطی که دارد، باید بگوید امام خامنه‌ای! ما اینجا نشسته‌ایم و نمی‌گوییم!

• اگر نعمت خدا را قدر ندانیم، می‌فرماید «انّ عذابی لشدید». روز قیامت هم آن‌جا ندا داده می‌شود که «وقفوهم انّهم مسئولون، ما لکم لا تناصَرون». هی حرف را انداختند از این طرف به آن طرف.

یس پارلمان اروپا: حلق‌آویز زهرا بهرامی توسط رژیم ایران اقدامی بزدلانه و نفرت‌انگیز است

دوشنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ / ۳۱ ژانویه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

جرزی بوزک، رئیس پارلمان اروپا، حلق‌آویز زهرا بهرامی توسط رژیم ایران را محکوم کرد.

وی طی بیانیه‌ای گفت: حلق‌آویز زهرا بهرامی که یک هلندی و در نتیجه یک شهروند اروپایی محسوب می‌شد، یک اقدام بزدلانه توسط دستگاه قضایی خودکامه ایران بود.
وی افزود: این اقدام به‌طور خاص، وحشت‌آور و نفرت‌انگیز است.
بوزک هشدار داد: رژیم ایران باید بداند که ما به اقدامات آن در نقض شدید حقوق‌بشر و آزادیهای اساسی تسلیم نمی‌شویم. افزایش چشمگیر احکام مرگ از زمان اعتراضات علیه انتخابات تقلبی ریاست جمهوری، جای نگرانی شدید است.

نیکلاس برنز: حسنی مبارک دارد کنترل در خیابانها را از دست می‌دهد
تظاهرات در مصر
تظاهرات در مصر
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
نیکلاس برنز کارشناس مؤسسه بحران جهانی و استاد کالج هاروارد کندی گفت: حسنی مبارک دارد کنترل در خیابانها را از دست می‌دهد. … اشتباه مبارک این است که هفته گذشته در استفاده از زور زیاده‌روی کرد.
دستگیری ۱۰۰۰نفر در تهران، در رابطه با شرکتهای موسوم به «هرمی»
دستگیری هزار نفر در تهران در ارتباط با فعالیت هرمی
دستگیری هزار نفر در تهران در ارتباط با فعالیت هرمی
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
خبرگزاریهای حکومتی روز یکشنبه از دستگیری 1000نفر در تهران، در یک طرح ضربتی در رابطه با شرکتهای موسوم به «هرمی» خبر دادند.

خبرگزاری حکومتی مهر، ۱۰بهمن: پلمپ ۵۰شرکت هرمی و دستگیری 1000نفر از اعضای آنها در تهران
نیروهای حفاظت اطلاعات و نیروی انتظامی عصر یکشنبه طی یک عملیات ضربتی ۵۰محل فعالیت شرکتهای هرمی در تهران را پلمپ و 1000نفر از اعضای آنها را دستگیر کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، نیروهای حفاظت اطلاعات و نیروی انتظامی تهران در پی شناسایی تعدادی از زیرشاخه‌های شرکتهای هرمی در یک عملیات ضربتی با حضور خبرنگاران 1000نفر از این افراد را دستگیر کردند.
بر اساس این گزارش، این 1000نفر که در ۵۰خانه تیمی در حوالی منطقه سعادت‌آباد تهران متمرکز بودند دستگیر و تمامی اسناد و مدارک آنها مبنی بر فعالیت در شرکتهای هرمی ثبت و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از این شرکتهای هرمی اقدام به جذب افراد شهرستانی کرده و با آموزشهای متوالی آنها را مجاب به پرداخت 5/8میلیون تومان برای عضویت در شرکت هرمی ”کیو آی“ ترغیب می‌کرده است. این شرکت به اعضای خود وعده داده که در ازای این 5/8میلیون تومان آنها را هرسال یک هفته به هر کدام از ۱۳۰کشوری که معرفی کرده ببرد.
تمامی زیرشاخه‌های شرکت هرمی ”کیو آی“ امشب پس از ثبت اطلاعات به زندان اوین منتقل می‌شوند.
تظاهرات مردم فلسطین در رام‌الله علیه دخالتهای دیکتاتوری آخوندی
تظاهرات مردم فلسطین
تظاهرات مردم فلسطین
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
مردم خشمگین فلسطین در شهر رام‌الله در اعتراض به دخالتهای دیکتاتوری آخوندی با برپایی تظاهراتی تصاویر منحوس پاسدار احمدی‌نژاد گماشته ولی‌فقیه ارتجاع را به آتش کشیدند. رسانه حکومتی خبر آنلاین از باند خامنه‌ای با سوزوگداز از واکنش خشمگینانه مردم فلسطین نسبت به دخالتهای دیکتاتوری آخوندی، تلاش کرد این تظاهرات را کم اهمیت جلوه دهد و نوشت: «در شهر رام‌الله ضمن برپایی تظاهراتی با تعداد اندک عکس 'محمود احمدی‌نژاد' رئیس‌جمهور کشورمان و 'خالد مشعل' رئیس دفتر سیاسی حماس را به آتش کشیدند.

۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

بیانیه اکثریت سنای بلژیک در مورد ضرورت حفاظت از ساکنان اشرف به عنوان افراد حفاظت شده

یک‌شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ / ۳۰ ژانویه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

بيانيه اكثريت سناي بلژيك در مورد ضرورت حفاظت از ساكنان اشرف به عنوان افراد حفاظت شده

در جریان کنفرانس بین المللی بروکسل, کمپ اشرف و سیاست در قبال ایران, بیانیه اکثریت سنای بلژیک در مورد ضرورت حفاظت از ساکنان اشرف به عنوان افراد حفاظت شده, توسط سناتور دیرک کلاس ارائه شد. متن بیانیه را در این جا می خوانید:
-از آنجا که ۳۵۰۰ نماینده پارلمان در اروپا و آمریکا، در هر دو سوی آتلانتیک، بیانیه حمایت از ساکنان «کمپ اشرف» در عراق را امضا کرده اند، و با تاکید بر اهمیت تامین و تضمین حفاظت آنها توسط نیروهای سازمان ملل متحد و ایالات متحده آمریکا، حمایت خود را از راه حل سوم ارائه شده ازسوی خانم مریم رجوی, رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، ابراز داشته اند؛

-از آنجا که پارلمان اروپا در۲۴ آوریل ۲۰۰۹ قطعنامه یی در مورد «کمپ اشرف»، محل استقرار ۳۴۰۰ مخالف ایرانی شامل ۱۰۰۰ زن, بعنوان افراد حفاظت شده طبق کنواسیون چهارم ژنو ، صادرکرده است؛
-از آنجا که نام سازمان مجاهدین خلق ایران، مخالف رژیم ایران، در پی چندین حکم صادر شده ازسوی دادگاهها، درسالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ ، از لیست انگلستان ولیست اتحادیه اروپا، حذف شده است؛
– به خاطر این که اعضای خانواده های ساکنان «کمپ اشرف» بعداز دیدار از اشرف توسط رژیم ایران به اعدام محکوم شده اند؛
– به خاطر این که دولت عراق به محاصره ضد انسانی خود علیه اشرف, که در اوائل ۲۰۰۹ شروع شده و خطر زمینه سازی کشتار را در بر دارد, ادامه داده است؛
–به خاطر این که حفظ نام سازمان مجاهدین در لیست ت آمریکا برای اعمال محدودیتها علیه اشرف بهانه میشود؛
- و به خاطر این که دادگاه استیناف آمریکا، در ژوئیه ۲۰۱۰ حکم خود را به نفع سازمان مجاهدین صادر کرده و به وزارت خارجه آمریکا دستور داده است تصمیمش برای در لیست گذاشتن این سازمان را مورد بازنگری قرار دهد،
۱- ما از دولت بلژیک میخواهیم که از دولت ایالات متحده بخواهد، سازمان مجاهدین را از لیست خود خارج کند و حفاظت اشرف را تضمین کند. از سازمان ملل متحد نیز میخواهیم یک تیم ثابت ناظر در اشرف مستقر سازد.
۲- ما از دبیرکل سازمان ملل متحد و یونامی میخواهیم استاتوی حقوقی ساکنان اشرف را به عنوان افرادحفاظت شده طبق کنوانسیون چهارم ژنو موردتأیید مجدد قرار دهد و هرگونه جابجایی اجباری ساکنان اشرف در داخل عراق و هرگونه توطئه برای اعمال خشونت علیه آنان را ممنوع اعلام کند.

عدام جنایتکارانه زهرا بهرامی توسط فاشیسم دینی و زن ستیز حاکم بر ایران

شنبه، ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ / ۲۹ ژانویه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

اعدام جنايتكارانه  زهرا بهرامي توسط فاشيسم ديني و زن ستيز حاكم بر ايران

خانم رجوی: با معاملات اقتصادی و مراودات دیپلماتیک به ماشین اعدام و سرکوب ملایان سوخت نرسانید

- رژیم ضد بشری و زن ستیز آخوندی در یک اقدام جنایتکارانه، صبح امروز-شنبه۹بهمن- زهرا بهرامی، ۴۶ساله و مادر دو فرزند را که در دی ماه ۱۳۸۸ به دنبال قیام عاشورا دستگیر شده بود, اعدام کرد. این نودمین زندانی است که از ابتدای سال جدید توسط دژخیمان ولایت فقیه حلق آویز شده است. خانم مریم رجوی, رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، هدف این اعدام وحشیانه را ایجاد رعب و وحشت در میان مردم ایران به ویژه زنان به جان آمده که خواستار سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران هستند, توصیف کرد. وی از جامعه جهانی خواست اعدام زهرا بهرامی و روند فزاینده اعدامها در ایران را محکوم نموده و این رژیم را که ننگ بشریت معاصر است, به خاطر نقض سیستماتیک و مستمر حقوق بشر مورد تحریمهای همه جانبه قرار دهند. خانم رجوی افزود: زمان آن فرارسیده است که کشورهای مختلف جهان به ویژه اتحادیه اروپا به صدور اطلاعیه اکتفا نکنند و معاملات اقتصادی و مراودات دیپلوماتیک با این رژیم قرون وسطایی را قطع کنند و بیش از این به ماشین جنایت و شکنجه و اعدام آن سوخت نرسانند.
اتحادیه اروپا و کشورهای عضو به خصوص هلند, که زهرا بهرامی شهروند آن بوده است، هیچ اقدام مؤثر و فعالی برای جلوگیری از اعدام او به عمل نیاوردند و امروز در مقابل این جنایت فجیع وظیفه مضاعفی بر عهده دارند.
عفو بین الملل در اطلاعیه خود در ۲۶دی ماه گذشته حکم اعدام زهرا بهرامی را که برای دیدار دخترش به ایران رفته بود, محکوم کرد و نوشت: زهرا بهرامی به مدتی طولانی ممنوع الملاقات بوده، مورد بدرفتاری و ضرب و شتم قرار گرفته و برای اعترافهای اجباری به شرکت در نمایشهای تلویزیونی مجبور شده است.
پارلمان اروپا در قطعنامه یی در ۱۷شهریور۱۳۸۹ خواستار آزادی زهرا بهرامی و دسترسی آزادانه وی به وکیل مدافع شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۹بهمن۱۳۸۹ (۲۹ ژانویه۲۰۱۱)

هلند رابطه اش را با رژیم ایران به حالت تعلیق در آورد

شنبه، ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ / ۲۹ ژانویه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

خبرگزاري فرانسه روز شنبه از لاهه خبر داد، به دنبال اعدام زهرا بهرامي، دولت هلند رابطه اش را با رژيم ايران به حالت تعليق در آورد.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه از لاهه خبر داد، به دنبال اعدام زهرا بهرامی، دولت هلند رابطه اش را با رژیم ایران به حالت تعلیق در آورد.

دولت هلند روز شنبه اعلام کرد که به دنبال اعدام زن ایرانی ـ هلندی توسط جمهوری اسلامی، روابطش را با این رژیم به حالت تعلیق در می آورد.

هلند سفیرش را در اعتراض به اعدام زهرا بهرامی از ایران فراخواند

خبرگزاری فرانسه در خبر دیگری که صبح امروز متتشر ساخت اعلام کرد که هلند سفیرش را از ایران فراخوانده است.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه ۲۹ ژانویه از لاهه خبر داد دولت هلند سفیر خود در تهران را در اعتراض به اعدام زن هلندی ـ ایرانی فراخواند.

زهرا بهرامی، شهروند ایرانی- هلندی، بامداد امروز شنبه نهم بهمن ماه، در تهران اعدام شد.

بیشتر بخوانید: زهرا بهرامی اعدام شد

زهرا بهرامی، از دستگیر شدگان تظاهرات عاشورا (۶ دی ماه سال ۸۸) بود که کارگزاران حکومتی به اتهام "قاچاق مواد مخدر" برای وی حکم اعدام صادر کرده بودند.

۱۳۸۹ بهمن ۷, پنجشنبه

اعتراض کاترین اشتون به دستکاری پوشش او در رسانه‌های ایران
دستکاری عکس خانم کاترین اشتون توسط رژیم آخوندی
دستکاری عکس خانم کاترین اشتون توسط رژیم آخوندی
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
سخنگوی نماینده 1+5: در تهران نبودیم تا پوشش ما را دستکاری کنند
العربیه نت، چهارشنبه ۲۶ژانویه ـ لاتز گرنر سخنگوی خانم کاترین اشتون ‏ نماینده عالی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در واکنش به فتوشاپ تصاویر خانم اشتون اعلام کرد مذاکرات ما با آقای جلیلی در تهران نبود تا رسانه‌های ایران تصاویر خانم اشتون را دستکاری کنند.
بسیاری از رسانه‌های ایرانی پس از مذاکره اشتون با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران برای بررسی پرونده هسته‌ای این کشور در استانبول هنگام چاپ تصویر خانم اشتون، یقه لباس وی را با فتوشاپ بالا کشیدند.
به گزارش روزنامه دیلی‌تلگراف بریتانیا سخنگوی اشتون در واکنش به‌عملکرد رسانه‌های ایران گفت: پوشش خانم اشتون شایسته بود. لباس ایشان نیم‌تنه نبود.
گرنر ادامه داد: خیلی زنان در ایران حجاب کامل دارند اما مذاکرات ‏در سطح بین‌المللی و در یک کشور ثالث برگزار می‌شد و نه در ایران.
کاترین آشتون از رژیم خواست که فوراً اعدامها را متوقف کند
کاترین اشتون
کاترین اشتون
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
کاترین آشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از رژیم ایران خواست که فوراً اعدامها را متوقف کند و در اسرع وقت اجرای مجازات اعدام را به‌حال تعلیق درآورد.

وی طی بیانیه‌یی اعلام کرد اعدامها در ایران با آهنگی نگران‌کننده ادامه دارند، مضاف بر این‌که اجرای احکام اعدام در این کشور بر خلاف تمام معاهدات بین‌المللی اشکال منزجرکننده‌یی نظیر اعدام در ملاء عام را به خود گرفته است.

این موضع‌گیری کاترین اشتون درپی اعدام دو مجاهد قهرمان جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی صورت گرفته است.

۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه

واشینگتن تایمز: قانونگذاران اروپایی در پی گسترش تحریمات علیه ایران هستند

چهارشنبه، ۰۶ بهمن ۱۳۸۹ / ۲۶ ژانویه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

واشينگتن تايمز: قانونگذاران اروپايي در پي گسترش تحريمات عليه ايران هستند

بروکسل، ۲۵ژانویه ۲۰۱۱- روز سه‌شنبه، به‌دنبال شکست گفتگو بر سر راهبرد اتمی ایران، قانونگذاران اتحادیه اروپا بر روی رئیس دیپلماسی این اتحادیه فشار آورند تا تحریمات علیه تهران را تشدید کند.

بعد از این‌که کاترین اشتون، نماینده ارشد اتحادیه اروپا، ”هفته گذشته استانبول را با دست خالی ترک کرد”، استراون استیونسون محافظه‌کار اسکاتلندی، از اتحادیه اروپا خواست، ”تحریمات سخت‌تری علیه این رژیم روحانی، به‌خاطر نقض شدید حقوق‌بشر، تلاش مستمر برای کسب تسلیحات اتمی، و صدور تروریسم، اعمال کند ”.
بعد از این‌که او و آلخو ویدال کوآدراس، نماینده بلندپایه پارلمان اروپا، به همراه سایرین، با چهره‌های اپوزیسیون ایران در بروکسل و حامیان آمریکایی یک جنبش اپوزیسیون ایرانی ملاقات کردند، (آلخو ویدال کوآدراس) افزود، خط مشی ”نرم” کنونی برای گفتگو میان قدرتهای غربی و تهران، تنها اثبات می‌کند که این خط مشی، ”بیهوده ”است.
این فراخوان در حالی داده می‌شود که دیپلماتها و تحلیلگران در پی آن هستند که آیا، بعد از آخرین دور گفتگوها میان قدرتهای جهان، که هفته گذشته در استانبول شکست خورد، باید تحریمات تازه‌یی توسط غرب علیه ایران اعمال شود یا نه.

۱۳۸۹ بهمن ۵, سه‌شنبه

واشنگتن پست:
دوراهی دشوار اوباما: پذیرفتن برنامه اتمی رژیم ایران یا حمله نظامی
باراک اوباما
باراک اوباما
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
واشنگتن پست نوشت: اوضاع ایران فوق‌العاده خطرناک است. رژیم ایران هم‌چنان در حال ذخیره‌سازی اورانیم غنی‌سازی شده است… اگر این دینامیزم تغییر نکند، گزینه‌های باراک اوباما ممکن است به یک دوراهی بسیار دشوار محدود شود… پذیرفتن برنامه اتمی رژیم ایران یا یک حمله نظامی به تاسیسات اتمی آن.

آخرین حرفهای زندانی سیاسی اعدام شده محمد علی حاج آقایی قبل از اعدام

دوشنبه، ۰۴ بهمن ۱۳۸۹ / ۲۴ ژانویه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

زندانی سیاسی محمد علی حاج اقایی که در بین زندانیان دهه شصت و هم بندی هایش به حاج محمد معروف بوده و همه دوستانش او را با این نام خطاب میکردند،بدیشب در هنگام وداع با سایر هم بندی هایش به آنان گفته است که هیچکس حق ندارد برای من گریه کند و من به جایی خیلی بهتر از این جاها میروم. هر کس در هر زمانی خواست یادی از من بکند و یا به یاد من بود،سرود” مرغ سحر ” را زمزمه کند و یا گوش بدهد.او در حین خداحافظی با دوستانش شور و اشتیاق خاص و روحیه بالایی داشته است و همه هم بندی هایش را تحت تأثیر روحیه اش قرار داده بود.
کانون حمایت ازخانواده های جان باختگان و بازداشتی ها



خودداری دیکتاتوری آخوندی از تحویل پیکرهای دو مجاهد قهرمان

سه‌شنبه، ۰۵ بهمن ۱۳۸۹ / ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

دستگاه قضایی- امنیتی دیکتاتوری آخوندی از تحویل پیکرهای دو مجاهد قهرمان ممانعت می کند
یک روز پس از اعدام دو زندانی سیاسی، جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی در زندان اوین، اکنون دیکتاتوری آخوندی از تحویل اجساد آنها ممانعت به عمل می آورد.

به گزارش هرانا، خانواده جعفر کاظمی که برای تحویل جسد وی به زندان اوین و ارگان های مربوطه مراجعه کرده اند، با کارشکنی مسئولان در این زمینه مواجه شده اند.
جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی، بامداد دوشنبه چهارم بهمن ماه، بدون اطلاع وکیل و خانواده در زندان اوین به دار آویخته شدند.
گفته می شود این دو زندانی سیاسی در روزهای آخر حیاتشان به شدت تحت فشار بازجویان وزارت اطلاعات جهت اخذ اعترافات تلوزیونی قرار داشتند.
جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی در اواخر شهریورماه ۸۸ بازداشت و از جمله متهمانی بودند که در دادگاه‌های نمایشی وقایع بعد از انتخابات محاکمه و توسط قاضی مقیسه که بازجوی ایشان در دهه ی شصت بوده، به اعدام محکوم شدند.
لازم به یادآوری ست که دستگاه قضایی- امنیتی حاکم بر ایران، عموما پس از اعدام زندانیان سیاسی، از تحویل اجساد آنها به خانواده و بستگان شان سرباز می زند.

۱۳۸۹ بهمن ۴, دوشنبه

پیام خانم مریم رجوی به مناسبت شهادت دو قهرمان مجاهد خلق محمد علی حاج آقایی و جعفر کاظمی

دوشنبه، ۰۴ بهمن ۱۳۸۹ / ۲۴ ژانویه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

دو قهرمان مقاومت و ملت،
دو زندانی سیاسی مقاوم و سرفراز دیگر از خانواده های مجاهدان اشرف،
مجاهدان راه آزادی مردم ایران، محمد علی حاج آقایی و جعفرکاظمی،
همزمان با اربعین حسینی،
به دست دژخیمان خامنه ای، به شهادت رسیدند و به همرزم و همبند شهیدشان، مجاهد خلق علی صارمی و دیگرشهیدان راه آزادی، پیوستند.
دواعدام وحشیانه سحرگاه امروز، بار دیگر خشم و انتقام جویی جنون آمیز خامنه ای، و منتهای ترس ودرماندگی ولی فقیه ارتجاع را، دربرابر پایداری اشرف و اعتلای همه جانبه مقاومت ایران، بر ملا کرد.
خامنه ای در برابر محکومیت و انزوای فزاینده رژیم در عرصه بین المللی، و درفردای شکست مذاکره ومانورهای شیادانه اش برای دستیابی به سلاح اتمی، و در برابر ایستادگی اشرفیان که با فرقهای شکافته، تعرضات مزدوران و دست نشاندگان او را درهم می شکنند و به خود او بیا بیا می گویند، با زبونی و پستی و لئامت یزیدی، یعنی با حربه اعدام زندانیان سیاسی و اعضای خانواده های اشرفیان، به میدان آمده و انتقام می گیرد.
اما در سراشیب انقراض و سقوط محتوم، نمی داند که این خونهای پاک، عزم مردم ایران و پیشتازان راه آزادی را برای سرنگونی فاشیسم ولایت فقیه، هرچه جزمتر می کند.
دادستانی خامنه ای و خبرگزاری رسمی حکومت آخوندی، جرائم این دو قهرمان مردم ایران را: سفر به اشرف، تشویق و سمت دادن فرزندان و بستگان خود به اشرف، تبلیغ و فعالیت در خیابانها و مساجد در جریان قیام، فیلم‌برداری و عکس‌برداری از تجمعات خیابان انقلاب و میدان آزادی، مصاحبه با خانواده‌های مجاهدان اشرف، و جمع آوری کمکهای مالی برای مجاهدین ذکرکرده است.
بیچاره شب پرستان درمانده و درهم شکسته، که در باتلاق جنایتهای ضد انسانی، درگرداب بحرانهای مرگبار درونی، و دربن بست و انزوای فزاینده جهانی، نمی دانند که مردم ایران و پیشتازان آنها دراشرف و حامیان وهمرزمانشان درسراسر میهن اسیر و در سراسر دنیا، نه تنها مرعوب نمی شوند، بلکه باعزم هرچه استوارتر به پا می خیزند، و پرچمهای پایداری را هرچه بالا بلندتر برمی افرازند.
سلام بر سمبلهای پایداری مردم ایران، محمد علی حاج آقایی و جعفرکاظمی، در روزی که زاده شدند، در روزی که قدم درمسیر مجاهدت ومقاومت نهادند، در روزی که خود و خانواده و فرزندان و بستگان را به راه سرور شهیدان و مسیر مقاومت به هرقیمت، فراخواندند، و در روزی که با نثار جان، به عهد خود وفاکردند.
به مردم ایران، به مجاهدان اشرف، به تمامی اعضای خانواده بزرگ مقاومت ایران و یاران و هوادارانشان در ایران و در سراسر جهان، به زندانیان مقاوم سیاسی در زندانهای دیکتاتوری آخوندی، به ویژه به مجاهد اشرفی بهروز کاظمی و به همه بستگان و اعضای خانواده این دوشهید سرفراز راه آزادی دراشرف و درایران، با درود و افتخار، تهنیت و تسلیت می‌گویم.
از این خونهای پاک ، که همزمان با اربعین حسینی، برخاک پای سرورشهیدان و در راه آزادی مردم ایران؛ افشانده شد، بسا قهرمانان مجاهد و دختران و پسران دلیر و اشرف نشان، بر خواهند خاست.
مریم رجوی
چهارم بهمن ۱۳۸۹

۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه

واکنش دیوانه‌وار آخوندها به حمایتهای گسترده بین‌المللی از مجاهدین و ایستادگی ‌اشرف:
اعدام جنایتکارانه دو مجاهد قهرمان جعفر کاظمی و محمدعلی حاج‌آقایی در آستانه اربعین حسینی
جعفر کاظمی و علی‌اکبر حاج‌آقایی
جعفر کاظمی و علی‌اکبر حاج‌آقایی
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
در آستانه اربعین حسینی، رژیم ضدبشری آخوندی در یک کینه توزی جنایتکارانه نسبت به ‌مجاهدین خلق ایران و اشرفیان بامداد امروز جعفر کاظمی و محمدعلی حاج‌آقایی را اعدام کرد.

خبرگزاری رسمی رژیم آخوندی اتهامات مجاهدین قهرمان جعفر کاظمی و محمدعلی حاج‌آقایی را دیدار از اشرف، کمک مالی به مجاهدین، توزیع تصاویر رهبری مقاومت و تهیه فیلم از قیام مردم ایران اعلام کرد.
اعدام جنایتکارانه جعفر کاظمی و محمدعلی حاج‌آقایی واکنش دیوانه‌وار رژیم ضدبشری آخوندی به گسترش حمایتها از مقاومت ایران، پایداری اشرف و تشدید انزوای جهانی به‌ویژه پس از اذعان دنیا به ‌مذاکره‌ناپذیری این رژیم است.

پارلمان اروپا ـ قطعنامه برای ممنوعیت ورود مقامهای مسئول نقض حقوق بشر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا

یک‌شنبه، ۰۳ بهمن ۱۳۸۹ / ۲۳ ژانویه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه یی نقض حقوق بشر در ایران را با اجماع محکوم کرد وخواستار ممنوعیت ورود مقامات ونهادهای این رژیم که مسؤل نقض حقوق بشر هستند به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و توقیف سرمایه های آنها شد.
این قطعنامه صدور حکم ۱۱سال زندان برای نسرین ستوده به خاطر دفاع از حقوق بشر و برعهده گرفتن وکالت زندانیان سیاسی را نمونه بارز فقدان حاکمیت قانون و عدالت درایران تحت حاکمیت آخوندها توصیف کرده و تاکید می کند که بدترین موارد شکنجه و نقض حقوق بشر درایران ادامه دارد که ازجمله عبارتند از:
شکنجه و بدرفتاری با زندانیان، گرفتن اعترفهای اجباری، محروم ساختن زندانیان از خواب، حبس انفرادی،حبس مخفیانه، رفتار وحشیانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز، آزار فیزیکی، منجمله خشونت جنسی.

پارلمان اروپا برای تعیین یک گزارشگر ویژه توسط ملل متحد به منظور تحقیق حول موارد نقض حقوق بشر و برای حسابرسی از عاملان نقض حقوق بشر در ایران فراخوان داده و کمیساریا و شورای اروپا را به اتخاذ اقدامات بیشتر فرا میخواند تا فعالانه از مدافعین حقوق بشر در ایران حفاظت کنند.
پارلمان اروپا حکم نسرین ستوده را گوشه ای از یک تعرض سیستماتیک به وکلا و فعالان حقوق بشر در ایران میداند و کاترین اشتون را فرا میخواند تا خواستار آزادی وی شده و بخواهد که رژیم ایران به پیگرد مدافعین حقوق بشر خاتمه دهد.


سخنرانی های پارلمان اروپا در باره اشرف و اعدام ها و ناقضین حقوق بشر

شاکا، نماینده پارلمان اروپا از هلند
با تشکر از آقای رئیس جلسه و همکاران عزیز، یکباردیگر ما مجبور شده ایم در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران صبحت بکنیم، نسرین ستوده به ۱۱ سال زندان محکوم گردید، وی از ادامه شغل وکالت منع شده است، بگذارید تا برای عدالت خدمت کنیم، درایران دیگر از حاکمیت قانون خبری نیست، قضات به طور کامل در جبهه بندی سیاسی قرار دارند، دفاع از حقوق بشر بعنوان اقدامی علیه امنیت ملی در نظر گرفته می شود، نسرین ستوده یک وکیل، مادر دو فرزند، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی متهم شده است، او به همراه دیگران زهرا بهرامی، داری تابعیت هلندی – ایرانی، که قبل از اینکه دیپلماتهای هلندی با وی صحبت بکنند، به مرگ محکوم شده است، و در روندی محاکمه شده که شکهای زیادی درمورد آن وجود دارد.
نماینده عالی اتحادیه اروپا کاترین اشتون در اواخر اینماه در استانبول خواهد بود، تا تلاش کند رژیم ایران را بر سر همکاری با جامعه بین المللی درمورد موضوع هسته ای اش قانع کند. تحریمات اقتصادی نیز همین هدف را مد نظر دارند، من اطمینان دارم که تحریم علیه افرادی که مسئول نقض حقوق بشر هستند، مانند سانسور کردن، تجاوز، شکنجه و اعدام اقدامی موثر و لازم است تا به مصونیت این افراد از مجازات پایان دهد و به عدالتی که نسرین ستوده برای آن ایستاد احترام بگذارد.
به صورتی واضح و آشکار حقوق بشر، شیشه عمر رژیم ایران است، متشکرم.

استیونسون، نماینده پارلمان اروپا از بریتانیا
آقای رئیس خیلی متشکرم، قصد من امروز این بود که جمهوری اسلامی ایران را با آلمان نازی مقایسه بکنم، اما باید بگویم که در بسیاری جهات این رژیم حتی بدتر است، ملاها از ابتدای سال جدید میلادی تا به امروز ۶۵ نفر را حلق آویز کرده اند، دیروز ۱۰ نفر اعدام شدند، این افراد شدیدا جریمه شده، خانه هایشان ضبط شده و هرکدام بدون هیچگونه ترحمی شلاق زده شده و سپس به بندهایشان منتقل شدند. ۸۷ نفر در چهار هفته گذشته اعدام شده اند، احمدی نژاد یک انکار کننده هولوکاست و متنفر از یهودیان است، که گفت میخواهد اسرائیل را از روی نقشه پاک کند. انها درحال حاضر مشغول ساخت سلاحهای اتمی هستند تا وی را قادر به انجام اینکار سازد، او و خامنه ای با سرکوب بیرحمانه شهروندان ایران قدرتشان را حفظ کرده اند، با اعدامها، شکنجه، سنگسار تا حد مرگ، قطع اعضا بدن و شلاق زدن در محلهای عمومی، اعدام بچه ها و حتی زنان باردار بصورتی روتین ادامه میدهند.
این هفته دو زندانی در مشهد دستشان قطع گردید، دو نفر دیگر محکوم به قطع دست شده اند و اینکار بزودی اجرا خواهد شد. هرکسی که بخواهد این شیطان را افشا کند، بلافاصله مورد هدف قرار خواهد گرفت.
نسرین ستوده یک مورد مشخص است، یک وکیل شجاع حقوق بشر که از بسیاری از افراد که به صورتی ناعادلانه محکوم و توسط این رژیم فاشیست اعدام شده بودند دفاع میکرد، محکومیت انزجارآور ۱۱ سال زندان برای وی که کارش را انجام می داد، توهینی به انسانیت است. جنایتکاران واقعی که ستمگران در تهران هستند، به حساب کشیده خواهند شد. آنها معتقدند که منتقدین آنها در غرب بخشی از یک توطئه هستند که میخواهد رژیم آنها را سرنگون کند. من کسی هستم که این پروژه را امضا میکنم، هیچگاه شیطان نمی بایست پیروز بشود، هرچه زودتر ما بتوانیم شاهد استقرار آزادی، دمکراسی و حقوق بشر و حقوق زنان در ایران باشیم، این برای تمام جهان بهتر خواهد بود.

کروچتا، نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا
متشکرم آقای رئیس، درخواست آزادی فوری نسرین ستوده، ما از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن میخواهیم اقدامات بیشتری برای آزادی شهروندان ایران از دست یکی از بیرحم‌ترین رژیمها در تاریخ بشریت انجام بدهند، جمهوری اسلامی ایران، نه فقط با پروژه ها و طرحهای اتمیش که خطر جنگ اتمی را دربردارد، یک تهدید علیه صلح جهانی می باشد، بلکه مشروعیت انتخاباتش زیر سوال است و د انبوه کسانی راکه فقط خواهان مشورت آزادانه می باشند، دستگیرمی کند ومرتکب نقض حقوق بشر و تجاوز و اعمال خشونت علیه مخالفان رژیم میشود.
همچنین باید موضوع کسانی را که در کمپ اشرف محصورند و در معرض خشونت و پرتاب سنگ قرار گرفته اند، خاطرنشان کنم.
درایران هرروز حداقل دو نفر محکوم به مرگ می شوند، همچنین اعدام کودکان، بدین خاطر که از رژیم ایران حمایت نمی کنند گناهکار شناخته می شوند، از شکنجه های بسیار شدید استفاده می شود، این انتقادات متوجه اسلام نیست که دین صلح است بلکه انتقادات متوجه رژیم ایران است بعلاوه محکومیت نسرین ستوده یک مورد بارزتر از فقدان عدالت قضائی است، در این نمونه تهاجم علیه کسی است که از شهروندان دفاع میکرد، و این بدان معناست که شهروندان ایران حتی مجاز به دفاع از خودشان هم نیستند.

اسکوریا،نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا
آقای رئیس کمیسیون، این مناظره در مورد نقض حقوق بشر در ایران است، این بار بحث درباره وکیلی است که از حقوق بشر در ایران دفاع میکرد، وی اساسا قصد داشت به کسانی کمک کند که درحکومت احمدی نژاد مدافع آزادی بودند.
آقای رئیس من کاملا مطمئن هستم که در طی چند هفته آینده مجددا در اینجا برای مورد دیگری از نقض حقوق بشر درایران جمع خواهیم شد. همواره ادعای جرم اقدام علیه امنیت ملی یا تبلیغات علیه رژیم ایران طرح می شود که ما آن را امروز به بحث گذاشته ایم. بنابراین، من متعجب هستم که آیا پارلمان ما همچنان می بایست هیات نمایندگی برای رابطه با رژیمی داشته باشد، که چنان وحشیانه هر آنچیزی را که ما بدان معتقدیم نقض میکند؟

آسایا،نماینده پارلمان اروپا از فنلاند
متشکرم آقای رئیس، نسرین ستوده یکی از معروفترین وکلای حقوق بشری در ایران است، تنها جرم وی این بود که وی کارش را انجام می داد و به مردم خدمت میکرد و برعلیه این دولت بیرحم مبارزه میکرد.هدف رژیم ایران این است که صدای اپوزیسیون را در ایران و جاهای دیگر خفه بکند، اتحادیه اروپا به وضعیت ساکنان اشرف توجه کرده است، بعنوان نمونه قطعنامه ای در مورد مبارزه آنان برای حقوقشان صادر کرده است. بسیار عجیب است که جامعه بین المللی نمی تواند کاری در مورد این دولت وحشی برای خلاص شدن از شر آن انجام بدهد.

نماینده کمسیون اروپا
متشکرم – آقای رئیس و اعضای محترم اتحادیه اروپا– اتحادیه اروپا شدیدا نگران وضعیت بحرانی و وخامت بار حقوق بشر و آزادیهای بنیادین در جمهوری اسلامی ایران است. برای کسانی که در جهت دفاع از حقوق بشر کار می کردند، در طی دو سال گذشته، شرایط دشوار و بعضا فعالیت آنها غیر ممکن شده است. برای نسرین ستوده و بسیاری دیگر مانند او که در دفاع از موضوعات حقوق پایه ای و آزادیها کارمیکردند، کارکردن از زندان یک راه حل نیست. تاثیر دستگیری او واضح است. کسانی که شجاعت آن را دارند که برای دفاع از حقوق اشخاص - که قاعدتا باید خود دولت از آن حفاظت کند- ایستادگی کنند، با خطر آزار و اذیت، دستگیری و زندانی شدن مواجه می باشند. اتحادیه اروپا علیه این وضعیت موضع گرفته و بیش از ده بیانیه توسط خانم اشتون نماینده عالی و معاون رئیس کمسیون در سال ۲۰۱۰صادر شده است که هم در مورد وضعیت عمومی در ایران بود و هم درمورد افراد مشخص بوده است.
اتحادیه اروپا همچنان به مقامات ایران خاطر نشان خواهد کرد که ابتدایی ترین و مهمترین مسئله این است که آنها می بایست از تعهدات بین المللی شان که آن را امضا کرده اند پیروی کنند.
ما همچنان در جستجوی راههایی خواهیم بود تا اقداماتمان را در دفاع از حقوق بشر در ایران موثرتر کنیم و برای این منظور از تمام شیوه های در دسترس استفاده خواهیم کرد. مردم ایران شایسته چیزی کمتر از این نیستند. از توجه شما متشکرم.