۱۳۹۰ مهر ۴, دوشنبه

اینهم عکسی از آخوندهای حاضر در اجلاس بیداری ی ی ی... اسلامی!

عکسی از اجلاس بیداری اسلامی در تهران

دوشنبه، ۰۴ مهر ۱۳۹۰ / ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

بيداري اسلامي

بعدی

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران.

مریم رجوی: دولت عراق باید به سرکشی از قوانین و التزامات بین‌المللی پایان دهد
رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران خانم مریم رجوی
رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران خانم مریم رجوی
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
ضرب‌الاجل غیرقانونی بستن اشرف را ملغی کند و بازدید نماینده ویژه اتحادیه اروپا را از اشرف بپذیرد

·اصرارهای مکرر مالکی و زیباری بر بستن اشرف تا پایان سال و سرباز زدن از قبول نماینده ویژه بارونس اشتون برای اشرف، اعلام یک حمام خون دیگر است تا بعداً به حساب کشورهای ثالث بنویسد که ساکنان اشرف را از عراق خارج نکرده‌اند

·کمیساریای عالی پناهندگان، طبق قانون، دولت عراق را «کشور میزبان» اعضای مجاهدین در اشرف می‌داند و «مسئولیت اصلی امنیت و حفاظت ساکنان اشرف» را برعهده‌این دولت می‌گذارد. اما چنین چیزی در عمل تعلیق به محال است. زیرا قانون شکنان حاکم بر عراق از زمان تحویل گرفتن حفاظت اشرف از نیروهای آمریکایی، قاتلان و شکنجه‌گران ساکنان آن بوده‌اند و به دادگاه اسپانیا احضار شدند

·علاوه بر نیروهای تحت‌امر مالکی و نیروی تروریستی قدس، احمد چلبی، عمار حکیم، مقتدی صدر و دیگر دست نشاندگان رژیم ایران، مجاهدان اشرف را پیاپی به قتل و قصاص و محاکمه تهدید می‌کنند. آمریکا، دبیرکل ملل متحد، کمیسرعالی حقوق‌بشر و یونامی باید حفاظت ساکنان اشرف را تضمین کنند

·خانم رجوی با تأکید بر آمادگی ساکنان اشرف برای مصاحبه‌های انفرادی، هشدار داد: با توجه به سوابق گروگانگیری و انفجار و ترور وحمله به ستونهای لجستیک اشرف، هرگونه بیرون بردن ساکنان، برای ثبت‌نام یا مصاحبه و هر عنوان دیگر، غیرقابل‌قبول است مگر رفت و برگشت آنها، مانند پرسنل ملل‌متحد و کشورهای غربی به اشرف، با هلیکوپتر و تماماً تحت حفاظت و مسئولیت ملل‌متحد صورت گیرد

·راه ساده و عملی دیگر، جدا سازی قسمتی از اشرف و تحویل آن به ناظران یونامی و پرسنل کمیساریای عالی پناهندگان است تا در این قسمت به‌طور مجزا و مستقل، تحت پرچم ملل‌متحد به انجام مأموریت خود بپردازند و برای جلوگیری از یک حمام خون دیگر، موقعیت پناهندگی ساکنان اشرف را به سرعت باز تأیید کنند

·شاخص اعتماد ملل‌متحد به دولت مالکی و رها شدن این دولت از یوغ فاشیسم دینی حاکم بر ایران، اذعان به موقعیت پناهندگی ساکنان اشرف، لغو محاصره و پایان‌دادن به محدودیت ها و شکنجه روانی و پس فرستادن دکلهای پارازیت و 300بلندگو برای خامنه‌ای است که اخیراً برخی وزیران مالکی به دستبوس او شتافتند


وزیرخارجه عراق در روز 31شهریور در نیویورک، یکبار دیگر به دستور مالکی مخالفت دولت عراق را با انتصاب نماینده ویژه بارونس اشتون برای اشرف و ورود وی به عراق، اعلام کرد. زیباری در سرکشی آشکار از قوانین و التزامات بین‌المللی تأکیدکرد، دولت عراق «ملتزم به بستن قرارگاه در پایان سال است و اقدامهای لازم برای اجرای این طرح» است. او در عین حال این فکاهی را تکرار کرد که دولتش در رفتار با ساکنان اشرف «قانون انسان‌دوستانه بین‌المللی» را مراعات می‌کند (سایت وزارت‌خارجه عراق 22سپتامبر ۲۰۱۱). از دید کسانی که با خون سربازان ائتلاف و با سلاحها و کمکهای بی‌دریغ ایالات متحده بر مسند قدرت نشسته‌اند، حمله به انسانهای بی‌دفاع با زرهی و له کردن آنها در زیر چرخهای هاموی و هامر بخشی از قانون انسان‌دوستانه بین‌المللی محسوب می‌شود! سند محرمانه‌یی که مقاومت ایران اخیراً با امضا فرهاد حسین نعمت الله، دبیرکل شورای وزیران مالکی، افشا و منتشر کرد در این باره جای تردید باقی نمی‌گذارد (اطلاعیه شماره 140 – اشغال اشرف، 4سپتامبر ۲۰۱۱).

طبق این سند مالکی برای حمله 8آوریل سناریو و دستوراتی به شرح زیر صادر کرده است:
«1-اقدام نظامی برای پاکسازی بخشی از زمینهایی که سازمان آنها را اشغال کرده و قرار دادن این زمینها تحت کنترل نیروهای عراقی

2- تبلیغات در مورد تجاوزهایی که این سازمان تروریستی در زمینه تملک زمینهای کشاورزان انجام داده است.

3-بسیج افکار عمومی در استان دیالی برای تظاهرات و خواستن حقوقشان در زمینه برگرداندن زمینهای خود از دست این سازمان تروریستی.

4-اقدام در رابطه با دادگاهها و دستگاه قضایی برای شکایت علیه این سازمان تروریستی و درخواست خسارت مالی... .

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، با یادآوری سیل کمکهای آمریکا و اروپا به دولت عراق، ابتکارعمل بارونس اشتون برای ممانعت از کشتار ساکنان اشرف را یک اقدام حیاتی خواند. وی گفت: جامعه بین‌المللی باید دولت عراق را وادار کند به سرکشی از قوانین و التزامهای بین‌المللی پایان دهد. ضرب‌الاجل مصنوعی و غیرقانونی بستن اشرف را ملغی کند و بازدیدهای نماینده ویژه اتحادیه اروپا را از اشرف بپذیرد. این ضرب‌الاجل را مالکی پس از قتل‌عام 8آوریل در اشرف برای انحراف افکار عمومی از جنایت بزرگ علیه بشریت ابداع کرده است.

خانم رجوی خاطرنشان کرد: در شرایطی که کمیساری عالی پناهندگان، موقعیت قانونی ساکنان اشرف را به‌عنوان پناهجو و افراد حفاظت‌شده تحت قانون بین‌المللی اعلام کرده و فعالانه برای تعیین‌تکلیف آنها تلاش می‌کند، اصرارهای مکرر مالکی و زیباری بر بستن اشرف تا پایان سال و سرباز زدن از قبول نماینده ویژه بارونس اشتون برای اشرف، اعلام یک حمام خون دیگر است تا به‌دنبال آن به حساب کشورهای ثالث نوشته شود که چرا ساکنان اشرف را در این فاصله از عراق خارج نکرده‌اند.

خانم رجوی افزود: در چنین وضعیتی، کمیساریای عالی پناهندگان، طبق قانون، دولت عراق را «کشور میزبان» اعضای مجاهدین در اشرف می‌داند و «مسئولیت اصلی امنیت و حفاظت ساکنان اشرف» را برعهده‌این دولت می‌گذارد. اما قانون‌شکنان حاکم بر عراق از زمان انتقال حفاظت از نیروهای آمریکایی به آنها، در ابتدای۲۰۰۹، قاتلان و شکنجه‌گران ساکنان اشرف بوده‌اند و به دادگاه اسپانیا احضار شدند.

عهده‌دار شدن حفاظت ساکنان اشرف توسط دولت مالکی تعلیق به محال است. به‌ویژه آن که علاوه بر مزدوران نیروی تروریستی قدس؛ احمد چلبی، عمار حکیم و مقتدی صدر و دیگر دست نشاندگان رژیم ایران، مجاهدان اشرف را به قتل و قصاص و محاکمه تهدید می‌کنند (مقتدی صدر، خبرگزاری سپاه پاسداران و سایت وزارت اطلاعات رژیم ایران، هابیلیان، 28شهریور90- عمار حکیم، خبرگزاری مهر متعلق به خامنه‌ای 25شهریور90- احمد چلبی، العالم تلویزیون عرب زبان رژیم ایران 9خرداد90).

دکتر آلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس پارلمان اروپا و رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت، که ۴۰۰۰ پارلمانتر در کشورهای مختلف جهان را نمایندگی می‌کند، دو روز قبل از حمله 8آوریل در نامه به وزیر خارجه آمریکا نوشته بود، بیانیه احمد چلبی علیه ساکنان اشرف به تاریخ 4آوریل، هیچ تردیدی در مورد نیات رژیم ایران در حمله به اشرف باقی نمی‌گذارد...

خانم رجوی گفت: از این‌رو، آمریکا، دبیرکل ملل متحد، کمیسرعالی حقوق‌بشر و یونامی باید بلادرنگ حفاظت ساکنان اشرف را که درمرداد88 و فروردین90، دو بار مورد حمله قرار گرفته‌اند، تضمین کنند. 6حمله دیگر نیروهای عراقی و مزدوران رژیم ایران در فاصله 9مهرماه تا 17دیماه 89 نیز 221 مجروح بر جای گذاشت.

خانم رجوی با تأکید بر آمادگی ساکنان اشرف برای مصاحبه‌های انفرادی، هشدار داد: با توجه به سوابق گروگانگیری و انفجار و ترور وحمله به ستونهای لجستیک، هرگونه بیرون بردن ساکنان از اشرف، تحت هر عنوان برای ثبت‌نام یا مصاحبه غیرقابل‌قبول است، مگر رفت و برگشت آنها، مانند پرسنل ملل‌متحد و کشورهای غربی به اشرف، با هلیکوپتر و به‌طور کامل تحت حفاظت و مسئولیت ملل‌متحد صورت گیرد. یک راه‌حل ساده و عملی، جدا سازی قسمتی از اشرف و تحویل آن به ناظران یونامی و پرسنل کمیساریای عالی پناهندگان است تا به‌طور مجزا و مستقل، تحت پرچم ملل‌متحد به انجام مأموریت خود بپردازند و برای جلوگیری از یک حمام خون دیگر، موقعیت پناهندگی ساکنان اشرف را به سرعت بازتأیید کنند. امری که تاکنون فشارها و کارشکنیهای دولت عراق، مانع آن شده است.

شاخص اعتماد ملل‌متحد به دولت مالکی و رها شدن این دولت از یوغ فاشیسم دینی حاکم بر ایران، اذعان به موقعیت پناهندگی ساکنان اشرف، لغو محاصره و پایان‌دادن به محدودیتها و شکنجه روانی و پس فرستادن دکلهای پارازیت و 300بلندگو برای خامنه‌ای است که به تازگی برخی وزیران مالکی عراق به دستبوس او شتافتند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
3مهر۱۳۹۰ (25سپتامبر۲۰۱۱)

دور زدن تحریمها توسط رژیم ایران و پنهان کردن هواپیما در پاریس.

ایران در پاریس هواپیما پنهان کرده است

دوشنبه، ۰۴ مهر ۱۳۹۰ / ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

تلویزیون کانال ۱ نروژ -۲مهر گزارش داد: ایران با استفاده از شبکه‌ای از واسطه‌ها و شرکتهای پوششی در اروپا و خاورمیانه با کلک بعضی تحریمهای آمریکا و سازمان ملل را دور می‌زند- و تمام سر نخها به افراد رده بالای رژیم آخوندی متصل است .
این شبکه، مثلاً به شرکت هواپیمایی ماهان ایر کمک می‌کند که قطعات یدکی و لوازم مورد نیاز و حتی هواپیما خریداری کند، هرچند که این کشور اجازه خرید قانونی لوازم هواپیمایی را ندارد.

مالک ماهان ایر شرکتی است به نام ای.ل.تی.سی که این شرکت متعلق به اعضای خانواده یکیاز قدرتمند رژیم آخوندی، علی اکبر هاشمی رفسنجانی است.
آخوند رفسنجانی، رئیس شورای مصلحت نظام است. او هم‌چنین در سال ۲۰۰۷ به‌عنوان رئیس شورای صادرات انتخاب شد. به این ترتیب رفسنجانی دست اندر کار رده بالای رژیم آخوندیست.
از خود هواپیما کرایه می‌کند!
هواپیمایی که در عکس نشان داده شده، نمونه‌ای است از این‌که رژیم چطور محدودیتها را دور می‌زند.
این هواپیما متعلق به شرکت ماهان ایر است. وقتیکه این عکس گرفته شد، شماره ثبت این هواپیما‌ای -پیم - اچ- اچبود. این شماره نشان میدهد که هواپیما در آن زمان در ایران ثبت شده بود.
امروز این هواپیما شماره ثبت اف - او -جی- اچ- اچ را دارد. هواپیما در حال حاضر متعلق به شرکت دیگری است و در فرانسه رسماً ثبت شده است.
این هواپیمای ایر باس-۳۱۰ هنوز هم برای شرکت ماهان ایر پرواز می‌کند، ولی متعلق به شرکت فرانسوی زرند اویسین است. رسماً شرکت ماهان ایر این هواپیما را از شرکت فرانسوی کرایه کرده است. در حقیقت شرکت زرند اویسین یک شرکت صوری است در خدمت ایران.
نمونه دیگر هواپیمایی است با شماره ثبت اف -او -جی- اچ- آی. این هواپیما هم یک ایرباس است و به همان شیوه قبلی ثبت شده است، فقط این بار این هواپیما متعلق به شرکت فرانسوی کرمان اویسین است که تنها کارش این است که هواپیما داشته باشد و به ایران کرایه بدهد.
به این ترتیب ماهان ایر همه هفت هواپیمای ایرباس خود را کرایه کرده است.
با این روش، صاحبان رسمی ناوگان هوایی ماهان ایر در اروپا و خاورمیانه پخش شده‌اند در شرکتهای کوچک پوششی و صوری .
روز ۲۴ آگوست ۲۰۱۱ میلادی آمریکا شرکتهای کرمان اویسین و زرند اویسین را تحریم کرد (هر دو شرکت آدرس شماره ۴۲ avenue montagne در پاریس را دارند).
تحریمها به این معنی هستند که شرکتهای آمریکایی اجازه ندارند به این دو شرکت جنس بفروشند.
کرمان اویسین و زرند اویسین در سال ۲۰۰۳ به وسیله یک وکیل انگلیسی به نامه david mills ثبت شدند.
در میان شرکتهای صوری و اشخاص واسطه که ماهان ایر از آنها برای دور زدن تحریمهای اقتصادی استفاده می‌کند از این اشخاص و شرکتها می‌توان نام برد:
gatewick llc، dubai . این شرکت نامهای دیگری را هم استفاده می‌کند: gatewick freight & cargo service & gatewick aviation service
kerman aviation، paris
sirjanco trading -dubai
pejman mahmood kosarayanifard. dubai که به این شکل هم می‌نویسند: kosarian fard
mahmoud amini ، dubai
ali eslamian، london

۱۳۹۰ شهریور ۳۱, پنجشنبه

حیف ومیل کردن پولهای مردم در نیویورک و همراه کردن بیش از صد نفر از جنایتکاران در تور مسافرتی و سالیانه نیویورک.


خرج که از کیسه مردم بود، حاتم طائی شدن آسان بود

پنج‌شنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ / ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

ریخت وپاشهای نجومی باند پاسدار احمدی نژاد که آنروی سکه دزدیها و اختلاس نجومی اخیر است حتی صدای باندهای غالب را در آورده ویک سیلی دیگر به گوش ولی فقیه می باشد که شعار جهاد اقتصادی او به جهاد دزدی و ولخرجی دولت وباندهای بیت او تبدیل شده است. در همین رابطه سایت حکومتی آینده ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ نیز به این موضوع پرداخته و با تیتر "مشقت احمدی نژاد و صد همراهش برای اصلاح مدیریت جهانی!" می نویسد"...


«آیا سفر به نیویورک، تور "سیاسی - سیاحتی" است که این هزینه ها از محل بیت المال برای گردش گروهی که اعزام تعدادی از ایشان چندان توجیه منطقی ندارد، صورت پذیرد یا اینکه تصور شده حالا که همه حواسشان به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است، رقم های ناچیز میلیارد تومانی چنین سفرهایی به چشم کسی نمی آید؟! آقای رئیس جمهور البته شاید در جریان نیست این هزینه ها صورت می پذیرد و شاید هم پول این سفر را همچون پول چند پرس چلوکباب سفر استانی دولت که از حقوق معاونش کم کرد، از همراهانش کم می کند.
در نهایت هرچند مقامات مسئول باید اعلام کنند بردن یک هیات ۱۰۰ نفره در سفر "هفتم" به نیویورک واقعا چه توجیهی داشته، با این حال این امکان هم وجود دارد که با برنامه ریزی مناسب بتوان از این گونه سفرها دستاوردهایی برای منافع کشور داشت که ارزش آن بسیار بیشتر از چنین ارقامی باشد؛ (مقصود دیدار با رئیس جمهور جزیره صدهزارنفره سنت وینسنت و گرنادینز نیست) البته بشرطها و شروطها که در این صورت بعید است مردم و هواداران احمدی نژاد به این گونه هزینه ها چندان ایرادی وارد کنند.»

مشروح خبر ذیلا آمده است :


«مشقت احمدی نژاد و صد همراهش برای اصلاح مدیریت جهانی!+ تصاویر
در آمریکا که هیچ ارتباط سیاسی، اقتصادی با ایران ندارد و همچنین در حاشیه اجلاس مجمع عمومی که عملاً امکان مذاکرات طولانی و تبادل تفاهمنامه وجود ندارد، چرا باید چنین هیات عریض و طویلی که برخی از آنها اعضاء خانواده مسئولان هستند، راهی آمریکا شوند و چرا تنها چند معاون و وزیر کلیدی به همراه تیم حفاظتی، رئیس جمهور را همراهی نکرده اند و اگر مذاکره اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم با میزبانان یا دیگر کشورها خواسته یا ناخواسته پیش آمد، چرا همین تیم که می توانست ۱۵ الی ۲۰ نفر باشد، مسوولیت آن را برعهده نگرفت؟!
پس از آن که برخی رسانه ها از سفر هیات صد نفره به همراه دکتر محمود احمدی نژاد به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل خبر دادند، بررسی های «آینده» از محل هتلی که حاضر به پذیرایی از احمدی نژاد در میان فشارهای شدید شده، نشان داد این سفر برای چنین جمعیتی با در نظر گرفتن برنامه های جانبی، حدودا هزینه ای میلیون دلاری در پی خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل «آینده»؛ با تبلیغاتی که در سطح رسانه های آمریکا صورت پذیرفت، قریب به اتفاق هتل های نیویورک علی الخصوص هتلهای محدوده سازمان ملل، ریسک میزبانی محمود احمدی نژاد را برای سال ۲۰۱۱ نپذیرفتند تا اینکه بالاخره هتل وارویک (WARWICK) در منطقه منهتن و در نزدیکی پارک مرکزی به نشانی خیابان پنجاه و چهارم، ۶۵ غربی میزبان رئیس دولت نهم و دهم در هفتمین سفرش به نیویورک باشد.


هتل وارویک
این هتل برای میزبانی هیات صدنفره ای که در رسانه ها گفته شد همراه رئیس جمهور به نیویورک رفته اند، از ۳۵۹ اتاق و ۶۷ سوئیت و امکانات جانبی قابل توجهی برخوردار است که می تواند فعالیت های رئیس جمهور ایران را به طور کامل پوشش دهد. از اتاق و سوئیت های کلاسیک و لوکس تا سوئیت هالیوود و البته سوئیت خاص ستارگان که تراس زیبایش می تواند محل خوبی برای صرف چای باشد، هر چند شاید نشستن در آن تراس چندان با ملاحظات امنیتی همخوانی نداشته باشد و به همین جهت تراس را در اختیار سایر اعضاء خانواده قرار داد؛ به هر حال بدون خانواده که نمی شود برای اصلاح مدیریت جهانی رفت!
جالب آنکه در جمع همراه احمدی نژاد که به همراه آقای رئیس راهی آمریکا شده اند، شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و محمود بهمنی رئیس بانک مرکزی هم حضور دارند تا علاوه بر رایزنی با مقامات اقتصادی دنیا، خستگی شان بعد از فشارهایی که در رابطه با افتضاح اخیر در سیستم اقتصادی و بانکی زیردستشان وارد آمده، از تنشان بیرون برود و احیاناً در نبود رئیسشان در خصوص اختلاس سه هزار میلیاردی، نتوان مورد پیگیرد قضایی پیرامون پرونده اختلاس قرارشان داد!
سوئیت های دو نفره هتل بدون هزینه غذا و سایر هزینه های جانبی برای ۵ شب بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار است که با فرض در نظر گرفتن هیات با همان جمعیت ۱۰۰ نفره و اجاره ۵۰ سوئیت و اتاق و قرق دو الی سه طبقه از این هتل در طبقات فوقانی به دلایل امنیتی، بیش از ۱۰۰ هزار دلار در طول پنج روز اقامت صرفاً هزینه اقامتشان باشد. اینها به جز هزینه های دو وعده غذا برای هر نفر در هر روز است که با سرویس حدود ۲۰۰ دلار و برای پنج روز ۱۰۰۰ دلار می شود و طبیعتاً هزینه ۱۰۰ نفر طی پنج روز، ۱۰۰ هزار دلار خواهد شد. با این حساب هزینه اقامت معمولی صد نفر در این مناطق دیپلماتیک با صرف غذا در حدود ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود و این در صورتی است که از هیات ایرانی، کسی در سوئیت های خاص این هتل همچون سوئیت ستارگان یا سوئیت هالیوود اقامت نکند.
هر چند ممکن است تعدادی از اعضای این هیات ۱۰۰ نفره در هتل دیگری با قیمت بیشتر یا کمتر اقامت داشته باشند که منجر به ارقام دیگری خواهد شد.
حال با فرض این که سه الی پنج همایش در این هتل برگزار شود و فرضا ۱۰ نشست و دیدار با آمریکایی ها و مسئولان دیگر کشورها، هزینه این نشست ها را سرجمع شاید بتوان ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار دلار برآورد کرد که با هزینه چندصد هزار دلاری اقامت و غذا که با توجه به سلیقه آقایان در انتخاب غذا و اتاق می تواند افزایش چشمگیری داشته باشد، در مجموع شاید بتوان پانصدهزار دلار برآورد کرد.


جلسه دیشب با مسوولین و اعضای شاخص برخی گروههای اجتماعی آمریکا در این هتل
اینها به جز هزینه سنگین پرواز یک هواپیمای ۷۴۷ از تهران به نیویورک و پارکینگ فرودگاه نیویورک است و البته باز هم تمام این هزینه جدا از کمک ها و هدایا و سوغاتی ها و سایر اقلام پیش بینی شده و پیش بینی نشده ای است که در لیست هزینه نهایی در نظر گرفته می شود. از محل هتل وارویک تا مقر سازمان ملل، هفت مایل (یازده کیلومتر) طول مسیر است که طبق محاسبات گوگل ارث، با توجه به حجم ترافیک خیابان های آن منطقه، طی این مسیر حدود سی دقیقه به طول می انجامد و این هزینه میلیون دلاری با یک هتل نزدیک مقر، چیزی در بودجه های کلان ریاست جمهوری نیست.
با این اوصاف این پرسش مطرح است، در کشور آمریکا که هیچ ارتباط سیاسی، اقتصادی با ایران ندارد و همچنین در حاشیه اجلاس مجمع عمومی که عملاً امکان مذاکرات طولانی و تبادل تفاهمنامه وجود ندارد، چرا باید چنین هیات عریض و طویلی که برخی از آنها اعضاء خانواده مسئولان هستند، راهی آمریکا شوند و چرا تنها چند معاون و وزیر کلیدی به همراه تیم حفاظتی، رئیس جمهور را همراهی نکرده اند و اگر مذاکره اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم با میزبانان یا دیگر کشورها خواسته یا ناخواسته پیش آمد، چرا همین تیم که می توانست ۱۵ الی ۲۰ نفر باشد، مسوولیت آن را برعهده نگرفت؟!
آیا سفر به نیویورک، تور "سیاسی - سیاحتی" است که این هزینه ها از محل بیت المال برای گردش گروهی که اعزام تعدادی از ایشان چندان توجیه منطقی ندارد، صورت پذیرد یا اینکه تصور شده حالا که همه حواسشان به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است، رقم های ناچیز میلیارد تومانی چنین سفرهایی به چشم کسی نمی آید؟! آقای رئیس جمهور البته شاید در جریان نیست این هزینه ها صورت می پذیرد و شاید هم پول این سفر را همچون پول چند پرس چلوکباب سفر استانی دولت که از حقوق معاونش کم کرد، از همراهانش کم می کند.
البته این امید وجود دارد که این تصاویر و قیمت هایی که در سایت این هتل حین رزو قابل دسترسی است، غیرواقعی خوانده نشود و در نهایت عنوان شود آقای رئیس جمهور به همراه محافظشان در یک اتاق دو نفره در هتل مستقر بوده و کل هزینه این سفر چند هزار دلار هم نشده است.
در نهایت هرچند مقامات مسئول باید اعلام کنند بردن یک هیات ۱۰۰ نفره در سفر "هفتم" به نیویورک واقعا چه توجیهی داشته، با این حال این امکان هم وجود دارد که با برنامه ریزی مناسب بتوان از این گونه سفرها دستاوردهایی برای منافع کشور داشت که ارزش آن بسیار بیشتر از چنین ارقامی باشد؛ (مقصود دیدار با رئیس جمهور جزیره صدهزارنفره سنت وینسنت و گرنادینز نیست) البته بشرطها و شروطها که در این صورت بعید است مردم و هواداران احمدی نژاد به این گونه هزینه ها چندان ایرادی وارد کنند . »

۱۳۹۰ شهریور ۳۰, چهارشنبه

مجیزگویی رسول نفیسی و دفاع بی پرده و مشمئز کننده از انتری نژاد.


رسول نفیسی، یکی از ۳۷ لابی رژیم، به دفاع از احمدی نژاد پرداخت

چهارشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ / ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

در آستانه ورود پاسدار احمدی نژاد به نیویورک رسول نفیسی، یکی از سی و هفت مزدوری که خواهان ابقای نام مجاهدین در لیست آمریکا شده بودند، بی دنده و ترمز به دفاع از احمدی نژاد پرداخت و گفت باید از او قدردانی کرد.

وی در مصاحبه با رادیو فردا۲۸شهریور۹۰، در باره بازی ننگین احمدی نژاد و رژیم آخوندی از طریق گروگانگیری و باجخواهی برای آزادی دوتبعه آمریکا گفت: « احمدی‌نژاد حداکثر سعی خودش را می‌کند که ابراز وجود کند و حوزه‌ای از اقتدار را در درون جمهوری اسلامی در سیستم ولایت فقیه باز کند و این البته از دید جامعه مدنی ایران به یک نحوی باید مثبت تلقی شود به خاطر این که اولین رئیس جمهوری است که در صدد احراز یک مقداری موقعیت برای فردی است که به هر صورت انتخاب شده و این را ما باید قدردانی کنیم از احمدی نژاد».
رسول نفیسی اضافه کرد:« این ارزش را باید برای احمدی‌نژاد قایل شد به عنوان فردی که به هر صورت در صدد احیای یک مقداری اقتدار برای ریاست جمهوری است». و«باید این را در نظر داشت که یک حساب دیگر که احتمالا احمدی نژاد کرد با اعلام آزادی این دو زندانی بیگناه آمریکایی این بود که به طرف آمریکایی نشان دهد که حسن نیت دارد... کمااینکه در سال ۲۰۰۹ هم در جریان مذاکرات اتمی دیدیم که گروه احمدی نژاد در پی این بود که یک مقداری راه حل پیدا کند. و وقتی یک نوع راه حلی پیدا شد بلافاصله دو روز بعد این راه حل از طرف ایران یعنی در واقع از طرف بیت جلویش گرفته شد و سد شد».
به نظرمی رسد که مفتضح شدن عریضه نگاری۳۷ نفره با خودکار سبز خامنه ای، باعث شده که عوامل رژیم پرده ها را کاملا کنار بزنند و برای احمدی نژاد و فریبکاریهای اتمی و باجخواهی کثیف رژیم ازطریق گروگانگیری - از ملوانان انگلیسی گرفته تا کوهنوردان آمریکایی- آشکارا یقه درانی و مجیزگویی کنند.

< قبلی

محرومیت استاد شیمی از تدریس در دانشگاه اصفهان به علت کراوات زدن


محرومیت استاد مجرب دانشگاه اصفهان از تدریس به خاطر زدن کراوات

چهارشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ / ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

یکی از اساتید مجرب رشته شیمی دانشگاه اصفهان که سابقه ای طولانی در تدریس در دانشگاه های ایران دارد و مورد تائید بسیاری از دانشجویان است، روز گذشته(۲۹شهریور) با حکمی از وزارت از تدریس در دانشگاه های دولتی محروم گردید.

گفته میشود، پوشش نامناسب از جمله استفاده از کراوات و تراشیدن ریش و موضع گیری های سیاسی و اجتماعی از مواردی است که در این حکم علناً به آن اشاره شده است.

بع

بوسیدن دست فلج ولی وقیح توسط وزرای دولت نوری مالکی جنایتکار.

هادی عامری، سرکرده سپاه بدر و وزیر مالکی و چند مأمور عراقی رژیم

سه‌شنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ / ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

خامنه ای، که از تحولات منطقه به ویژه سقوط قذافی و چشم انداز سقوط دیکتاتور سوریه و در هم ریختن جبهه منطقه یی خود به شدت نگران است، بیش از یک هفته است مزدوران عراقی خود را برای حضور در نمایشی تحت عنوان «مجمع عمومی جهانی اهل بیت» در مشهد در روز ۲۲ شهریور، و «اجلاس بیداری اسلامی» در تهران در روزهای ۲۵ و۲۶ شهریور گرد آورده است.

هدف ولی فقیه نظام از برگزاری این نمایشها آن است که از فرو ریختن جبهه آسیب پذیرش در عراق جلوگیری کند و در صورت بالا گرفتن تحولات در منطقه سلطه خود را بر عراق تحکیم کند.
عوامل عراقی رژیم که تحت عنوان اندیشمندان اسلامی در این نمایشها حضور داشتند از جمله شامل آخوند عمار حکیم، رئیس مجلس اعلی انقلاب اسلامی عراق، هادی عامری، سرکرده سپاه۹ بدر سپاه پاسداران و وزیر ترابری دولت مالکی، عادل عبدالمهدی و ابراهیم جعفری رهبران ائـتلاف حاکم بر عراق و افراد دیگری از باند صدر و باند الدعوه می شوند.
صحنه انزجار برانگیز بوسیدن دست خامنه ای توسط هادی عامری، وزیر دولت مالکی که بارها از تلویزیون رژیم آخوندی پخش شد، به خوبی ماهیت این دولت و مزدوری آن برای دیکتاتوری آخوندی را برملا می کند. مقاومت ایران در اطلاعیه شماره۴۶ خود به تاریخ ۲۳فروردین ۱۳۹۰ فاش کرد: «نیروی تروریستی قدس, چند تن از وزیران مالکی را موظف کرد تا در جلسه روز دوشنبه ۲۲فروردین شورای وزیران, خواستار اقدامهای شدیدتری علیه مجاهدین شوند». در این جلسه «شمری به‌اصطلاح وزیر دادگستری, از حزب الدعوه مالکی و هادی عامری وزیر راه و ترابری ... ضمن دفاع از جنایت ۱۹فروردین خواستار کشتن همه مجاهدان اشرف شدند».
آخوند حکیم که حتی در درون نیروهای وابسته به رژیم در عراق منفور است روز ۲۶شهریور که برای دیدار با آخوندهای حکومتی به قم رفته بود، در یک اظهار نظر ابلهانه که از سوی نیروی قدس دیکته شده بود، گفت: «گروه تروریستی منافقین باید سریعأ خاک عراق را ترک کند ... اعضای این گروه می توانند به کشورشان برگردند و ایران اعلام کرده است که حدود ۱۰۰ تن از اعضای این گروه تروریستی دارای پرونده های جنایی هستند و باید محاکمه شوند».
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۸شهریور۱۳۹۰ (۱۹سپتامبر۲۰۱۱)

۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه

آخوندهای وطن فروش خاک خوزستان را به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق میکنند.


قاچاق خاک خوزستان به امارات و قطر

سه‌شنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ / ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

به گزارش آژانس خبری حکومتی خوزستان (خوزنا)، «روز شنبه ۲۶ شهریور ماه محمد درویش عضو هیات علمی مرکز تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور که در گفتگوی زنده با رادیو ایران رژیم شرکت کرده بود، در میان سخنان خود از قاچاق خاک ایران به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس خبر داد و گفت: «ما چه این مساله را قبول کنیم چه قبول نکینم، قاچاق خاک حاصلخیز از کشور صورت می گیرد. کافی است وزارت جهاد کشاورزی از طریق وزارت خارجه هیاتهایی را به صورت رسمی یا غیر رسمی به این کشورها بفرستد و خاک مورد کشت در این کشورها را مورد بررسی قرار دهد تا منشا این خاکها مشخص شود».
پخش سخنان این کارشناس محیط زیست از رادیو، باعث طرح مجدد موضوع قاچاق خاک شد. به موجب قوانین داخلی کشور، صادرات خاک حاصلخیز از ایران به سایر کشورها، ممنوع و غیر قانونی است و مدیران دولتی تاکنون در برابر قاچاق خاک سکوت کرده یا این پدیده را انکار کرده اند. این در حالی است که خاک کشورهای جنوب خلیج فارس بیشتر قلیایی است و برای حاصلخیز شدن، نیاز به تلفیق با خاکی از جنس خاک منطقه زاگرس در غرب و یا خاک و لای تالاب رودخانه ها در استانهای جنوبی کشور ایران دارد.»

بعد

۱۳۹۰ شهریور ۲۸, دوشنبه

پس از حجاب اجباری زنگ نماز نیز در مدارس اجباری شد.


زنگ نماز در مدارس اجباری شد

دوشنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ / ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

در کنار حجاب اجباری که در مدارس رایج و اعمال می شود، مدیرکل آموزش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش دیکتاتوری آخوندی گفت: برگزاری زنگ نماز در همه مدارس راهنمایی و متوسطه در سال تحصیلی جدید اجباری شد. منوچهر فضلی خانی در گفتگو با مهر افزود: در برنامه هفتگی دانش آموزان دوره راهنمایی و متوسطه زنگی به نماز اختصاص یافته است که از سال تحصیلی جدید اجرا می شود.

وی با تهدید مدیران مدارس گفت: همه مدیران به ویژه مدیرانی که برنامه هفتگی شان را پنج روزه بسته اند باید ۲۰ دقیقه از زمان اوقات شرعی را به نماز اختصاص دهند که این موضوع را جدی پیگیری می کنیم که حتما اجرا می شود.

مدیرکل دفتر راهنمایی وزارت آموزش و پرورش به نماز اجباری اذعان کرده و گفت: امیدواریم همه دانش آموزان در این زنگ نمازشان را اقامه کنند تا شاهد ترویج فرهنگ نماز در همه جامعه باشیم.

۱۳۹۰ شهریور ۲۵, جمعه

سایت ویکی لیکس-افشا تعدادی از اسناد مربوط به لیست گذاری مجاهدین در اروپا و آمریکا.

ویکی لیکس افشا می کند: درباره خارج شدن نام مجاهدین از لیستهای تروریستی در انگلستان و اتحادیه اروپا

ویکی لیکس افشا می کند: درباره خارج شدن نام مجاهدین از لیستهای تروریستی در انگلستان و اتحادیه اروپا

اسناد ویکی لیکس در سپتامبر ۲۰۱۱ (شهریور ۱۳۹۰) ویکی لیکس به انتشار وافشای سلسله اسناد محرمانه جدیدی مبادرت کرد. خبرگزاری فرانسه در روز ۸ شهریور به نقل از نیویورک تایمز گزارش کرد: آخرین اسناد منتشر شده توسط ویکی‌لیکس ۱۳۳،۸۸۷ (صد و سی سه هزار و هشتصد و هشتاد و هفت) مدرک سری و محرمانه است که شامل نام بسیاری از منابع حساس می‌باشد. یک متخصص گفت: این مسأله بسیار نگران‌کننده است چرا که تعدادی از این منابع محرمانه (که اسامی آنها در این اسناد آمده است) مقامات رسمی نیستند، بلکه افراد در رابطه و خبرچین، اعضای باصطلاح سازمانهای غیردولتی یا شرکتهای خصوصی هستند.
خبرگزاری فرانسه همچنین در ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ گزارش کرد: در بین مجموعه مدارک جدیدی که ویکی لیکس منتشر کرده است حدود ۳۰هزار سند در مورد ایران وجود دارد.
در این برنامه توجه شما را به خلاصه شده شماری از این اسناد درباره مقاومت ایران، جلب میکنیم.
-از آنجا که در اسناد افشا شده، تاریخ مشخصی قید نشده است، تاریخ های موضوعی اسناد در این برنامه، تقریبی است.
-همچنین برای تشخیص و جداسازی اسناد از یکدیگر در این برنامه، اسناد شماره گذاری شده اند.
قسمت اول این برنامه به اسناد مربوط به خروج نام مجاهدین از لیست سازمان های ممنوعه در انگلستان و لیست تروریستی اتحادیه اروپا اختصاص دارد. کارزار بزرگی که در این سالیان با هدایت رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران پیروزمندانه در جریان بوده و به گفته رهبر مقاومت، به همان اندازه ملی کردن نفت توسط دکتر مصدق، برای مردم و تاریخ معاصر ایران مهم است.

ویکی لیکس افشا می کند:
قسمت اول – درباره خارج شدن نام مجاهدین
از لیستهای تروریستی در انگلستان و اتحادیه اروپا

سند شماره ۱
نگرانی از حکم دادگاه و خارج شدن نام مجاهدین از لیست
حمایت اعجاب آور از مجاهدین در مجلس عوام انگلستان

تاریخ موضوعی: مارس ۲۰۰۸
تاریخ انتشار: سپتامبر۲۰۱۱

منبع: لندن ۳۳۱

طبقه بندی شده توسط: کنسول سیاسی ریچارد میلر
کانالهای دفتر وزارتخارجه انگلیس امیدوارند، اما نا مطمئن، که چگونه و چطور دادگاه استیناف انگلستان رای بر قانونی بودن انجماد منابع مالی مجاهدین خلق خواهد داد.
در صورت صدور یک حکم نامطبوع، دولت دست به تعقیب موضوع در بالاترین مراجع دادگستری در انگلستان، مجلس لردها خواهد زد.
کانالهای وزارتخارجه انگلیس اظهار نظر کردندکه در بطور اعجاب آوری یک حمایت جدی برای مجاهدین خلق در مجلس عوام وجوددارد که باعث غلبه آنها در فرجام خواهی میشود….
آنها استدلال کردند امکان اینکه دادگاه استیناف به نفع مجاهدین خلق رای بدهد بحدی قوی است که دولت آمادگی لازم برای دفع عکس العمل شدید تهران درقبال پیروزی مجاهدین خلق را در نظر گرفته است…..
-هلن تیس دِیْل کارمند گروه دوجانبه هماهنگ کننده با ایران توضیح داد که دادگاه سه روز کامل به بحث های وکلای مجاهدین گوش فرا داد.
-مارگارت تانگ، مسئول گروه هماهنگ کننده با ایران به دیده بان ایران در لندن ( پولوف) گفت: تا ۱۴ مارس هیچ نشانه مشخصی از طرف دادگاه استیناف انگلستان مبنی بر تغییر نظر در مورد فرجام خواهی توسط وکیل دولت برای تغییر حکم ۲۰۰۷ که به موجب آن مجاهدین خلق از لیست خارج شد و تمام دارایی های آنها آزاد گشت، دیده نشد.
-در پاسخ به سوالات ما، تیس دِیْل و تانگ مطمئن بودند که دولت ، اگر دادگاه به نفع مجاهدین خلق رای بدهد، اقدام به بردن کیس به مجلس لردها خواهد نمود. که در حقیقت معادل دیوان عالی آمریکاست.
-تانگ گفت: که مقامات انگلیسی در موارد متعدد به دولت ایران در سطح مقامات ارشدش تضمین داده اند که با مجاهدین خلق شدیدا خواهند جنگید و انتظار دارند نهایتا پیروز شوند و خواهد توانست مجاهدین خلق را در لیست نگهداشته و دارایی های آنرا منجمد نگهدارند.
-تانگ باورداشت تلاش دولت برای آگاه سازی نمایندگان در رابطه با مجاهدین خلق و اجزای واقعی تشکیل دهنده و گرایشات مجاهدین به گوش کر وست مینیستر (پارلمان انگلستان) فرو نرفت. ماشین فشار موثر مجاهدین خلق، موفق به متقاعد کردن تعدادی از قانونگذاران گردید، مبنی بر اینکه آنها پیشتاز ایران دمکراتیک آینده میباشد.

ویکی لیکس افشا می کند

پس از حکم دادگاه استیناف
دیگر در حیطه اختیارات سیاسی و قانونی دولت انگلیس نیست
و در مورد خروج مجاهدین از لیست جنگی نخواهد بود.

پیام دولت فخیمه به تهران:
وزارتخارجه انگلیس و سفارت انگلستان در تهران
در حال کار برای گرفتن ضربه ناشی از این حکم و اصابت آن به جمهوری اسلامی ایران میباشند

وزارتخارجه انگلیس برای برطرف کردن هرگونه ابهام در مورد رابطه با مجاهدین
و همچنین برای ارتقاء حمایت عمومی از رژیم در ایران
تلاش خواهد کرد

سند شماره ۲
تاریخ موضوعی: می ۲۰۰۸
تاریخ انتشار: سپتامبر۲۰۱۱

در یک بیانیه علنی در ۷ می (۲۰۰۸)، دیوید میلیبند وزیر خارجه انگلستان به اقدامات تروریستی گذشته مجاهدین خلق ارجاع داد و اشاره کرد که دولت متبوعش با دستور صادر شده از طرف دادگاه تن داده اما از برقراری هر ارتباطی با مجاهدین خلق اجتناب خواهد نمود….
-مارگات تانگ به پولوف در ۸ می گفت: این دیگر خارج ازحیطه اختیارات سیاسی و قانونی دولت متبوع اوست و دیگر جنگی در مورد خروج سازمان از لیست نخواهد نمود….حدودا ۶ هفته طول خواهد کشید که پروسه خروج از لیست از مجلسین بگذرد، و مجاهدین خلق تا آن زمان در لیست باقی خواهد ماند ولی نه بیشتر.
-حکم صادر شده در ۷ می دادگاه بریتانیا به هرتقدیر بر اساس مدارک اضافی در مورد مجاهدین خلق باعث تغییر نظر و عقیده در قیاس با سال ۲۰۰۰ شد و آزاد کردن منابع مالی مجاهدین خلق در انگلیس را یک ضرورت بی قید و شرط میکند و این صرفنظر از هر تصحیح آیین نامه ای یا قانونی است که ممکن است دولت فخیمه به آن اقدام کند.
-پیام دولت فخیمه به تهران:
وزارتخارجه انگلیس و سفارت انگلستان در تهران در حال کار برای گرفتن ضربه ناشی از این حکم و اصابت آن به جمهوری اسلامی ایران میباشند….
-نظریه:
وزارتخارجه انگلیس در زمینه برطرف کردن هرگونه ابهامی در مورد رابطه دولت با مجاهدین خلق و همچنین برای ارتقا حمایت عمومی در ایران از رژیم تلاش خواهد نمود تا تبلیغات چی های رژیم نتوانند از حکم دادگاه در راستای بحرانی کردن رابطه با دولت انگلستان بر سر وضعیت حقوقی جدید مجاهدین خلق سو‌ء استفاده کنند.

ویکی لیکس افشا می کند

اتحادیه اروپا راه کارهای مختلف را سبک و سنگین میکند
تا مجاهدین خلق را بدلایل سیاسی وسیع تر در لیست نگه دارد
مانند پروسه کشورهای ” ۵+۱“ ، روابط ایران و اتحادیه اروپا،
سیستم مالی ضد تروریسم در اتحادیه اروپا و تهدیدهای امنیتی …

برخی کشورهای اروپایی ازاین می نالیدند
چرا لیست اولیه اتحادیه اروپا
برپایه درخواست آمریکا تنظیم نشده است

اعضای مشخصی از اتحادیه اروپا (مانند فرانسه)
حتی ممکن است از آمریکا برای ممانعت از هرگونه بازنگری
در این پرونده کمک بگیرند

فرانسه ازآمریکا درخواست شناسایی اطلاعات درمورد ”نادمین ” مجاهدین
که از دولت عراق پاسپورت سفر گرفته اند، کرده است
احتمال دارد این تلاش فرانسه برای ساختن یک پرونده فرانسوی
برای نگهداشتن مجاهدین در لیست برای استفاده درسطح اتحادیه اروپا باشد.

باتوجه به کارزار سیاسی و حقوقی سمپاتیک درسراسر اروپا نسبت به مجاهدین
درشرایطی که اعضای اتحادیه اروپا به تصمیم نهایی درمورد حذف نام مجاهدین نزدیک میشوند
واشنگتن باید برای تاثیر گذاری روی نظرات این اعضا یک بریف درمورد مجاهدین تهیه کند

آمریکا ممکن است تمایل داشته باشد
تا از اتحادیه اروپا بخواهد مجاهدین را همچنان درلیست سیاه نگه دارد
اما این احتمالا خیلی خریدار نداشته باشد

اما اقدام جهت نامگذاری مجدد مجاهدین خلق بر یک مبنای جدید
منجمله پیشنهاد توسط آمریکا “سیستم را تا نهایت آن به آزمایش خواهد کشاند”

اتحادیه اروپا به اغلب احتمال مخالف اتخاذ اقدامی خواهد بود
که کل سیستم نامگذاری اتحادیه اروپا را
بواسطه چالشهای آیین دادرسی در دادگاهها به خطر اندازد.

بخصوص دولتهای “کوچکتر” در اتحادیه اروپا
حساسیت زیادی در مورد آیین دادرسی صحیح و شفافیت آن دارند

“خیلی خندهدار” خواهد بود که انگلیس از بهانه زمانبندی مورد انتظار
برای خارج کردن رسمی از لیست توسط پارلمان در ماه ژوئیه,
به عنوان پایه رأی خود برای ادامه نامگذاری درسطح اتحادیه اروپا استفاده نماید

یک منبع دبیرخانه شورای وزیران حدس زد
اگر اتحادیه اروپا قرار بود یک پیشنهاد آمریکایی را اکنون بپذیرد
اعم از اینکه بخواهد مجاهدین خلق را در لیست نگه دارد یا مجددا نامگذاری کند
مسیری که در پیش رو است، همچنان چالش آور است.

در صورت پیشنهاد توسط آمریکا, دادگاهها محتملاً سؤال خواهند کرد
چرا اتحادیه اروپا تا بحال آمریکا را به عنوان یک مبنا برای نامگذاری وارد نکرده بوده
در استماع دوم مجاهدین خلق در ۶ مارس ۲۰۰۸ در دادگاه اتحادیه اروپا, قاضی پرسیده بوده
چرا لیست سپتامبر ۲۰۰۷ اتحادیه اروپا بازبینی دادگاه پوئک انگلیس را در نظر نگرفته است؟

اصلاً اطمینانی وجود ندارد که با توجه به رأی دادگاه انگلیس
تمامی ۲۷ دول عضو اتحادیه اروپا قبول کنند
که مجاهدین خلق را مجدداً در لیست بگذارند

یکی ازمعاونین شورا تماس گرفت و گفت اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تصمیم بر درلیست گذاشتن و یا نگذاشتن را به بعد از برگشت جناب محترم سولانا ازایران درنزدیک ترین تاریخ خود, موکول کند تا اینکه پروسه ۵+۱ را به خطر نیاندازد.

بدنبال تصمیم دادگاه انگلستان
اتحادیه اروپا مجاهدین خلق را از لیست تروریستی خارج میکند
این میتواند بزودی بعداز برگشت سولانا از سفرش به تهران صورت گیرد.

ایران مستقیما اتحادیه اروپا را برای نگهداشتن مجاهدین درلیست لابی می کرده است

سند شماره ۳
تاریخ موضوعی: ژوئن ۲۰۰۸
تاریخ انتشار: سپتامبر۲۰۱۱

موضوع : ایران / تروریسم
- احتمالا اتحادیه اروپا ام ای کی را از لیست تروریستی در ژوئن خارج بکند.
رفرانس : آ. لندن ۱۲۹۲ ب. لندن ۱۴۶۸
طبقه بندی شده توسط : قسمت اتحادیه اروپا در سفارت آمریکا، شورای وزیران اقتصادی، پیتر چیس
- بدنبال تصمیم اخیر یک دادگاه انگلستان، اتحادیه اروپا در حال بررسی این است که مجاهدین خلق را از لیست تروریستی اتحادیه اروپا در پایان ژوئن خارج بکند. خارج کردن از لیست میتواند بزودی بعداز برگشت سولانا از سفرش به تهران ( ۱۳ تا ۱۵ ژوئن)صورت گیرد.

-یک منبع در کمیسیون حدس زد که بلوکه کردن دارائی ها براساس لیست گذاری اتحادیه اروپا قابل چشم پوشی است، بنابراین خارج کردن از لیست ممکن است تاثیر مالی کمی داشته باشد.
- در هر صورت، اتحادیه اروپا راه کارهای مختلف را سبک و سنگین میکند تا مجاهدین خلق را بدلایل سیاسی وسیعی تری در لیست نگهدارد. مانند پروسه «۵+۱»، روابط ایران و اتحادیه اروپا، تهدیدهای امنیتی مربوط به چالش های این پروسه در اتحادیه اروپا و کشورهای عضو، و دادگاه هایی که سیستم مالی ضد تروریسم اتحادیه اروپا را تهدید میکنند
- برخی کشورهای اروپایی ازاین می نالیدند که چرا لیست اولیه اتحادیه اروپا حد اقل درقسمتهایی ازلیست, برپایه درخواست آمریکا تنظیم نشده است. اعضای مشخصی از اتحادیه اروپا حتی ممکن است درحال حاضر از آمریکا جهت ممانعت از هرگونه بازنگری پرونده کمک بگیرند.
- درخواست عمل : باتوجه به کارزار سیاسی و حقوقی سمپاتیک درسراسر اروپا نسبت به مجاهدین : تاثیر گذاری نگرش اتحادیه اروپا درمورد مجاهدین خلق ایران، بسیار مهم است.آمریکا و اتحادیه اروپا این پیشنهادرا میکنند که , درشرایطی که اعضای این اتحادیه نزدیک به یتصمیم گیری نهایی درمورد حدف مجاهدین ازلیست سیاه نزدیک میشوند, واشنگتن برای اتحادیه اروپا یک بریف برای تاثیر گذاری روی نظرات اعضای اتحادیه اروپا درمورد مجاهدین تهیه کند.
-چنانچه دولت آمریکا اطلاعات جدیدی درمورد مجاهدین تهیه کند, اتحادیه اروپا و آمریکا پیشنهاد به شراکت گذاشتن این اطلاعات را با سایر اعضای اتحادیه بعمل می آورند . همزمان با نظرات ما دربررسی سال ۲۰۰۸, آمریکا ممکن است تمایل داشته باشد تا از اتحادیه اروپا بخواهد تا اینکه مجاهدین را همچنان درلیست سیاه نگه دارد , اما این احتمالا بدلیل نگرانی های اتحادیه درمورد چالشهای نقض آیین دادرسی خیلی خریدار نداشته باشد…..
- درسال ۲۰۰۲ , اتحادیه اروپا , مجاهدین را صرفا براساس پایه های حقوقی و بر مبنای قراردادن این گروه در لیست انگلستان، درلیست گذاشت. اکنون که دادگاه عالی انگلستان این نامگذاری را رد کرده و اتحادیه اروپا پایه قانونی خود برای نامگذاری در سطح اتحادیه اروپا را از دست داده است.
این مسئله اتحادیه اروپا را در محذوریت قرار میدهد چرا که در لیست گذاری باید تجدید شود و هیچ کشور عضو اتحادیه اروپا قدم به جلو نمیگذارد که به عنوان یک مرجع ذیصلاح ، جای لیست گذاری انگلستان در سطح اتحادیه اروپا را بگیرد.
معطل کردن نبرد حقوقی مجاهدین خلق در دادگاه اتحادیه اروپا، پیچیدگی بیشتری به مسئله اضافه میکند. مجاهدین خلق تا الان این پرونده را بصورت موفقیت آمیزی در دادگاه اتحادیه اروپا پیش برده اند که منجر به تجدید نظر در پروسدورهای لیست گذاری ( و نه خود لیست گذاری) گردید.
-دعوای دوم مجاهدین خلق در دادگاه اتحادیه اروپا در حال حاضر در نوبت بررسی است که اصل لیست گذاری را مورد چالش قرار داده است. انتظار میرود که در پاییز آینده حکمی در همین رابطه صادر شود.
تغییر گوینده
زمانبندی: موعد بازنگری، اتحادیه اروپا احتمالا در ماه ژوئن از لیست خارج میکند.
-لیست اتحادیه اروپا که آخرین بار در دسامبر ۲۰۰۷ منتشر گردید ، قرار است با اتفاق نظر همه ۲۷ کشور عضو دیرتر از پایان ژوئن بطور ششماهه تجدید نظر کامل بشود.
بر اساس تماسهای دبیرخانه شورا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، اتحادیه باغلب احتمال در این ماه مجاهدین خلق را از لیست خارج خواهد کرد.
آمریکا و اتحادیه اروپا توجه دارند که این موضوع میتواند در هریک از نشستهای وزرای اتحادیه که برای نیمه دوم ژوئن برنامه ریزی شده است اتفاق بیفتد.
خارج کردن از لیست میتواند همزمان با شورای روابط خارجی بعد از بازگشت سولانا از مسافرت آتی اش به تهران (از ۱۳ تا ۱۵ ژوئن) صورت بگیرد. یک دیدار محرمانه مشاورین روابط خارجی اتحادیه اروپا احتمالا در تاریخ ۱۳ ژوئن به این موضوع خواهد پرداخت. یک منبع در کمیسیون حدس زد که یک تصمیم تا بعد از بحث پارلمانی در مجلس اعیان انگلیس نهایی نخواهد شدتا اینطور بنظر نرسد که گوییا اتحادیه اروپا در این خصوص پیشدستی میکند.

-بر طبق روش به روز شده اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۷ برای لیست گذاری تروریستی که بخشی از آن بعد از پیروزی دسامبر ۲۰۰۶ مجاهدین خلق در دادگاه عدالت اروپا تجدید نظر گردید، همه نهادهایی که در ارتباط با تصمیم مشترک ۹۳۱ و مقررات ۲۵۸۰/۲۰۰۱ در لیست هستند چنانچه اتحادیه اروپا قصد دارد آنها را در لیست نگه دارد میباید حداقل یک پیش آگهی یک ماهه دریافت کنند.
- از آنجایی که نامگذاری تروریستی مجاهدین خلق در انگلستان، بعنوان تنها مرجع ذیصلاح، همچنانکه در«بیانیه دلایل » که به مجاهدین خلق داده شده، مبنای حقوقی لیست گذاری اولیه اتحادیه اروپا بوده است، تصمیم دادگاه انگلیس و زدن زیراب این نامگذاری، مبنای نامگذاری اتحادیه اروپا را از بین خواهد برد….
-یک افسر اجرایی کمیسیون نسبت به اینکه دارایی های عمده مجاهدین خلق در حال حاضر در اتحادیه اروپا و در ارتباط با لیست گذاری حاضر منجمد شده باشد ابراز تردید نمود.
پارامترهای تصمیم: ایران، چالشهای متعاقبِ حکم دادگاه
-یکی ازمعاونین شورا تماس گرفت و گفت اتحادیه اروپا، تصمیم درلیست گذاشتن یا نگذاشتن را به بعد از برگشت جناب محترم سولانا ازایران درنزدیک ترین تاریخ خود, موکول کرده است تا اینکه پروسه« ۵+۱ » را به خطر نیاندازد.
- ایران مستقیما اتحادیه اروپا را برای نگهداشتن مجاهدین درلیست لابی می کرده است. اما منابع ذکر نکردند که ایا اتحادیه یک درخواست رسمی از سوی ایران دراین رابطه دریافت کرد است یا نه . منابع گزارش میکنند که مدیر کل شورای اتحادیه اروپا در امور سیاسی- نظامی بدقت همه راه کارهای محتمل برای تصمیم دولتهای عضو اتحادیه اروپا را ارائه کرد که شامل موارد زیرین است:
تهدید ارزیابی شده از ادامه تروریسم مجاهدین خلق،
پیام سیاسی ای که خارج کردن یا خارج نکردن از لیست میفرستد،
پروسه نامگذاری تروریستی مستقل بانک ملی ایران توسط اتحادیه اروپا که معوق مانده است، چالشهای مختلف دادگاه اتحادیه اروپا یعنی تصمیم معوق مانده دعوای دوم مجاهدین خلق در دادگاه عدالت اروپا که در راس نگرانیهای دبیرخانه شورای اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای عضو میباشد.
پلان B ؟ نقش آمریکا ؟
کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارند راه کارهای محتمل برای نگه داشتن مجاهدین خلق در لیست را با استفاده از یک نامگذاری مرجع ذیصلاح دیگر ( غیر از انگلیس) بررسی میکند.
- منابع دبیرخانه شورای وزیران(اتحادیه اروپا) گفتند که کشورهای مشخصی که از سایرین بیشتر نگران تبعات خارج کردن مجاهدین از لیست میباشند ، اکنون درحال بررسی این مساله هستند که آیا آنها میتوانند و باید تصمیمات مراجع ذیصلاح خودشان را بعنوان یک مبنای جدید اتحادیه اروپا برای نگهداشتن مجاهدین خلق در لیست ارائه دهند.
تصمیم گیرندگان درمورد اینکه چنین تغییر مبنایی را چطور میتوانند با دادگاهها به سرانجام برسانند، نا مطمئن هستند و اینکه آیا همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا (مشخصا انگلیس) میتوانند به اجماع دراین مورد بپیوندند.
یک منبع فرانسوی در تاریخ ۳ ژوئن به آمریکا و اتحادیه اروپا گفت: پاریس ممکن است با یک معضل مواجه شود. از یک طرف , فرانسوی ها نگرانی های مشترکی با انگلیسی ها درمورد زمانبندی خروح مجاهدین ازلیست که همزمان با بسته مشوق ۵+۱ است دارند، و ازسوی دیگر برای فرانسه که ریاست موقت اتحادیه اروپا را ازابتدای ژوییه برعهده دارد مناسب نیست تا با مقوله بحث برانگیز خروج ازلیست مواجه شود.
آمریکا و اروپا اطمینان دارند که بحث در سطح کوشنر و کابینه مشاور وی صورت میگیرد.
نظریه : آمریکا و اروپا درک میکنند که فرانسه ازآمریکا درخواست اطلاعات درمورد ”نادمین ” مجاهدین کرده است که از دولت عراق استاتوی پناهندگی یا پاسپورتهای سفر گرفته اند. احتمال دارد این تلاش فرانسه برای ساختن یک پرونده برای قراردادن مجاهدین در لیست برای استفاده درسطح اتحادیه اروپا باشد. به هرحال , دولت آمریکا ممکن است درخواست مشابهی پیرامون اطلاعات درمورد مجاهدین درروزهای آتی درحالی که اعضای اتحادیه اروپا درحال بررسی برآوردهای آنها هستند دریافت کند.
برخی کشورهای عضو و موسسات اتحادیه اروپا بطور درونی اظهار تاسف کردند که مبنای « بیانیه دلایل اولیه» پیشنهاد آمریکا برای لیست گذاری مجاهدین خلق را شامل نشده بود.
- در پاسخ به تحقیق فرضی آمریکا و اتحادیه اروپا، یک منبع در دبیرخانه شورای وزیران حدس زد که اگر قرار براین باشد که اتحادیه اروپا یک پیشنهاد آمریکایی را اکنون بپذیرد، اعم از اینکه بخواهد مجاهدین خلق را بعد از خارج کردن از لیست در لیست نگه دارد یا آنها را مجددا نامگذاری کند، در هر حال مسیری که در پیش روست، همچنان چالش آور است.
چنین پیشنهادی، حتی قبل از خارج نمودن از لیست اتحادیه اروپا ، میتواند تغییری در شرایط برای مبنای لیست گذاری اتحادیه اروپا را ایجاد کند که طرح رسمی ما مقدمتا به آن نیاز دارد. سپس یک توافق جمعی از سوی همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا لازم است. سپس حداقل یک ماه جلوتر باید به مجاهدین خلق اطلاع داده شود که اتحادیه اروپا قصد دارد آنها را در لیست نگه دارد. بعد از آن، یک تصمیم نهایی توسط شورای وزیران لازم است. اما این مجموعه، اگر اصلاً هیچ زمانی باقی نگذارد، زمان زیادی باقی نمیگذارد چرا که اتحادیه اروپا نمیخواهد انتشار لیست از ماه ژوئن بگذرد.
-منبع گفت بنابراین اصلاً اطمینانی وجود ندارد که با توجه به رأی دادگاه انگلیس تمامی ۲۷ دولت عضو اتحادیه اروپا موافقت کنند که مجاهدین خلق را مجدداً در لیست بگذارند.
انگلیس باید تصمیم بگیرد که آیا به اجماع در مورد لیستگذاری مجاهدین خلق در سطح اتحادیه اروپا, چه بر پایه نامگذاری خودش و یا مقام ذیصلاح یک کشور دیگر, ملحق شود یا خیر.
-یک منبع دبیرخانه شورای وزیران اشاره کرد که رأی دادگاه انگلیس محدود به مقام نامگذاریکننده انگلیس است و نه اتحادیه اروپا و یا دیگران؛ در حالیکه قانون اتحادیه اروپا بر قانون انگلستان اولویت دارد.
-وی اذعان کرد که با در نظر گرفتن رأی دادگاه انگلیس, “خیلی خندهدار” خواهد بود که انگلیس از بهانه زمانبندی مورد انتظار برای خارج کردن رسمی از لیست توسط پارلمان در ماه ژوئیه, به عنوان پایه رأی خود برای ادامه نامگذاری درسطح اتحادیه اروپا استفاده نماید. بخصوص که دولت های «کوچکتر» در اتحادیه اروپا حساسیت زیادی در مورد آیین دادرسی صحیح و شفافیت آن دارند.
-البته بلحاظ تئوریک امکان دارد که اگر نامگذاری مجاهدین خلق لغو شود, دولت آمریکا و یا یک کشور دیگر بعداً پیشنهاد لیستگذاری بدهد تا در آینده توسط اتحادیه اروپا بررسی شود و کل پروسه مجددا آغاز شود. لیکن دولتهای عضو اتحادیه اروپا برایشان مهم است که آیا این به احتمال زیاد باعث دامن زدن به رأیهای بسیار زیانآور بعدی در دادگاههای اتحادیه اروپا و دادگاههای کشوری به سود مجاهدین خلق و دیگر پروندهها، نخواهد شد؟

-منابع تأکید کردند که اتحادیه اروپا به اغلب احتمال مخالف اتخاذ اقدامی خواهد بود که کل سیستم نامگذاری اتحادیه اروپا را بواسطه چالشهای آیین دادرسی در دادگاهها به خطر اندازد. اقدام جهت نامگذاری مجدد مجاهدین خلق بر یک مبنای جدید, منجمله پیشنهاد توسط آمریکا, “سیستم را تا نهایت آن به آزمایش خواهد کشاند”. در شق پیشنهاد توسط آمریکا, دادگاهها محتملاً سؤال خواهند کرد که چرا اتحادیه اروپا تا بحال آمریکا را، با توجه به اینکه از نامگذاری آمریکا چندین سال میگذرد، به عنوان یک مبنا برای نامگذاری وارد نکرده بود.
کما اینکه در استماع دوم مجاهدین خلق در ۶ مارس ۲۰۰۸ در دادگاه اتحادیه اروپا, قاضی پرسیده بوده چرا لیست تروریستی سپتامبر ۲۰۰۷ اتحادیه اروپا، بازبینی دادگاه پوئک انگلیس را در نظر نگرفته است؟

ویکی لیکس افشا می کند

اتحادیه اروپا علیرغم حکم دادگاه انگلستان
مجاهدین را ۶ ماه دیگر تا ژانویه ۲۰۰۹ در لیست نگه میدارد

فرانسه جای انگلیس را پر می کند
رابط وزارت خارجه آلمان گزارش داد این فرانسه بود که شواهد را ارائه داد

مدیر سیاسی وزارت خارجه فرانسه:
باقی ماندن مجاهدین خلق در لیست گذاری تروریستی
دارای بیشترین اهمیت است

این تصمیم با قوانین اتحادیه اروپا در تضاد است
فرانسیسکو فینی گفت: شورای وزیران به این شیوه عمل کرد تا
”پارامتر سورپریزتاثیرات خود را حفظ کند“

سند شماره ۴
تاریخ موضوعی: ژوئیه ۲۰۰۸
تاریخ انتشار: سپتامبر۲۰۱۱

موضوع: اتحادیه اروپا مجاهدین را در لیست تروریستی نگه میدارد.
رفرانس : آ.پاریس ۰۱۱۸۸ ب.پاریس ۰۱۱۶۹

خلاصه: شورای اتحادیه اروپا بررسی ششماهه خود در مورد گروهها و افراد وابسته به تروریسم را در ۱۵ ژوئیه منتشر نمود. علیرغم اینکه انگلیس مجاهدین خلق را در ۲۴ ژوئن از لیست خارج نموده است ، شورای وزیران تصمیم گرفت که مجاهدین را در لیست خودش حفظ نماید.
- اتحادیه اروپا بر روی تصمیم یک مقام ذیصلاح بعنوان مبنای لیست گذاری اش متکی است .
-در موضع مشترک شورا ۲۰۰۷/۹۳۱ مقام ذیصلاح بعنوان ” یک مرجع قضایی یا، در جایی که مراجع قضایی فاقد صلاحیت میباشند ، یک مرجع ذیصلاح معادل در آن زمینه ” تعریف شده است. برای لیست گذاری اولیه مجاهدین خلق، انگلستان بعنوان مرجع ذیصلاح عمل کرده است.
با خارج شدن اسم مجاهدین خلق از لیست انگلستان در ۲۴ ژوئن ، انگلستان دیگر نمیتوانست بعنوان مبنای لیست گذاری اتحادیه اروپا باشد.
-فرانسیسکو فینی ، کارمند ثابت از دبیرخانه شورای وزیران که کمیته مشاورین اتحادیه اروپا را در بر میگیرد ، به کارمندان سفارت آمریکا قسمت اتحادیه اروپا گفت که تصمیم براساس اسناد «کاملا جدید» که توسط مرجع ذیصلاح متفاوتی ارائه شده بود، گرفته شده است.
-رابط وزارت خارجه آلمان گزارش داد که این فرانسه بود که شواهد را ارائه داد.
-فینی به افسران سفارت آمریکا بخش اتحادیه اروپا اطلاع داد که یک «بیانیه دلایل» برای وکلای مجاهدین خلق ارسال شده است و بعداز تائید آنها علنی خواهد شد.
نظریه : در زمانی که فرم شواهد ارائه شده نامشخص است، فینی بروشنی تاکید کرد که تحقیقات انجام شده شواهد برای نامگذاری میتواند کافی باشد.
- این تصمیم هم خط است با نکاتی که فرانسوی ها به افسران سفارت در پاریس گفتند. مدیر سیاسی وزارت خارجه فرانسه اخیرا نظر فرانسه را منتقل کرده بود که باقی ماندن مجاهدین خلق در لیست گذاری تروریستی دارای بیشترین اهمیت میباشد. عزم فرانسه برای نگه داشتن مجاهدین خلق در لیست اتحادیه اروپا توسط جین فلیکس-پاگانو از قسمت خاور نزدیک ، وزارت خارجه فرانسه در یک ملاقات جداگانه با مقامات دولت ایالت متحده آمریکا در ۱۲ ژوئن ابراز شده بود.
- تصمیم نگه داشتن مجاهدین درلیست اتحادیه اروپا درتضاد با قوانین و پروسه اتحادیه اروپاست که باید گروه مربوطه را یک ماه قبل ازاین تصمیم مطلع میکرد.
- وقتی در این مورد ازفینی سوال شد، او گفت شورا درحال حاضر ” درموقعیتی نیست که این کاررا بکند” .
-وی همچنین گفت: شورای وزیران به این شیوه عمل کرد تا ” پارامتر سورپریزتاثیرات خود را حفظ کند”. و نیز اینکاررا با علم به این انجام داد که باعث مشکلاتی درچالش حقوقی دربرابر دادگاه پواک می شود.

ویکی لیکس افشا می کند

در ۲۶ ژانویه ۲۰۰۹( ۷ بهمن ۱۳۸۷)
وزرای خارجه ۲۷ عضو اتحادیه اروپا بدون بحث
لغو نامگذاری سازمان مجاهدین خلق را تأیید کردند

رابرت کوپر مدیر کل دبیرخانه شورای وزیران بلافاصله تماس تلفنی گرفت
و خواهان مساعدت دولت آمریکا برای امکانپذیر کردن
نامگذاری مجدد سازمان مجاهدین خلق شد.

فرانسه لغو نامگذاری قبلی توسط اتحادیه اروپا را استیناف خواسته
و برای نامگذاری مجدد توسط اتحادیه اروپا فشار خواهد آورد
که مرجح است با حمایت دولت آمریکا باشد.

کوپر گفت که در این زمان
دولت ایران نامهای به اتحادیه اروپا فرستاده
و خواستار نامگذاری سازمان مجاهدین خلق به عنوان یک گروه تروریستی شده است

کوپر گفت یک درخواست توسط آمریکا
فشارهای سیاسی را از روی اتحادیه اروپا برمیدارد
و این معنی را منحرف میکند که این کار بدرخواست رژیم ایران انجام گرفته است

چند عضو اتحادیه اروپا در مورد ایده نامگذاری مجدد سازمان مجاهدین خلق ناراضی هستند
در حال حاضر موضوع مجاهدین بطور خاص برای دولتها و مردم اروپا ”بی نهایت حساس“ است
در نمونه انگلستان ” وزرا توسط پارلمان کباب می شوند و از این موضوع حالشان بهم میخورد“

فرانسه با وجود سوء ظن به بریتانیا یا کشورهای دیگر
به تنهایی سر این موضوع نخواهد ایستاد
کانال ما این ایده را مطرح کرد که اروپا و امریکا میتوانند در رخدادهای بعدی
نسبت به ادعاهایی که از طرف مجاهدین یا هوادارانشان طرح شود
مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا صرفا بخاطر دولت امریکا
به لیست گذاری مجدد اقدام کرده است، پیش دستی کند

زبان معمولا رایج در درخواست برای نامگذاری در لیست توسط آمریکا زبان ”بدون کاغذ“ است
کانال ما فکر می کند ضروری نیست اطلاعات محرمانه آمریکا را فراتر از بیانیه های تغییر سیاست معمول درمورد نامگذاری تروریستی، با اتحادیه اروپا در میان بگذاریم

شورای وزیران امیدوار است از این سناریو که به موجب آن
اتحادیه اروپا از جانب رژیم ایران این درخواست را به اجرا درمی آورد، اجتناب ورزد
مرجح است که در خواست کننده فرانسه ، ایالات متحده ، و شاید کانادا باشد

اما هر گونه نامگذاری سازمان مجاهدین خلق در آینده
از آنجایی که برای چهارمین بار در دادگاه اروپا قطعا به چالش کشیده خواهد شد
مشابه وضعیتی است که درخواست فرانسه برای ابطال رای دادگاه سوم با آن روبرو شد

تا به امروز اتحادیه اروپا شکست خورده است….

سند شماره ۵
تاریخ موضوعی: ژانویه ۲۰۰۹
تاریخ انتشار: سپتامبر۲۰۱۱

موضوع: اتحادیه اروپا تحریمهای سازمان مجاهدین خلق را برمیدارد؛ دبیر خواهان مساعدت دولت آمریکا شده است
رفرانس: A. بروکسل ۴۱
B. ۲۰۰۸ بروکسل ۸۷۰
C. ۲۰۰۸ پاریس ۱۱۸۸
D. ۲۰۰۸ لندن ۲۰۶۰
E. ۲۰۰۸ بروکسل ۱۱۰۶
F. لندن ۱۰۰
G. آمریکا ۲۰۴۶

- در ۲۶ ژانویه کمیته روابط عمومی و روابط خارجی اتحادیه اروپا, وزرای خارجه ۲۷ عضو اتحادیه اروپا بعنوان یک فقره تصمیم گیری بدون بحث، لغو نامگذاری سازمان مجاهدین خلق از لیست تروریستی اتحادیه اروپا را تأیید کردند.
-سپس وزاری خارجه تصمیم صبح را اما, در یک جلسه پشت دربهای بسته به درخواست یک کشور عضو (فرانسه), مورد گفتگو قرار دادند.
رابرت کوپر مدیر کل دبیرخانه شورای وزیران اتحادیه اروپا بلافاصله تماس تلفنی گرفت و خواهان مساعدت دولت آمریکا برای امکانپذیر کردن نامگذاری مجدد سازمان مجاهدین خلق در سطح اتحادیه اروپا شد.
-گفتگوهای آمریکا و اتحادیه اروپا با طرفهای تماس دیگر، اعضای کلیدی اتحادیه اروپا، اشاره بر این دارد که کوپر ممکن است اختلافات سیاسی باقیمانده در مورد نامگذاری سازمان مجاهدین خلق در اتحادیه اروپا را حل کرده باشد.
-تماسهای جداگانه بر این اشاره دارد که خروج از لیست اتحادیه اروپا ممکن است هیچ تأثیر مالی فوری روی سازمان مجاهدین خلق نداشته باشد چرا که بنظر میرسد هیچ دارایی سازمان مجاهدین خلق در سطح اتحادیه اروپا منجمد نشده بوده اما این گروه میتواند فعالیتهای کسب درآمد خود را از سر گیرد.
-فرانسه لغو نامگذاری قبلی توسط اتحادیه اروپا را استیناف خواسته و برای نامگذاری مجدد توسط اتحادیه اروپا فشار خواهد آورد که مرجح است با حمایت دولت آمریکا باشد.
- دیدار کمیته نامگذاری خِبره اتحادیه اروپا، میتواند به زودی ۲۶ فوریه باشد (لطفاً این مطلب را نزد خود حفظ کنید) هرگونه اطلاعات دولت آمریکا که به پروسه تصمیم گیری وزنی بیافزاید , به دلایل بوروکراتیک , باید تا ۱۵ روز زودتر بدست برسد.
پیشنهاد کوپر
-بنابر قوانین اتحادیه اروپا, اتحادیه اروپا نمیتواند یک فرد یا موجودیت را بعنوان تروریست نامگذاری کند بدون اینکه یک “مرجع دارای صلاحیت” قبلاً این نامگذاری را بعمل آورده باشد تا پایه قانونی آن قرار گیرد.
-رابرت کوپر مدیرکل دبیرخانه شورای اتحادیه اروپا پس از تصمیم لغو نامگذاری فوراً با کاردار آمریکا تماس گرفت تا توصیه کند آمریکا از اتحادیه اروپا خواهان نامگذاری مجدد سازمان مجاهدین خلق بر پایه تجدید نامگذاری آن در آمریکا بشود.
وی توضیح داد که دولت انگلستان اولین مرجع دارای صلاحیت بوده که اتحادیه اروپا را قادر ساخته سازمان مجاهدین خلق را نامگذاری نماید. وقتی که دادگاه انگلیس صحت نامگذاری سازمان مجاهدین خلق توسط دولت انگلیس را منتفی کرد, اتحادیه اروپا پایه قانونی خود را برای نامگذاری و نگهداشتن مجاهدین در لیست اتحادیه اروپا از دست داد.
-تلاش بعدی فرانسه برای حفظ نامگذاری اتحادیه اروپا نیز همچنانکه در حکم ۴ دسامبر ۲۰۰۸ دادگاه اروپا توصیف گشته است، ناکافی تشخیص داده شد.
-کوپر گفت اتحادیه اروپا باید به یک تصمیم “مرجع دارای صلاحیت” اشاره کند تا بتواند نامگذاری سازمان مجاهدین خلق را انجام دهد. کوپر پیشنهاد کرد دولت آمریکا از اتحادیه اروپا بخواهد که سازمان مجاهدین خلق را مجدداً به عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری نماید. کوپر گفت که در این زمان, دولت ایران نامهای به اتحادیه اروپا فرستاده و خواستار نامگذاری سازمان مجاهدین خلق به عنوان یک گروه تروریستی شده است. کوپر گفت که یک درخواست توسط آمریکا به اتحادیه اروپا فشارهای سیاسی محتمل را از روی اتحادیه اروپا برمیدارد و این معنی را منحرف میکند که هرگونه که رفتار کرده باشد, آن را بدرخواست رژیم ایران انجام داده است.
تغییر گوینده
انگلیس
-گفتگوهای اروپا/آمریکا با کانالهای دیگر، اعضای کلیدی کشورهای اتحادیه اروپا، به ما این ایده را میدهد که کوپر ممکن است که اختلاف نظر سیاسی بر سر نامگذاری اتحادیه اروپا در مورد سازمان مجاهدین خلق که باقی مانده بود را تغییر داده باشد. یک مرجع حقوقی بریتانیایی آشکارا توصیه برعلیه تهیه یک درخواست رسمی از اتحادیه اروپا برای نامگذاری دوباره مجاهدین خلق نموده است.
- اتحادیه اروپا در حال حاضر بخاطر ” داشتن مسائل “، خواهان نامگذاری بر اساس پیشنهاد یک کشور سوم است. اما برخی از کشورهای عضو به طور فزاینده ای از این موضوع ناراحت هستند.
- در مورد نامگذاری مجدد مجاهدین خلق، با توجه به سابقه منحصر به فرد گروه و پیشینه آن نکات منفی و ریسک هایی را در بر دارد که آن را مورد بدی برای تست می نماید و همچنین اینکه آیا دادگاه اتحادیه اجازه نامگذاری تروریستی بر اساس کشور سوم را به اتحادیه اروپا میدهد.
- اما چند عضو اتحادیه اروپا در مورد ایده نامگذاری مجدد سازمان مجاهدین خلق ناراضی هستند.
-یک رویکرد استراتژیک ضروری است و اینکه در حال حاضر موضوع مجاهدین بطور خاص برای دولتها و مردم اروپا «بی نهایت حساس» است. این منبع گفت در نمونه انگلستان، وزرا توسط پارلمان کباب می شوند و از این موضوع حالشان بهم میخورد. قابل توجه اینکه این امر، به موضوع منابع ما هم تبدیل شده است.
کارکنان شورای وزیران
- یکی دیگر از کانالهای دبیرخانه شورا اذعان کرد که حذف نام گذاری مجاهدین خلق تاثیرات عملی کمی دارد. چرا که منابع مالی مجاهدین خلق که در حیطه اتحادیه اروپا میباشند، تا به امروز شناسایی و یا منجمد نشده است. این کانال شورای وزیران گفت : فرانسه ممکن است وجوهی را تحت قوانین داخلی منجمد کرده باشد.
-متعاقبا در نشست نهار گروه ، فرانسه فعالانه درخواست برای نامگذاری مجدد در اتحادیه اروپا را بعمل آورد….
- اما فرانسه با وجود سوء ظن به بریتانیا یا کشورهای دیگر، به تنهایی سر این موضوع نخواهد ایستاد.
- کانال شورای وزیران تاکید کرد که درخواست دولت آمریکا از اتحادیه اروپا برای نامگذاری، برای تکمیل ابتکار عمل فرانسه است تا در مقابل تکرار نفی مبنای انگلیس برای نامگذاری مانع ایجاد کند.
-کانال ما این ایده را مطرح کرد که اروپا و امریکا میتوانند در رخدادهای بعد از تصمیم اتحادیه اروپا حرفهای مشترکی را اتخاذ کنند تا اتحاد در رویکرد شان را نشان بدهند و نسبت به ادعاهایی که از طرف سازمان مجاهدین یا هوادارانشان بعمل می آید، مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا صرفا بخاطر پاسخ به دولت امریکا این کار را کرده است، پیش دستی کرده باشند.
-کانال گفت : یک نشست کمیته نامگذاری در اوایل ۲۶ فوریه تشکیل میشود (لطفاً این مطلب را نزد خود حفظ کنید) ، چرا که تاریخ جلسه اتحادیه اروپا تحت روش های اتحادیه اروپا اطلاعات سری طبقه بندی شده است که برای در نظرگرفتن لیست گذاری جدید سازمان مجاهدین میباشد. دادن هر اطلاعاتی توسط دولت آمریکا که منجر به افزایش وزن تصمیم گیری شود باید ۱۵روزقبل به اتحادیه اروپا برای بررسی به موقع رسیده باشد چرا که دبیرخانه باید این اطلاعات را به تمامی پایتخت های مربوطه در این تصمیم گیری برساند.
-کانال اذعان کرد که برخی از دولتهای عضو اتحادیه اروپا با تاکید، ضرورت وجود اطلاعات جدید بعنوان مدرک “جدید ” از فعالیت های تروریستی سازمان مجاهدین خلق را خاطر نشان میکنند.
بعنوان یک عنصر غافلگیر کننده، نمایندگان دائمی اتحادیه اروپا در جلسه کورپر ۲، هفته گذشته موافقت کردند که فرانسه باید پیش نویس جدید و با ساختار بهتری برای پیشنهاد نامگذاری مجدد سازمان مجاهدین خلق در لیست تروریستی ارائه بدهد.
کانال ما درشورای وزیران تاکید کرد که اتحادیه اروپا نیاز به تامین موارد زیرین از طرف دولت آمریکا دارد :
-یک درخواست که اتحادیه اروپا نامگذاری سازمان مجاهدین خلق را در نظر بگیرد
- توجه به مسئولیت تام و تمامی که دولت آمریکا بر اساس آن تصمیم به لیست گذاری گرفته است
- هرچند زبان معمولا رایج در درخواست برای نامگذاری در لیست توسط ایالات متحده، زبان « بدون کاغذ» است اما به عنوان مثال در بیانیه مربوطه مختصرآ توضیح داده شود که دولت آمریکا چرا و بر چه اساسی تصمیم خود را گرفته و اینکه چرا دیگران را به پیروی کردن از این خواسته تشویق میکند.
-کانال ما فکر می کند ضروری نیست اطلاعات محرمانه آمریکا را فراتر از بیانیه های تغییر سیاست معمول درمورد نامگذاری تروریستی، با اتحادیه اروپا در میان بگذاریم
- کانال شورای وزیران بر آنست که اعتبار سایر درخواستهای دولت آمریکا برای تعیین گروه های تروریستی اتحادیه اروپا، بستگی به درخواست صریح و روشن آن در مورد مجاهدین خلق دارد در غیر اینصورت عجیب و غریب و شاید عمدی به نظر می رسد که نام این گروه از مجموعه ای از درخواستهای رسمی ایالات متحده برای لیست تروریستی اتحادیه اروپا خارج شود.

- کانال شورای وزیران توضیح داد که ایران در نامه های متعددی، درخواست برای خارج نکردن نام مجاهدین خلق از لیست اتحادیه اروپا بعمل آورده است. با این حال ، اتحادیه اروپا هنوز نامه رسمی از ایران برای لیست گذاری مجدد دریافت نکرده است.
شورای وزیران امیدوار است از این سناریو اجتناب شود که گویا اتحادیه اروپا از جانب رژیم ایران این درخواست را به اجرا درمی آورد و مرجح است که در خواست کننده فرانسه ، ایالات متحده ، و شاید کانادا باشد.
نظریه:
- اتحادیه اروپا و آمریکا از قبل به افراد کلیدی شرکت کننده در بحث هشدار داده بودند که نکات خود را از رفرانس G که مباحثات بالا را ایجاد نموده است، انتخاب کنند
-برای اینکه اتحادیه اروپا بطورمستقل اقدام به نامگذاری تروریستی یک فرد یا یک نهاد بکند، بایستی از یک مرجع ذیصلاح در کشور ثالث یک درخواست رسمی و صریح دریافت نماید.
-هر گونه نامگذاری مجاهدین در آینده از آنجایی که برای چهارمین بار در دادگاه اتحادیه اروپا قطعا به چالش کشیده خواهد شد ، مشابه همان وضعیتی است که درخواست فرانسه برای تجدید نظر درابطال رای دادگاه سوم اروپا با آن روبرو شد
-تا به امروز اتحادیه اروپا شکست خورده است

۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

انتشار قطعنامه مجلس نمایندگان کنگره آمریکا برای حذف نام مجاهدین ازلیست تروریستی

پنج‌شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ / ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

روز ۱۲سپتامبر۲۰۱۱ برابر با ۲۲ شهریور۱۳۹۰ روزنامه پولیتیکو چاپ واشنگتن قعطنامه مجلس نمایندگان کنگره آمریکا برای حذف نام مجاهدین از لیست تروریستی را منتشر کرد.

در این قطعنامه آمده است:

یکصد و دوازدهمین کنگره
دوره اول
قطعنامه مجلس نمایندگان شماره ۶۰
ترغیب وزیر خارجه آمریکا برای حذف
نام سازمان مجاهدین خلق ایران ازلیست

۹۴ عضو کنگره درورای تعلقات حزبی
رؤسای ۲۲ کمیته و زیر کمیته کنگره آمریکا
۲۳ عضو ارشد کمیته ها و ۱۴ عضو کمیته خارجی
ازاین قطعنامه حمایت می کنند

در قطعنامه شماره ۶۰مجلس نمایندگان که متن آن ازسوی جوامع ایرانیان مقیم آمریکا از ایالات مختلف، آمده است؛
- با تاکید بر اهداف دموکراتیک مجاهدین خلق ایران؛
- با استناد به احکام صادر ازسوی چندین دادگاه اروپایی و حکم دادگاه استیناف واشینگتن؛
-با خاطرنشان کردن حذف نام مجاهدین از لیست انگلستان ولیست ۲۷کشور عضو اتحادیه اروپا؛
-و با یاد آوری اینکه دیکتاتوری آخوندی و دولت مالکی از این لیستگذاری برای ارتکاب جنایات ضد بشری و سرکوبگرانه علیه مجاهدین بهربرداری می کنند؛

مجلس نمایندگان کنگره آمریکا، از وزیر خارجه این کشور می خواهد که :
۱-نام سازمان مجاهدین خلق ایران را ازلیست وزارتخارجه، خارج کند
۲- هرگونه محدودیت اعمال شده علیه مجاهدین خلق ایران و اعضا یا وابستگان آنها را ملغی کند.
نمایندگان ارائه دهنده قطعنامه که اسامی آنها در پولیتیکو منتشرشده، عبارتند از:

نمایندگان کنگره آمریکا- حامیان قطعنامه حذف نام مجاهدین ازلیست
الکساندر رودنی
التمیر جیسن
بچمن مایکل
باچوس اسپنسر
بالد وین تامی
بارتلت راسکو
بیل بری برایان
بیلی راکیس گاس
بلکبرن مارشا
بوردالو مادلین
بردلی رابرت
بورکل ان ماری
برتون دن
بترفیلد جی کی
کاپونو مایکل
کاردوزا دنیز
کریستین سن دونا
چو جودی
کلی ویلیام لیسی
کلیور امانوئل
کوبل هاورد
کافمن مایک
کوهن استیو
کوستا جیم
کورتنی جو
دیجت دایانا
دیاز بالارت ماریو
دیکس نورمن
فالماوگا اینی
فاتا شاکا
فیلنر باب
فرنکس ترند
گارمندی جان
گومرت لوئی
گسار پل
گریوز سم
گرین گنی
گریجال وا رائول
حال رالف
هنا ریچارد
هریس اندی
هستینگز الیکس
هنریش مارتین
هیگینز برایان
هینچی ماریوس
عیسی دارل
شیلا جکسون لی
جانسون هنری
جانسون تیموتی
کیلدی دیل
کینگستون جک
کیسل لاری
لمبورن داگ
لتام تام
لوئیز جان
لانگ رن دنیل
مارچنت کنی
مارینو تام
مک کلین تاک تام
مک کوتر تادیوس
مک گاورن جیمز
مک کوئن هاوارد
نورتون الی نورد هولمز
اولسن پته
پریز استیون
پرل موتر اد
پترسون کالین
پییر لوسی هدرو
پریس دیوید
پو تد
کوئل بنجامین
کوئیک لی مایک
ریچاردسون لورا
ریویرا دیوید
راجرز مایک
روهرا باکر دانا
راس دنیس
راش بابی
ریان تیم
سنچست لیندا
سنچست لورتا
اشمیت جین
شاک ارنون
اسکات دیوید
اسمیت کریستوفر
تانز ادول فوس
واترز مکسین
وست مورلند لین
ویلسون فدریکا
ولسون جو
ویوزی لیون
یانگ دان

۱۳۹۰ شهریور ۲۳, چهارشنبه

سی ان ان-نام مخالفان رژیم ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران، را از لیست تروریستی خارج کنید

سايت سي.ان.ان - 21 شهريور 1390

نام مخالفان رژیم ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران، را از لیست تروریستی خارج کنید

لوییس فری، لرد کوربت، و لرد وادینگتون - اختصاصی سی اِن اِن

۱۲ سپتامبر ۲۰۱۱ ( ۲۱ شهریور ۱۳۹۰) ؛

مریم رجوی خواستار حفاظت از کمپ اشرف در عراق است ، تاریخ 8 اوت. او و همسرش، مسعود، از رهبران سازمان مجاهدین خلق هستند.

یادداشت سردبیر: لوییس فری در سالهای ۱۹۹۳- ۲۰۰۱ به عنوان مدیر اف بی آی خدمت کرد. لرد کوربت از کستل ول، رئیس کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران است؛ و عالیجناب لرد وادینگتون وزیر سابق امور خارجه بریتانیا و رئیس لردها در مجلس اعیان است.

فری مبالغی جهت هزینه های سفر و سخنرانی در کنفرانس هایی که توسط گروه هایی که میخواهند نام سازمان مجاهدین خلق ایران را از لیست تروریستی وزارت امور خارجه (آمریکا) خارج کنند سازمان یافته، دریافت کرده است؛

*****************************************

سی اِن اِن: سران کنگره و مقامات اسبق دولت آمریکا، وزیر امور خارجه، هیلاری کلینتون، را تحت فشار قرار داده اند تا نام گروه اصلی اپوزیسیون ایران را از فهرست سازمان های تروریستی خارجی وزارت امور خارجه حذف کند. پس خانم کلینتون چه کاری باید بکند؟

اجازه دهید زمینه قبلی آن را بررسی کنیم. مجاهدین خلق که به عنوان سازمان مجاهدین خلق ایران (ام ای ک) نیز شناخته میشوند، بدترین کابوس ملاهای ایران هستند. آنها از سال ۱۹۸۱ پرهزینه ترین و مرگبارترین نبرد علیه رژیم آیت الله ها را بر پا داشته داشته اند، ولی این نبردی برای روح ایران است که میتواند بی اندازه مایه افتخار باشد.

در سال ۱۹۹۷، دولت کلینتون سازمان مجاهدین خلق را در فهرست سیاه (ممنوعه) وزارت امور خارجه قرار داد، چیزی که یک مقام ارشد دولت آمریکا، که حرفهایش در روزنامه لوس آنجلس تایمز منتشر شده است، آنرا به عنوان یک ژست حسن نیت به رژیم ایران با این فکر که در آن زمان به سمت یک دولت مدره (میانه رو) پیش میرود، تشریح کرده است. دولت بوش این ممنوعیت را حفظ کرد، امری که بسیاری آن را به عنوان تلاشی برای متقاعد کردن ایران برای رها کردن برنامه سلاح های هسته ای خود میدیدند. اما ایران اصلا به سمت میانه روی پیش نرفته است، و جاه طلبی های هسته ایش به تحقق نزدیک و نزدیکتر میشود.

مقامات پیشین دولت آمریکا که که خواهان برداشتن نام مجاهدین خلق از لیست هستند شامل شخصیت های زیر میشود: وزیر سابق امنیت داخلی، تام ریدج؛ سه رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا؛ دو تن از مدیران سابق آژانس اطلاعات مرکزی سی آی ای؛ فرمانده سابق نیروهای ناتو، وسلی کلارک؛ دو سفیر سابق ایالات متهده به سازمان ملل؛ دادستان کل سابق آمریکا، مایکل موکنزی؛ رئیس سابق کارکنان کاخ سفید؛ فرمانده سابق سپاه تفنگداران دریایی آمریکا؛ مشاور سابق امنیت ملی، فران تاونزند، که هم اکنون یک همکار و مشارکت کننده سی اِن اِن است؛ و حتی مشاور امنیت ملی پرزیدنت اوباما، ژنرای جیمز جونز که اخیرا بازنشسته شده است.

فراخوان آنها توسط ۹۳ نفر از اعضای کنگره که قطعنامه دو حزبی را امضاء کرده اند و همچنین توسط رهبران برجسته دمکرات و جمهوریخواه همچون هاوارد دین و رودی جولیانی حمایت شده است، و در آن از رئیس جمهور خواسته اند که این نام گذاری را لغو کند.

در تصمیم گیری برای لغو نامگذاری مجاهدین خلق، کلینتون باید به موارد زیر توجه کند:

اول، تصمیم گیری برای طبقه بندی کردن یک سازمان به عنوان یک گروه تروریستی باید بر مبنای واقعیت باشد. تا کنون ۱۰ دادگاه در بریتانیا، فرانسه، اتحادیه اروپا، و آمریکا به شواهد نگاه کرده و حکم داده اند که این گروه درگیر اعمال تروریستی نیست. کمیسیون استیناف سازمانهای ممنوعه در بریتانیا و سپس دادگاه تجدید نظر (در واشینگتن) دلائل وزارت امور خارجه آمریکا و جزئیات کامل آن را بررسی کرده و این دلائل را بی ربط و یا منابع و دقت این ادعاها را بی اساس دانسته و آنها را رد نمود.

این دادگاه ها تائید کردند که در سال ۲۰۰۱ سازمان مجاهدین خلق ایران فعالیتهای مسلحانه خود علیه رژیم ایران را متوقف کرده، و در سال ۲۰۰۳ به طور داوطلبانه سلاحهای خود را (به نیروهای ائتلاف) تحویل داده است.

دوم، این ممنوعیت زندگی ۳۴۰۰ نفر اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در قرارگاه اشرف، عراق، را در معرض خطر بزرگی قرار داده است. در ماه آوریل ۲۰۱۱، نوری مالکی نخست وزیر عراق، متحد نزدیک رژیم ایران، دستور حمله مسلحانه به قرارگاه اشرف را صادر کرد که طی آن ۳۶ نفر از ساکنین اشرف کشته شده و ۳۵۰ نفر مجروح گردیدند. اما هنگامی که یک هیات دو حزبی کنگره آمریکا در بغداد از مالکی در مورد این حادثه سوال کرد او گفت که تا وقتی که وزارت امور خارجه آنها را تروریست میخواند، آمریکا هیچ حقی برای شکایت از چنین خشونتی را ندارد. لغو این ممنوعیت هر بهانه ای برای یک حمله نظامی دیگر بر علیه اعضای غیر مسلح و بی دفاع سازمان مجاهدین خلق را از میان بر میدارد.

سرانجام، یک موضوع گسترده تر یعنی روابط با ایران وجود دارد. طرفداران تعامل با رژیم ایران ادعا میکنند که برداشتن ممنوعیت سازمان مجاهدین خلق هر گونه احتمال گفتگو با رژیم ایران در آینده را از بین میبرد. اما نکته و دلیل چنین گفتگویی چیست؟ آیا کسی به طور جدی باور دارد که میتوان آخوندها را به دور انداختن تلاشهای خود برای کسب سلاح هسته ای، آنهم در زمانی که به جاه طلبی های هسته ای خود تا این حد نزدیک است، متقاعد کرد؟ چارچوب زمانی برای مذاکرات، هنگامی که که باور میشود ایران کمتر از یک سال با رسیدن به توانمندی هسته ای فاصله دارد، چه خواهد بود؟

لغو نامگذاری مجاهدین یک علامت قوی برای میلیون ها نفر در ایران که به دنبال تغییرات دمکراتیک هستند خواهد بود که آمریکا در کنار آنها قرار دارد و از رژیم دوری جسته است. این امر به آخوندها خواهد گفت که آمریکا با جدیت قصد دارد فعالیت های غیرقانونیشان را متوقف کرده و از تغییر دمکراتیک در ایران حمایت کند، آنهم درست در زمانی که رژیم تهران سعی میکند تا از نفوذش بر شرکای ضد دمکراتیک و ضد غربی خود در سوریه و عراق استفاده کرده و آنها را در قدرت نگه دارد.

لغو نامگذاری سازمان مجاهدین خلق محدودیت های اعمال شده بر بزرگترین گروه مسلمان در منطقه، که دارای یک دستور کار سکولار و غیر مذهبی و یک مرامنامه دمکراتیک بوده و برداشت معتدل آنها از اسلام، بنیادگرایی آخوندها را به شدت تهدید میکند، بر میدارد.

وزارت امور خارجه که قادر به ارائه هیچ گونه استدلال حقوقی برای حفظ ممنوعیت سازمان مجاهدین خلق نبوده است، اکنون یک وظیفه قانونی، اخلاقی، و سیاسی دارد تا نام سازمان مجاهدین خلق را از لیست حذف کند تا مانعی بر سر راهشان، به عنوان نماینده کسانی که در اشتیاق تغییرات دمکتراتیک در ایران هستند، نباشد.

۱۳۹۰ شهریور ۲۱, دوشنبه

اسامی تعدادی از کودکان اعدام شده در بین سالهای شصت تا شصت و هفت (دوران طلایی امام راحل...مخفف راهزن)


اسامی کودکان اعدام شده بین سالهای 60-67

By: بکتاش میرزاخانی

درليست دههاهزارنفري اعدام شدگان سياسي دهه 60، يك اعدامي هست كه به تنهايي ميزان خشونت جمهوري اسلامي

است، او كوچكترين واحد اعدامي است، واحد كشتار است. او نفيسه اشرف جهاني، كودك دبستاني است، كه به جرم محاربه با خدا در دادگاه اسلامي، محكوم به مرگ شد و جلوي جوخه اعدام تيرباران.

اين اعدام به تنهايي درعقل نمي گنجيد، واپس زده مي شود. او در ده سالگي زني است در ليست حدود 2000 نفري اعداميان سياسي زن. كه اين خود نه قرينه اي در تاريخ ايران دارد و نه در تاريخ جهان مدرن. نه با عرف قابل توضيح است نه با شرع. برادركشي و پدركشي با گوشمان آشنا بود، پسر كشي سابقه اش به اسطوره مي رسيد و در تاريخ هي تكرار مي شد. كشتن دختر بچه ها، زنان و مادران را نه شنيده و نه خوانده بوديم، جمهوري اسلامي رسمش كرد با اعدام بيش از 1500 دختر و زن در فاصله سالهاي 60 و 64. فقط در اين ليست كه كامل هم نيست، در كنار نفيسه اشرف جهاني ده ساله، مريم اسدي يازده ساله، افسانه فارابي دوازده ساله، جزو 9 دختر بچه اعدام شده زير 13 سال اند.

فاطمه جبارزاده انصاري، شهلا قرباني، فاطمه ساجدي، سه دختر بچه سيزده ساله، جزو 22 دختر بچه اعدام شده بين 13 و پانزده سال اند.

نسرين نوري ماني 15 ساله، فرزانه صبوري و مريم صدرالاشراف هفده ساله (هر سه حاق آويز شده)، جزو 187 دختر نو جوان اعدامي زير 18 سال اند.

خطيب شهيدي دختر نوجوان 15 ساله به ميدان اعدام نرسيد، او زير شكنجه كشته شد، او جزو 60 زني است كه زير شكنجه به قتل رسيدند. جنين هشت ماهه طاهره آقا خان مقدم در شكم مادرش تير باران شد، طاهره آقاخان مقدم، يكي است در ليست 47 نفري زنان حامله اعدام شده دراين ليست.

سكينه محمدي اردحالي 70 ساله، مادر نه فرزند از اعدام شدگان بالاي 70 سال است. جوانترين اعدامي در اين ليست ده ساله بود. نفيسه جوانترين كودك اعداميست، جوانترين اعدامي زن و جوانترين محارب با خداست در ليست دهها هزار نفري اعدام هاي سياسي.اعدام ها ي جمهوري اسلامي در سال 60 تا 64 بي مثال بود، اما نه در تعداد. كشتار بخش وسيعي از رهبران، كادر ها و هواداران سازمان هاي سياسي، كشتار كمونيست ها يا كه كشتار مخالفان سياسي يا مخالفان عقيدتي و مذهبي و همه اين ها رويهم، حقيقت است، ولي بي مثال نيست. دادگاه ها و احكام شرعي هم به خودي خود ويژگي نبود. ويژگي در اعدام دختر بچه، در اعدام نفيسه بود كه او را با قوانين شرع، در خود روز قيامت هم نمي شد محكوم كرد.

ويژگي در نمايش جسد اعدامي نبود. سال 2006 با نمايش جسد صدام در بالاي دار و پائين دار، از نيم رخ و از روبرو به سال 2007 گذر كرد . ويژگي در ممنوعيت بدن اعدامي بود. جسد نفيسه را اگر مي خواستيد هم نمي توانستيد ببينيد. او مثل همه زنان سياسي در سال هاي 60 تا 64 و 67 بي چهره، پوشيده دراونيفورم زندانبا نا نش، درچادر سياه به قتلگاه برده شد، مثل همه زنان ديگر محارب عليه خدا، و همراه هزاران دختر و زن، متهمين به جنايت عليه عفاف. در آنجا بود كه تفكيك زنداني سياسي از غير سياسي ، اخلاقي از عقيدتي و مذهبي بي معني شد. نفيسه جزو انبوهي، ليست شده و ليست نشده، از اعدامي هاست، كه زير چادر سياه، كه رنگ خون هم به آن نمي نشيند به قتل رسيده اند. او جزو محكوميني است كه نمايش اعدامشان در ملا عام، تنها، نمايش به احتزاز در آوردن پرچم جمهوري اسلامي است. نگاه كنيد به نمايش چادري بر دار جرثقيل كه همواره تكرار مي شود. مال ديروز يا براي فردا، در اين جا يا در آنجا.

مي شد. كشتن دختر بچه ها، زنان و مادران را نه شنيده و نه خوانده بوديم، جمهوري اسلامي رسمش كرد با اعدام بيش از 1500 دختر و زن در فاصله سالهاي 60 و 64. فقط در اين ليست كه كامل هم نيست، در كنار نفيسه اشرف جهاني ده ساله، مريم اسدي يازده ساله، افسانه فارابي دوازده ساله، جزو 9 دختر بچه اعدام شده زير 13 سال اند.

فاطمه جبارزاده انصاري، شهلا قرباني، فاطمه ساجدي، سه دختر بچه سيزده ساله، جزو 22 دختر بچه اعدام شده بين 13 و پانزده سال اند.

نسرين نوري ماني 15 ساله، فرزانه صبوري و مريم صدرالاشراف هفده ساله (هر سه حاق آويز شده)، جزو 187 دختر نو جوان اعدامي زير 18 سال اند.

خطيب شهيدي دختر نوجوان 15 ساله به ميدان اعدام نرسيد، او زير شكنجه كشته شد، او جزو 60 زني است كه زير شكنجه به قتل رسيدند. جنين هشت ماهه طاهره آقا خان مقدم در شكم مادرش تير باران شد، طاهره آقاخان مقدم، يكي است در ليست 47 نفري زنان حامله اعدام شده دراين ليست.

سكينه محمدي اردحالي 70 ساله، مادر نه فرزند از اعدام شدگان بالاي 70 سال است. جوانترين اعدامي در اين ليست ده ساله بود. نفيسه جوانترين كودك اعداميست، جوانترين اعدامي زن و جوانترين محارب با خداست در ليست دهها هزار نفري اعدام هاي سياسي.اعدام ها ي جمهوري اسلامي در سال 60 تا 64 بي مثال بود، اما نه در تعداد. كشتار بخش وسيعي از رهبران، كادر ها و هواداران سازمان هاي سياسي، كشتار كمونيست ها يا كه كشتار مخالفان سياسي يا مخالفان عقيدتي و مذهبي و همه اين ها رويهم، حقيقت است، ولي بي مثال نيست. دادگاه ها و احكام شرعي هم به خودي خود ويژگي نبود. ويژگي در اعدام دختر بچه، در اعدام نفيسه بود كه او را با قوانين شرع، در خود روز قيامت هم نمي شد محكوم كرد

. در اين سال ها، به ويژه در سال ۱۳۵۹، ده ها تن از خلبانان نيروی هوايی، همافران و افسران و درجه داران ارتش نيز به اتهام تدارک کودتا عليه حکومت اسلامی اعدام شدند. محاکمه ی ناعادلانه ی اين افراد که مورد شکنجه های وحشيانه قرار گرفته بودند نيز منطبق با قوانين قضايی و حقوق بين المللی نبود.

در کشتار اين سال ها سبعانه ترين رفتار با اسيران و قربانيان روا داشته شد:

"....گونی کهنه و کثيف و چرک‌آلود ديگری را آوردند و اين بار معلم و پزشک، نخستين زن مدير کل، نخستين زن وکيل مجلس شورای ملی، نخستين بانوی معاون وزير و نخستين زن وزير و مبارز راستين راه آزادی و تساوی حقوق زنان را به زور در گونی کردند و برای آن که دست و پايی نزند، طنابی را بر پاهای او بستند و طناب ديگری را از روی گونی به دور گردن او پيچيدند و او را به درخت اعدام آويزان کردند. طناب دار را که بالا کشيدند، طناب پاره شد و فرخ‌رو پارسای، در فاصله يک متری به زمين افتاد. حالا ديگر به کلی از حال رفته و بی‌هوش شده بود. طناب را از سر و رو و بدن او باز کردند و او را به داخل حياط بردند و در کنار حوض کثيف و آب خزه گرفته‌ای مشتی آب بر سر و روی او زدند و مجددا او را به هوش آوردند.

خانم پارسای که به هوش آمد نفسی به راحتی کشيد و تصور می‌کرد... با پاره شدن طناب بی‌گناهی او نيز به اثبات رسيده و مورد لطف خداوندی قرار گرفته است. کمی آرام گرفته بود و ديگر گريه و زاری و ناله هم نمی‌کرد. پس از گذشت نزديک به يک ربع ساعت مجددا او را به محل قتلگاه بردند. کارش به جنگ تن به تن کشيده بود. اين بار سيم قطور و مقاوم بکسل آوردند و به بالای درخت بستند و سپس سيم دار را بر گردن فرخ‌رو پارسای انداختند و چند جعبه خالی پپسی را زير پای او گذاردند و دقايقی بعد يکی از دژخيمان مرگ لگد محکمی به جعبه‌ها زد و جعبه‌ها را از زير پای خانم پارسای به گوشه‌ای پرتاب کرد...»

ساعت يک و نيم صبح روز ۱۸ ارديبهشت ۱۳۵۹ بود. سه تير خلاص بر پيکر بی‌جان وی شليک شد." (خاطرات و دست‌نوشته‌های فرخ‌رو پارسای نوشته منصوره پيرنيا )

کشتار اين سال ها به فتوی و فرمان و رهنمود آيت الله خمينی انجام شد.

اعدام های زنان: از سال ۱٣۶۰ تا سال ۶٣ غروب و یا صبح زود و روز یکشنبه یا چهارشنبه و دوشنبه یا سه شنبه ۵ شنبه به جز جمعه زندانیان شاهد ان بودند که زنان زندانی از( ۱۴ ساله تا ۷۰ ساله) اکثریتشان زنان بسیار جوان شامل می شد.در پشت بلند گو اتاق های بند نامشان می خواندند. آنها را می رفتند. رفتنی بی بازگشت اعدام می نمودند بنا به شواهد مختلف، در بین این اعدامیان، چند زن حامله هم وجود داشت

اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ۱٣۶۷:واقعه‌ای بود که طی آن عده بسیاری از زندانیان سیاسی در زندان‌های جمهوری اسلامی در ایران در ماه‌های مرداد و شهریور ١٣۶٧ اعدام شدند. به طور کلی جرم زندانیان همکاری با سازمان‌های مخالف جمهوری اسلامی سازمان مجاهدین خلق همچنین طیف‌های مختلف گروه‌های چپ و بودتعداد قربانیان این واقعه نزد مراجع مختلف متفاوت است. بیشتر اعدام‌شدگان زندان‌های تهران در واقعهٔ تابستان ۶۷ در گورهای دسته‌جمعی گورستان خاوران به خاک سپرده‌شدند .

منبع : خاطرات فرخ رو پارسای نوشته ی منصوره پیر نیا ، ایرج مصداقی ، لیست اعدام شدگان کانون حقوق بشر ।

در بر گرفته شده از فیس بوک.