۱۳۹۰ تیر ۷, سه‌شنبه

دادگاه لاهه حکم جلب بین المللی قذافی و دو فرزندش را صادر کرد..

دادگاه جنایی بین‌المللی لاهه حکم جلب بین‌المللی قذافی، سیف‌الاسلام و عبدالله سنوسی را صادر کرد
معمر قذافی، سیف‌الاسلام و عبدالله سنوسی
معمر قذافی، سیف‌الاسلام و عبدالله سنوسی
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: دادگاه جنایی بین‌المللی در لاهه حکم جلب بین‌المللی قذافی، پسرش سیف‌الاسلام و رئیس اطلاعات آن عبدالله سنوسی را صادر کرد.
اتهام این افراد جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی عنوان شده است.
برگزاری اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورا
اجلاس شورای ملی مقاومت تیرماه 90
اجلاس شورای ملی مقاومت تیرماه 90
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت در روز اول تیر ماه ۱۳۹۰ با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورا با سرود رسمی «ایران مرز پرگهر» آغاز شد.

خانم رجوی در سخنان افتتاحیه خود به اعضای شورا خیرمقدم گفت و در آستانه سی‌امین سالگرد تأسیس شورا، با تجلیل از سه دهه پایداری، تأکید کرد تجربه سی ساله، بطلان هرگونه تحول از درون رژیم یا از طریق مماشات و مذاکره با آن را ثابت کرده، و نشان داده است که همین مقاومت و ایستادگی آن بر سراصول مبارزه برای سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه، یگانه راهگشا و الهامبخش مبارزه مردم ایران برای آزادی است.

رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت خاطرنشان کرد که اوضاع سیاسی، چه در ایران و چه در منطقه، به‌طور بی‌سابقه‌یی در حال غلیان و جوشش است، قیامهای بهمن و اسفند ۱۳۸۹ نشان داد که دستگیریها و اعدامها نتوانسته‌اند، رژیم را از توفان قیامها مصون سازند و تشدید منازعه در رأس هیأت حاکمه، بیانگر شدت تزلزل رژیم و لرزه‌های سرنگونی است. در مقابل، و به‌طور قانونمند، جنبش مقاومت دورانی از اعتلا و پیشرفت را طی می‌کند.

خانم رجوی از پایداری اشرف دربرابر یورش جنایتکارانه ۱۹فروردین، کارزار جهانی حفاظت از ساکنان اشرف، صدور حکم منع تعقیب برای پرونده۱۷ژوئن فرانسه با تصریح بر مشروعیت مقاومت مردم ایران در برابر ستم، و برگزاری گردهمایی بزرگ ۱۸ژوئن در پاریس، به‌عنوان تازه‌ترین جلوه‌های گسترش و اعتلای مقاومت یاد کرد.

اجلاس میان‌دوره‌یی شورای ملی مقاومت را با سلام و درود به یکایک اعضای محترم شورای ملی مقاومت در هر کجا که هستند شروع می‌کنیم.

در ابتدا با گرامیداشت حماسه فروغ اشرف ادای احترام می‌کنیم به ۳۶ مجاهد راه آزادی که جهانی را مسحور پایداری و رشادت خودشون کردند

و مایه انگیزش و امید برای جوانان و قیام‌آفرینان شدند

پس سلام و درود به همه آنها
ما امسال سی‌امین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت رو این جا دور هم جمع شدیم، گرامی می‌داریم و برگزار می‌کنیم جلسه میان‌دوره‌یی‌مون رو،

به این مناسبت قبل از هرچیز باید از پایداری شورا در مبارزه‌اش برای برقراری آزادی و دموکراسی در ایران تجلیل کنیم.

پایداری بر سر اصول و اهداف پیشرویی که برای مبارزه برای سرنگونی تمامیت رژیم ولایت‌فقیه استوار شده، و هر نوع و هرگونه توهم استحاله پذیری برای این رژیم را مردود شناخته و در جریان عمل هم اثبات شده

کما این‌که پرچم مبارزه، علیه مماشات با این رژیم، در سطح بین‌المللی را بر دوش گرفته و خوشبختانه توانسته با ایستادگی بر سر آرمانهای دموکراتیک خود و پرداخت بهای بسیار سنگین آن، این مقاومت و برنامه بسیار پیشرفته اون رو آن را، راهگشا و الهام‌بخش مبارزه مردم ایران کند.

به این مناسبت، باید از مسئول شورای مقاومت ایران تجلیل کنیم که با تأسیس شورا و با عبور دادن آن از پیچ و خم‌های خطیر سی سال گذشته، سنگ بنای دموکراسی آینده‌ایران را بنیاد گذاشت.

و شایسته است به همین مناسبت به‌خصوص امروز اول تیر است ما یاد کنیم از مصدق فقید که شورای ملی مقاومت ادامه تکاملی راهی است که آن پیشوای بزرگ و شهیدان سی تیر برایش قیام کردند.

دوستان عزیز
چنان که شاهدیم اوضاع سیاسی چه در ایران، چه در سطح منطقه به‌طور بی‌سابقه‌یی در حال غلیان وجوشش است.

می‌بینیم که رژیم ولایت‌فقیه با همه دستگیریها و اعدامها و سرکوب‌ها نتوانسته خود را از این امواج توفانی دور نگهدارد. از یک طرف، قیامهای بهمن و اسفند، از طرف دیگر منازعه در هیأت حاکمه، لرزه سرنگونی را به جان رژیم ولایت‌فقیه انداخته است.

خوشبختانه همزمان با این تحولات، و البته به‌صورت قانونمند، مقاومت مردم ایران، دورانی از اعتلا و پیشرفت را آغاز کرده است.


اجازه بدهید قبل از شروع بحثها از سه تن از اعضای سرفراز شورا یاد کنیم که در فاصله دو اجلاس، بدرود حیات گفته‌اند:
شادروان منوچهر سخایی هنرمند نامی ایران که یاد و نامش گرامی‌باد به‌خصوص به همه اعضای شورای ملی مقاومت به هنرمندان شورا و هم‌چنین به مسئول شورا مجدداً تسلیت می‌گم.

و هم‌چنین مجاهدان صدیق مهدی افتخاری و رضا شیرمحمدی

به روح پرفتوح آنها درود می‌فرستیم.
اجلاس شورا در آغاز بحثهای خود از هموطنانی که از اقصی نقاط جهان به پاخاستند و در بزرگترین اجتماع ایرانیان در تاریخ مبارزات خارج کشور در ویلپنت، (حومه پاریس) گردهم آمدند، قدردانی کرد و این گردهمایی را بیانگر پایگاه گسترده مقاومت در جامعه ایران و نماد درخشانی از همبستگی و برانگیختگی بین‌المللی برای حفاظت از اشرف در برایر تاخت و تاز فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران و عامل دست‌نشانده‌اش در «عراق جدید» دانست. اجلاس در این نکته توافق داشت که خامنه‌ای، در تنگنای بحرانهای درونی و بیرونی، مالکی را به « جنایت علیه بشریت» در اشرف و کشتار ۱۹فروردین وادار کرد تا نیروی اصلی مخالف خود را از میان بردارد، اما پایداری اشرف و گردهمایی بزرگ ایرانیان و همبستگی جامعه جهانی برای حفاظت از اشرف، به سیاست جنایتکارانه «خامنه‌ای – مالکی» و به تهدیدها و اولتیماتومهای بعدی آنها پاسخی دندان شکن دادند.

حضور صدهاتن از نمایندگان برجسته پارلمانها و دیگر منتخبان کشورهای مختلف در این گردهمایی و ارائه بیانیه‌های بیش از۴۰۰۰ نماینده پارلمان از ۴۱کشور در ۵قاره، از جمله اکثریتهای ۳۰مجلس قانونگذاری، به شمول پارلمان اتحادیه اروپا و مجمع پارلمانی شورای اروپا، و بیانیه‌های شهرداران منتخب ۷۱۰۰شهر درفرانسه، ایتالیا و بلژیک، ابعاد همبستگی بین‌المللی با مقاومت ایران را به نمایش گذاشت. منتخبان بیش از یک میلیارد مردم جهان در بیانیه‌های خود برمسؤلیت جامعه بین‌المللی، در حفاظت از اشرف تأکید کردند و خواستار برعهد گرفتن فوری حفاظت اشرف توسط ملل متحد، دولت آمریکا و اتحادیه اروپا، لغو محاصره اشرف، تضمین دسترسی آزادانه ساکنان به خدمات پزشکی و انجام یک تحقیقات مستقل پیرامون حمله به اشرف شدند. آنها با تأکید برغیرقانونی و خطرناک بودن جابه‌جایی اجباری ساکنان اشرف در داخل عراق، از راه‌حل اروپا برای حل بحران اشرف حمایت کردند. قانونگذاران جامعه جهانی وسخنرانان نامدار در این گردهمایی، هم‌چنین خواستار شناسایی رسمی مقاومت ایران و برقراری دیالوگ با شورای ملی مقاومت شدند.

شورا این کارزار بی‌سابقه جهانی و تلاشهای خستگی‌ناپذیر خانم زهرا مریخی، هماهنگ‌کننده دفاتر رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، و دیگر همکارانش را درسازماندهی و مدیریت آن، ستود و به تمامی اعضا و فعالان مقاومت و همه هموطنان آزاده‌یی که در این برانگیختگی ملی و بین‌المللی و نظم خارق‌العاده‌این اجتماع عظیم نقش داشتند و هم‌چنان در ژنو و واشنگتن و دیگرنقاط جهان به تحصن و تظاهرات برای حفاظت از اشرف ادامه می‌دهند، درود فرستاد.

اجلاس شورا در بحثهای خود درباره وضعیت در اشرف، قبل از هرچیز گرمترین درودهای خود را به همرزمان شورایی و تمامی قهرمانان مستقر در اشرف نثارکرد که در گرماگرم آزمونهای جدید مقاومت و پایداری، به نقطه امید و الهامبخش قیام‌آفرینان میهن تبدیل شده‌اند. سخنان زندانی سیاسی ازبند رسته، خانم مهین صارمی، همسر وهمرزم برجسته‌ترین زندانی سیاسی مقاوم ایران، علی صارمی (که در ۷دی گذشته در اولین سالگرد قیام روز عاشورا به گناه دیدار از اشرف وسخنرانی در خاوران و شرکت در تظاهرات و قیامها به دستور خامنه‌ای اعدام شد)، در این زمینه بسیار گویاست. او در سخنرانیش در گردهمایی ۱۸ژوئن تأکید کرد: پایداری اشرف ایران را تغییرداده و سرمشق جوانان ایرانی شده است. خانم صارمی که به‌دنبال اعدام همسرش دستگیر و به ده سال زندان محکوم شده بود و اخیراً موفق به فرار از زندان اوین شد، به نمایندگی از زندانیان سیاسی و خانواده‌های شهیدان در مراسم بزرگداشت روز شهیدان وزندانیان سیاسی در گردهمایی بزرگ ایرانیان شرکت کرد.

شورا در بررسی وضعیت اشرف، مسئولیت جامعه بین‌المللی، به‌خصوص مسئولیتهای قانونی و تعهدات دولت آمریکا برای حفاظت از ساکنان اشرف را، بعد از جنایات ارتکابی دولت مالکی، مسئولیتی محرز دانست که ماده ۴۵کنوانسیون چهارم ژنو بر آن تصریح می‌کند. حکم دادگاه اسپانیا، نظریه‌های متقن استادان حقوق بین‌الملل و قطعنامه دوحزبی ارائه شده از سوی نمایندگان کنگره آمریکا نیز مؤید این حقیقت است.

شورای ملی مقاومت از تلاشهای رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی در مذاکرات طولانی با رئیس هیأت پارلمان اتحادیه اروپا برای رابطه با عراق، و از رویکرد مسؤلانه نمایندگان ساکنان اشرف با طرح اروپا قدردانی نمود و تأکید کرد که این امر مسئولیت دولت آمریکا و ملل ‌متحد را در خصوص تأمین حفاظت اشرف در مرحله انتقالی مضاعف می‌کند.

شورا در بررسی موقعیت رژیم ولایت‌فقیه، بحران حاد و بی‌علاج در رأس هرم حاکمیت را، که با ماجرای استعفای وزیر اطلاعات و انتصاب وی از سوی خامنه‌ای و قهر و خانه نشینی احمدی‌نژاد سربازکرد و هم‌چنان درحال گسترش است، از علائم بارز مرحله پایانی رژیم ارزیابی کرد که نشان‌دهنده تناقض ذاتی و ناسازگاری بنیادین رژیم ولایت‌فقیه با هرگونه نهاد و حتی نمایش انتخاباتی است و در عین حال بی‌اعتباری خامنه‌ای را به‌دنبال شقه‌های ناشی از تحمیل دور دوم ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و حذف نیمه کاره رفسنجانی، برجسته کرده است. ولی‌فقیه رژیم با تحمیل یک ضرب احمدی‌نژاد در نمایش انتخابات سال ۸۸، نه تنها به یکپایگی و سلطه مطلق العنانی که مد نظرداشت نرسید، بلکه اکنون گماشته‌اش هم حاضر به تبعیت از او نیست.

این بحران درونی و اوضاع انفجاری جامعه ایران از یک سو، و همگرایی بین‌المللی در تحریم رژیم، همراه با توفان قیامهای منطقه از سوی دیگر، موقعیت رژیم را از هر بابت شکننده کرده است. مشارکت رژیم و سپاه پاسداران درسرکوب قیام مردم سوریه که به وضع تحریمهای مشخصی از سوی دولت آمریکا و اتحادیه اروپا علیه فرماندهان سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس منجرشده، بیانگر شدت احساس خطر رژیم از تحولات جاری است و حداکثر آمادگی و هوشیاری سیاسی را از جنبش مقاومت طلب می‌کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران.
دولت آمریکا کنفرانس موسوم به مبارزه با تروریسم توسط رژیم ایران را اقدامی هزل و مسخره‌آمیز توصیف کرد
ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
خبرگزاری فرانسه: ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت ”ما برگزاری نشستی در مورد تروریسم توسط فعالترین کشور حامی تروریسم را سراسر هزل و مسخره‌آمیز ارزیابی می‌کنیم. رژیم ایران از تروریستها در سراسر خاورمیانه و آسیای مرکزی حمایت کرده، از ترویج صلح آشکارا سرپیچی نموده، ثبات اقتصادی را مورد تهدید قرار داده و باعث تضعیف پیشرفت دموکراسی در سراسر منطقه شده است“.
وی افزود: ”لذا رژیم ایران به‌جای تعامل سازنده با جامعه بین‌المللی در این منطقه، به شیوه‌یی بی‌پایه به اقدامات غیرسازنده خود ادامه می‌دهد“.

جان بولتن گفت ایران با تمام قوا تلاش می‌کند تا رژیم سوریه سرنگون نشود

سه‌شنبه، ۰۷ تیر ۱۳۹۰ / ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
جان بولتن سفير سابق آمريکا در سازمان ملل گفت ايران با تمام قوا تلاش مي‌کند تا نظام سوريه سرنگون نشود. وي سپاه پاسداران ايران را به همکاري با نيروهاي سوريه اي در سرکوب تظاهرات مسالمت‌آميز متهم نمود.
تلویزیون الشرقیه نیوز ۶ تیر گزارش داد: جان بولتن سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت ایران با تمام قوا تلاش می‌کند تا نظام سوریه سرنگون نشود. وی سپاه پاسداران ایران را به همکاری با نیروهای سوریه ای در سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز متهم نمود.
 بولتن در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که ساقط شدن نظام اسد در سوریه پشتیبانی و کمک رسانی ایران به حزب‌الله لبنان را با مشکل روبه‌رو می‌سازد و گفت همان‌طور که رژیم ایران از خشونت برای سرکوب تظاهر‌کنندگان در خاک ایران خود به‌ویژه بعد از انتخابات تقلبی ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ استفاده می‌کند، گزارشات موثق حاکی از این است که سپاه پاسداران ایران در کمک به اسد در سرکوب تظاهر‌کنندگان در سوریه شرکت دارد

صلیب‌سرخ بین‌المللی: ما جزیی از کمیته‌ای که صحبت از تشکیل آن برای بستن کمپ اشرف است، نخواهیم بود

سه‌شنبه، ۰۷ تیر ۱۳۹۰ / ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
به گزارش خبرگزاری ملی عراق نینا ۶ تیرماه، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ خودش را از این‌که جزئی از کمیته‌ای که صحبت از تشکیل آن برای بستن کمپ اشرف متعلق به سازمان مجاهدین خلق ایران در میان است، باشد، کنار کشید.  صلیب‌سرخ به بیانیه‌مقامات عراقی اشاره دارد که صحبت از تشکیل یک کمیته سه جانبه در این رابطه کرده که یکی از طرفهای آن صلیب‌سرخ بین‌‌المللی است.
در بیانیه‌ای که این کمیته امروز فرستاده است، به‌نقل از ماگنی بارث رئیس هیأت صلیب‌سرخ بین‌‌‌المللی در عراق گفت: به‌رغم اظهارات اخیر مقامات عراقی که به شرکت کمیته بین‌المللی در کمیته مشرف بر بستن کمپ اشرف، اشاره می‌کند، ولی انتظار نمی‌رود که صلیب‌سرخ چنین نقشی ایفا کند.
وی افزود: کمیته بین‌المللی جزیی از کمیته‌ای که برای بستن کمپ اشرف صحبت از آن شده، نخواهد بود ولی به تلاشهای انساندوستانه خودش در جهت منافع ساکنان این کمپ و خانواده‌های آنها به‌طور مستقل ادامه خواهد داد.
این بیانیه گفت: کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ طی سالهای گذشته وضعیت در کمپ اشرف را زیر نظر داشته و به ساکنان آن کمک کرده تا با خانواده‌هایشان مجدداً ارتباط برقرار نموده و یا این‌که این‌گونه روابط را حفظ کنند. ، و صلیب‌سرخ با افرادی که به‌دلیل درگیریهای این کمپ، دستگیر شده بودند، ملاقات نموده است، علاوه بر اینها، کمیته صلیب‌سرخ نگرانی خودش را در مورد به‌کارگیری زور توسط نیروهای امنیتی علیه ساکنان این کمپ، به اطلاع مقامات عراقی رسانده است.
این بیانیه از قول ارث می‌گوید: کمیته بین‌‌المللی صلیب‌سرخ از التزام مقامات عراقی در عدم جابه‌جایی ساکنان کمپ اشرف برخلاف میلشان به کشور اصلی‌شان، مطلع گردیده است.
کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در این بیانیه با اشاره به این‌که ”تماسهای مرتب با ساکنان سابق این کمپ داشته تا مطمئن شود که این التزام کماکان اجرا می‌شود ”، می‌گوید که از سال ۲۰۰۳ بازگشت بیش از ۲۵۰تن از ساکنان کمپ اشرف که خواستار بازگشت به ایران بوده‌اند، را ترتیب داده است.
رئیس‌جمهور عراق جلال طالبانی در کنفرانس مبارزه با تروریسم که چند روز قبل در تهران برگزار شده بود گفت که دولت عراق تصمیم گرفته است که قرارگاه اشرف متعلق به سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران را تا پایان سال جاری ببندد با در نظر گرفتن پارامترهای انسانی و رعایت حقوق‌بشر.
وی گفت: امیدواریم که ساکنان این قرارگاه شامل عفو از طرف دولت ایران قرار بگیرند تا به‌عنوان یک عامل کمک کننده برای بازگشت کسانی که می‌خواهند به میهنشان بگردند، باشد. و به بقیه کمک کنند تا به کشورهای دیگر بروند. وی به تشکیل یک کمیته سه جانبه از عراق و ایران و صلیب‌سرخ بین‌المللی برای تعیین مکانیسم و پیگیری اجرای تصمیمات اتخاذ شده، اشاره نمود».

۱۳۹۰ تیر ۵, یکشنبه

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای فعالیت‌های قرآنی دولتی

یک‌شنبه، ۰۵ تیر ۱۳۹۰ / ۲۶ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
در حالی که کارخانه ها تعطیل شده اند، و حقوق کارگران ماهها پرداخت نشده است، وزیر ارشاد دیکتاتوری آخوندی از اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به فعالیت قرآنی سازمان‌ها در سال ۹۰ توسط دولت خبر داد و گفت: «در بودجه امسال با اعتباری که به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یافته است، می‌توان گام‌های بلندی در این راستا برداشت.» به گفته او: «در بودجه امسال، نیم درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به فعالیت‌‌های قرآنی اختصاص پیدا کرده که این رقم بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.»! حسینی درباره انتقاد برخی مؤسسات قرآنی از کمبود اعتبارات گفت: «این مؤسسات در قالب خصوصی و غیردولتی فعالیت می‌کنند و ردیف بودجه مشخصی مثل دستگاه‌های دولتی ندارند؛ بنابراین باید با حمایت‌های مردمی اداره شوند.»

خبر آنلاین-رشد 113 درصدی تجاوز به عنف.

در دیکتاتوری آخوندی؛ رشد ۱۱۳ درصدی تجاوز به عنف

یک‌شنبه، ۰۵ تیر ۱۳۹۰ / ۲۶ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
به گزارش سایت حکومتی خبرآنلاین۵ تیر : پلیس و مقامات سیاسی و امنیتی، جزئیات دیگری از فاجعه تجاوز خمینی شهر را بیان کردند. بعد از گذشت یک ماه از فاجعه تجاوز گروهی به زنان در خمینی شهر اصفهان، پلیس هنوز روایتهای جدیدی از ابعاد مختلف این رویداد را منتشر می کند. در واپسین اطلاع رسانی پلیس، اعلام شده آخرین متهمی که بازداشت شد، در یک طویله مخفی شده بود.
این رسانه هم چنین مدعی شده که در حادثه تجاوز گروهی خمینی شهر، ۱۲ نفر از جوانان این شهرستان که گفته می شود حداکثر ۲۵ سال سن داشتند، با حمله به باغی که در آن تعدادی خانواده، مشغول شادمانی بودند، دست و پای مردان را بستند و پس از انتقال زنان به باغ دیگری به آنها تجاوز کردند. انصاری، رئیس کل دادگستری اصفهان پس از یک ماه اعلام کرد ۵ زوج جوان و دو خواهر و برادر قربانیان این جنایت بودند. گفته می شود ۹ نفر از جنایتکاران دستگیر شدند.
رشد ۱۱۳ درصدی تجاوز به عنف
رئیس پلیس اصفهان نیز از رشد ۱۱۳ درصدی تجاوز به عنف خبر داده بود. به گفته حسن کرمی، حوادثی مانند فاجعه خمینی شهر، رویدادی طبیعی است و در شهرهای دیگر نیز اتفاق می افتد.
این آمار وی به شدت مورد انتقاد ایادی دیکتاتوری آخوندی  قرار گرفت. از جمله معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان در نشست خبری خود با رسانه ها، از این آمار انتقاد کرد و گفت: «ضریب احساس امنیت استان اصفهان در کل کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.  ومدعی شد که این آمار غلو شده هستند و گفت: ”ما بزرگ کردن این حادثه ها را کار درستی نمی دانیم. رسانه ها نباید بیش از اندازه این مساله را در بوق و کرنا می کردند. مرتکبین این جنایت با دیدن جو رسانه ای این حادثه هوشیار و آگاه شده و متاسفانه برخلاف طراحی های امنیتی پلیس عمل کردند.“
محمد مهدی اسماعیلی درباره نحوه اطلاع رسانی دولت در مورد فاجعه خمینی شهر توضیح داد: «این اتفاق ناگوار بود اما به دلیل امنیتی بودنش مایل به این نبودیم که خود در ابتدا وارد میدان شده و بحث رسانه ای آن را آغاز نماییم.»
هر چند کرمی، رئیس پلیس اصفهان، این چنین به ضعف اطلاع رسانی در خصوص این حادثه اقرار کرده بود: «اگر پلیس در این زمینه شفاف عمل کرده بود، حرف و حدیث ها آنقدر زیاد و متفاوت نبود.»
دو تن از قربانیان اقلیتهای مذهبی بودند
پلیس به نکته مهم دیگری نیز در پرونده این حادثه اشاره کرده، دو تن از قربانیان این حادثه، جزء اقلیتهای مذهبی بوده اند. فرمانده مزدور نیروی انتظامی پلیس اصفهان در پایان باز هم طبق روش دیکتاتوری آخوندی اشتباه را به گردن خانواده ها انداخته و گفت : خانواده ۱۳ نفره قربانی که دو نفر آنها از اقلیت های مذهبی بودند، رفتارهایی را مرتکب شده بودند که باعث جلب توجه پیرمرد باغبان!؟ همسایه شده بود.
به گفته کرمی، این پیرمرد باغبان با مشاهده اوضاع مهمانی این جمع در باغ، با دوستان جوان خود تماس گرفته و آنان را مطلع و پس از آن ۱۲ نفر به باغ پیرمرد آمده و از دیوار این باغ به داخل محل میهمانی وارد می شوند و فاجعه این گونه شکل می گیرد.

ظافر العانی: حضور طالبانی در یک کنفرانس تبلیغاتی برای مبارزه با تروریسم در تهران زیرپاگذاشتن خون شهدای عرب و کرد است

یک‌شنبه، ۰۵ تیر ۱۳۹۰ / ۲۶ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
خبرگزاری عراق ۵ تیرماه: ظافر العانی رئیس هیأت هماهنگ‌کننده لیست العراقیه حضور رئیس‌جمهور جلال طالبانی در کنفرانسی در تهران که مدعی مباررزه با تروریسم است را اهانت به خون شهدای عراقی از عرب و کرد که در عملیات تروریستی که به سردمداری رژیم ایران انجام شده، به قتل رسیده‌اند دانست.
دکتر ظافر العانی در بیانیه‌ای که امروز صادر کرد گفت:“برگزاری چنین کنفرانسی تلاشی برای بزک کردن چهره تنفرانگیز این رژیم در منطقه و جهان است ”.
ظافر العانی افزود تشکیل کمیته عراقی - ایرانی برای بستن قرارگاه اشرف، که محل سکونت اعضاء سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران است تعارف با رهبر ایران خامنه‌ای است.
ظافر العانی تأکید کرد که:“این مر با منافع ملی عراق و التزامات بین‌المللی اش در قبال قوانین مربوط به حقوق پناهندگان به‌ویژه کنوانسیون ژنو در تعارض است».

بعد

تکذیب صلیب سرخ جهانی.

صلیب سرخ جهانی شرکت در کمیته سه جانبه با عراق و ایران برای بستن اشرف را تکذیب کرد

یک‌شنبه، ۰۵ تیر ۱۳۹۰ / ۲۶ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
صليب سرخ جهاني اعلام كرد حضور در «كميته سه جانبه» براي بستن اشرف را نمي پذيرد و در آن شركت نخواهد كرد.
صلیب سرخ جهانی اعلام کرد حضور در «کمیته سه جانبه» برای بستن اشرف را نمی پذیرد و در آن شرکت نخواهد کرد.
خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ روز یکشنبه ۲۶ژوئن اعلام کرد سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یک تماس تلفنی به این خبرگزارش گفت صلیب سرخ در این کمیته حضور نخواهد یافت.
خبرگزاری بلومبرگ ۵ تیرماه نوشت: «خانم کلر کاپلون سخنگوی صلیب سرخ در یک تماس تلفنی گفت سازمان او در عراق، شرکت در این کمیته را رد کرده است. او گفت: ”ما جزئی از این کمیته نخواهیم بود”».
موضعگیری صلیب سرخ جهانی است در حالیکه است که به گفته خبرگزاری بلومبرگ جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق در یک بیانیه که به این خبرگزاری ایمیل شده بود، گفته بود صلیب سرخ بین المللی، بخشی از کمیته سه جانبه با ایران و عراق است که با بستن کمپ اشرف موافقت کرده است.
این خبرگزاری افزود: به پناهندگان کمپ اشرف، در سال ۲۰۰۳، موقعیت افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو داده شده بود. نیروهای آمریکایی در فوریه ۲۰۰۹، حفاظت کمپ اشرف را به نیروهای امنیتی عراق تحویل دادند.

اطلاعیه دبیر خانه شورای ملی مقاومت ایران.


اذعان وزیر اطلاعات آخوندها به اینکه اقدامهای سرکوبگرانه علیه اشرف از رژیم ایران هدایت می‌شود

یک‌شنبه، ۰۵ تیر ۱۳۹۰ / ۲۶ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
اشغال اشرف- شماره ۱۱۸
- روز شنبه ۴تیر ماه، آخوند مصلحی وزیر اطلاعات آخوندها، در شوی مسخره رژیم آخوندی در تهران تحت عنوان مبارزه با تروریسم  به صراحت اذعان کرد که اقدامات سرکوبگرانه دولت و نیروهای عراقی علیه مجاهدان اشرف به طور کامل توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران به منظور فروپاشی اپوزیسیون این رژیم طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی به خبرگزاری مهر، متعلق به وزارت اطلاعات رژیم، گفت: «برای اینکه هر چه زودتر فروپاشی گروهک تروریستی منافقین صورت گیرد دستگاه اطلاعاتی برنامه هایی را در دستور کار داشته و اقداماتی را انجام میدهد..... در این زمینه ما در داخل عراق گفتگوهایی را با مسئولان عراقی انجام داده ایم تا هرچه زودتر وضعیت پادگان اشرف را روشن کنند». وی افزود:«دستگاه اطلاعاتی کشور اقدامات قابل توجهی در کنترل و دستگیری اعضای گروهکهای تروریستی دارد... مجموعه‌یی که به عنوان گروهک نفاق و منافقین وجود دارند هم اکنون در حال اضمحلال و فروپاشی هستند».
اظهارات روز شنبه مصلحی، همزمان با اظهارات خامنه ای و احمدی نژاد و طالبانی رئیس جمهور عراق، در کنفرانس تمسخر برانگیز تهران، به خوبی نشان می‌دهد که کشتار ساکنان اشرف در ۱۹فروردین و ضرب الاجلهای مالکی و همدستانش در دولت عراق برای بستن اشرف، هیچ ربطی به حق حاکمیت یا منافع عراق ندارد و به طور کامل در تهران و در بیت خامنه ای و وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس طراحی و برنامه ریزی شده است.
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران روز ۲۸خرداد در اجتماع بزرگ ایرانیان اعلام کرد: «حمله به اشرف، ربطی به حاکمیت ملی عراق ندارد. این کشتار در بیت خامنه ای طراحی شد، برای دفاع از ولایت فقیه بود و حملهیی بود به کیان آزادی مردم ایران».
محاصره همه جانبه ساکنان اشرف از جمله کارشکنی در دسترسی آنان به خدمات پزشکی و ممنوعیت ورود وکیلان، خانواده ها و نمایندگان پارلمان به اشرف نیز به طور کامل از سوی رژیم آخوندی دیکته شده است. آخوند احمد خاتمی، در نمایش جمعه هفته گذشته، از شخص مالکی به خاطر ممانعت از بازدید نمایندگان کنگره آمریکا از اشرف، تقدیر کرد و گفت: «در هفته گذشته هیأتی از آمریکا به پادگان اشرف آمد تا مجاهدین را بازسازی کند ولی نوری مالکی مقابل این عده ایستاد و آنها را به عراق راه نداد که این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد». به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به قدس, احمد  خاتمی با بیان اینکه آمریکاییها تروریست پرورند، تصریح کرد: در صدر لیست ناقضین حقوق بشر آمریکا و انگلیس قرار دارند، انگلیس اولین کشوری است که مجاهدین را از لیست تروریستها خارج کرد که این مسأله نباید فراموش شود (خبرگزاری فارس ۲۷خرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۵تیر۱۳۹۰ (۲۶ژوئن۲۰۱۱)

مردم افغانستان از مجاهدين خلق ايران پشتيباني مي كنند

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران.

اظهارات خامنه‌ای و احمدی‌نژاد و طالبانی در تهران برای بستن اشرف و سرکوب اپوزیسیون ایران در عراق
شهراشرف
شهراشرف
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
- تصمیم برای بستن قرارگاه اشرف و سرکوب اپوزیسیون ایران هیچ ربطی به حاکمیت عراق ندارد و صرفاً دیکته رژیم ملایان به حکومت عراق است

- کنفرانس ضدتروریستی بانکدار مرکزی تروریسم در تهران، یک نمایش مسخره در حضیض محکومیت و تحریمهای بین‌المللی برای شستن چنگالهای خونین خود در کشتار ساکنان اشرف با کمک دست‌نشاندگانش در عراق است

روز شنبه 4تیر، یک هفته پس از بزرگترین اجتماع اپوزیسیون ایران در پاریس در 28خرداد، دیکتاتوری دینی و تروریستی حاکم بر ایران که به‌خاطر صدور تروریسم و بنیادگرایی و نقض حقوق‌بشر از جمله شرکت در سرکوب مردم و جوانان سوریه در حضیض محکومیتها و تحریم بین‌المللی رژیم ملایان به‌سر می‌برد، در یک واکنش مسخره و هراسان به برگزاری یک کنفرانس به‌اصطلاح ضدتروریستی در تهران مبادرت کرد.

در این کنفرانس که با تحریم کشورهای عربی مواجه شد و هیچ‌یک از رهبران و مقامات عربی در آن شرکت نکردند، خامنه‌ای و احمدی‌نژاد به عقده‌گشایی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران و لغو نامگذاری تروریستی از این سازمان پرداختند.
دیکتاتور مذهبی که از گسترش امواج قیامها و تظاهرات در کشورهای عربی به‌ویژه سوریه و لیبی به ایران به‌شدت هراسان است، در واکنش به طرح پارلمان اروپا و حمایت نمایندگان پارلمانهای 41کشور جهان از جمله اکثریت اعضای 30مجلس قانونگذاری از حقوق و حفاظت ساکنان اشرف، آمریکا و انگلستان و دولتهای غربی را به حمایت از مجاهدین و قیام مردم ایران علیه دیکتاتوری متهم کرد.
احمدی‌نژاد هم گفت: «متأسفم اعلام کنم که افراد و گروههای عامل این حوادث (در ایران) مورد حمایت آشکار برخی دولتهای اروپایی و برخی سیاستمداران آمریکایی هستند».
فراتر از این، خامنه‌ای و احمدی‌نژاد، سردمداران بانک مرکزی تروریسم، به نحو مسخره و رقت‌باری اعلام کردند که آمادگی دارند در مبارزه علیه تروریسم در کنار سایر دولتها قرار گیرند!

در شعبده مضحک آخوندی، طالبانی رئیس‌جمهور عراق، برای خوشآمد خامنه‌ای و احمدی‌نژاد گفت: «تصمیم داریم که اردوگاه اشرف در پایان سال جاری بسته شود... و یک کمیته سه‌جانبه از عراق و جمهوری اسلامی ایران و صلیب‌سرخ تشکیل شد برای ایجاد راه‌کارهای لازم در این خصوص، و ما تصمیم داریم که مانع از هرگونه تجاوز به همسایگان داشته باشیم». طالبانی ابراز امیدواری کرد که با اعلام عفو از سوی رژیم ایران، ساکنان اشرف بتوانند به ایران بازگردند.

قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی تروریستی قدس که مهماندار طالبانی در این سفر است، روز پیش از برگزاری این به‌اصطلاح کنفرانس، به‌خاطر مشارکت در کشتار مردم سوریه، به همراه سرکرده سپاه پاسداران و فرمانده اطلاعات پاسداران مورد تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفت. خطوط هوایی و کشتیرانی رژیم ایران نیز به‌خاطر صدور تسلیحات و مواد انفجاری به کشورهای مختلف منطقه، مشمول تحریمهای ایالات متحده شد.

کنفرانس مسخره آخوندها علیه تروریسم در تهران، اکنون در شرایطی برگزار می‌شود که از یک سو ملت عراق هم‌چون ملت سوریه در قیام خود تصاویر احمدی‌نژاد و خامنه‌ای را در کنار مالکی و بشار اسد به آتش می‌کشند و خواستار خلع‌ید از رژیم آخوندی در کشورهایشان هستند و از سوی دیگر، عملیات تروریستی و جنایتکارانه رژیم ایران و نیروی تروریستی قدس در عراق ابعاد جدیدی به خود گرفته و وزیر دفاع آمریکا و سخنگوی ارتش آمریکا در عراق در همین ایام، بر آن انگشت تأکید می‌گذارند.

اظهارات امروز خامنه‌ای و احمدی‌نژاد و طالبانی در نمایش آخوندها علیه مجاهدین و ساکنان اشرف، هم‌چنان‌که خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، هفته گذشته در اجتماع بزرگ ایرانیان گفت، به روشنی نشان می‌دهد که «حمله به اشرف، ربطی به حاکمیت ملی عراق ندارد. این کشتار در بیت خامنه‌ای طراحی شد، برای دفاع از ولایت‌فقیه بود و حمله‌یی بود به کیان آزادی مردم ایران».

خانم رجوی خاطرنشان کرد که دکتر علاوی رهبر اپوزیسیون عراق که خواستار استیضاح مالکی شده است، در 10ژوئن تصریح کرد: «حکومت ایران به مالکی کمک کرد تا نخست‌وزیر شود... او بیگناهان را به زندانهای مخوف انداخت... فساد و نقض‌حقوق‌بشر را از حد گذراند... به غارت و چپاول و آتش‌زدن و کشتار و خونریزی دست‌زده و هر جا وارد شدند، آن‌جا را به ویرانی و بدبختی کشیدند».

مقاومت ایران بارها اعلام کرده است ضرب‌الاجلهای دیکته‌شده از سوی رژیم ایران برای بستن قرارگاه اشرف تا پایان سال ۲۰۱۱، تلاش مذبوحانه و فرار به جلو برای اجتناب از عواقب داخلی، منطقه‌یی و بین‌المللی جنایت علیه بشریت در اشرف در 8آوریل و تحت‌الشعاع قراردادن فراخوان جامعه بین‌المللی به تحقیقات ”جامع، شفاف و مستقل“ در این خصوص است. در این جنایت بزرگ، 36مجاهد خلق به‌شهادت رسیدند، 345تن مجروح شدند، 225نفر مورد اصابت تیر مستقیم قرار گرفتند و 22تن با زرهیها زیر گرفته شدند. ممانعت حکومت عراق از بازدید هیأتهای پارلمان اروپا و کنگره آمریکا از اشرف تلاش بی‌پرده برای مخفی کردن و سرپوش گذاشتن بر این جنایت است.

خانم رجوی اعلام کرد: «ملل متحد باید حفاظت اشرف را برعهده بگیرد و ناظران سازمان ملل در اشرف مستقر شوند. از ایالات متحده و اتحادیه اروپا فقط می‌خواهیم حفاظت همین ناظران را تأمین کنند. این کمترین و ضروری‌ترین خواست برای حفاظت از جان مجاهدان اشرف است. ایالات متحده به‌خاطر واگذاری مسئولیت حفاظت اشرف مسئولیت دارد. زیرا آن را به دولتی سپرد که قصد آن برای سرکوب ساکنان اشرف پیشاپیش محرز بود».

مقاومت ایران، کمیته سه‌جانبه‌یی را که طالبانی به خواست خامنه‌ای و احمدی‌نژاد بازگو کرده است، غیرقانونی، غیرقابل‌قبول، در تعارض آشکار با قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی و همدستی با دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران برای سرکوب اپوزیسیون و قیام مردم ایران برای آزادی می‌شناسد. عفو رژیم آخوندی هم، همراه با گونی‌های دلار و یورو از سوی رژیم آخوندی، هم‌چنان‌که در نمونه افغانستان در رسانه‌ها و تلویزیونهای جهان رسوا شد، ارزانی کسانی باد که با تروریسم رژیم آخوندی و پولهای به غارت رفته ملت ایران در عراق به حکومت رسیده‌اند. ضمن این‌که معلوم نیست به‌لحاظ حقوقی مجاهدان اشرف در کدام دادگاه ذیصلاح محکوم شده‌اند که اکنون با خاصه‌خرجی دست‌نشاندگان رژیم در عراق باید مورد عفو قرار گیرند! این درحالیست که مردم و مقاومت ایران و نمایندگان منتخب بیش از یک میلیارد تن از مردم جهان مصرانه خواهان دادگاه بین‌المللی برای رسیدگی به جنایتهای سردمداران رژیم آخوندی و محاکمه آنها هستند.

مقاومت ایران در اطلاعیه شماره 115 در 31خردادماه نیز اعلام کرد: «تشکیل کمیته مشترک با رژیم ملایان و صلیب‌سرخ در مورد اشرف، قویاً محکوم، غیرقابل‌قبول و نشانه آشکار همدستی با دیکتاتوری دینی برای سرکوب اپوزیسیون ایران است. صلیب‌سرخ نباید با مشارکت در این طرح ننگین سرکوبگرانه که نقض کنوانسیونها و قوانین بین‌المللی است، خود را لکه‌دار و بی‌اعتبار کند...
هرگونه وارد کردن و دخالت دادن رژیم ملایان در موضوع اشرف و سازمان مجاهدین خلق ایران که تاکنون 120هزار تن از اعضا و هوادارانش به دست همین رژیم اعدام شده‌اند، خط قرمز عبورناپذیر مردم و مقاومت ایران و مجاهدان اشرف است. دولت آمریکا و ملل‌متحد در این زمینه مسئولیت دارند و باید از وارد کردن رژیم ایران به این پرونده جلوگیری کنند».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
4تیرماه ۱۳۹۰.

۱۳۹۰ خرداد ۳۰, دوشنبه

حمله تانکهای سوری به روستاهای این کشور و سخنان آنجلینا جولی در اردوگاه پناهندگان

یک‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۹ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

تلویزیون سی ان ان ۲۹ خرداد، در خبری ازحمله تانکهای سوری به روستاهای این کشور گزارش داد، مجری: احتمال می‌رود تا سوریهای که در جنگلهای مرزی پناه گرفته‌اند که از سرکوب خشونت‌آمیز و خونین دولت خود فرار کنند، مورد حمله قرار بگیرند.

فعالان می‌گویند نیروهای دولتی با تانکها و نفربرهای خود در روز شنبه به یک روستا حمله کردند.
شاهدان عینی به سی.ان.ان گفتند که نیروهای دولتی بیرون این روستا را به آتش کشیده‌اند تا مانع فرار ساکنان آن شوند و هم‌چنین مانع رسیدن کمکهای بشردوستانه از سوی ترکیه به آنها گردند.


پناهندگان از سوریه به ترکیه سرازیر شده‌اند، دولت ترکیه می‌گوید بیش از ده‌هزار پناهنده از سوریه وارد این کشور شده است. این پناهندگان در چهار اردوگاه مختلف مستقر شده‌اند.
خانم آنجلینا جولی که یکی از معروفترین هنرپیشه های هالیوود است و سفیر افتخاری سازمان ملل هم می‌باشد در روز جمعه از برخی از این اردوگاهها دیدار کرد. این سفیر افتخاری سازمان ملل با پناهندگان سوری در ترکیه ملاقات کرد تا توجهات را بسوی رنج آنها جلب کند.


آنجلینا جولی در این‌باره گفت: ”دولت ترکیه و سازمان صلیب‌سرخ ترکیه در خیر‌خواهی و تمامی کارهای که کرده‌اند بسیار فوق‌العاده و سازمان‌یافته عمل کرده‌اند. ما از این بابت بسیار سپاسگزار هستیم.
آنها هم‌چنین وعده داده‌اند که کسی را با زور برنمی گرداند و مرزهای خود را باز نگه خواهند داشت. آنها جان این کودکان و خانواده آنها را نجات داده‌اند، پس ما از این اقدام آنها بسیارسپاسگزاریم“.

برای دیدن فیلم اینجا را کلیک کنید

۱۳۹۰ خرداد ۲۹, یکشنبه

اجتماع بزرگ مجاهدین خلق برای حراست از کمپ اشرف

ده‌ها هزار مخالف حکومت جمهوری اسلامی روز شنبه (۱۸ ژوئن) در پاریس گرد هم آمدند و خواستار حراست بین‌المللی از پایگاه مجاهدین خلق در عراق شدند. ریتا زوسموت، رئیس پیشین پارلمان آلمان نیز در این مراسم سخنرانی کرد.

سازمان مجاهدین خلق از سازمان ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهد تا از جان ۳۴۰۰ عضو این سازمان که در کمپ اشرف در نزدیکی بغداد به سر می‌برند، حفاظت کنند. این شعاری بود که در اجتماع بزرگ هواداران این سازمان روز شنبه (۱۸ ژوئن) در پاریس داده شد.

اجتماع‌کنندگان از کشورهای غربی و سازمان ملل خواسته‌اند تا فشار بیشتری به حکومت ایران وارد کنند.

ریتا زوسموت، رئیس پیشین پارلمان فدرال آلمانBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: ریتا زوسموت، رئیس پیشین پارلمان فدرال آلمانبه گزارش خبرگزاری آلمان، این خواست ایرانیان مهاجر مورد پشتیبانی دو شخصیت سیاسی، خانم ریتا زوسموت، رئیس پیشین پارلمان آلمان (بوندس‌تاگ) و رادی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک قرار گرفت که در این اجتماع حضور داشتند.

خانم زوسموت گفت که «مردم ایران در رنج هستند؛ و اگر ما آنها را در مبارزه‌شان برای آزادی حمایت نکنیم، خود را مقصر خواهیم کرد.»

این سیاستمدار ۷۴ ساله‌ی حزب دمکرات مسیحی آلمان گفت که در ایران مسئله فقط بر سر برنامه‌ی اتمی نیست، بلکه مسئله نقض شدید حقوق بشر نیز از اهمیت بسیار برخوردار است.

آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه در مقاله‌ا‌ی که به‌عنوان میهمان در روزنامه‌ی فرانسوی "لوموند" نوشت، تصریح کرد که در ایران «مدت دو سال است که روند بدترشدن وضعیت حقوق بشر پایان نمی‌گیرد.»

از نظر وزیر خارجه فرانسه، در شرایط کنونی راهی نیست، جز آنکه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شدیدتر شوند.

در ماه آوریل سال جاری میلادی نیروهای امنیتی عراقی، به ویژه ارتش این کشور، به کمپ اشرف در نزدیکی بغداد یورش بردند. در پی این یورش، بیش از ۳۵ نفر از فعالان مجاهدین خلق کشته و حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند.
مراسم ایرانیان در ویلپینت در شمال پاریسBildunterschrift: مراسم ایرانیان در ویلپینت در شمال پاریس

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مریم رجوی، رهبر مجاهدین خلق روز شنبه طی سخنانی گفت که این یورش به مأموریت از سوی حکومت جمهوری اسلامی صورت گرفته بود.

کمپ اشرف در دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی با موافقت صدام حسین، دیکتاتور عراق، در ۸۰ کیلومتری شمال بغداد احداث شد. این پایگاه قرار بود که در حین جنگ ایران و عراق، به پایگاه مقاومت مخالفان جمهوری اسلامی تبدیل شود. امروز حدود ۳۴۰۰ نفر در این کمپ زندگی می‌کنند.

از زمان سرنگونی رژیم صدام حسین در عراق، بارها میان فعالان مجاهدین خلق و دولت حاکم تنش ‌و درگیری‌هایی ایجاد شده است. گفته‌می‌شود نیروهای ویژه‌ی سپاه پاسداران در برخوردهای خشونت‌آمیز علیه مجاهدین خلق نیز دست داشته‌اند.

احزاب سیاسی شیعه‌ی عراقی که در دولت عراق اکثریت را در دست داشته و با جمهوری اسلامی ایران مناسبات خوبی دارند، مجاهدین خلق را گروهی "تروریستی" می‌دانند که باید خاک این کشور را ترک کنند।DK/SA

در بر گرفته شده از سایت دویچه وله.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران "بزرگترین گردهمایی ایرانیان خارج از کشور در پاریس"

بزرگترین گردهمایی ایرانیان خارج از کشور در پاریس

یک‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۹ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

بزرگترين گردهمايي ايرانيان خارج از كشور در پاريس با شركت صدها سياستمدار و قانونگذار از آمريكا، اروپا و خاورميانه، با ارائه بيانيه 4000 پارلمانتر از جمله اكثريت 30 مجلس قانونگذاري در فراخوان به حفاظت فوري اشرف و محكوميت جابجايي در عراق و برسميت شناختن شوراي ملي مقاومت

بزرگترین گردهمایی ایرانیان خارج از کشور در پاریس با شرکت صدها سیاستمدار و قانونگذار از آمریکا، اروپا و خاورمیانه، با ارائه بیانیه ۴۰۰۰ پارلمانتر از جمله اکثریت ۳۰ مجلس قانونگذاری در فراخوان به حفاظت فوری اشرف و محکومیت جابجایی در عراق و برسمیت شناختن شورای ملی مقاومت

بعد از ظهر امروز، شنبه ۲۸خرداد ایرانیان در گردهمایی عظیم و باشکوه خود در سالن ویلپنت در نزدیکی پاریس، خواستار تأمین فوری حفاظت اشرف از سوی سازمان ملل با کمک آمریکا و اتحادیه اروپا شدند و هرگونه جابه جایی ساکنان اشرف در داخل عراق را محکوم کردند و از طرح صلح آمیز و پایدار اروپا برای اشرف حمایت کردند. شرکت کنندگان حفظ برچسب تروریستی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران از سوی وزارتخارجه آمریکا را یک اقدام غیر قانونی و مشارکت در سرکوب مردم و مقاومت ایران توصیف کردند و خواستار این شدند دولت آمریکا در اجرای دستور دادگاه این برچسب را فورا حذف کند.


در این گردهمایی که بزرگترین گردهمایی ایرانیان در خارج کشور است، صدها سیاستمدار برجسته و پارلمانتر از جریانات و تمایلات سیاسی گوناگون از کشورهای مختلف جهان، ضمن حمایت از مقاومت ایران و دفاع از حقوق اشرف، به شناسایی شورای ملی مقاومت از سوی جامعه جهانی فراخون دادند.
سخنران اصلی برنامه خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران و سایرسخنرانان عبارت بودند از :
رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و کاندیداری ریاست جمهوری (۲۰۰۸)؛
باب فیلنر، نماینده کنگره آمریکا؛
خانم ریتا زوسموث، رئیس پارلمان آلمان (۱۹۸۸-۱۹۹۸)؛
مایکل موکیسی، وزیر دادگستری آمریکا (۲۰۰۷-۲۰۰۹)؛
جان بروتون نخست وزیر ایرلند (۱۹۹۴-۱۹۹۷) و رئیس هیات اتحادیه اروپا در آمریکا (۲۰۰۴-۲۰۰۵)؛
ژان پیر برار، نماینده پارلمان از فرانسه؛
اندرو کارد، رئیس دفتر رئیس جمهور آمریکا (۲۰۰۱-۲۰۰۶)؛
تام ریج، اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا (۲۰۰۳-۲۰۰۵)؛
آلیخو ویدال کوادراس، نایب رئیس پارلمان اروپا؛
گیرهارد، نخست وزیر ایسلند (۲۰۰۶-۲۰۰۹)؛
لرد رابین کوربت، رئیس نمایندگان کارگر در مجلس اعیان؛
نریمان الروسان، نماینده پارلمان اردن؛
اودی دو توئن، بنیانگذار فروز زنان برای اقتصاد و جامعه؛
سید احمد غزالی، نخست وزیر سابق الجزایر؛
رابرت توریسلی، سناتور سابق آمریکا؛
کارلو چیچولی، نماینده پارلمان از ایتالیا؛
ژان چارلز ریل، نماینده پارلمان از سوئیس؛ و هانری لکلرک، رئیس افتخاری لیگ حقوق بشر از فرانسه.
در این برنامه همچنین شماری از شهرداران فرانسوی از جمله ژان پیر بکه، شهردار اورسوآز؛ نلی رولاند، شهردار ویلپنت؛ و موریس بوسکاور شهردا تاورنی سخنرانی کرده و حمایت ۵۰۰۰ شهردار فرانسوی از مقاومت را اعلام کردند.
در این گردهمایی که در آستانه سی خرداد، روز شهیدان و زندانیان سیاسی برگزار شد، خانم مریم رجوی ، رئیس جمهور برگزیده مقاومت در حالیکه توسط خانم رضایی (مادر هفت شهید) و مهین صارمی و شماری از شهرداران فرانسوی همراهی می شد بر بنای یادبود شهیدان، یاد ۱۲۰هزار شهید سه دهه مقاومت علیه دیکتاتوری مذهبی، از جمله شهیدان قیامهای دو سال گذشته و شهیدان حملات جنایتکارانه علیه اشرف را گرامی داشتند.
خانم مهین صارمی، همسر مجاهد خلق علی صارمی برجسته ترین زندانی سیاسی ایران که سال گذشته بعد از ۲۴سال حبس و شکنجه توسط رژیم آخوندی به دار آویخته شد، دراین مراسم حضور داشت. وی که از دهه ۱۹۸۰ به طور مستمردستگیر و زندانی شده است، اخیرا به ۱۰سال زندان محکوم شده بود ولی توانست از دست دژخیمان بگریزد و خود را به پاریس برساند. اکبر ، پسر علی و مهین صارمی از مجاهدان اشرف است.
در این جلسه همچنین شمار زیادی از خانواده شهیدان مقاومت ایران بویژه خانواده شهیدان حمله جنایتکارانه ۸ آوریل به اشرف و خانواده شمار زیادی از ساکنان اشرف حضور داشتند.
در این گردهمایی بیانیه های بیش از ۴۰۰۰ پارلمانتر از ۴۰ کشور جهان در حمایت از مقاومت ایران، به ویژه ساکنان اشرف ارائه شد. پارلمانترها که از جمله در برگیرنده اکثریت پارلمان اروپا و اکثریت مجمع پارلمانی شورای اروپا و اکثریت اعضای ۲۸ مجلس قانونگذاری دیگر می‌شود، خواستار حفاظت فوری اشرف توسط ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا و لغو فوری محاصره اشرف به ویژه تضمین دسترسی آزادانه ساکنان به خدمات پزشکی و یک تحقیقات بیطرفانه، همه جانبه و مستقل پیرامون جنایت ۸ آوریل شدند. آنها از راه حل اروپا برای اشرف حمایت کردند و جابجایی ساکنان اشرف در درون عراق را قاطعانه رد کردند و مقدمه یک کشتار جدید دانستند. قانونگذاران جامعه جهانی را به برسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران فراخواندند.
خانم رجوی، در سخنرانی خود تشدید جنگ قدرت بین سران رژیم آخوندی را «پیش لرزه سرنگونی رژیم » و«بازتاب نارضایتی و بحران در “پایین” خواند و گفت: حمله ۱۹ فروردین به اشرف به دستور حکومت آخوندی، واکنش این رژیم برای مهار نیروی سرکش آزادی در جامعه ایران و حفظ تعادل این رژیم رو به زوال بود. زیرا بود ونبود رژیم در ارتباط مستقیم با فنا و بقای ضد رژیم است. حقیقتی که اکنون توفان قیامهای منطقه اثربخشی آن را مضاعف کرده است.
... جامعه جهانی به ویژه ملل متحد و آمریکا در قبال حفاظت و امنیت ساکنان اشرف مسئولند. به بهانه احترام به حق حاکمیت عراق نمیتوان و نباید در قبال جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی بی‌عملی پیشه کرد. این نقض آشکار تعهدات بین‌المللی است.
همچنانکه در طرح اروپا برای حل مسالمت آمیز مساله اشرف آمده است محاصره اشرف باید خاتمه یابد. افراد مسلح باید از اشرف بیرون بروند و تحقیقات بیطرفانه بین‌المللی در باره جنایت ۱۹ فروردین باید بلادرنگ آغاز شود. کمترین و ضروری ترین خواست برای حفاظت از ساکنان اشرف، تا تعیین تکلیف نهایی، استقرار یک تیم از ناظران ملل متحد در اشرف است . از ایالات متحده و اتحادیه اروپا فقط می‌خواهیم حفاظت همین ناظران را تأمین کنند.
خانم رجوی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت ایالات متحده در بستن راه تغییر در ایران مسئولیت دارد. زیرا نیروی اصلی تغییر در ایران را با یک برچسب واهی به بند کشیده است. توجه به حکم دادگاه و به فراخوان نمایندگان کنگره و شخصیت‌ها و صاحب‌نظران بلند‌پایه آمریکا که خواهان لغو برچسب تروریسم و به رسمیت شناختن مقاومت ایران هستند، بیش از هر زمان ضروری است. ما ایالات متحده را فرا می‌خوانیم که به این نام‌گذاری رسوا خاتمه بدهد و سیاستی را که تا امروز مانع آزادی مردم ایران بوده، تغییر دهد.
اکنون؛ نوبت گشودن پرونده جنایتهای رژیم ضدبشری آخوندی است این پرونده باید در شورای امنیت بازگشوده شود تا مردم ایران ببینند که در سطح بین‌المللی چه کسی با آنها و چه کسی با ملاهاست؟! این پرونده باید از طریق شورای امنیت به دیوان کیفری لاهه ارجاع شود. مردم ایران می‌خواهند حکم جلب خامنه ای صادر و ‌به‌اجرا گذاشته شود و چنین خواهد شد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۸خرداد۱۳۹۰(۱۸ ژوئن ۲۰۱۱)

۴۰۰۰ پارلمانتر در گردهمایی ایرانیان در خارج از کشور به برسمیت شناختن شورای ملی مقاومت فراخواندند

یک‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۹ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

در بزرگترین گردهمایی ایرانیان خارج از کشور در پاریس ۴۰۰۰ پارلمانتر به حفاظت فوری اشرف و محکومیت جابه‌جایی در عراق و به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت فراخوان دادند.

بعدازظهر امروز، شنبه ۲۸خرداد ایرانیان در گردهمایی عظیم و باشکوه خود در سالن ویلپنت در نزدیکی پاریس، خواستار تأمین فوری حفاظت اشرف از سوی سازمان ملل با کمک آمریکا و اتحادیه اروپا شدند و هرگونه جابه‌جایی ساکنان اشرف در داخل عراق را محکوم کردند و از طرح صلح‌آمیز و پایدار اروپا برای اشرف حمایت کردند. شرکت‌کنندگان حفظ برچسب تروریستی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران از سوی وزارتخارجه آمریکا را یک اقدام غیرقانونی و مشارکت در سرکوب مردم و مقاومت ایران توصیف کردند و خواستار این شدند دولت آمریکا در اجرای دستور دادگاه این برچسب را فوراً حذف کند.


در این گردهمایی که بزرگترین گردهمایی ایرانیان در خارج کشور است، صدها سیاستمدار برجسته و پارلمانتر از جریانهای و تمایلات سیاسی مختلف از... کشور از ۵قاره جهان، ضمن حمایت از مقاومت ایران و دفاع از حقوق اشرف، به شناسایی شورای ملی مقاومت از سوی جامعه جهانی فراخون دادند.
سخنران اصلی برنامه خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و سایرسخنرانان عبارت بودند از:
رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و کاندیداری ریاست جمهوری (۲۰۰۸) ؛ باب فیلنر، نماینده کنگره آمریکا؛ خانم ریتا زوسموث، رئیس پارلمان آلمان (۱۹۸۸-۱۹۹۸) ؛ مایکل موکیسی، وزیر دادگستری آمریکا (۲۰۰۷-۲۰۰۹) ؛ جان بروتون نخست‌وزیر ایرلند (۱۹۹۴-۱۹۹۷) و رئیس هیأت اتحادیه اروپا در آمریکا (۲۰۰۴-۲۰۰۵) ؛ ژان پیر برار، نماینده پارلمان از فرانسه؛ اندرو کارد، رئیس دفتر رئیس‌جمهور آمریکا (۲۰۰۱-۲۰۰۶) ؛ تام ریج، اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا (۲۰۰۳-۲۰۰۵) ؛ آلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس پارلمان اروپا؛ گیرهارد، نخست‌وزیر ایسلند (۲۰۰۶-۲۰۰۹) ؛ لرد رابین کوربت، رئیس نمایندگان کارگر در مجلس اعیان؛ نریمان الرؤسان، نماینده پارلمان اردن؛ اودی دو توئن، بنیانگذار فروم زنان برای اقتصاد و جامعه؛ سید احمد غزالی، نخست‌وزیر سابق الجزایر؛ رابرت توریسلی، سناتور سابق آمریکا؛ کارلو چیچولی، نماینده پارلمان از ایتالیا؛ ژان لوئی ریل، نماینده پارلمان از سوئیس؛ و هانری لکلرک، رئیس افتخاری لیگ حقوق‌بشر از فرانسه.

در این برنامه هم‌چنین شماری از شهرداران فرانسوی از جمله ژان پیر بکه، شهردار اورسوآز؛ نلی رولاند، شهردار ویلپنت؛ و موریس بوسکاور شهردا تاورنی سخنرانی کرده و حمایت ۵۰۰۰ شهردار فرانسوی از مقاومت را اعلام کردند. در این گردهمایی که در آستانه سی خرداد، روز شهیدان و زندانیان سیاسی برگزار شد، خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت درحالی‌که توسط خانم رضایی (مادر هفت شهید) و مهین صارمی و شماری از شهرداران فرانسوی همراهی می‌شد بر بنای یادبود شهیدان، یاد ۱۲۰هزار شهید سه دهه مقاومت علیه دیکتاتوری مذهبی، از جمله شهیدان قیامهای دو سال گذشته و شهیدان حملات جنایتکارانه علیه اشرف را گرامی داشتند.


خانم مهین صارمی، همسر مجاهد خلق علی صارمی برجسته‌ترین زندانی سیاسی ایران که سال گذشته بعد از ۲۴سال حبس و شکنجه توسط رژیم آخوندی به‌دار آویخته شد، در این مراسم حضور داشت. وی که از دهه ۱۹۸۰ به‌طور مستمردستگیر و زندانی شده است، اخیراً به ۱۰سال زندان محکوم شده بود ولی توانست از دست دژخیمان بگریزد و خود را به پاریس برساند. اکبر، پسر علی و مهین صارمی از مجاهدان اشرف است.


در این جلسه هم‌چنین شمار زیادی از خانواده شهیدان مقاومت ایران به‌ویژه خانواده شهیدان حمله جنایتکارانه ۸آوریل به اشرف و خانواده شمار زیادی از ساکنان اشرف حضور داشتند.
در این گردهمایی بیانیه های بیش از ۴۰۰۰ پارلمانتر از ۴۰ کشور جهان در حمایت از مقاومت ایران، به‌ویژه ساکنان اشرف ارائه شد. پارلمانترها که از جمله دربرگیرنده اکثریت پارلمان اروپا و اکثریت مجمع پارلمانی شورای اروپا و اکثریت اعضای ۲۸ مجلس قانونگذاری دیگر می‌شود، خواستار حفاظت فوری اشرف توسط ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا و لغو فوری محاصره اشرف به‌ویژه تضمین دسترسی آزادانه ساکنان به خدمات پزشکی و یک تحقیقات بیطرفانه، همه‌جانبه و مستقل پیرامون جنایت ۸آوریل شدند. آنها از راه‌حل اروپا برای اشرف حمایت کردند و جابه‌جایی ساکنان اشرف در درون عراق را قاطعانه رد کردند و مقدمه یک کشتار جدید دانستند. قانونگذاران جامعه جهانی را به به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران فراخواندند.


خانم رجوی، در سخنرانی خود تشدید جنگ قدرت بین سران رژیم آخوندی را «پیش لرزه سرنگونی رژیم» و «بازتاب نارضایتی و بحران در “پایین ”خواند و گفت: حمله ۱۹فروردین به اشرف به دستور حکومت آخوندی، واکنش این رژیم برای مهار نیروی سرکش آزادی در جامعه ایران و حفظ تعادل این رژیم رو به زوال بود. زیرا بود ونبود رژیم در ارتباط مستقیم با فنا و بقای ضد رژیم است. حقیقتی که اکنون توفان قیامهای منطقه اثربخشی آن را مضاعف کرده است.
... جامعه جهانی به‌ویژه ملل‌متحد و آمریکا در قبال حفاظت و امنیت ساکنان اشرف مسئولند. به بهانه احترام به حق حاکمیت عراق نمی‌توان و نباید در قبال جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی بی‌عملی پیشه کرد. این نقض آشکار تعهدات بین‌المللی است.
هم‌چنان‌که در طرح اروپا برای حل مسالمت‌آمیز مسأله اشرف آمده است محاصره اشرف باید خاتمه یابد. افراد مسلح باید از اشرف بیرون بروند و تحقیقات بیطرفانه بین‌المللی درباره جنایت ۱۹فروردین باید بلادرنگ آغاز شود. کمترین و ضروری ترین خواست برای حفاظت از ساکنان اشرف، تا تعیین‌تکلیف نهایی، استقرار یک تیم از ناظران ملل‌متحد در اشرف است. از ایالات متحده و اتحادیه اروپا فقط می‌خواهیم حفاظت همین ناظران را تأمین کنند.


خانم رجوی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت ایالات متحده در بستن راه تغییر در ایران مسئولیت دارد. زیرا نیروی اصلی تغییر در ایران را با یک برچسب واهی به بند کشیده است. توجه به‌حکم دادگاه و به فراخوان نمایندگان کنگره و شخصیتها و صاحب‌نظران بلند‌پایه آمریکا که خواهان لغو برچسب تروریسم و به‌رسمیت شناختن مقاومت ایران هستند، بیش از هر زمان ضروری است. ما ایالات متحده را فرا می‌خوانیم که به این نام‌گذاری رسوا خاتمه بدهد و سیاستی را که تا امروز مانع آزادی مردم ایران بوده، تغییر دهد.
اکنون؛ نوبت گشودن پرونده جنایتهای رژیم ضدبشری آخوندی است این پرونده باید در شورای امنیت بازگشوده شود تا مردم ایران ببینند که در سطح بین‌المللی چه کسی با آنها و چه کسی با ملاهاست؟! این پرونده باید از طریق شورای امنیت به دیوان کیفری لاهه ارجاع شود. مردم ایران می‌خواهند حکم جلب خامنه‌ای صادر و به‌اجرا گذاشته شود و چنین خواهد شد»..

گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس
پیروزی عدالت ـ حفاظت از اشرف
گردهمایی پاریس پیروزی عدالت و حفاظت از اشرف
گردهمایی پاریس پیروزی عدالت و حفاظت از اشرف
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس
پیروزی عدالت ـ حفاظت از اشرف

۲۸خرداد۱۳۹۰
گردهمایی عظیم ۱۸ژوئن، «پیروزی عدالت – حفاظت از اشرف» روز شنبه ۲۸خرداد۱۳۹۰ درویلپنت پاریس برگزار شد

هموطنانمان و حامیان مقاومت ایران که از نقاط مختلف جهان در این گردهمایی عظیم گردآمده بودند، در بزرگترین گردهمایی ایرانیان در تاریخ مبارزات خارج از کشور بار دیگر برعزم راسخ ملت ایران درسی‌امین سالگرد ۳۰خرداد برای سرنگونی فاشیسم مذهبی، و بر ضرورت حفاظت ملل‌متحد از اشرف به‌عنوان یک خواست مبرم ملی و بین‌المللی، تأکید کردند و به سخنرانی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی گوش فرادادند

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی، در آغاز ورود به محل برگزاری گردهمایی، به‌مناسبت سی خرداد، روز شهدا و زندانیان سیاسی، در کنار نماد مشعلی فروزان در بزرگداشت ۱۲۰هزار شهید راه آزادی و تصاویر اشرف شهیدان سمبل زن انقلابی مجاهد اشرف رجوی، سردار شهید خلق موسی خیابانی، مجاهد شهید علی صارمی برجسته‌ترین زندانی سیاسی ایران و تصاویری از شهیدان فروغ اشرف و شهیدان ۳۰خرداد، یاد طلایه‌داران رهایی ایران‌زمین را گرامی داشت.

در این مراسم خانم مهین صارمی، زندانی سیاسی دیکتاتوری آخوندی، همسر و همرزم مجاهد شهید علی صارمی، که اخیراً موفق به فرار از زندانهای رژیم خونخوار آخوندی شده است و مادر پرافتخار رضاییهای شهید، در کنار رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت بودند.

نمایندگان شهرداران منتخب مردم از شهرهای مختلف فرانسه نیز که در بیانیه تاریخی۵۰۰۰ شهردار فرانسوی، به مقاومت ایران و مجاهدان اشرف حمایت کردند، در این مراسم شرکت داشتند و بسیاری از اعضای خانواده‌های شهیدان و بستگان شهیدان فروغ اشرف نیز در گردهمایی بزرگ ایرانیان حضور داشتند.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت که درمیان استقبال پرشور هموطنانمان به سالن عظیم گردهمایی وارد شدند در آغاز سخنان خود گفت:

به‌نام خدا، به‌نام ایران و به‌نام آزادی!
به‌نام قیامها و انقلاب‌های دموکراتیک در دنیای اسلام، در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا!

به‌نام کهکشان شهیدان با ۱۲۰هزار شهید برخاک افتاده در سی‌امین سالگرد ۳۰خرداد!

به‌نام سردار خیابانی و اشرف شهیدان به‌نام صدیقه و ندا آسیه و صبا، سعید وحنیف و سی‌ششمین شهید فروغ اشرف، قهرمان مردم ایران، مجاهد خلق منصور حاجیان!

به‌نام اشرف پایدار شهر شرف و آرزوها مشعل دار و چراغ راهنما در نبرد مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی،

و به‌نام عدالت که هشت سال پس از ۱۷ژوئن بر تخت پیروزی نشست!

هم‌میهنان عزیز!
یاران و دوستان فراموشی‌ناپذیر مقاومت ایران!
۷۱سال پیش در ۱۸ژوئن ژنرال دو گل رهبر مقاومت فرانسه از تبعیدگاه خود مقاومت علیه فاشیسم را اعلام کرد. صدای او هنوز به‌گوش می‌رسد که گفت: «هر اتفاقی که رخ دهد شعله‌های مقاومت نباید خاموش شود و خاموش نخواهد شد».

بله مقاومت خاموش نخواهد شد بلکه برآن است که آرمان آزادی را به پیروزی برساند.

پس درود می‌فرستیم به زنان و جوانان قیام به فعالان مقاومت در داخل و خارج ایران به‌ویژه اشرف‌نشان‌هایی که ماه‌ها و ماه‌هاست در واشنگتن و ژنو برای اشرف و برای آزادی مردم ایران تحصن کرده‌اند.

ما هم‌چنین درود می‌فرستیم به زندانیان سیاسی در همه زندانها در سراسر ایران!

به نمایندگی از سوی همین زندانیان دلیر خواهر عزیزم مهین صارمی، امروز این‌جا در کنار ماست.

او که از ۳۰خرداد سال ۶۰ تا بحال بارها دستگیر شده است، این بار به ۱۰سال زندان محکوم شده بود.

ولی توانست از چنگ دژخیمان بگریزد. درود بر او و همه زندانیان سیاسی در ایران.

یاد همسر شهیدش به‌خیر. علی صارمی، برجسته‌ترین زندانی سیاسی مقاوم در ایران که در مجموع ۲۴سال را در زندان سپری کرد.

بر همه شهیدان و اسیران خلق و بر مادران و خانواده‌های شجاع آنها، درود، درود، درود.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت آن‌گاه سی‌امین سالگرد بزرگترین مقاومت مستمر سازمان‌یافته تاریخ ایران را تهنیت گفت و خاطرنشان کرد که تمامی دعاوی و سیاستهای مماشاتگرانه برای حفظ رژیم آخوند با شکست مواجه شده و در این سی سال ثابت شد که این رژیم جز با شکنجه و اعدام و حلق‌آویز و جز با جنگ و صدور بحران و تروریسم بر سرکار نیست.

بله، کف‌های روی آب به کنار رفت. و این تاریخ ایران و جامعه و مقاومت گفته است که می‌گوید:
نه به مماشات نه به تسلیم نه به قانون اساسی ولایت‌فقیه نه به تمامیت فاشیسم ولایت‌فقیه

حالا به این رژیم درهم‌شکسته بنگرید که
در مسیر بی‌پایان حذف و انقباض حرکت می‌کند. دائماً خودش، خودش را می‌خورد.

ـ هم‌چنان‌که جانشین اصلی خمینی حذف شد.
ـ نخست‌وزیر ۸ساله خمینی در حبس خانگی است.
ـ در پایان سال ۸۹ ستون اصلی حکومت خمینی، (رفسنجانی) با خفت بسیار از ریاست خبرگان ارتجاع حذف شد.

و حالا جنگ بیرحمانه قدرت بین خامنه‌ای و احمدی‌نژاد درگرفته است.

خامنه‌ای می‌خواهد گماشته ولایت‌فقیه را که دیگر حاضر نیست در این نقش محدود بماند با ضربات پیاپی مهار کند. اما او در حقیقت، به پای خودش یعنی به کل نظام شلیک می‌کند.

این بازتاب نارضایتی و بحران در ”پایین“ است که ”بالا“ ی رژیم را به پیچ و تاب انداخته است.

این پیش‌لرزه سرنگونی رژیم است.
به آنها می‌گوییم بیشتر بلرزید و بیشتر بترسید. زیرا خلقی بی‌تاب برانداختن شماست.

به آن جوانان دلیر قیام‌آفرین نگاه کنید.
به این جمعیت سراپا شور و اشتیاق برای آزادی نگاه کنید.

همه برای این‌که این رژیم و تمام پلیدیهایش را از سراسر ایران جارو کنند آماده و حاضرند.

مریم رجوی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به توفان قیامهای ضددیکتاتوری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تأکیدکرد که جبهه رژیم در تمام منطقه در حال از هم‌پاشیدن است و از افغانستان تا عراق و سوریه همه‌جا مردم خواستار خلع‌ید از این رژیم در کشورشان می‌شوند:

از این‌رو به آخوندهای حاکم می‌گوییم ادامه دهید!
در این نکبت و فلاکت هر روز بیشتر فرو بروید.
دوران مکافات شماست. این پایان کار شماست.
به فریادها و مژدگانی بهار عرب گوش کنید: الشعب یرید اسقاط النظام.

آری سقوط نظام
به آخوندهای حاکم می‌گوییم: این سرنوشت محتومیست که شما هم از آن گریزی نخواهید داشت.

بله مردم ایران همین را می‌خواهند. و آن را محقق خواهند کرد. سقوط نظام ولایت‌فقیه.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در ادامه سخنرانی خود درباره کارزار کبیر فروغ اشرف گفت:

دشمنان شما خواستند اشرف را منهدم کنند اما اشرف در تمام جهان به‌عنوان نبرد شعله‌ور مردم ایران برای آزادی شناخته شد.

می‌خواستند خاموشش کنند اما آتشی در جان میلیونها ایرانی افروخت که هرگز خاموشی نخواهد پذیرفت.

اینست افتخار مردم ایران و اینست قله پایداری ده ساله اشرف.

سلام بر نسلی که در تاریخ ایران مظهر ایستادگی خلل‌ناپذیر و ضدتمام عیار تسلیم و سازش است.

سلام بر راهبر و آموزگاری که راه و رسم تسلیم‌ناپذیری را به آنها آموخت. و نسلی را بر اساس پاکی و صدق و فروتنی تربیت کرد که سرمایه مردم ایران برای کسب آزادی است.

بله، سلام بر مسعود، راهبر و معلم این نسل.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در سخنان خود در بزرگترین گردهمایی ایرانیان تأکید کرد: جامعه جهانی به‌ویژه ملل‌متحد و آمریکا در قبال حفاظت و امنیت ساکنان اشرف مسئولند. قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد لیبی هم نیروهای ملل‌متحد و کشورهای عضو را موظف به حفاظت از شهروندان و ساکنان بی‌سلاح کرده است. در طرح اروپا نیز آمده است که باید محاصره اشرف خاتمه پیدا کند، باید افراد مسلح از اشرف بیرون بروند و باید تحقیقات بیطرفانه بین‌المللی درباره جنایت ۱۹فروردین بلادرنگ آغاز شود.


راستی ممانعت از ورود هیأتهای بین‌المللی به اشرف چه دلیلی دارد؟

چرا از ورود هیأت پارلمان اروپا جلوگیری کردید؟
چرا از ورود هیأت کنگره آمریکا جلوگیری کردید؟
چرا نگذاشتید کاروان‌های عربی به اشرف بروند؟
چه چیزی برای پنهان‌کردن دارید؟ جز جنایت بزرگ علیه بشریت؟ و جز جنایت جنگی؟

پس تا تعیین‌تکلیف نهایی لازم است ملل‌متحد حفاظت اشرف را برعهده بگیرد و ناظران سازمان ملل در اشرف مستقر شوند.

از ایالات متحده و اتحادیه اروپا فقط می‌خواهیم حفاظت همین ناظران را تأمین کنند.

این کم‌ترین و ضروری‌ترین خواست برای حفاظت از جان مجاهدان اشرف است.

اکثریت سنا و مجلس ملی فرانسه و ۵۵۰۰ شهردار فرانسوی و هم‌چنین، قانونگذاران و نمایندگان منتخب در ۴۰کشور در ۵ قاره جهان، مواضع درخشان خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

این بلندترین فریاد حقانیت مردم ایران و فرزندان رشید آنها در دنیای معاصر است.

مریم رجوی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد:

اکنون؛ نوبت گشودن پرونده جنایتهای این رژیم است این پرونده باید در شورای امنیت بازگشوده شود تا مردم ایران ببینند که در سطح بین‌المللی چه کسی با آنها و چه کسی با ملاهاست؟!

این پرونده باید از طریق شورای امنیت به دیوان کیفری لاهه ارجاع شود.

مردم ایران می‌خواهند حکم جلب خامنه‌ای صادر و به‌اجرا گذاشته شود و چنین خواهد شد.

هموطنان عزیز!
دوران پیشرفت و پیروزی انقلاب‌های دموکراتیک آغاز شده است.

دوران زنان!
دوران جوانان!
دوران قیام و جنگ صد برابر
برای دانشجویان و کارگران برای معلمان
برای ایرانیان ستمدیده در کردستان و بلوچستان و خوزستان و سراسر ایران!

آری، زمان برچیدن بساط ولایت‌فقیه است.
می‌توان و باید، مقاومت و قیام‌ برای آزادی را به پیروزی رساند.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در بخش پایانی سخنانش گفت:
هموطنان عزیز!
همواره به این می‌اندیشم که آیا دردهای میلیونها زن و مرد ایرانی، پایانی دارد؟

آیا می‌توانند به یک زندگی بدون ترس و همراه با شادی و آزادی دست پیدا کنند؟

می‌خواهم با رساترین فریاد به آنها پاسخ بدهم که آری، من و ما برای زنده‌نگهداشتن شعله همین امید و تحقق همین آرزو، تمامی سختیها را پذیرفته‌ایم و از همه‌چیزمان گذشته‌ایم تا آن فردای روشن و آن زندگی شکوفا و امن و آسوده برای تمام مردم ایران و منطقه فراهم شود.

ما تا بن استخوان به پیروزی آزادی یقین داریم. راه و رسم تغییر و انقلاب فرا راه نسل قیام می‌درخشد: و اشرف با پایداری پرشکوهش پیام امید و پیروزیست.

سلام بر آزادی ـ سلام بر اشرف ـ سلام بر مردم ایران ـ درود بر همه شما


سایر سخنرانان گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس که با حمایت از قیام و مقاومت مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم مذهبی، خواستار حفاظت اشرف توسط سازمان ملل با کمک آمریکا و اتحادیه اروپا شدند عبارت بودند از:
رودی جولیانی، شهردار نیویورک درسال۲۰۰۱ و کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا؛

باب فیلنر، نماینده کنگره آمریکا؛
خانم ریتا زوسموث، رئیس پیشین پارلمان فدرال آلمان (۱۹۸۸-۱۹۹۸) ؛

مایکل موکیسی، وزیر دادگستری آمریکا (۲۰۰۷-۲۰۰۹) ؛
جان بروتون نخست‌وزیر ایرلند (۱۹۹۴-۱۹۹۷) ؛

ژان پیر برار، نماینده پارلمان فرانسه؛

اندرو کارد، رئیس دفتر رئیس‌جمهور آمریکا (۲۰۰۱-۲۰۰۶) ؛

تام ریج، اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا (۲۰۰۳-۲۰۰۵) ؛

دکترآلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس پارلمان اروپا؛
گیرهارد، نخست‌وزیر ایسلند (۲۰۰۶-۲۰۰۹) ؛
لرد کوربت، رئیس لردهای حزب کارگر در مجلس اعیان انگلستان؛

نریمان الروسان، نماینده پارلمان اردن؛
اودی دو توئن، بنیانگذار فروم زنان برای اقتصاد و جامعه؛

سید احمد غزالی، نخست‌وزیر پیشین الجزایر؛
سناتور رابرت توریسلی؛
کارلو چیچولی، نماینده پارلمان ایتالیا؛
ژان لویی ریل، نماینده پارلمان فدرال سوئیس؛
و هانری لکلرک، برجسته‌ترین وکیل فرانسه رئیس افتخاری لیگ حقوق‌بشر،

در گردهمایی بزرگ پاریس شهرداران منتخب مردم از شهرهای مختلف فرانسه، که در بیانیه تاریخی۵۰۰۰ شهردار فرانسوی، از مقاومت ایران و مجاهدان اشرف حمایت کردند، شرکت داشتند و ژان پیر بکه، شهردار اورسوراوآز و عضو شورای منطقه والدواز؛ نلی رولاند، شهردار ویلپنت پاریس؛ وموریس بوسکاور شهردار تاورنی محل برگزاری گردهمایی سال گذشته، به نمایندگی از آنان سخنرانی کردند.

در گردهمایی بزرگ ۱۸ژوئن ۲۰۱۱پاریس بیانیه‌های بیش از ۴۰۰۰نماینده پارلمان از ۴۰ کشور جهان در حمایت از مقاومت ایران و مجاهدان اشرف توسط نمایندگان آنها به خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت اهدا شد.

نمایندگان منتخب مردم در بیش از چهل کشور که اکثریت پارلمان اروپا و اکثریت مجمع پارلمانی شورای اروپا و اکثریتهای پارلمانی در ۲۸ مجلس قانونگذاری دیگر را شامل می‌شوند، در بیانیه‌های خود خواستار برعهده گرفتن اشرف توسط ملل‌متحد باحمایت آمریکا و اتحادیه اروپا، لغو فوری محاصره اشرف، تضمین دسترسی آزادانه ساکنان به خدمات پزشکی و یک تحقیقات بیطرفانه، همه‌جانبه و مستقل پیرامون جنایت ۸آوریل شدند و ضمن حمایت از راه‌حل اروپا برای اشرف، هرگونه جابجایی ساکنان اشرف در داخل عراق را غیرقانونی ومغایراصول حقوق‌بشر و کنوانسیونهای بین‌المللی دانستند وقاطعانه رد کردند. قانونگذاران بیش از ۴۰کشور جهان در بیانه‌های خود خواستار به‌رسمیت مقاومت مردم ایران و برقراری گفتگو با شناختن شورای ملی مقاومت ایران شدند.

درگردهمایی بزرگ ۱۸ژوئن سخنرانان برجسته از کشورهای مختلف جهان ضمن حمایت از مقاومت و قیام مردم ایران برای آزادی و سرنگونی فاشیسم مذهبی، بر ضرورت حفاظت اشرف توسط سازمان ملل با کمک آمریکا و اتحادیه اروپا و لغو بلادرنگ محاصره اشرف و تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره جنایت علیه بشریت درحمله ۱۹فروردین نیروهای مالکی و هم‌چنین بر لزوم حذف نام مجاهدین از لیست آمریکا طبق حکم دادگاه استیناف واشنگتن و خواست نمایندگان کنگره از هردو حزب و خاتمه دادن به مماشات با فاشیسم مذهبی ازکیسه مردم و مقاومت ایران تأکید کردند:
منتخبهای کوتاه بین ۲تاماکزیمم۷دقیقه از سخنرانیها به انتخاب خودتان


پاتریک کندی
نماینده کنگره آمریکا۱۹۹۵ ـ ۲۰۰۱

سلام اشرف، ویوا اشرف، من ایرانی هستم، من اشرفی هستم، ویوا مریم رجوی، اشرف اشرف آزادی

خوش آمدید خوش آمدید همه خوش آمدید.
من ایرانی هستم. من اشرفی هستم.

خانمها آقایان باعث افتخار من است که برنامه امروز را شروع کنم و به همه شما خوش‌آمد می‌گویم. ما تعداد زیادی مهمانان برجسته از سراسر دنیا داریم، از آمریکا، اروپا، خاورمیانه و افریقا. امروز بعدازظهر بیش از ۳۰ نماینده از پارلمانهای کشورهای مختلف دنیا را در این‌جا داریم که اکثریت پارلمان و گنگره آنها را نمایندگی می‌کنند. من به همه شما به‌خاطر این موقعیت تاریخی خوش‌آمد می‌گویم. جمع‌آوری حمایت برای مقاومت مردم ایران و دموکراسی تحت رهبری مریم رجوی

زنده باد مریم رجوی، زنده باد اشرف، ... ... .
امروز تمام شما که در این‌جا جمع شده‌اید با یک صدا در این‌جا صحبت می‌کنید. و این صدا را می‌توان تا تهران شنید. امروز روز همبستگی است. امروز روز دوستی است. امروز ما همه پشت مبارزه برای آزادی اشرف و حفاظت ساکنان آن هستیم


ژان پیر بکه شهردار اورسوراواز:
ما در فرانسه و در کشورهای دیگر هزاران تن هستیم که فراخوان حمایت از مقاومت ایران را امضا کردیم… …

۸سال پیش همه عملیات پلیسی و نمایشی علیه اورسورواز و دستگیری مریم و بیش از ۱۲۰ نماینده شورای ملی مقاومت ایران را بیاد دارند بهمین دلیل است که هر سال در این روز تاریخی گردهم می‌آئیم. امروز ما در ۱۸ژوئن هستیم امروز صبح بسیاری از ما در فرانسه فراخوان ژنرال دو گل برای مقاومت را گرامی داشتند می‌خواهم میان فراخوان ژنرال دو گل و مقاومت شما برای آزادی ایران مقایسه‌یی بکنم… … ۸سال پیش قاضی ژال لویی بروگیر دستور دستگیری شما را صادر کرده بود اما اکنون دستگاه قضایی فرانسه قرار منع تعقیب صادر کرده و یک پیگیرد قضایی علیه ژان لویی بروگیر را آغاز کرده است این است بهای سیاست استمالت…

حالا می‌خواهم که به دوستانمان در اشرف بیندیشیم چندی پیش در ۸آوریل گذشته یک تجاوز وحشتناک علیه اشرف صورت گرفت، کشته‌ها، زخمیها و حالا بسیج در سراسر جهان برای حفاظت از ساکنان اشرف به اوج رسیده و ما باید در این راه تلاش کنیم و به این خاطر است که شهرداران و منتخبینی که امروز این‌جا هستند می‌خواهند فراخوانی را برای اشرف اعلام کنند. فراخوانی برای این‌که کمکهای پزشکی فوری تأمین بشود، فراخوانی برای خروج فوری نیروهای عراقی از کمپ اشرف هم‌چنین فراخوانی برای این‌که به‌طور کلی حفاظت شهر اشرف توسط نیروهای سازمان ملل و آمریکا تأمین بشود و بالآخره این‌که از جانب اتحادیه اروپا از تلاشهای ملل‌متحد حمایت مادی بشود…


موریس بوسکاور شهردار تاورنی
آزادی، ایران رجوی،
سال گذشته همه شما به تاورنی آمده بودید در یک گردهمایی مشابه تعدادتان انبوه بود اما امسال انبوه‌تر است و این نشان می‌دهد که مقاومت ایران مسیر درستی را طی می‌کند. البته این حاصل خانم رجوی بوده است. همکاران ما از شما حمایت کرده و حمایت خواهند کرد. ما موضوع اشرف را داشتیم اشرف شکنجه شده، اشرف تجاوز شده، اما اشرف پاینده و قیام کننده. اشرف به‌طور مرگباری مورد هجوم سگهای مزدور ملاهای ایران قرار گرفت. اما رژیم ملاهای حاکم بر ایران باید گورش را گم کند. ما در هر لحظه در کنار شما خواهیم بود… …


ژان پیر برار نماینده مجلس ملی فرانسه
… … من از جانب همکارانم از پارلمان فرانسه این‌جا آمده‌ام تا حمایت و همبستگی اکثریت نمایندگان مجلس فرانسه از شما را اعلام بکنم. همبستگی با مبارزه شما برای یک ایران رها از دیکتاتوری از ستم و از فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران، … نمایندگان مجلس از احزاب چپ و راست با شما و با مریم رجوی هستند… خوشبختانه اکنون دستگاه قضاییه فرانسه اتهامات تروریسم را از اعضای مقاومت ایران برداشت. این تصمیم تاریخی دستگاه تاریخی فرانسه یک خبر بسیار خوب برای ماست و تأیید می‌کند که تمامی اقدامات مسلحانه سازمان مجاهدین خلق ایران حق بیان شده در منشور شهروندی می‌باشد و به این ترتیب قاضی فرانسوی مقاومت در برابر ستم را برای مقاومت ایران به‌رسمیت می‌شناسد. این یک امر جدید و بسیار مهم است. این تصمیم بدین معناست که معاملات بین دولت فرانسه و ملاها باید خاتمه یابد، آزادی ملت قهرمان ایران نباید فدای منافع شرکتهای بزرگ فرانسوی مثل توتال بشود، دولت فرانسه باید به بستن چشمان خود روی جنایات ملاها پایان بدهد… بهترین راه برای مبارزه با فاشیسم مذهبی بهترین شیوه برای همبستگی با ملت ایران، این است که از همه کسانی که با رژیم ملاها مبارزه می‌کنند حمایت بکنیم. حمایت از آنهایی که در اشرف خون خود را برای آزادی نثار می‌کنند و برای مردمشان مبارزه می‌کنند. آنها نباید قربانی ملاها و همدستان عراقی آنها بشوند، پس وظیفه که صدای آنها رو بلند کنیم تا شنیده شود…

نلسی رولاند شهردار ویلپنت:
… ما باید از آرمان دموکراسی در ایران حمایت کنیم، سازمان مجاهدین خلق ایران از هرگونه اتهام تروریستی مبرا شده است. ما باید یک گفتگوی سازنده را با این سازمان شروع کنیم… … وضعیت حقوق‌بشر در ایران بسیار دشوار است. سرکوب ساکنان اشرف توسط دولت عراق در هشت آوریل مصداق جنایت جنگی است. این امر باید مورد توجه افکار بین‌المللی قرار بگیرد. در مورد فجایع وحشتناکی که توسط دولت عراق صورت گرفت به‌اندازه کافی گفته نشده است. باید به هر وسیله ممکن جنایاتی را صورت گرفته افشا کرد. ما خواهان یک ایران آزاد و یک حکومت قانون هستیم به همین دلیل است که ویلپنت میزبان این گردهمایی است… …

رودی جولیانی شهردار نیویورک در سال ۲۰۰۱
ما بهار عرب را دنبال می‌کنیم و امیدوارم که با تابستان فارسی همراه باشد. با یک تغییر رژیم در ایران. و با پایان‌دادن به وضعیت اشرف و انتقال این افراد به جای امنتر در اروپا و آمریکا. این در جهت منافع آمریکا وغرب است. اگر به نفع غرب بوده که مبارک را کنار بگذارد و علیه قذافی بجنگد و از مردم لیبی حفاظت کند، چه بسا خوب است که ما از مردم ایران حمایت بکنیم. آنها بیشتر نیاز دارند. حتی بیشتر از مصر و لیبی ضروری است تغییر رژیم در ایران تحقق پیدا کند. همان‌طور که ما این تغییر را در سوریه نیز باید ببینیم. رژیم حاکم بر ایران صدها هزار نفر را به قتل رسانده. در برابر چشم جهانیان ۳۴نفر را در کمپ اشرف در ۸آوریل گذشته به قتل رساندند. به گفته جان کری این یک قتل‌عام بوده است… زمان آن رسیده است که از شر احمدی‌نژاد و خامنه‌ای و ملاها خلاص بشویم و به ایرانیها این امکان را بدهیم که به آزادی دست پیدا بکنند… ما در کنار شما هستیم و شما هم در کنار ما هستید. ارزشهای شما ارزشهای ماست. اشتباه تاریخی نامگذاری تروریستی مجاهدین به‌عنوان بهانه و توجیهی برای قتل‌عام به‌کار رفته است. پس ما باید در کنار هم قراربگیریم و تلاش کنیم نام مجاهدین را از لیست تروریستی خارج کنیم، برای دفاع از اشرف برای تغییر رژیم در ایران و برای یک ایران آزاد و استقرار دموکراسی در ایرانی که عاری از سلاح هسته‌یی باشد. شما آن‌چه را که مستحق آن هستید یعنی آزادی و دموکراسی و عدالت را به دست خواهید آورد.

هانری لوکلرک برجسته‌ترین وکیل فرانسه
من امروز خوشبختم که یک قاضی فرانسوی این شجاعت را پیدا کرد که بگوید پیگردهایی که در ژوئن ۲۰۰۳ آغاز شد پیگردهای غیرقابل‌قبول بود و آنهایی که تحت پیگرد بودند، در واقع یک مقاومت بودند و هستند. چون این پیگردها پایان یافته و این محاکمه مسخره‌یی که می‌خواستند بکنند انجام نخواهد شد، بدین معنی نیست که ما به آخر مبارزه خود رسیده‌ایم. زیرا مقاومت مردم ایران و من به‌عنوان فعال و یک مبارز قدیمی و یک وکیل یادم می‌آید از زمانی که مبارزه می‌کنم و فعال هستم، ملت ایران همواره در مرکز مبارزات ما بوده است. … من امروز می‌خواهم از جانب فعالان فرانسوی و حقوقدانان فرانسوی درود بفرستم و ستایش بکنم از مقاومت ایران و از خانواده‌هایی که شکنجه و بدار آویخته می‌شوند.

بله. مقاومت ایران نهایتاً پیروز خواهند شد. اکنون می‌خواهم آقای اوباما را خطاب قرار بدهم. شما نمی‌توانید اجازه بدهید که این مقاومت در لیست تروریستی قرار داشته باشد و قتل‌عامی که در اشرف رخ می‌دهد را با آن توجیه کنند.

پس باید برای توقف قتل‌عام ساکنان اشرف بپاخیزیم.
ما همگی مسئول هستیم. باید به این نامگذاری تروریستی خاتمه بدهیم و باید از این ملت بزرگ ایران که بالاخره

آزادی را به‌دست می‌آورد حمایت کنیم.

باب فیلنر نماینده کنگره آمریکا
خانم رجوی، تبریکاتی از جانب نمایندگان کنگره آمریکا برای شما به همراه دارم و هم‌چنین تبریکاتی برای ساکنان اشرف و می‌خواهم به آنها بگویم که ما با شما هستیم. درحالی‌که سی‌امین سالگرد آغاز مقاومت علیه ستم مذهبی در ایران است می‌خواهم بگویم که سراسر خاورمیانه علیه ستمگران و دیکتاتورها، کسانیکه آزادی مردم خود را سلب می‌کنند برخاسته‌اند. این سرآغاز بهار جدیدی برای حقوق‌بشر و بردباری است… ما از رئیس‌جمهور خودمان می‌خواهیم که دستهای خود را به سمت مردم ایران و دموکرات ها و اپوزیسیونی که امروز توسط شما نمایندگی می‌شود و توسط خانم مریم رجوی رهبری می‌شود و ۳۴۰۰ مبارز شجاع اشرف دراز بکند ما باید تلاش کنیم که نام سازمان مجاهدین از لیست سازمانهای تروریستی آمریکا خارج بشود و یقین داریم که این تحقق خواهد یافت.

وحشت‌آور بود چگونه دولت مالکی همین چند هفته پیش مانع از این شد که یک هیأت از کشور من از اشرف بازدید بکند. آمریکا نمی‌تواند سکوت بکند تا یک قتل‌عام دیگر در اشرف ا تفاق بیفتد. خانم رجوی وظایف بین‌المللی را مطرح کرد. باید با یک تراژدی دیگر مقابله بکنیم لذا وزارت‌خارجه آمریکا باید دو اقدام انجام بدهد: اول باید مجاهدین را از لیست تروریستی خارج بکند و دوم حفاظت کمپ اشرف را تضمین کند.


آلخو ویدال کوادراس نایب‌رئیس پارلمان اروپا
ما این‌جا در یک گردهمایی باشکوه برای یک آرمان واحد برای تحقق آزادی و دموکراسی در ایران گردآمده‌ایم. من می‌بینیم که چگونه جنبش شما قدرتمندتر شده است و می‌فهمم که چرا ستمگرانی که در ایران هستند طی سه دهه گذشته این قدر از شما هراس دارند و این همه تلاش می‌کنند شما را نابود بکنند و دروغها و دسیسه‌هایی را علیه شما تدارک می‌بینند. خوشبختانه ما هزاران نفر در اروپا، در آمریکا در خاورمیانه، در پارلمانها، در شهرداریها و در جامعه مدنی حقیقت را درباره شورای ملی مقاومت ایران می‌دانیم ما هزاران تن هستیم که به روشنی اعلام می‌کنیم مفتخریم که دوست شما هستیم و این افتخاری است برای ما که دست در دست شما مبارزه بکنیم با یکی از ستمکارترین رژیمهایی که وجود دارد. حالا اجازه بدهید که اندیشه‌ام و ا حساسات و عواطف وتجلیل هایم را نثار قهرمانانمان در صف مقدم در اشرف بکنم، زنان و مردانی که شجاعت و عزمشان منشأ الهام برای همه ماست دوستان گرامی‌ام در اشرف اگر شما به من گوش فرا می‌دهید اگر من را می‌بینید یقین داشته باشید که ما به‌طور خستگی‌ناپذیر برای تضمین امنیت شما و برای خروج شما از این زندان تاریکی که عراقیها به دستور رژیم ملاها ایجاد کرده‌اند تلاش می‌کنیم. اشرف مانند یک جزیره آزادی در صحراست. ما در پارلمان اروپا قاطعانه از خانم کاترین اشتون می‌خواهیم که طرح پیشنهاد شده توسط هیأت اتحادیه اروپا را با همکاری کامل با ملل‌متحد وآمریکا جهت انتقال ساکنان اشرف به کشورهای دموکراتیک اجرا بکند و امنیت آنها را تضمین کند. وی خطاب به هیلاری کلینتون گفت: شما باید هر چه زودتر نام مجاهدین را از لیست تروریستی خارج کنید. شما آیا عدالت را به بی‌عدالتی ترجیح می‌دهید. آیا به دفاع از منافع واقعی کشور خودتان علاقمندید یا این‌که دنبال یک سیاست شکست خورده استمالت هستید که فقط یک اتلاف وقت است. شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران تروریست نیستند آنها متحدان ما و دوستان ما هستند و آنها قدرتمندترین، سازمان‌یافته‌ترین و با انگیزه ترین اپوزیسیون در برابر رژیم بنیادگرا و دیکتاتور حاکم بر ایران هستند.


لرد رابین کوربت رئیس لردهای حزب کارگر انگلستان در مجلس اعیان

شما شجاعترین شجاعان هستید. شما صدای قوی از جانب میلیونها مردم ایران هستید که فریاد آزادی سر می‌دهند. در کنار آنها ایستاده‌اید. به‌رغم سرکوب مرگبار از جانب وحشیهای عراقی، به‌رغم این وحشیگری، شما ایستادید، پرچم را برافراشتید و گفتید: آزادی را نمی‌شود تا ابد منکر شد. نخست‌وزیر مالکی مثل رئیسانش در تهران بدون حمایت ایران نمی‌توانست در عراق انتخاب بشود. با این وحشیگری، نقض حقوق اشرف را عیان کرد. مالکی و اربابانش در ایران اقدام به قتل زنان و مردان اشرفی کردند. جامعه جهانی دیگر نمی‌تواند چشم را در برابر این جنایت علیه بشریت توسط مالکی ببندد. کسی که دستورش را داد و اجرا کرد. این اقدام شبیه قتل‌عام صربنیستها است. نمی‌توانیم اجازه بدهیم که ملاها در این وحشیگری پیروز بشوند. اشرف پیروز خواهد شد.

پیام خوبی که خانم مریم رجوی داد، حق حاکمیت عراق باید محترم باشد ولی نمی‌تواند بهانه‌یی برای جنایت علیه اشرف قرار بگیرد. من یک سؤال مستقیم از آقای مالکی دارم: اگر شما ادعا داریدکه هیچ کار اشتباهی در اشرف نکردید و کار دیگری نمی‌خواهید بکنید، پس چرا اجازه نمی‌دهید یک گروه از پارلمانترها از سراسر جهان بیایند خودشان ببینند. ما سکوت نخواهیم کرد. ما ادامه خواهیم داد. مطالبه خواهیم کرد. از این‌که یک راه‌حل برای اشرف یافت بشود. اجازه بدهید، از شما می‌خواهم که اینرا بعد از من تکرار کنید: اشرف پایدار خواهد بود. ایران آزاد خواهد بود.

مایکل موکیزی وزیر دادگستری آمریکا (۲۰۰۷-۲۰۰۹)
برای تحقق دموکراسی در ایران اولین کار و راحت‌ترین کار این است که مانع را از سر راه مجاهدین برداریم و نام آنها را از لیست تروریستی خارج کنیم. دومین کار این است که دولت آمریکا باید از نفوذی که نزد دولت مالکی دارد استفاده کند و به سرکوب در اشرف پایان بدهد و رفتار انسانی با آنها بشود. … مقاومت ایران برای یک تغییر دموکراتیک تلاش می‌کند و این کار را سازمان مجاهدین انجام می‌دهد. نامگذاری تروریستی مجاهدین در آمریکا به رژیم عراق و رژیم ایران امکان می‌دهد که علیه مجاهدین با این بهانه تروریستی جنایت کنند. اگر این نامگذاری تمام شود دیگر هیچ بهانه‌یی برای دولت عراق جهت بدرفتاری با ساکنان اشرف باقی نمی‌ماند.

اندرو کارد، رئیس دفتر رئیس‌جمهور آمریکا (۲۰۰۱-۲۰۰۶)

این گردهمایی به همه کسانی که برای استقرار دموکراسی در ایران تلاش می‌کنند قدرت می‌دهد. هم‌چنین انعکاس حمایت بزرگی از سازمان مجاهدین است، زمان آن فرا رسیده است که همه مردم جهان همه آنهایی که به دموکراسی علاقه دارند، در کنار مردم ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران قرار بگیرند. مردم آمریکا طوماری به دولت آمریکا نوشتند تا نام مجاهدین را از لیست تروریستی خارج کنند. حالا زمان عمل فرا رسیده، مجاهدین را باید از لیست تروریستی خارج کرد. در رابطه با ساکنان شهر اشرف این مایه سرافکندگی است که آمریکا به وعده‌اش برای حفاظت از شما عمل نکرد. دولت عراق باید سرکوب اشرف را متوقف کند. جابه‌جایی ساکنان اشرف در داخل خاک عراق نباید باشد. آنها باید آزاد باشند که به اروپا یا آمریکا بیایند تا صدایشان را برای آزادی بلند کنند.

پس بگذارید یک پیام روشنی به عراقیان و به مردم عراق بدهیم. وقتی که مشاهده کردیم یک هیأت کنگره آمریکایی نتوانستند از اشرف دیدار بکنند، برانگیخته شدیم. باید در کنگره آمریکا در رابطه با قتل‌عام در اشرف تحقیقات انجام بشود..

تام ریج، اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا (۲۰۰۳-۲۰۰۵) ؛

می‌خواهم در کنار شما باشم تا آزادی در ایران پیروز شود، ساکنان اشرف به آرمان خودشان برسند و امنیتشان در آینده‌ای نزدیک تأمین شود. صدایی که ما در سراسر خیابانهای ایران می‌شنویم، صدای آزادی است که امیدوارم به‌زودی همه‌مان آن را بشنویم.

یک افتخار بزرگ و فرصت زیادی برای من و همکارانم در آمریکاست که با شما باشیم، آن‌چه که برای ما الهام‌بخش است یکی از رهبران بزرگ قرن بیست‌و یکم خانم مریم رجوی است. اشرف و ۳۴۰۰ زن و مردی که آن‌جا هستند فی‌الواقع الهام‌بخش شما هستند… … سالها و سدهها مبارزه در اروپا و سراسر جهان برای آرمان آزادی بوده است. این آن آرمان و افکاری است که مریم رجوی از آن دفاع می‌کند و مقاومت ایران و ساکنان اشرف از آن دفاع می‌کنند و این آن چیزی است که آمریکا و ناتو و مردم جهان باید از آن حمایت بکنند و باید نام سازمان مجاهدین از لیست تروریستی حذف بشود.

جان بروتون نخست‌وزیر ایرلند (۱۹۹۴-۱۹۹۷) ؛
خانم مریم رجوی، می‌دانم که من در این گردهمایی برای کسانی صحبت می‌کنم که خیلی رنج بردند. نزدیکان خودشان را از دست دادند. شکنجه شدند. تبعید کشیدند. آرمانی را که از آن دفاع می‌کنند عمیقاً به آن ایمان دارند و یقیناً به‌خاطر همین رنجهایی که کشیدید، آرمانتان اصیل است. سیاست ملاها یک سیاست کور و با بن‌بست همراه است. محاصره و قتل‌عامی که در اشرف رخ داده یک رسوایی برای دولت و ارتش عراق است. این نقض کنوانسیونهای ژنو است. این نقض حقوق بین‌المللی بود. یقیناً یک خیانت به کسانی است که زندگیشان را برای آزادی در عراق به خطر انداختند .

من به‌عنوان یک اروپایی می‌خواهم بگویم اتحادیه اروپا بایستی هرگونه حمایت مالی و سیاسی از دولت عراق را تا زمانی که این دولت آزادی ساکنان اشرف را تأمین نکرده است، قطع کند.

در ادامه گردهمایی عظیم ویلپنت پاریس، خانم مهین صارمی زندانی سیاسی دیکتاتوری آخوندی، همسر و همرزم مجاهد شهید علی صارمی‌گفت:
با سلام به شما هموطنان عزیزم به شما خانواده بزرگ مقاومت که از سراسر جهان آمده‌اید از این‌که در جمع شما هستم بسیار خوشحالم. با سلام به فرزندان دلیرم در اشرف، در مقابل خواهران و برادران و فرزندانم در اشرف سر تعظیم فرود می‌آورم و لحظه شماری می‌کنم که با برداشتن محاصره ظالمانه اشرف به شما و پسر مجاهدم اکبر بپیوندم.

و سلام به شما دوستان و حامیان مقاومت. من از ایران من از زندان اوین و از زندان بزرگ ایران آمده‌ام تا سلامهای گرم زندانیان سیاسی و خانواده‌های زندانیان و شهدا را به شما و اشرفیان و به خواهر مریم عزیزم برسانم. … امیدوارم که بتوانم برای رساندن صدای آنها کمکی بکنم. به‌طور خاص بتوانم پیام مجاهد قهرمان عزیزترین خویشم علی صارمی که افتخار همرزمی او را داشتم به جهان برسانم.

… علی قبل از شهادتش یک کاردستی کوچک که خودش در زندان درست کرده به من داد که به خواهر مریم برسانم. این پروانه آزادی است که اعدام شده و به آسمان رفته. کفشهایش را روی زمین گذاشته تا دیگر پروانه‌ها پا جای پای او بگذارند و مسیر او را بروند حالا من می‌بینم که هزاران هزار علی در مسیر علی می‌روند.

سید احمد غزالی، نخست‌وزیر پیشین الجزایر؛
بیانیه بسیار مهمی که از سوی شورای ملی شیوخ عراقی ـ ۳۹۰۰تن از شیوخ عشایر عراقی امضا شده است. آنها حمله به اشرف را محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی و به‌طور خاص از شورای امنیت ملل‌متحد و کمیسر عالی حقوق‌بشر و آمریکا خواسته‌اند که امنیت ساکنان اشرف را تأمین کنند.

یک ستم بزرگ هم علیه مردم ایران از طریق حمله ژوئن ۲۰۰۳ علیه رهبری مجاهدین شده است.

پس ما به سازندگان و بانیان شهر اشرف آنهایی که یک زمرد در اشرف ساختند چه بگوییم. آنهایی که با دستهای خالی زرهپوشها و سلاحهای سنگین را به چالش می‌طلبند. چه کلامی برای بیان آن چه که احساس می‌کنیم بگوییم. من فقط این را می‌گویم که اشرفیها شما حیثیت و شرافت بشریت را پاس داشتید.

کارلو چیچولی، نماینده پارلمان ایتالیا؛
ما یک هیأت قوی از پارلمان و سنای ایتالیا هستیم. اکثریت پارلمانترهای ایتالیا و سنای ایتالیا از دولت ایتالیا و پارلمان اروپا خواسته‌اند که از مقاومت ایران و خانم مریم رجوی حمایت بکنند. ما می‌خواهیم نام سازمان مجاهدین از لیست تروریستی آمریکا خارج شود… ما نمی‌توانیم و نمی‌توانیم اجازه دهیم که ساکنان اشرف مورد هجوم و تجاوز وحشیانه قرار بگیرند. ما از اتحادیه اروپا و آمریکا می‌خواهیم که تضمین حفاظت از ساکنان اشرف را به عهده بگیرند.

خانم ریتا زوسموث، رئیس پیشین پارلمان فدرال آلمان (۱۹۸۸-۱۹۹۸) ؛

دوستان عزیز ایرانی و غیرایرانی، همه مدافعان حقوق‌بشر، شما فقط برای کشور خود مبارزه نمی‌کنید بلکه برای همه بشریت در سراسر جهان مبارزه می‌کنید. حضور من در این جمع مرا به یقین بیشتری می‌رساند که انسانها می‌توانند تغییر را محقق کنند. آن‌چه مرا به یقین آورده است قدرت شماست. باید از رهبر شما خانم مریم رجوی قدردانی کرد و تشکر کرد. فکر می‌کنم او توانسته همه موانع را عبور کند و از آن بگذرد و حالا به جایی رسیده که باید لیست تروریستی در آمریکا برداشته شود.

آرمان شما آن‌چنان قدرتی دارد که یقیناً همه موانع را کنار خواهید زد و بر آن فائق خواهید آمد.

نریمان الروسان، نماینده پارلمان اردن؛
با درود و سلام به حضرت محمد و اهل بیت او، دوستان و آزادگان از تمام جهان آنانی که به آرمان مجاهدین خلق ایمان و به خانم مریم رجوی بانوی شرق و سرلوحه افتخارات آن ایمان آوردند. … امروز تابلوی شرق با خون شهدای اشرف نقش بسته است و تابلوی ننگ توسط آخوندها و هواداران آنها در عراق ولی به‌دلیل مقاومت عراق انشاءالله این رژیم و این نوری مالکی را در هم خواهند پیچید و و عراق شکوه خود را باز خواهد یافت. ما از اشرف رایحه خوش را می‌شنویم. در حال حاضر از پیکرهای پاک شهدا هنوز خون می‌چکد، بدون این‌که کسی به آنها تسلیت بگوید و پزشکی آنها را درمان کند و شفقت و مهربانی‌ای در حق آنها صورت بگیرد. ما امروز در این‌جا گردهم آمده‌ایم تا فریادهای اشرفیان را تکرار کنیم وقتی که می‌گویند الله‌اکبر الله اکبر، خدا بزرگتر از آنها و از کینه آنها به اشرفیان است. در همه جای جهان فریاد آنها بالا رفته است تا وجدان انسانی را به حرکت در آورد اما گوش بقیه بسته است و صدای وجدان خودشان را نمی‌شنوند و ما این مزدورانی که با تانکهای آمریکایی آمدند وارد عراق شدند، امروز مزدورانی هستند که مردم عراق را می‌کشند آنها سربازان عراق نیستند بلکه مزدوران مالکی و اربابان ایرانی‌شان هستند. آنها بدون هیچ وجدان انسانی‌اشرفیان را قتل‌عام کردند با این امید که ترس در دل اشرفیان بیاندازند اما این مقاومت اشرفیان بود که آنها را پس راند و آن صبا بود، صبا عشق خداست، صبا عشق بود آن هنگام که آخرین لحظات زندگی‌اش را می‌گذراند تمام قدرت جسم اش را جمع کرد تا برای شهادت تاریخ بگوید ما تا آخر ایستاده‌ایم در برابر کسانی که مردانگی نداشتند. او با آخرین نفس خود چه زیبا گفت فریاد کشید ایستاده‌ایم، ایستاده‌ایم ما تا آخر ایستاده‌ایم این فریاد اوست که خواهد وزید و چون گردبادی بر مالکی خواهد وزید ای برادران ما از این تریبون به سازمان ملل می‌گوئیم و محکوم می‌کنیم که چرا گوشش را بسته است… اکنون اشرف سمبل قیام مردم ایران گشته است و سمبل خلقهای سرکوب شده و هم‌چنین صبا که معنی آن در زبان عرب یعنی نسیم شرق صبا نسیم شرق بود و ما در کنار شما ایستاده‌ایم و آمده‌ایم که از شما حمایت کنیم و آمده‌ایم که در کنار بانوی شرق و تاج افتخار شرق مریم رجوی و همرزمانش بایستیم و در برابر هرگونه ستم سینه سپر کنیم و در کنار اشرف علیه حکومت مالکی بایستیم و بگوئیم ما با شما هستیم و موضع ما حمایت از شما و حمایت از تمام آزادگان جهان است و می‌گوئیم اگر خلق روزی اراده زندگی کند سرنوشت باید که پاسخ دهد و حیاتی جز این وجود ندارد. زنده باد اشرف و مرگ بر مالکی و آخوندها، زنده باد اشرف زنده باد اشرف زنده باد اشرف.

گیرهارد، نخست‌وزیر ایسلند (۲۰۰۶-۲۰۰۹) ؛
برای من این افتخاری است که در گردهمایی بزرگ طرفداران دموکراسی برای ایران باشم. در کنار کسانی که از یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت می‌کنند. در کشور من ایسلند و در کشورهای نوردیک حمایت بسیاری از شما وجود دارد. من با شما برای تغییر رژیم و برای تشکیل یک حکومتی که منتخب مردم و انتخابات آزاد باشد.

سناتور رابرت توریسلی؛
با توجه به این‌که من آخرین سخنران هستم می‌خواستم به شما بگویم آیا شما خسته هستید؟ می‌خواهم این را به شما بگویم که ملاها در تهران هنوز دارند کار می‌کنند، شکنجه‌گران خسته نشدند پس ما هم نمی‌توانیم خسته بشویم. ابتدا می‌خواهم به من بپیوندید زیرا که ساکنان اشرف به ما می‌نگرند و می‌خواهم برای لحظه‌ای با آنها صحبت کنم. این پیام ما را ۵۰سال پیش عموی پاتریک کندی در شهر برلین خطاب به مردم برلین گفت: هیچ انسان مفتخرتری در میان ملتها نیست که بگوید من یک برلینی هستم و من این را به اشرفیها می‌گویم. یک روزی در یک رستورانی در تهران، در یک گوشه‌ای از خیابانهای تهران و یا در میعادگاههای تهران شما به شهروندان خود چنین خواهید گفت درحالی‌که دیکتاتورها در حاکمیت بودند من آزاد بودم زیرا که در اشرف میزیستم. زنان و مردان اشرف شما قهرمانان انقلاب جدید در ایران هستید، ساکنان اشرف بدانید که ما در کنار شما خواهیم ایستاد.