۱۳۹۰ آبان ۹, دوشنبه

نیویرک تایمز-طرح آرایش جدید نظامی آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه.

نیویورک تایمز:
آمریکا برای واکنش در مقابل فروپاشی امنیتی در عراق یا یک درگیری نظامی با رژیم ایران طراحی می‌کند
نیروهای آمریکایی در عراق- آرشیو
نیروهای آمریکایی در عراق- آرشیو
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
نیویورک تایمز ۸/۸/۱۳۹۰
آمریکا برای افزایش نیروها در خلیج فارس پس از خروج از عراق طراحی می‌کند [برای واکنش در مقابل فروپاشی امنیتی در عراق یا یک درگیری نظامی با رژیم ایران]

پایگاه هوایی مکدیل، فلوریدا – بنا‌ به گفته مقامات و دیپلماتها، دولت اوباما قصد دارد حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس را بعد از خارج کردن نیروهای باقی مانده از عراق در سال جاری، تقویت کند. این تجدید صف‌آرایی می‌تواند نیروهای جدید رزمی در کویت، با قابلیت پاسخ دادن به فروپاشی امنیتی در عراق یا مقابله نظامی با رژیم ایران را دربرگیرد.
این طرحها، که به مدت ماهها حول آنها گفتگو صورت گرفته است، پس از اعلامیه این ماه رئیس‌جمهور اوباما مبنی بر بازگشت آخرین سرباز آمریکایی از عراق تا پایان دسامبر، از فوریت جدیدی برخوردار شد…
پنتاگون، پس از فشار ناموفق روی دولت اوباما و دولت عراق برای اجازه حضور ۲۰هزار نیروی آمریکایی در عراق فراتر از سال ۲۰۱۱، اکنون یک [طرح] جایگزین را ترسیم می‌کند.
علاوه بر مذاکرات بر سر داشتن یک حضور رزمی زمینی در کویت، آمریکا به اعزام کشتیهای جنگی بیشتر از طریق آبهای بین‌المللی به این منطقه نیز می‌اندیشد.
دولت، با مدنظر قرار دادن یک ایران متخاصم، هم‌چنین در پی توسعه روابط نظامی با ۶ کشور شورای همکاری خلیج، یعنی عربستان سعودی، کویت، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان است. درحالی‌که آمریکا با هر یک از آنها روابط دوجانبه نظامی نزدیکی دارد، ولی دولت و ارتش برای ایجاد یک ساختار امنیتی جدید برای خلیج فارس، که گشتهای هوایی و دریایی و دفاع موشکی را در هم ادغام نماید، تلاش می‌کنند.
ابعاد نیروی رزمی آماده آمریکا که قرار است در کویت مستقر شود هم‌چنان موضوع مذاکرات می‌باشد و انتظار می‌رود پاسخ آن در روزهای آینده داده شود.

افسران در مقر فرماندهی مرکزی از اظهارنظر در خصوص جزئیات این پیشنهاد خودداری کردند، ولی روشن بود که طرحهای موفق اعزام نیرو از دهه‌های گذشته در طرحها برای حضور بعد از عراق در منطقه ترکیب خواهند شد.
به‌عنوان مثال، در فاصله بین جنگ خیلج فارس در سال ۱۹۹۱ و حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، ارتش آمریکا دست‌کم یک گردان رزمی و بعضاً یک تیپ کامل رزمی در تمام طول سال در کویت نگه‌داشته است. و این علاوه بر زرادخانه عظیم آماده‌یی بود که در صورت اعزام نیروی بیشتر به منطقه در آن‌جا وجود داشت.

سرلشگر کارل هورست، رئیس ستاد مشترک فرماندهی مرکزی، طراحی برای صف‌آرایی جدید در خلیج را بازگشت به آینده توصیف کرد. او گفت، این فرماندهی روی اعزام نیروهای کوچکتر ولی با توانایی بیشتر و همکاری آموزشی با ارتشهای منطقه متمرکز است. ژنرال هورست گفت، ما به بازگشت به دوران قبل از داشتن حضور گسترده روی زمین می‌اندیشیم. من فکر می‌کنم این سالم است. من فکر می‌کنم این موثر است. من فکر می‌کنم این عملی است…
وزیر دفاع لئون پانتا هفته گذشته طی ملاقاتهایی با پرسنل نظامی در آسیا خاطرنشان نمود که آمریکا در منطقه ۴۰هزار نیرو، از جمله ۲۳هزار در کویت دارد، گرچه عمده این نیروها به‌عنوان پشتیبان لجستیکی برای نیروها در عراق عمل می‌کنند…
افسران امیدوارند روابط امنیتی در منطقه را گسترش دهند. ژنرال هورست گفت، مانورهای آموزشی علامتی از التزام به حضور، علامتی از التزام به منابع و علامتی از التزام به ایجاد توانایی و ظرفیت شراکت و همکاری می‌باشد.kنیو

واکنش آخوندهای آدمکش به جلسه استماع کمیته خارجی کنگره آمریکا.

وحشت دیکتاتوری آخوندی از خروج نام مجاهدین از لیست وزارت‌خارجه آمریکا
هیلاری کلینتون در استماع کمیته خارجی کنگره
هیلاری کلینتون در استماع کمیته خارجی کنگره
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
دیکتاتوری آخوندی به‌خاطر درخواست مصرانه نمایندگان کنگره آمریکا از هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، در استماع کمیته خارجی کنگره، برای خارج کردن نام مجاهدین از لیست وزارت‌خارجه و پذیرش مسئولیت حفاظت از اشرف، به سوزوگداز پرداخت و در رسانه‌های خود نوشت: «لابی مجاهدین وزیر خارجه ایالات متحده را به جلسه کنگره کشاند».

یک رسانه حکومتی در گزارش پرسوزوگدازی با اشاره به کنفرانسهای مقاومت در کشورهای مختلف نوشت: «هیلاری کلینتون 5آبان در کمیته خارجی کنگره آمریکا حاضر شد و این جملات را بیان داشت: من شخصاً بسیار متمرکز هستم که مطمئن شویم ما از سلامت ساکنان کمپ حفاظت کنیم. ما داریم سعی می‌کنیم تا جایی‌که می‌توانیم یک نوع پوشش حفاظتی برای ساکنان را چهارمیخه ارائه کنیم».

این رسانه حکومتی با ابراز وحشت اضافه کرد: «اولین عرصه فعال‌سازی مجاهدین حمایت از آنها در جهت آشوب در انتخابات مجلس ایران پیش‌بینی می‌شود».

شرح کاملی از چگونگی دفن مخفیانه قذافی و پسرش در نیمه شب و با حضور چند مقام دستگیر شده دولت قذافی.

یک منبع نظامی چند روز پس از دفن دیکتاتور سابق لیبی به زوایای پنهان دفن سرهنگ در نیمه های شب پرداخته است.

یک منبع نظامی که در مراسم دفن معمر قذافی حضور داشته است، گفت دفن جنازه معمر قذافی، معتصم و ابوبکر یونس در ساعات اولیه صبح سه شنبه با حضور شخصیتهای دستگیر شده رژیم مانند منصور ضو و موسی ابراهیم انجام شد تا آنها درباره دفن قذافی شهادت دهند.
این منبع تاکید کرد: از بعد ظهر دوشنبه یعنی یک روز قبل از دفن، نمایش عمومی اجساد متوقف شد و شرایط برای دفن آنها فراهم شد نمایندگان شورای انتقالی سه نفر بودند که دو نفر از مسئولان مصراته و یکی هم از طرابلس بود.
از مسئولان تعهد گرفته بود که مکان دفن را فاش نکنند و این افراد به قرآن سوگند یاد کردند که این راز را برملا نکنند، زیرا در صورت کشف مکان دفن، ممکن است ثبات لیبی به مخاطره افتد.
منبع مذکور افزود: در نیمه های شب سه خودرو به سردخانه بازار “التوانسه” رفتند و سه جسد را حمل کردند، هر سه جسد در یک خودرو بود که در راه به دیگر خودروها منتقل می شد.
علاوه بر مسئولان شورای انتقالی و محافظان، رانندگانی از طرابلس انتخاب شده بودند که منطقه را نشناسند و نتوانند کسی را به منطقه راهنمایی کنند و نبش قبر کنند و چشمان مسئولان رژیم سابق با تکه ای پارچه سیاه بسته بودند تا نتوانند مکان دفن قذافی را بیابند.
منصور ضو و موسی ابراهیم در صندوق عقب خودروها به صورت دست بسته قرار داده شده بودند تا نتوانند فرار کنند و خودروها به صورت چراغ خاموش حرکت می کردند تا همه تدابیر امنیتی برای ممانعت از لو رفتن مکان دفن به عمل آمده باشد.
این منبع بیان کرد: حدود دو ساعت و نیم از مصراته دور شدیم و به سوی منطقه صحرایی حرکت کردیم و ۱۵۰ کیلومتر را با خودرو رفتیم و سپس جنازه ها را بر روی دوش حمل کردیم.
قبری کنده شد سپس چشمان منصور ضو و احمد ابراهیم برای گواهی دفن باز شد.برای اینکه بوی جنازه ها به مشام نرسد ماده شیمیایی بر روی آن ریخته شد این ماده همچنین برای این بود که سگها جنازه را بیرون نکشند.
این منبع افزود: حالت زمین پس از دفن به وضع اول خود برگردانده شد تا مشخص نشود که زمین چند ساعت قبل کنده شده است همه اینها برای این بود که کسی نتواند قبر قذافی را کشف کند و جنازه اش را بیرون بکشد.


سحام نيوز به نقل از پايگاه النخيل

بر گرفته شده از سایت آژانس ایران خبر.

۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

جلسه استماع درکنگره آمریکا درباره طرح شوم ترور اختاپوس آخوندی در خاک آمریکا انجام شد.

کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا:
جلسه استماع زیر کمیته‌های تحقیقات و ضدتروریسم و اطلاعات درباره طرح ترور توسط رژیم ایران در خاک ایالات متحده
استماع وزارت‌خارجه و وزارت خزانه‌داری در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پیرامون توطئه تروریستی رژیم ایران در خاک آمریکا
استماع وزارت‌خارجه و وزارت خزانه‌داری در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پیرامون توطئه تروریستی رژیم ایران در خاک آمریکا
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
مقدمه سی.اس.پن:
وزارت دادگستری 2نفر ایرانی را به طراحی در ترور سفیر عربستان در آمریکا متهم کرد. 2 زیرکمیته امنیت داخلی به بررسی این اتهامات و سایر عملیات مخفی رژیم ایران پرداختند. یکی از استماع‌شوندگان، ژنرال پیشین جک کین است که مسئول بخشی از استراتژی افزایش نیرو در عراق در دولت بوش بود.
هم‌چنین تیم گریتی، کارشناس پیشین امور خاورمیانه در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، از شهادت‌دهندگان است. او در زمان حمله سال ۱۹۸۳ در بیروت که 241تفنگدار دریایی کشته شدند، فرمانده بود.


مایکل مک‌کائول، رئیس زیرکمیته اشتباهات و تحقیقات کمیته امنیت داخلی:
صبح به‌خیر! نشست زیرکمیته رسماً آغاز می‌شود.
امروز ما استماع مشترکی بین زیرکمیته تحقیقات و زیرکمیته اطلاعات و ضدتروریسم برگزار می‌کنیم. ما این جلسه را به این منظور تشکیل دادیم تا شهادت شهود را درباره عملیات ترور از سوی ایران در خاک آمریکا بشنویم.
رژیم ایران یک تهدید برای جامعه بین‌المللی است و در پی دست‌یابی به سلاحهای کشتار جمعی است. تهدیدی برای منطقه است و با ایجاد تهدید و ارعاب از سازمانهای تروریستی حمایت می‌کند و اکنون گزارشهای اخیر حاکی است رژیم ایران با تلاش برای ترور سفیر عربستان در خاک آمریکا، با استفاده از کارتلهای مواد مخدر، تهدیدی برای امنیت داخلی است.
دیگر بس است... پیام ما برای رژیم ایران باید ساده باشد: به تهدیدکردن امنیت داخلی آمریکا ادامه بدهید و هیچ شکی به خود راه ندهید که با واکنش و مجازات روبه‌رو شوید... در فوریه گذشته مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی گفت رهبران رژیم ایران این‌گونه به‌نظر می‌رسد که در دست‌یابی به سلاح اتمی تصمیم‌شان را گرفته‌اند. اضافه بر این رژیم ایران اعلام کرده است در غنی‌سازی اورانیوم جلو رفته است... وزارت‌خارجه آمریکا رژیم ایران را فعالترین حکومت بانی تروریزم در جهان می‌شناسد. از آغاز حکومتش در سال ۱۹۷۹، این رژیم از تروریزم به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر سیاست خارجی و نظامی خود استفاده کرده است. گروههای تروریستی را از نظر مالی، تسلیحاتی و آموزشی مورد حمایت قرار می‌دهد و برای شماری از گروههای تروریستی محل امن ایجاد می‌کند، قابل‌توجه‌ترین گروههایی که در عراق، در افغانستان، در لبنان و سایر کشورهای خاورمیانه می‌باشند.
حملات خشونت‌بار با پشتیبانی رژیم ایران در بیش از 200حمله، بیش از ۱۰۰۰نفر را کشته است، از جمله بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ پایگاههای آمریکایی و فرانسوی در بیروت که 299کشته به جای گذاشت...
ما باید نسبت به محور رژیم ایران-حزب‌الله و کارتلهای مواد مخدر نگران باشیم. این توطئه (علیه سفیر عربستان) بالاگرفتن نقش خطرناک رژیم ایران را در حمایت از تروریسم نشان می‌دهد. باید به یاد آورد جنگ جهانی اول به‌خاطر سوءقصد علیه یک دیپلومات خارجی آغاز شد. رژیم ایران روابط قوی با آمریکای لاتین برقرار کرده است، احمدی‌نژاد و چاوز متحد همدیگر هستند، تحریمهای سخت علیه بانک مرکزی باید هر چه زودتر به اجرا درآیند. در صورتی‌که تحریمها هم به‌خاطر توطئه در خاک آمریکا، علیه بالاترین سطوح رژیم ایران اتخاذ شوند، معتقدم استفاده از نیروی نظامی نباید از روی میز حذف شود.

پاتریک میهان، رئیس زیرکمیته ضدتروریسم و اطلاعات کمیته امنیت داخلی:
استماع امروز موضوع حساسی در امنیت داخلی را مورد توجه قرار می‌دهد، عملیات ترور از سوی رژیم ایران در خاک آمریکا. از نظر من این چیزی است که بازی را تغییر می‌دهد و بیانگر عبور رژیم ایران از خط قرمز است...
نکات افشا‌ شده در نیویورک در تاریخ 11اکتبر (در مورد طرح ترور سفیر) پیامدهایی دارد که برای امنیت داخلی ایالات متحده از اهمیت برخوردارند. از 11سپتامبر به این سو تمرکز روی القاعده و گروههای تروریستی همدست آن بوده است. بحث بر سر قصد و توانایی رژیم ایران برای حمله به خاک آمریکا محدود به موضوع اتمی آن بوده است. این باید عوض شود و امیدوارم استماع امروز کمک سازنده‌یی به این بحث باشد. درحالی‌که آمریکا و جامعه بین‌المللی تحریمهایی را علیه رژیم ایران به اجرا گذاشته‌اند و برخی از آنها از سال ۱۹۷۹ اعمال شده‌اند، از تلاش برای سوءقصد علیه سفیر، مشخص است که رژیم ایران از این اقدامات دست برنداشته است. برخی فرضیه‌ها حاکی از این است که چنین تلاشهایی استیصالی را در درون این رژیم علامت می‌دهد، به‌طور خاص جایی که به رابطه احمدی‌نژاد با حاکم مذهبی (خامنه‌ای) مربوط می‌شود. چه بازتابی این می‌تواند داشته باشد؟ من معتقدم مستقل از این فرضیات، مهم است آمریکا با جدیت برخورد کند و بانک مرکزی رژیم ایران، امور پالایشگاههای نفتی، شرکتهای حمل‌ونقل و نهادهای اداره‌کننده بنادر آن را تحریم کند. درحالی‌که رژیم ایران طرح ترور یک سفیر خارجی در واشنگتن را که یک اقدام تحریک‌آمیز مهم است، می‌ریزد، توطئه ترور، جدای از سایر موارد نیست. رژیم ایران در مسیر دست‌یابی به تسلیحات اتمی است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.

پیتر کینگ، رئیس کمیته امنیت داخلی کنگره:
این یک موضوع حیاتی است و فکر می‌کنم بسیار مناسب بود که هر 2زیر کمیته مشترکاً این استماع را برگزار کردند. بسیاری از موضوعات به کیفرخواست اخیر در مورد توطئه‌یی که به‌وسیله رژیم ایران و عناصری از درون آن علیه ایالات متحده ربط پیدا می‌کرد. بسیاری از شواهدی که کمیته‌ها ارائه دادند را مشاهده کرده‌ایم و کلیت شواهد نشان می‌دهند که این یک توطئه واقعی بود، تمام اینها نشان می‌داد که تا چه اندازه این واقعی بود.
این از نظر من همان‌طور که آقای رئیس میهان هم گفت، بازی را تغییر می‌دهد و وارد مدار جدیدی می‌کند...
در واقع آن‌چه واقع شده است، یک اقدام جنگی علیه ایالات متحده محسوب می‌شود. اول این‌که کشتن یک سفیر خارجی در خاک آمریکا و در پایتخت کشور، هم‌چنین اظهارات روشنی که نشان می‌دهد حاضر است صدها نفر از آمریکاییان را همراه با آن بکشد، کشتن سفیر خارجی و آمادگی برای کشتن صدها تن دیگر، یک عمل جنگی است. بنابراین ما نمی‌توانیم همان‌طور که تاکنون عمل می‌کرده‌ایم، عمل کنیم و یا تحریمهایی مانند قبل اعمال کنیم. فکر می‌کنم تحریمها در گذشته تا اندازه‌یی مؤثر بوده‌اند، اما به‌خاطر این‌که خط قرمزی رد شده است، فکر می‌کنم اقدامات بعدی نیاز است و این‌که روشن سازیم که تا چه اندازه ما این موضوع را بااهمیت تلقی می‌کنیم و پیامی را به این نوسیله نه تنها برای رژیم ایران می‌فرستیم بلکه برای سایر کشورها در منطقه که تا چه حدی ما این موضوع برایمان جدی است. فکر می‌کنم ما باید مقامات رژیم ایران را از نیویورک و سازمان ملل و هم‌چنین از واشنگتن اخراج کنیم. بسیاری از آنها جاسوسی می‌کنند. در نیویورک تجربه مشخصی داشتیم، افرادی که در نمایندگی رژیم ایران در ملل‌متحد کار می‌کنند، آمریکا یک مأموریت شناسایی را در سیستم متروی نیویورک در دست دارد، و این افراد اخراج خواهند شد. ما می‌دانیم و تقریباً روشن است که شماری از نمایندگان سپاه قدس در واشنگتن و هم‌چنین در نیویورک دخیل هستند. بنابراین فکر می‌کنم این علامت واضحی است و اکنون باید دست به اقدام مشخص زد... . و همان‌طور که رئیس مک‌کائول گفت، ضروری است ما بانک مرکزی رژیم ایران را تحریم کنیم. اینها علائم روشنی را خواهد فرستاد و هم‌چنین مهم است که بگوییم هیچ گزینه‌یی نباید از روی میز حذف شود...


ژنرال جک کین، کارشناس برجسته نظامی:
عملیات رژیم ایران در استفاده از دست‌نشاندگانش برای ترور سفیر عربستان در آمریکا یک پاسخ سرزنش‌آمیز بسیار خوب نسبت به سیاست گفتگو و انزوای دولت اوباما با رژیم ایران است. دولتهای جمهوریخواه و دموکرات از سال ۱۹۸۰ به این سو در برخورد مؤثر با واقعیت سرسخت که رژیم ایران دشمن استراتژیک شماره یک ما در جهان است، شکست خورده‌اند... .
بازوی عمل نظامی رژیم ایران در حمایت از تروریسم دولتی در خارج مرزهایش توسط قاسم سلیمانی هدایت می‌شود که بیش از 15سال است این مسئولیت را برعهده دارد. سلیمانی هیچ رئیس نظامی یا سیاسی ندارد، او تنها به یک نفر پاسخ می‌دهد، خامنه‌ای، رهبر رژیم. ما باید نتیجه‌گیری کنیم که طراحی و عملیات ترور سفیر در آمریکا توسط قاسم سلیمانی که نتیجه‌اش کشته شدن آمریکاییها می‌بود، مطمئناً و دست‌کم توسط خامنه‌ای تأیید شده است و در واقع ممکن است فرمان آن را داده باشد... .
همه این واقعیات به ما می‌گویند وقت آن رسیده که استراتژی و سیاست خودمان را نسبت به رژیم ایران مورد بازبینی قرار دهیم... .
قبل از هر چیز باید رژیم ایران را همان‌طور که حقیقتاً هست، دشمن استراتژیک قلمداد کرد و در این رابطه یک چارچوب استراتژیکی تنظیم کرد که با تک‌تک منافع این رژیم مقابله کند... به‌عنوان مثال تمام داراییهای آن را در خارج توقیف کرد، توانایی بازرگانی آن را محدود کرد و از راه‌دادن به کشتیهای آن به بنادر خودداری کرد، هم‌چنین محدود کردن توانایی بانک مرکزی آن که نتواند به‌طور مؤثر عمل کند.

مایکل مک‌کائول (رئیس جلسه):
فکر می‌کنم شما گفتید ما باید با رژیم ایران به‌عنوان دشمن استراتژیک رفتار کنیم، من با این موافقم و حال سؤالم از ژنرال و سرهنگ این است: فکر می‌کنید واکنش مناسب در تنظیم با رژیم ایران چه می‌تواند باشد؟

پاسخ ژنرال کین:
همان‌طور که در صحبتهایم گفتم، گام اول این است که این رژیم را به‌عنوان دشمن استراتژیک خودمان به‌رسمیت بشناسیم و بنابراین از تمامی عناصر قدرت خود علیه این دشمن استفاده کنیم. بنابراین پیشنهاد من یک اقدام جامع و کلی است، من این پیشنهاد را نمی‌کنم که با یک عمل کوچک شروع کنیم و سپس آن را به اقدامات بزرگتر ارتقا دهیم. من می‌گویم دستانمان را همین حالا دور گلویشان و روی همه منافعی که دارند بگذاریم... چرا ما به سران نیروی قدس که طی 30سال کشتار ما را سازماندهی کرده‌اند، اجازه می‌دهیم دور دنیا بچرخند و هنوز این‌طرف و آن‌طرف بروند؟ چرا ما آنها را نمی‌کشیم؟ ما کسان دیگری که سازمانهای تروریستی را علیه ایالات متحده اداره می‌کنند، می‌کشیم، اینها تقریباً هزار نفر ما را کشته‌اند، چرا ما آنها را نمی‌کشیم؟..

شیلا جکسون لی، عضو ارشد کمیته قضایی و کمیته امنیت داخلی کنگره آمریکا:
آقای رئیس،
ممکن است این سؤال را جهت ثبت مطرح کنم:
یکی از مشکلات برای آن‌دسته از ما که با مقاومت ایران در آمریکا و در اروپا در ارتباط هستیم، این است که ما باید مشخص و اعلام کنیم این گروه می‌تواند به‌عنوان یک گروه بدون برچسب به جلو حرکت کند. در واقع اشخاصی وجود دارند که یک جنبش دموکراتیک را در ایران ترویج می‌کنند. آنها در یک برزخی بوده‌اند. آنها در ایالات متحده هستند و شهروندان دارای سابقه خوب هستند و آنها از این کشور می‌خواهند که این موضوع را مورد توجه قرار دهد. این استماع درباره فعالیتهای تروریستی که از سوی رژیم ایران نشأت می‌گیرد... من امیدوارم بتوانیم برای ایرانیان مقیم آمریکا که از مقاومت ایران حمایت می‌کنند، پاسخ را یک‌بار و برای همیشه بگیریم. از جمله پاسخی در مورد کمپ اشرف دریافت کنیم که مطمئنم همه شما با آن آشنا هستید.

جلسه پرسش و پاسخ از هیلاری کلینتون در مورد شهر اشرف.

کنگره آمریکا-استماع هیلاری کلینتون درکمیته خارجی کنگره-۲۷ اکتبر۲۰۱۱(۵آبان۱۳۹۰)

شنبه، ۰۷ آبان ۱۳۹۰ / ۲۹ اکتبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

روز۵آبان ۹۰ استماع هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در کمیته خارجی کنگره آمریکا با ریاست رزلهتینن رئیس کمیته خارجی کنگره، برگزار شد.
در این جلسه هیلاری کلینتون در مورد حفاظت کمپ اشرف چنین گفت:

هیلاری کلینتون:

من شخصاً بسیار متمرکز هستم که مطمئن شویم ما از سلامت ساکنان کمپ حفاظت کنیم. من، وزارتخانه من و این دولت به‌شدت خشونتی را که منجر به مرگ در اشرف شد محکوم کردیم. ۳۶ نفر به واسطه خشونت در ۸ آوریل کشته شدند. ما داریم سعی میکنیم تا جایی‌که می‌توانیم یک نوع پوشش حفاظتی برای ساکنان را چهارمیخه ارائه کنیم. ما به کمیساریای عالی پناهندگان اعمال فشار کرده ایم که حضور بیشتری داشته باشد. در مورد نامگذاری هم در حال اقدام هستیم تا در سریعترین زمانبندی ممکن آن را تعیین تکلیف کنیم.

رز لهتینن رئیس کمیته خارجی کنگره:
من به شدت در مورد امنیت ساکنان کمپ اشرف در عراق نگران هستم. تعداد بسیاری از اعضای کنگره شامل اعضای ارشد که شامل خود من نیز می شود خواستار ارائه تعهد از سوی دولت در مورد تضمین حفاظت کمپ اشرف بوده ایم.
من به خودم فرصت می دهم که چند سوال بپرسم.
با توجه به اینکه دولت عراق مکرراً به تعهدات حقوق بشری و بین المللی خود نسبت به ساکنان اشرف پایبند نبوده است، وبا توجه به اعلام رئیس جمهور مبنی بر خروج نهایی نیروهای آمریکایی از عراق، ما باید مطمئن شویم که دولت ما با دولت عراق، با کمیساریای عالی پناهندگان و دیگران درگیر است تا از سلامت ساکنان اشرف اطمینان حاصل نموده و اهداف امنیتی درازمدت آنها را حل و فصل نماید.

هیلاری:
در رابطه با کمپ اشرف که عمیقاً نگران آن هستیم، ما مطلعیم که یک ابراز نگرانی مستمر و بسیار مشروع وجود دارد. ما تضمینهای کتبی از دولت عراق دریافت کرده ایم که با ساکنان اشرف به طور انسانی رفتار کند و اینکه ساکنان را به کشوری منتقل نکنند که دلایلی برای نگرانی از آنجا دارند. ما داریم بسیار سخت فشار می‌آوریم تا کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با ساکنان اشرف و دولت کار کند تا آنها را به نقطه امنی ‌برسانیم.

بِرَد شرمن:
فکر می کنم خیلی از ما این اعلان را در مورد کمپ اشرف دیده ایم که یک دختر چهارده ساله نگران اخراج است. ما هنگامی که از آن جا نیروهایمان را خارج کنید، با یک شرایط مشکل مواجه خواهیم بود. در گذشته چندبار جنایاتی بگفته بعضی از دوستان در آن جا وجود داشته است. مواردی که دهها تن کشته شده اند. گزارشهای خبری موجود است که مقامهای عراقی می گویند زیاد نگران این افراد نباشید، آنها در لیست تروریستی آمریکا هستند. چه اقداماتی انجام داده ایم تا مطمئن شویم هنگامی که عراق را ترک می کنیم کشتار دیگری در مورد ۳۴۰۰ تن از ساکنان کمپ اشرف صورت نگیرد؟ و اینکه چه اقدامی در ارتباط با بررسی حکم دادگاه برای خروج آنها از لیست انجام داده اید؟


هیلاری کلینتون:
آقای نماینده، در این دو مورد، به خصوص، به موجب حکم دادگاه استیناف واشینگتن و حکم ۲۰۱۰، وزارت خارجه در حال بررسی لیست است و یک تصمیم گیری وجود خواهد داشت. اما بررسی باید با دقت بسیار و عمیق و منصفانه صورت بگیرد و ما امیدواریم که به زودی تصمیم گیری شود. اضافه می کنم نامگذاری کنونی مانعی برای استقرار مجدد ساکنان اشرف در کشورهای اتحادیه اروپا نیست. و شرایط انسانی در کمپ اشرف نیز ارتباطی به نامگذاری مجاهدین در لیست ندارد. من فکر می کنم مهم است توجه کنیم که ما نیاز به این داریم تا هرچه در توان داریم به کار ببریم تا هرچه بیشتر نفرات را از کمپ قبل از پایان سال خارج کنیم . و ما تلاش می کنیم این کار را بکنیم. ما اساساً با سازمان ملل متحد و حتماً با ساکنان اشرف و دولت عراق داریم کار میکنیم که هرچه سریعتر ارزیابی از تمام نفرات را انجام دهیم و از اتحادیه اروپا و سایر کشورها خواسته ایم که به شکل مثبتی استقرار مجدد ساکنان اشرف که پناهندگی میگیرند را بررسی کنند. زیرا ما خواهان این هستیم که هرچه سریعتر تعداد نفرات را کاهش دهیم.


رزلهتینن: با تشکر خانم وزیر، آقای روهراباکر بفرمایند.

روهراباکر:
خانم وزیر خوش آمدید،
شما گفتید که ما تمام توانمان در مورد کمپ اشرف را به کار برده ایم. شما تمام توان خود برای کمپ اشرف را به کار نبرده اید. الان ۵۰۰ روز است که دادگاه حکم کرده است که این نامگذاری تروریستی را مجدداً بررسی کنید و این زمان بسیاری است تا بتوان فهمید که مشکل چیست؟ بقیه مردم سراسر دنیا تصمیم گرفتند که آنها در لیست نباشند. بنابراین ما آن چه که می توانستیم انجام ندادیم. امیدوارم که شما این کار را بکنید تا ما مطمئن شویم که مجددا کشتاری صورت نگیرد که می توانست انجام نشود. ما به طور رسمی از وزارتخارجه خواستیم یک گزارش رسمی از قتل عام در کمپ اشرف به ما بدهد. آیا به این کار تن خواهید داد؟ چون به ما گفته شده است که این کار را خواهید کرد. یا اینکه از آن تعهدی که دادید عقب نشینی خواهید کرد؟

هیلاری کلینتون:
آقای نماینده ما قطعا اطلاعاتی را که بتوانیم به شما خواهیم داد

روهراباکر:
اوه، اوه، ”بتوانیم“ به نظر می رسد که عبارتی برای خلاص شدن از سؤال باشد. شما به طور قطع اطلاعات وزارتخانه خود را دارید. آیا شما آن را برای کنگره تهیه خواهید کرد؟ یک درخواست از کنگره از شما انجام گرفته است، آیا به آن تن خواهید داد؟

هیلاری کلینتون:
ما قطعا به آن تن خواهیم داد. نکته این است که نمیتوانیم به شما بگوییم محتوای آن چه خواهد بود. این منظور من از آن جواب بود.

رزلهتینن:
قاضی تد پو بفرمایید؛

تد پو:
متشکرم خانم وزیر و متشکرم خانم رئیس، من سعی میکنم که مستقیم بروم سر اصل مطلب، هنگامی که ما برای آخرین بار در همین اتاق با هم صحبت کردیم، ما در مورد حفاظت ساکنان کمپ اشرف صحبت کردیم. این در ماه مارس بود. بعد در ماه آوریل سربازان عراقی داخل کمپ اشرف شدند و ساکنان کمپ اشرف را بقتل رساندند. در مورد اینکه این امر چگونه رخ داد اختلاف نظر هست ولی این حمله رخ داد . در حال حاضر در ۳۱ دسامبر آمریکا دارد عراق را ترک میکند. من نمیخواهم در مورد آن بحث کنم اما همچنین در روز ۳۱ دسامبر مالکی این را واضح ساخته است که کمپ بسته خواهد شد.
هنگامی که در تابستان امسال ما در عراق بودیم، رئیس روهراباکر، من و تعداد دیگری از اعضای همین کمیته، در مورد موضوع کمپ اشرف با مالکی ملاقات کردیم. او بسیار عصبانی شد. ما میخواستیم برویم و کمپ را ببینیم. او مانع دیدار ما شد. بعد هنگامی که در هلی کوپتر در حال گشتن و دیدن عراق بودیم فهمیدیم که به واسطه آن مباحثه با او، از ما دعوت شده است که کشور را ترک کنیم. اما اصلی ترین چیزی که او در مورد نحوه برخورد عراق با کمپ اشرف گفت نامگذاری آمریکا در مورد سازمان مجاهدین خلق ایران بود. او تمام وقت خود را به این اختصاص داد که توضیح دهد که دلیل اینکه با آنها این برخورد میشود این است که شما، یعنی آمریکا، آنها را به عنوان یک سازمان تروریست خارجی نامگذاری کرده اید. نگرانی اول من سلامت ساکنان کمپ اشرف است هنگامی که ۳۱ دسامبر فرا میرسد. این افراد در نگرانی هستند. ۸۵ نفر این افراد، برخی از آنها شهروند آمریکا و بقیه آنها که در بین ۲۰۰۰ نفر، اقامت دائم آمریکا را دارا می باشند.
سوال من این است که ما چکار داریم میکنیم که این ضرب الاجل تمدید شود تا افراد بتواند کارهای لازم را از طریق سازمان ملل انجام دهند تا بتوانند از عراق به جای دیگری در دنیا بروند و ثانیا موضوع درازمدت تر، درمورد نامگذاری مجاهدین خلق، جملات شب گذشته شما در این رابطه برایم امیدوار کننده بودند. اینها دو موضوع و دو سوال من هستند، خانم وزیر.

هیلاری کلینتون:
آقای نماینده، من میتوانم به شما تضمین بدهم که من شخصاً بسیار متمرکز هستم که مطمئن شویم ما از سلامت ساکنان کمپ حفاظت کنیم. من، وزارتخانه من و این دولت به شدت خشونتی را که منجر به مرگ در اشرف شد، محکوم کردیم، مستقل از اینکه این چگونه رخ داد. شما درست میگویید. واقعیت این است که ۳۶ نفر به واسطه خشونت در ۸ آوریل کشته شدند. ما در حال مانیتور کردن وضعیت از نزدیک ترین شکلی که قادر هستیم می باشیم. ما هیچ ادّله ای مبنی بر اینکه حمله دیگری به اشرف قریب الوقوع است مشاهده نمی کنیم و به طور پیوسته از دولت عراق می خواهیم که خویشتن داری نشان دهد. همانگونه که قبلا در این جا گفتم ما از دولت عراق تضمین کتبی داریم که با ساکنان اشرف به طور انسانی برخورد کند، به تعهدات بین المللی خود تا هنگامیکه ساکنان اشرف در عراق هستند پایبند باشد، همانگونه که تاکنون بوده است، هیچ فردی را به هیچ کشوری که میتواند به واسطه عقاید سیاسی یا مذهبی مورد آزار و اذیت واقع شود منتقل نکند. لذا ما داریم سعی میکنیم تا جاییکه میتوانیم یک نوع پوشش حفاظتی برای ساکنین را چهارمیخه ارائه کنیم. ما همچنین به کمیساریای عالی پناهندگان اعمال فشار کرده ایم که حضور بیشتری داشته باشد، اقدامات بیشتری بکند و هر تعداد از مشخص کردن استاتوی افراد را که میتوانند انجام دهد. لذا این موضوعی است که باعث نگرانی جدی ما است و ما در جبهه های مختلف در حال حرکت هستیم. در مورد نامگذاری هم در حال اقدام هستیم که در سریعترین زمانبندی ممکن آن را تعیین تکلیف کنیم.

تد پو:
آیا در مورد نامگذاری، کادر و چارچوب زمانی داریم؟

هیلاری:
جناب نماینده من نمیتوانم مشخص تر از این پاسخ دهم. در سریعترین زمانبندی ممکن.

تد پو:
من مجددا از شما و دولت می‌خواهم که مطمئن شوید وقتی ۳۱ دسامبر فرا رسید، چیز بدی برای این آدمهای خوب در کمپ اشرف رخ نخواهد داد. تمام سیاست بازیها به کنار، ما باید به تعهدات خودمان پایبند باشیم. آنها، مجاهدین خلق ایران سلاحهای خود را به ما تحویل دادند . آنها باید موقعیت پناهندگی در جایی در دنیا بدست آورند سلامتی آنها مهمترین مسئله است. لذا من این امر را مجددا مورد تاکید قرار می دهم و خواستار آن هستم.

هیلاری:
من از درخواست شما سپاسگزارم. از نگرانیهای شما سپاسگزارم و آنها را خیلی جدی میگیرم.

۱۳۹۰ آبان ۷, شنبه

۱۳۹۰ آبان ۶, جمعه

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران"برملا شدن نیت شوم مالکی"

مالکی سرانجام نیت شوم خود برای جابجایی اجباری ساکنان اشرف در داخل عراق را برملا کرد

جمعه، ۰۶ آبان ۱۳۹۰ / ۲۸ اکتبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

اشغال اشرف- شماره ۱۵۵
همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از عراق
مالکی سرانجام نیت شوم خود برای جابجایی اجباری ساکنان اشرف در داخل عراق را برملا کرد

فراخوان مریم رجوی به شورای امنیت برای حفاظت از ساکنان اشرف با نیروها و ناظران ملل متحد

همزمان با اعلام عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق، عدنان الاسدی که به نیابت از مالکی مسئولیت وزارت کشور عراق را بر عهده دارد، در روز ۵ آبان ۹۰ پرده ها را کنار زد و نیات شوم رئیس خود را برای جابجایی اجباری ساکنان اشرف و انتقال آنها به نقاط مختلف در داخل عراق برملا کرد. او گفت: «دولت مرکزی تصمیم به بستن این قرارگاه در پایان سال جاری و توزیع ساکنان آن در قرارگاههای دیگر در سایر استانها گرفته است. این امر باعث کنترل اعضای این سازمان و پایان دادن به مرکزیت نظامی آن که بر ساکنان این کمپ اعمال کنترل می‌کند، خواهد شد، علاوه بر اینکه باعث تسهیل در بازگشت آنها به کشورشان و یا کشورهای دیگر می‌شود». الاسدی با گردنکشی از همه قوانین و کنوانسیونهای بین المللی ادعا کرد: «آنها مشمول هیچ قانون معتبری نیستند… کسانی که کنترل قرارگاه اشرف را در دست دارند، متکی به سلاح و ابزار و اموال و حمایت مالی و سیاسی قابل توجهی هستند... حدود ۳۰۰ تن از ساکنان این قرارگاه مایل به بازگشت به ایران هستند ولی تهدیدهای فرماندهانشان مانع آنها می شود»( روزنامه الصباح- ۵ آبان۹۰ ).
اظهارات عدنان الاسدی پنج روز پس از اعلام توافق هفت ماده یی رژیم آخوندها با حکومت مالکی صورت می‌گیرد که از سوی وزارت خارجه ملایان منتشر شد (اطلاعیه اشغال اشرف- شماره ۱۵۲). عدنان الاسدی در ارتباط فعال با نیروی تروریستی قدس است و نقش او در شکنجه و کشتار مردم عراق و به راه انداختن تیمهای ترور و دستگیری برای مردم عراق شناخته شده است.
اظهارات مشابهی توسط وزیر به اصطلاح حقوق بشر عراق درباره بستن اشرف، که در سایت رسمی وزارتخانه او در ۵ آبان منعکس شده است، نشان از یک توطئه هماهنگ رژیم ولایت فقیه با دست نشاندگان عراقیش علیه ساکنان اشرف دارد.
طرح جابجایی در عراق، خواست خامنه ای پس از انتقال حفاظت اشرف از نیروهای آمریکایی به حکومت عراق بود. طبق اسناد ویکی لیکس، مالکی در مارس۲۰۰۹ سعی کرد این طرح را به مقامهای آمریکایی بقبولاند تا ساکنان اشرف به پایگاه اکو در استان دیوانیه منتقل شوند. گاردین در دسامبر ۲۰۱۰ گفتگوهای مالکی و مقامهای آمریکایی در این باره را منتشر کرده است.
خانم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، با اعلام فراخوان جهانی برای حفاظت از ساکنان اشرف در برابر جابجایی اجباری گفت: در حالیکه ساکنان اشرف به درخواست من، از ۲۶سال حق پناهندگی و اقامت خود در عراق صرفنظر نموده و طرح پارلمان اروپا را پذیرفتند، و در شرایطی که کمیساریای عالی پناهندگی ملل متحد و همه ارگانهای بین المللی و پارلمانهای ۳۱کشور جهان خواستار لغو یا به تعویق انداختن این ضرب الاجل خونین شده و از دولت عراق خواسته اند در پروژه کمیساریا و اتحادیه اروپا برای حل مسالمت آمیز مسئله و انتقال ساکنان اشرف به کشورهای ثالث کارشکنی نکند، جنایتکاری که سرپرستی وزارت کشور عراق را به‌عهده دارد ، موقعیت قانونی ساکنان اشرف را که در بیانیه کمیساریای عالی پناهندگی ملل متحد پناهجویان تحت حفاظت بین المللی اعلام شده است، عمداً انکار می کند تا جنایت بعدی را زمینه سازی نماید. شخص مزبور به‌همین منظور ادعا می‌کند که ساکنان اشرف متکی به سلاح هستند. در حالی که به خوبی می داند مجاهدین در سال ۲۰۰۳ در توافق با نیروهای آمریکایی تمام سلاحهای خود را تحویل دادند. پس از تحویل حفاظت اشرف به حکومت عراق نیز بازرسان وزارت کشور عراق و یکان سگهای پلیسی در روزهای ۲۹ و ۳۰ و ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ تمام اماکن و ساختمانها و زمینهای اشرف را نقطه به نقطه جستجو کردند و در نهایت در سند مکتوب اذعان کردند که هیچگونه سلاح و مهماتی در اشرف وجود ندارد. بنابراین عباراتی نظیر «توزیع ساکنان اشرف در استانهای دیگر» و «تسهیل در بازگشت آنها به کشورشان یا کشورهای دیگر» اعتراف آشکار برای جابجایی قهرآمیز و تسلیم ساکنان اشرف به رژیم ایران است.
خانم رجوی طرح جنایتکارانه جابجایی اجباری را یک اعلام جنگ و تدارک برای یک جنایت دیگر علیه بشریت به دستور خامنه ای خواند و اعلام کرد: مقاومت ایران پس از قبول طرح پارلمان اروپا برای انتقال ساکنان اشرف به کشورهای ثالث هرگز به جابجایی اجباری در داخل عراق تن نخواهد داد. این همان نقشه‌‌یی است که دولت عراق در ماههای گذشته تلاش کرد آن را از طریق یک مقام آمریکایی پیش ببرد اما با محکومیت گسترده بین المللی مواجه شد.
خانم رجوی با توجه به موج فزاینده سرکوب و دستگیریها در عراق همزمان با عقب نشینی نیروهای آمریکایی و اعتراضهای مداوم رهبران ملی عراق به اشغالگری رژیم ایران، خواستار اقدام بلادرنگ رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا، دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی پناهندگان و کمیسر عالی حقوق بشر، نماینده عالی اتحادیه اروپا و سفیر ژان دورویت در شورای امنیت، برای حفاظت از ساکنان اشرف تا انتقال آخرین نفر به کشور ثالث با اعزام نیروهای کلاه آبی و استقرار ناظران ملل متحد شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۶ آبان ۱۳۹۰

۱۳۹۰ آبان ۱, یکشنبه

حذف عکسها و تقدیرنامه رفسنجانی از مترو.


پائین کشیدن عکس و لوح تقدیر رفسنجانی از ایستگاههای مترو تهران

یک‌شنبه، ۰۱ آبان ۱۳۹۰ / ۲۳ اکتبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

به گزارش رسانه حکومتی آینده نیوز، عکس ها و لوح های تقدیر رفسنجانی از ایستگاههای مترو جمع آوری شد. مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در گفتگو با پانا ادعا کرد: "موضوع جمع آوری دست نوشته یا لوح تقدیرهای آقای هاشمی رفسنجانی نیست در واقع بحث سیاسی نیست که ما با این دست نوشته یا لوح تقدیرهای هاشمی رفسنجانی جمع آوری کنیم تا عکس شهدا را نصب کنیم."

وی در این زمینه که وجود این لوح تقدیرها با نصب عکس شهدا منافات ندارد توضیحی نداد.

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران"دولت مالکی برای حمله به اشرف آماده میشود"

اشغال اشرف- شماره ۱۵۱:
کمیته سرکوب در نخست‌وزیری عراق فشار و محاصره ضدانسانی علیه اشرف را تشدید می‌کند
محاصره  ظالمانه  اشرف توسط نیروهای  مالکی- آرشیو
محاصره ظالمانه اشرف توسط نیروهای مالکی- آرشیو
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
جلوگیری از ورود سوخت، شکنجه روانی بیماران، عدم تحویل جسد متوفیان و بازگشت یک سر دژخیم به اشرف

کمیته سرکوب اشرف در نخست‌وزیری عراق، به درخواست رژیم آخوندی، اقدامهای سرکوبگرانه و فشار و محاصره انسانی علیه ساکنان اشرف را تشدید می‌کند.

بنا بر گزارشهای رسیده از درون رژیم آخوندی، سردژخیم ستوان حیدر عذاب ماشی، که در کشتارهای مرداد۱۳۸۸ و فروردین۱۳۹۰ و دیگر تعرضهای خشونت‌بار علیه اشرف نقش فعالی داشت، قرار است به‌منظور شدت بخشیدن به سرکوب و کنترل ساکنان، به‌زودی با درجه بالاتر به‌عنوان افسر استخبارات به اشرف بازگردد. وی از زمره جنایتکارانی است که به‌خاطر جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت علیه جامعه بین‌المللی به دادگاه اسپانیا احضار شده است. او به‌تازگی از اشرف منتقل شده بود.

چند روز پیش یکی از زنان مبتلا به بیماری صرع که پرونده بیماری او در بیمارستان بعقوبه موجود است، بر اثر حمله صرع به‌طور اورژانس به بیمارستان عراق جدید برده می‌شود تا از آن‌جا به بیمارستان بعقوبه منتقل شود. نیروهای عراقی به جای انتقال سریع او مدعی می‌شوند او بیمار نیست بلکه توسط سایر ساکنان مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته است. اما پس از انتقال به بیمارستان بعقوبه، پزشک سابقه بیماری او را تأیید و پس از ۲روز مداوا و بستری شدن او را مرخص می‌کند.

به هنگام بازگشت به اشرف پزشک شکنجه‌گاه عراق جدید، او را به نزد ۲ افسر عراقی برده و او را تحت فشار قرار می‌دهند که اعتراف کند در اشرف مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و او را تشویق به ترک اشرف می‌کنند. این ۲افسر بیمار را تلفنی به فردی که فارسی صحبت می‌کرده وصل می‌کنند تا او نیز همین اراجیف را تکرار کند. آنها وقتی با اعتراض شدید و داد و فریاد بیمار و مترجم او مواجه می‌شوند مجبور می‌شوند او را آزاد کنند.

روز پنجشنبه ۲۸مهر، بار دیگر نیروهای عراقی از ورود ۲تانکر نفت به اشرف جلوگیری کردند. این در حالیست که با شروع فصل سرما، برای راه‌اندازی بخاریهای نفتی و آبگرمکن‌ها مصرف نفت به‌شدت افزایش می‌یابد. از بهمن۸۹ (فوریه۲۰۱۱) به بعد کمیته سرکوب اجازه ورود یک قطره بنزین هم به اشرف نداده است و اکنون نفت را نیز به مواد غیرقابل ورود افزوده است.

کمیته سرکوب اشرف، به‌رغم گذشت یک ماه از درگذشت خانم زهرا حسینی مهرصفت، عضو شورای رهبری سازمان مجاهدین خلق و عضو شورای ملی مقاومت ایران، از تحویل جسد وی به خانواده‌اش در اشرف خودداری می‌کند. او به‌خاطر تعلل و تأخیر نیروهای عراقی در مداوا، در روز ۳۰شهریور در بیمارستانی در بغداد درگذشت. این در حالیست که قاضی خالص دستور دفن و انتقال او به اشرف را در روز ۱۷مهرماه صادر نمود. برادر خانم مهرصفت که مقیم آمریکاست، به‌طور رسمی خواهان تحویل پیکر خواهرش به بستگانشان در اشرف شده است تا هرچه سریع‌تر دفن شود. وکیلان بین‌المللی و عربی و عراقی اشرف نیز از رئیس شورایعالی قضایی عراق و مراجع بین‌المللی خواهان پایان‌دادن به این رفتار ضدانسانی و ضداسلامی و تحویل جسد به بستگان متوفی در اشرف شده‌اند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران –پاریس
۲۹مهر ۱۳۹۰ (۲۱اکتبر ۲۰۱۱)

اعلام آزادی کشور لیبی توسط شورای انتقالی .

اعلام آزادی کشور لیبی

شنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۰ / ۲۲ اکتبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

شورای ملی انتقالی لیبی فردا یکشنبه ، آزادی کامل این کشور را پس از فتح سرت اعلام خواهد کرد.

محمود جبرئیل طی سخنانی در اردن در نشست مجمع جهانی اقتصاد گفت انتخابات مجلس موسسان ظرف هشت ماه آینده برگزار خواهد شد ، تا پیش نویس قانون اساسی جدید لیبی تهیه شود و سپس با تعیین دولت موقت لیبی ، این پیش نویس به همه پرسی گذاشته شود. محمود جبرئیل ، فوری ترین دستور کار شورای ملی انتقالی لیبی را جمع آوری سلاح ها، برقراری ثبات و آغاز روند آشتی ملی توصیف کرد.
مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی امروز به بیمارستان مرکزی بن غازی رفت و با رزمندگان مجروح دیدار کرد. او گفت رسیدگی به قهرمانمان که چنین افتخاری برای ما آوردند، در اولویت کارهای ماست و همه تلاش خود را می کنیم که هر چه زودتر بهبود یابند.
از سوی دیگر شورای حقوق بشر سازمان ملل، تحقیقات حول نحوه کشته شدن قذافی و پسرش برای روشن شدن چگونگی کشته شدن این دو نفر، و همچنین برای جلوگیری از انتقام جویی های بعدی، لازم دانسته است.
اعضای شورای انتقالی لیبی در اینباره اختلاف نظر دارند و تدفین قذافی به تعویق افتاده است. آنها همچنین محل دفن اجساد را در دست بررسی دارند.
از سوی دیگر سران قبیله ای که قذافی به آن تعلق داشت خواستار دفن اجساد در سرت، زادگاه او مطابق آداب و رسوم شده اند

تظاهرات واشنگتن مقابل کاخ سفید - سی مهر ۹۰- عکس

شنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۰ / ۲۲ اکتبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۳۰ مهر، واشنگتن - صدها نفر در حال گردهمایی در مقابل کاخ سفید هستند و خواهان این می‌باشند که یک گروه اپوزیسیون ایران که زمانی متحد صدام حسین بود، از لیست تروریستی آمریکا حذف گردد. تام ریچ و اد رندل فرمانداران سابق پنسیلوانیا، در میان کسانی هستند که از رئیس‌جمهور باراک اوباما می‌خواهند تا دست به اقدام بزند. ریچ یک جمهوریخواه است که به‌عنوان اولین وزیر امنیت کشور آمریکا خدمت کرده است. رندل یک دموکرات است که در انتخابات به اوباما کمک کرد.
هر دو نفر روز شنبه در حمایت از مجاهدین خلق که اولین بار در سال ۱۹۹۷ در لیست گروههای تروریستی آمریکا قرار گرفت، صحبت کردند. سال گذشته یک دادگاه به وزارت‌خارجه دستور داد تا این اقدام را دوباره مورد بررسی قرار دهد.
ام ئی کی در دهه ۱۹۸۰ دست به یکسری از بمبگذاری و ترورها در داخل ایران زد و در جنگ ایرن و عراق، در کنار نیروهای صدام جنگید. این گروه می‌گوید از سال ۲۰۰۱ خشونت را نفی کرده است.

واشینگتن-تظاهرات ایرانیان برای خارج شدن مجاهدین از لیست آمریکا.

تظاهرات ایرانیان آزاده در مقابل کاخ سفید: «نام مجاهدین را از لیست حذف کنید، از اشرف حفاظت کنید»
تظاهرات ایرانیان أزاده در مقابل کاخ سفید
تظاهرات ایرانیان أزاده در مقابل کاخ سفید
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
تظاهرات ایرانیان آزاده و حامیان اشرف و مجاهدین خلق ایران روز 30مهر (22اکتبر) با شعار «نام مجاهدین را از لیست حذف کنید»، «از اشرف حفاظت کنید»، در مقابل کاخ سفید در آمریکا برگزارشد.
دراین مراسم تام ریچ وزیر امنیت داخلی آمریکا در زمان جرج بوش و اد رندل فرماندار سابق پنسیلوانیا در حمایت از حذف نام مجاهدین از لیست آمریکا و لزوم حفاظت از اشرف سخنرانی کردند و از اوباما خواستند که در این رابطه عمل کند

۱۳۹۰ مهر ۲۶, سه‌شنبه

یادآوری چند عملیات تروریستی رژیم در خارج از کشور (قابل توجه آن دسته از مزدورانی که منکر تروریست بودن این رژیم فاشیستی هستند)

لیست برخی از عملیات تروریستی رژیم آخوندی در خارج از کشور
برج خوبر در عربستان که توسط تروریستهای اعزامی رژیم آخوندی منفجر شد- آرشیو
برج خوبر در عربستان که توسط تروریستهای اعزامی رژیم آخوندی منفجر شد- آرشیو
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
افشای توطئه رژیم آخوندی در واشنگتن، بار دیگر برخی از پرونده‌های تروریستی این رژیم در سالهای گذشته را مطرح کرده است. شماری از مقامهای آمریکایی بر این اعتقادند که اگر آمریکا در قبال اعمال تروریستی رژیم ایران در سالهای گذشته قاطعانه ایستاده بود این رژیم این میزان جری و گستاخ نمی‌شد که برای عملیات بزرگ تروریستی در واشنگتن طراحی کند.

عملیات بزرگ تروریستی رژیم از سال ۱۹۸۳با انفجاری در بیروت لبنان شروع شد. این عملیات ۶۳کشته بر جای گذاشت که ۱۷تن از آنها آمریکایی بودند.

در بیست‌و سوم اکتبر همان سال ۱کامیون حامل ۶۶۰۰کیلوگرم تی.ان.تی مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت را منفجر کرد که ۲۴۱سرباز و ملوان و تفنگدار آمریکایی کشته شدند و بیش از ۱۰۰نفر مجروح شدند.

در دوازدهم دسامبر سال ۱۹۸۳، یک عملیات تروریستی در سفارت آمریکا در کویت صورت گرفت که ۶نفر کشته شدند و بیش از ۸۰نفر مجروح شدند. حزب‌الدعوه نوری مالکی متهم اصلی این عملیات تروریستی بود.

در هفدهم مارس سال ۱۹۹۲، یک کامیون انفجاری، سفارت اسراییل در بوئنوس‌آیرس در آرژانتین را هدف قرار داد. در این عملیات ۲۹نفر کشته شدند و ۲۴۱نفر مجروح شدند.

در بیستم سپتامبر سال ۱۹۹۴، آمیا مرکز همیاری یهودیان، در بوئنوس‌آیرس در آرژانتین هدف بمب‌گذاری قرار گرفت. ۸۵تن کشته و حدود ۳۰۰تن زخمی ‌شدند.

در سال ۱۹۹۶هم یک کامیون حامل مواد منفجره در مجتمع مسکونی ارتش آمریکا در برجهای «خبر» عربستان سعودی منفجر شد. ۱۹آمریکایی کشته و ۳۷۲تن زخمی‌شدند.

لوئیس فری رئیس وقت اف.بی.آی اعلام کرد که سپاه پاسداران در این عملیات دست داشته است. اما نه این عملیات و نه سلسله عملیات قبلی که اسناد و مدارک محکم برای اثبات دست داشتن رژیم ایران در آنها وجود داشت، توسط دولتهای وقت آمریکا دنبال نشد و از جنایات تروریستی آخوندها چشم‌پوشی شد. این نتیجه سیاست مماشات در قبال فاشیسم مذهبی بود.

رژیم آخوندی مجاهدین را عامل توطئه تروریستی در آمریکا میداند"طنز سال"


هذیان گویی های رژیم آخوندی بعد از افشای توطئه تروریستی اش در آمریکا

دوشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۰ / ۱۷ اکتبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

طرح عملیات تروریستی رژیم آخوندی علیه سفیر عربستان سعودی در آمریکا، صرف نظر از اهداف خبیثانه ای که داشت، عبور از مرز سرخهای بین المللی و به نوشته برخی رسانه ها به منزله خودکشی سیاسی رژیم و یا اعلام جنگ با آمریکا بود. به خصوص که این توطئه تروریستی توسط آمریکا از ماهها قبل شناسایی و تعقیب شده است و تمامی تماسها و ارتباطات و مراودات تروریستها یا ضبط شده و یا مستند شده است. هیچ چیز قابل انکاری وجود ندارد و بهانه قابل توجیهی باقی نگذاشته است.

غافلگیر شدن و شوکه شدن رژیم بخاطر این افشاگری چنان بود که رژیم را به هذیان گویی انداخت . از یکسو تلاش کرد که نقش رهبری نظام! و سپاه قدس را در این عملیات تروریستی را انکار کند و از سوی دیگر تمامی ماموران، مزدوران یا لابیهای تحلیگر خود را در همه جا مامور توجیه و در بردن رژیم بویژه سپاه قدس و شخص علی خامنه ای از این توطئه تروریستی نماید. بدنبال شکست این توطئه تروریستی و افشای آن در روز ۹۰.۷.۱۹، وزارت اطلاعات رژیم و سپاه پاسداران خامنه ای خط و ربط این توجیهات را دادند و ارگانهای آنها مانند خبرگزاری مهر و خبرگزاری پارس و .... این رهنمودها را با دروغبافی و شایعه پراکنی آخوندی طی مقالاتی منتشر کردند (مانند مقاله خبرگزاری مهر ۹۰.۷.۲۰ با عنوان «یک تیر و دو نشان واشنگتن علیه تهران») و سپس ماموران و مزدبگیرانش بویژه در نایاک با بافندگی و ریسندگی خاص خود آنها را بازنشخوار کردند و تلاش نمودند بگویند که عملیات تروریستی سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس پیچیده تر از اینها است . باند نایاک و تریتا پارسی که همیشه ماموریت توجیه جنایات رژیم و کارهای تروریستی و نقض حقوق بشر آن را بر عهده دارند پیام حرفشان آن است که تروریستهای تحت امر ولی فقیه پیجیده تر از آن هستند که عملیاتی به این سادگی را طراحی کنند که سازمانهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا بتوانند به این سادگی آن را کشف کنند. آنها بفرموده مدعی بودند که گزارشات ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی و دادگستری آمریکا نشان میدهد که این طرحها بسیار ساده بوده و کار سپاه قدس علی خامنه ای نیست. مزدورانی مانند تریتا پارسی و رضا مرعشی در هافینگتن پست به توجیه این توطئه و در بردن سپاه قدس و سران رژیم از این طرح تروریستی پرداختند و رسول نفیسی یکی از این قلم به مزدان رسوا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه نقش رهبران ایران و سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس در این توطئه تروریستی را زیر سئوال برد و دلیل خود را سادگی طرح تروریستی شکست خورده اعلام کرد . همان یاوه هایی که خبرگزاری مهر اعلام کرده بود.
غافل از اینکه اولا همه ارتباطات و اسناد این توطئه تروریستی در دست ارگانهای کشف کننده موجود است و قابل پرده پوشی و توجیه نیست. ثانیا – عاملان دستگیر شده همه اطلاعات خود را رو کرده اند و ثالثا - این اقدام ماموران و مزدبگیران و لابیهای رژیم تحت هر پوشی که وارد صحنه شوند(استاد دانشگاه ، تحلیلگر سیاسی ، عضو نایاک) تنها و تنها دست خود را رو میکنند، رابطه خود با رژیم جنایتکار و پدر خوانده تروریسم را بر ملا می سازند و درحقیقت اقدام به خودزنی کرده و خویشتن را افشا نموده اند. ولی چه کنند که در این شرایط وانفسای رژیم برای این مزدوران و ماموران و مشاطه گران رژیم جز خود زنی راه دیگری باقی نمانده و باید تقاص مواجبی را که گرفته اند پس بدهند و آنچه را که خورده اند بالا بیاورند.
یکی از دیگر هذیانهای جدید رژیم که پریروز از ذهن هذیان گویان و یاوه بافان وزارت اطلاعات گذشته و در خبرگزاری مهر وابسته به وزارت اطلاعات به تاریخ ۹۰.۷.۲۰ در همان مقاله ی بالا بهم بافته شد این بود که«برخی منابع از ارتباطات پیچیده فرد دستگیر شده درآمریکا با گروهک منافقین خبر داده اند. بر این اساس محتمل است که گروهک منافقین طراح این عملیات ساختگی و سپس افشای نمایشی آن با هدف بهره برداری سیاسی علیه ایران باشند». وزارت اطلاعات رژیم تلاش کرده است تا رهنمود خود را به گوش ماموران و مزدبگیران ایرانی و یا لابیهای خارجی رژیم برساند و این قلم به مزدها به وظیفه خود در خدمت به رژیم و دربردن شخص علی خامنه ای از عواقب توطئه تروریستی اش قیام کنند. شما میتوانید در رسانه ها دنبال کنید و شاهد باشید تا قلم به مزدان را بیشتر بشناسید و مامور و معذور بودن آنها را در برابر هر هذیان و یاوه ای که رژیم آخوندی بهم ببافد ببینید.
قابل توجه است که در شرایطی که افلاس و درماندگی رژیم آن را به ورطه ای انداخته است که بالاجبار با این گونه عملیات تروریستی دست به خودکشی سیاسی میزند پر واضح است که هر مزدور و ماموری نیز ناچار است با خود زنی دست خود را رو کند و ماهیت خود را برملا سازد.
علاوه بر این ماموران، برخی از لابیهای مفلوک و مماشاتگران زبون نیز در روزهای اخیر تلاش کرده اند ، حالا که نمیتوانند سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس را از طراحی و اجرای این عملیات تروریستی در خاک آمریکا در ببرند، مدعی شوند که این سپاه وابسته به گماشته ولی فقیه احمدی نژاد است. شاید بتوانند خامنه را در ببرند و ولی فقیه طلسم شکسته و در حال غرق شدن را نجات دهند، این ها دیگر از همه جا بی خبرند که سپاه ارگانی است که زیر نظر و فرمان مستقیم ولی فقیه ارتجاع است و علی خامنه ای سلطه مطلق بر آن دارد . هنوز چند روزی بیشتر از مصاحبه محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نگذشته است که گفت «سپاه بازوی توانمند مسلح و غیر مسلح رهبری است ... ماموریت های سپاه محدود به عرصه های نظامی ، دفاعی، امنیتی نیست و .... مقام معظم رهبری هیچگونه محدودیتی را برای سپاه در انجام ماموریت قائل نشده اند» (سایت انتخاب ۱۶مهر۹۰ ). سرکرده سپاه تصریح میکند که سپاه گوش به فرمان ولی فقیه ارتجاع است و مجری دستورات او است،
از سوی دیگر هیچ عملیات تروریستی تا از شورای عالی امنیت رژیم آخوندی نگذرد به اجرا در نمیآید . در این شورا که به ریاست علی خامنه ای و با حضور دیگر مقامات بالای رژیم مانند احمدی نژاد برگزار می شود تصمیم به اجرای اینگونه عملیات تروریستی گرفته می شود و دستور اجرای آن صادر می شود و با فرمان خامنه ای عملی میگردد. این سفیهان توجیه گر نمیدانند که نمیشود سپاه قدس بدون فرمان شخص خامنه ای دست به چنین عملیات تروریستی بویژه در خارج کشور بزند . آنها با این توجیهات سفیهانه و مزدورانه خود عرض خود میبرند و آب در هاون میکوبند و خود را رسوا میکنند.