۱۳۹۰ دی ۱۲, دوشنبه

فاکس نیوز-جان بولتون: ارتش رژیم ایران میداند اگر تنگه هرمز را ببندد باید دنبال نیروی دریایی خود در کف دریا بگردد

دوشنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۰ / ۰۲ ژانویه ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button

تلویزیون فاکس نیوز مصاحبه ای به تاریخ۹دی با جان بولتون داشت. دراین مصاحبه مجری ضمن انتقاد به سیاست اوباما در رابطه با رژیم ایران گفت همه این گامهای غلطی که رئیس جمهور برداشته باعث گستاخ شدن رژیم ایران شده است

و جان بولتن در رابطه با تهدید رژیم در مورد بستن تنگه هرمز گفت من فکر میکنم این یک بلوف است . ارتش رژیم ایران می داند اگر به طور عملی بخواهد تنگه هرمز را ببندد، باید دنبال نیروی دریایی خود در کف دریا بگردد...

ذیلا گزارش این مصاحبه آمده است:

مجری میگوید: درحالی‌که ۲۰۱۱ به آخر رسیده و به انتخابات ۲۰۱۲ کمتر از یک سال باقیمانده، رأی‌دهندگان باید ضعف و ناتوانیهای متعدد سیاست خارجی پرزیدنت اوباما را به‌خاطر بسپارند. مواردی از قبیل خروج زود هنگام از عراق که اکنون باعث سلسله خشونتهایی در این کشور شده، تا برخورد مردد و غیرقاطع در مورد بحران برنامه تسلیحات اتمی ایران. اما یک چیز روشن است، کاخ سفید به نظر نمی‌رسد که دستگیره یک استراتژی مؤثر و قوی را در دست داشته باشد. همه این گامهای غلطی که رئیس‌جمهور آمریکا برداشته، باعث گستاخ شدن رژیم ایران شده، زیرا این رژیم یکبار دیگر تهدید کرده که هرگونه تهدید علیه صادرات نفت آن، می‌تواند به بستن تنگه هرمز توسط نیروی دریایی این رژیم منجر شود.
مجری می پرسد: آیا این رجزخوانی جدید رژیم ایران، فقط یک مزه از آن‌چه در چشم‌انداز آینده، اگر بتوانند به سلاح اتمی دست پیدا کنند، نیست؟
جان بولتون: دقیقاً همین است. البته من فکر می‌کنم این یک بلوف است. ارتش رژیم ایران می‌داند اگر به‌طور عملی بخواهد تنگه هرمز را ببندد، باید دنبال نیروی دریایی خود در کف دریا بگردد و ضمن یکی دو سه روز سیستم دفاع هوایی و نیروی هوایی‌شان به‌شدت آسیب خواهد دید. لذا باید این را در چارچوب نگرانی آنها در حمله به برنامه تسلیحات هسته‌یی آنها نگاه کنید.
فاکس‌نیوز: ولی به‌طور روانی اوضاع طی سه سال گذشته قدری بی‌تفاوت‌تر شده است. عمده جهان دارد به این تفاهم می‌رسد که رژیم ایران سرانجام به بمب اتمی دست خواهد یافت، و بهر دلیل ممکن، ما اراده مقابله با آن را نخواهیم داشت؟
جان بولتون: بله این درست است. رژیم ایران یک رئیس‌جمهور بسیار ضعیفی را در واشنگتن دیده است. کسی که باور نمی‌کنند علیه برنامه هسته‌یی آنها از قدرت نظامی استفاده کند، لذا آنها با این تهدید برای بستن تنگه هرمز و افزایش قیمت نفت می‌خواهند دولت اوباما را بترسانند. آنها می‌خواهند که دوستان اروپایی ما را هم بترسانند، برای مثال ایتالیا و آلمان که خواهان تحریمهای شدیدتر علیه رژیم ایران نیستند...».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر