۱۳۹۱ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

سایت العربیه-نوري زاد ايران را مسئول هدف قرار دادن هواپيماي مسافربري توسط ناو آمريکايي دانست


سايت العربيه (واقع در امارات با گرايش به عربستان) – 7 ارديبهشت 1391 – 26 آوريل 2012
در تازه ترين افشاگري خود


نوري زاد ايران را مسئول هدف قرار دادن هواپيماي مسافربري توسط ناو آمريکايي دانست
چهارشنبه 04 جمادى الثانية 1433هـ - 25 آوريل 2012م

دبي-العربيه.نت فارسي
محمد نوري زاد کارگردان و نويسنده مخالف ، با اشاره به سقوط هواپيماي مسافربري ايراني در سال 1367 توسط ناو آمريکايي ، ايران را مسئول اين حادثه معرفي کرد.
اشاره نوري زاد به پرواز مسافربري شماره 655 شرکت هواپيمايي ايران‌اير از بندر عباس به مقصد دبي در تاريخ 12تير 1376 است که با شليک موشک هدايت شونده از ناو " يو اس‌ اس وينسنس " متعلق به نيروي دريايي ايالات متحده آمريکا سرنگون شد و تمامي 290 مسافر آن جان باختند.
مقام هاي ايراني اين حادثه را همواره به عنوان يکي از "جنايت هاي" آمريکا معرفي مي کنند. درهمان هنگام هم موجي از نفرت نسبت به آمريکا در ايران و منطقه به راه افتاد.
محمد نوري زاد که يکي در سالهاي اخير به يکي از منتقدان سرسخت آيت الله علي خامنه اي رهبر ايران تبديل شده است، در مصاحبه با سايت "کلمه" از پرواز همزمان جنگنده هاي ايراني در پناه اين هواپيماي مسافربري به منظور گريز از رادار ناوهاي آمريکايي و ضربه زدن به آنها پرده برداشت و گفت: "به محض شليک آمريکايي ها و زدن هواپيماي مسافربري ما، داد و قال سرمي دهيم که اي دنيا اين آمريکايي هاي نامرد را ببينيد که به هواپيماي مسافربري هم رحم نمي کنند ؟! اما دم برنمي آوريم که در سايه ي معکوس همان هواپيماي مسافربري جنگنده هاي خود را مخفي کرده بوديم تا از رادار ناو آمريکايي فرار کنند و به او ضربه بزنند."
پس از اين حادثه دولت آمريکا مبلغ 55 ميليون دلار به خانواده‌هاي قربانيان و نيز مبلغ 40 ميليون دلار براي غرامت ناشي از سقوط هواپيماي مسافربري ايران پرداخت کرده بود. اين مبالغ به صورت بلاعوض و بدون قبول مسئوليت حادثه پرداخت شد. هيچ‌کدام از خدمه ناو وينسنس تحت پيگيرد قرار نگرفتند و حتي ويل راجرز، فرمانده ناو جنگي آمريکا در پايان خدمت خود مدال گرفت.
در اسناد منتشر شده در خصوص اين حادثه آمده است که زماني که موشک به سمت هواپيماي مذکور شليک مي گردد، اختلاف نظر بر سر تجاري و يا نظامي بودن هواپيماي هدف در ميان کارکنان ناوهاي جنگي آمريکايي وجود داشته است.
سايت اصولگراي " رجا نيوز " از نوري زاد به دليل اين افشاگري خشمگين شده و او را متهم به زير سوال بردن "سياست بين الملل انقلاب" کرده است. اين سايت نوشته است: "شايد دليل اين امر همين باشد که وي برخلاف بسياري از نيروهاي سياسي در جناح‌هاي مختلف و مردمان عادي و رزمندگان که جانباز و هزينه داده جنگ هستند؛ بيش از هزينه، از پروژه‌هاي ميلياردي بدون بازگشت مالي، بهره مند شده است. که کمي تغيير در ارقام و نمودارها وي را به وادي بياندازد که نه تنها سياست بين‌الملل انقلاب را زير سوال ببرد، در روايت تاريخي دوره جنگ هم طرف آمريکايي را بگيرد و مردمانش را شايسته دستيابي به تکنولوژي‌ هسته‌اي است.
عکس از فیس بوک.
منبع خبرسایت العربیه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر