۱۳۹۱ مرداد ۸, یکشنبه

فرانسوا اولاند خواستار مداخله فوری شورای امنيت در سوريه شد

فرانسوا هولاند، رئیس جمهوری فرانسه
دولت فرانسه خواستار مداخله فوری شورای امنيت ملل متحد در سوريه شد تا جلو يک قتل عام در حلب گرفته شود.
خبرگزاری فرانسه گفت: فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه مصرانه از شورای امنيت خواست سريعاً در سوريه مداخله کرده و از يک جنگ داخلی تمام عيار پيشگيری کند. وی گفت نقش کشورهای شورای امنيت اين است که هر چه سريع تر مداخله کنند. اولاند به طور مشخص خطاب به روسيه و چين متحدان دمشق گفت کوتاهی در اين امر به معنی هرج ومرج و جنگ داخلی خواهد بود.
 اولاند گفت رژيم بشار اسد که حمله سنگينی را عليه شورشيان در حلب شروع کرده محکوم شده است و بنابراين از زور تا به آخر استفاده خواهد کرد. تنها راه حل که به سوريها اجازه می دهد آشتی کرده و متحد شوند؛ رفتن بشار اسد و تشکيل يک دولت موقت است. اولاند گفت هنوز خيلی دير نشده اما هر روز که می گذرد سرکوب بيشتر و قيامها و در نتيجه قتل عامها خواهد بود...

۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

طرح نفرت انگيز انتقال ساکنان اشرف و ليبرتی به هتل با واسطه گری سفارت رژيم ايران در بغداد

 
ارمغان سفر فالح فياض و مارتين کوبلر به تهران به جای اعلام شکست پروژه TTL

- مقاومت ايران اسناد اجاره هتل يمامه در بغداد توسط سفارت رژيم ايران از ابتدای سال ۲۰۱۱ را که اکنون تحت پوشش «سازمان حج و زيارت ايران» در کنترل اطلاعات آخوندهاست، افشا می کند


دو ماه است که مشاور امنيتی حکومت عراق و نماينده ويژه دبيرکل در نقشه مسيری که برای ساکنان اشرف و ليبرتی ترسيم کرده اند، به هتلهايی اشاره می کنند که «برای جا دادن به باقيمانده ساکنان آماده است».
اين طرح نفرت انگيز که ارمغان سفر فالح فياض و مارتين کوبلر به تهران است در عين حال شکست پروژه مکان موقت انتقالی را، که از ابتدا يک پروژه مبهم و مشکوک برای انهدام اپوزيسيون رژيم ملايان بود، پرده پوشی می کند.

1- مقاومت ايران در اطلاعيه 2اسفند90 (21فوريه ۲۰۱۲) اعلام کرد: «به سندی از درون سپاه پاسداران دست يافته که نخست وزيری عراق، پس از انتقال اولين گروه ساکنان اشرف به ليبرتی، به نيروی قدس و سفير رژيم در بغداد اطمينان داده است اعضای سازمان مجاهدين در ليبرتی فلج خواهند بود... اين سند تکاندهنده هيچ ابهامی باقی نمی گذارد که پروژه انتقال ساکنان اشرف به ليبرتی به طور کامل در خدمت منويات رژيم آخوندی است و هدف آن انهدام اپوزيسيون دموکراتيک و مشروع اين رژيم است».
-سند تصريح می کند: «ما (دولت عراق) شروط خودمان را می گذاريم و می خواهيم اعضای سازمان در نهايت به آن گردن بگذارند... در بسياری از مواقع سازمان ملل شرايط عراق را توجيه می کند و از اعضای سازمان مجاهدين می خواهد آن را قبول کنند زيرا ليبرتی فقط يک ايستگاه عبور است که اقامت در آن مدت کوتاهی طول می کشد».
- بر اساس اين سند، دولت عراق از اين که «همه اعضای هيأت سازمان ملل در عراق در توافق کامل با دولت عراق نيستند» شکوه می کند «اما به طور خاص آقای کوبلر، نماينده ويژه دبيرکل درخواستهای دولت عراق را تأييد می کند. ما فکر می کنيم که او نمی خواهد با دولت عراق تضاد پيدا بکند و به خاطر سازمان مجاهدين روابطش را با دولت عراق تيره کند». سازمان مجاهدين خواستهايی را مطرح کرده است «ما به آنها عکس العمل مثبت نشان می دهيم که با سازمان ملل همگام باشيم. اما اين خواستها هرگز اجرا نمی شوند. دولت عراق و مذاکره کننده آن فقط موافقت کرده است که بر روی مسائل غيرمهم و جزيی گفتگو شود. مسائلی که تأثير زيادی در وضع ندارد مانند بازديدهای ميدانی پزشکان يا هيأتها که مسائل غيرمؤثری هستند. دولت عراق به ساير درخواستهايی که بعضاً از طرف ساکنان اشرف مطرح می شود قوياً عکس العمل نشان می دهد... قرارگاه جديد بايد مطابق نيازهای دولت عراق باشد و نه نيازهای اعضای سازمان. دولت عراق از مسائل اصلی کوتاه نخواهد آمد».

2- فالح فياض، مشاور امنيتی مالکی، پس از بازگشت از سفرش به ايران، در روز 5ارديبهشت91 (24آوريل۲۰۱۲) در تلويزيون دولتی عراق گفت:
«آقای مارتين کوبلر، نماينده دبيرکل سازمان ملل متحد در عراق، مباحثات مفصلی با طرف عراقی و طرف ايرانی داشته است، چه از طريق سفارت ايران يا از کانالهای ارتباطی ديگر با طرف ايرانی مباحثاتی داشته است تا الزامهای اجرای تفاهمی را فراهم کند که بين او و عراق برای بستن قرارگاه اشرف و پايان دادن به حضور سازمان در خاک عراق طی سال جاری مورد تفاهم قرار گرفته است. آنچه مورد بحث قرار گرفت شامل مکانيزمها و نقش ايران در انجام آنچه بايد در حل اين مشکل انجام دهد بود».

3-مارتين کوبلر دو روز پس از انتقال پنجمين گروه ساکنان اشرف به ليبرتی، به ايران رفت. کميته بين المللی در جستجوی عدالت که بيش از ۴۰۰۰پارلمانتر در کشورهای مختلف جهان را در بر می گيرد در روز 4خرداد (24مه) در همين خصوص به دبيرکل بان کی مون نوشت: «سفر اخير آقای کوبلر به تهران و ستايش از نقش فاشيسم دينی حاکم بر ايران در امنيت عراق و گزارشهايی که از ملاقات وزارت اطلاعات ملايان با ايشان در مورد مجاهدين می رسد، ما را شوکه کرده است. ما مطلع هستيم که ايشان از مدتها پيش قصد سفر به ايران را داشت و رژيم ايران تنها پس از اين که گروه پنجم از ساکنان اشرف به ليبرتی منتقل شد، به او ويزای ورود به ايران را داد. در فوريه، آقای کوبلر در سفرش به اروپا به طرفهای اروپايی گفت که سفير ايران در عراق شرط ديدار او از ايران، انتقال مجاهدين خلق از اشرف را گذاشته است».
کميته بين المللی در جستجوی عدالت در روز 23خرداد (12ژوئن) در نامه ديگری به دبيرکل در همين باره خاطرنشان کرد که مارتين کوبلر «در عمل پس از انتقال دو سوم ساکنان ويزا دريافت کرد».

4- در روز 11خرداد (31مه)، کوبلر و جورج باکوس، مشاور سياسی مالکی، با نمايندگان ساکنان در ليبرتی ملاقات کردند. مشاور مالکی در پاسخ به شکايتهای ساکنان گفت: پيشنهاد می کنم که ۱۲۰۰نفر باقيمانده در اشرف، از اشرف به هتل بروند و تضمين می کنيم که 24ساعته آب و برق، غذا و رسيدگيهای پزشکی شان فراهم باشد. کوبلر در حالی که به گفته خودش از اين پيشنهاد «سورپريز» شده بود از آن حمايت کرد و گفت گروه پنجم که از نياوردن اموال و برگرداندن تانکرهای خدماتی اش شکايت دارد و خواهان بازگشت به اشرف است می تواند به جای اشرف به هتل برود!
نمايندگان ليبرتی بلادرنگ اين را يک طرح و توطئه رژيم ايران اعلام کردند که در برابر شکست پروژه مکان موقت انتقالی علم می شود. آنها به ملاقات پايان دادند و قصد ترک جلسه را داشتند اما آقای کوبلر خواهش کرد که بنشينند و به گفتگو ادامه دهند و باکوس هم به کوبلر گفت بحث هتل را کنار بگذاريد، اين فقط يک پيشنهاد بود...

5-به دنبال آن، نماينده ساکنان در خارج عراق در روز 14خرداد (3ژوئن) به کوبلر نوشت: «من از اين که شما و نماينده دولت عراق پيشنهاد ظاهراً خودبه خودی انتقال همه ساکنان يا بيماران به هتلهايی در بغداد را در جلسه يی که برای بررسی مسايل و مشکلات زيربنايی... . در کمپ ليبرتی ترتيب داده بوديد، مطرح کرديد، متعجب شدم. اما شما بخش اصلی پاسخ نماينده ساکنان را در صورتجلسه خود ناديده گرفته ايد. آنها در پاسخ به اين پيشنهاد گفتند که اين طرح جديدی نيست و از سه سال قبل توسط رژيم ايران برای نابودی ساکنان دنبال شده و قبلاً برای کسانی که خواهان بازگشت به ايران هستند، در نظر گرفته شده است».
نماينده ساکنان در نامه خود به کوبلر افزود: «طرح هتل در ملاقات 31مه با توجه به سوابق امر، اين فرضيه را به ذهن می آورد که راه حل هتل، از تهران و رژيم ملايان سرچشمه می گيرد. شما حتماً از تجربه هتل مهاجر بغداد مطلعيد که وزارت اطلاعات ملايان، آن را به مثابه شعبه يی از اين وزارتخانه درآورده است. دولت عراق افرادی را که در طول سالهای گذشته ترک می کردند در آنجا سکنی می داد و عملاً تحت اختيار سفارت رژيم ايران در بغداد و عوامل وزارت اطلاعات آن از جمله حاج علی نويدی، ناصری و نوبختی که ما در سالهای گذشته يکايک آنها را افشا کرده ايم، قرار می داد تا افراد را پس از مدتی وادار به بازگشت به ايران و همکاری با گشتاپوی ملايان کند. در هر صورت طرح مسأله انتقال ساکنان به هتل به خوبی نشان می دهد که مکان موقت انتقالی يک طرح شکست خورده است، چيزی که ما از چندی پيش آن را برای شما و برای دبيرکل نوشتيم. به خصوص که شما به هنگام امضای يادداشت تفاهم دوره زمانی مشخص شده شش ماهه برای مکان موقت انتقالی را از پيش نويس اوليه بنا به خواست دولت عراق حذف کرديد..»...

6-طبق اسناد و گزارشهايی که مقاومت ايران از داخل رژيم آخوندها به دست آورده است، در اوايل ژوييه آقای کوبلر يونامی را در بغداد موظف می کند تمامی هتل يمامه را اجاره کند. همان هتلی که مشاور امنيتی دولت عراق آن را در يادداشت تفاهم با کوبلر به عنوان يک مکان موقت انتقالی ديگر مکتوب کرده است.
اين هتل از ابتدای سال۲۰۱۱ با يک قرارداد رسمی در اجاره «سفارت جمهوری اسلامی ايران در بغداد– رايزن بازرگانی» بوده و قرارداد مربوطه را به مدت يک سال با تأکيد بر اين که قابل تمديد خواهد بود، يکی از مأموران اطلاعات رژيم به نام مهدی نجات نيا امضا کرده است. سند ضميمه است و به پيوست آن يک برگ «عقد تفاهم نامه با هتل يمامه بغداد» با آرم «جمهوری اسلامی ايران –وزارت بازرگانی- دفتر رايزنی بازرگانی-عراق- بغداد» ديده می شود.
اين هتل هم اکنون در اجاره «سازمان حج و زيارت ايران» و با اين پوشش تحت کنترل اطلاعات آخوندهاست.
طبق گزارشهای موجود در داخل رژيم ايران، يونامی گفته است که بابت اجاره يکساله اين هتل به منظور مستقر کردن 400تن از اعضای مجاهدين در آن پول خوبی می پردازد تا قرارداد با سازمان حج و زيارت ايران به قرارداد جديدی با يونامی تبديل شود.

مقاومت ايران با بالاترين انزجار از اين طرح نفرت انگيز و مورد علاقه گشتاپوی فاشيسم دينی حاکم بر ايران، از دبيرکل ملل متحد می خواهد يونامی را از ورود به اين قبيل توطئه ها و اقدامهای کثيف برحذر دارد و آن را موظف به تضمين حداقلهای انسانی در ليبرتی نمايد.
تعهدات و حداقلهای انجام ناشده که اجرای آن لازمه حرکت گروه های بعدی از اشرف به ليبرتی است، هم چنان که در اطلاعيه 25تيرماه دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران آمده است، عبارتند از:
1- وصل آب ليبرتی به شبکه شهری يا انتقال تجهيزات لازم از اشرف برای پمپاژ آب از کانال آب واقع در 150متری ليبرتی
2- انتقال همه ژنراتورهای موجود در اشرف به ويژه شش ژنراتور اصلی.
3- برگرداندن شش خودروی خدماتی (آب و فاضلاب و سوخت) گروه پنجم به ليبرتی.
4- انتقال بنگالهای ويژه ناتوانان از اشرف.
5- پنج ليفتراک برای جابه جايی اقلام سنگين که اکنون با دست و بر شانه های ساکنان ليبرتی حمل می شوند.
6-50 ماشين سواری يا معادل آن اتوبوس برای ۲۰۰۰نفر (قبلاً 30خودرو برای ۱۲۰۰نفر منتقل شده است).
7- سازندگی در ليبرتی شامل پياده رو، پاگرد، سايه بان، پله شيب دار، تأسيسات ويژه برای معلولان و محيط سبز.
8- حل و فصل مسأله اموال منقول و غيرمنقول ساکنان اشرف به ويژه اجازه ورود به تاجران و خريداران

- شايان يادآوری است که حکومت عراق از برگرداندن دو کانتينر متعلقات شخصی گروه های 4 و 5 به ارزش 120هزار دلار، که از سه ماه پيش آنها را توقيف کرده، خودداری می کند. تمامی اين اموال قانونی و غيرنظامی هستند و بسياری از آنها در گرمای بالای 50درجه از بين می رود.

در روز 3تيرماه (23ژوئن)، هزاران پارلمانتر از مجمع پارلمانی شورای اروپا و مجالس قانونی 46کشور در 5 قاره در بيانيه خود نسبت به زندان سازی در ليبرتی هشدار دادند و تأکيد کردند: «ما برای دولت آمريکا، اتحاديه اروپا و سازمان ملل نيز روشن ساخته ايم که برای محقق کردن همين حداقلها وارد عمل شوند و مانند گذشته مشکل را با پرداخت يک جانبه از جيب ساکنان حل نکنند. اين يک راه حل ناپايدار است و رژيم ايران و دولت عراق را به اعمال خشونت و نقض مضاعف حقوق آنها تشويق می کند».

دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران
3مرداد۱۳۹۱ (24ژوييه۲۰۱۲)
 
----------------------------------------------------------
اسناد ضميمه:
 

اطلاعیه شورای ملی مقاومت-هیاهوی بسیار برای هیچ!

چهارشنبه، ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button
هیاهوی بسیار برای هیچ!
چهل و یکمین پیش نویس تکراری و پوچ طی هفت ماه برای به بند کشیدن اپوزیسیون ایران در زندان لیبرتی
آخرین تحفه مارتین کوبلر  تحت عنوان «نقشه مسیر»
در ۲۲ ژوییه آقای مارتین کوبلر ضمن درخواست ملاقات از خانم مریم رجوی به نماینده ساکنان اشرف نوشت: «ما درمورد نقشه مسیر برای جا به جایی[ساکنان] کمپ اشرف با دولت عراق در ارتباط هستیم».
او روز بعد یک ایمیل تحت عنوان «پیشنویس..نقشه مسیر۲۳ژوییه»  ارسال کرد.
سپس در ۲۴ ژوییه با هیاهوی بسیار اعلام شد: «هیأت ملل متحد در عراق یک نقشه مسیر به این دولت ارائه نمود که در آن یکسری از گامها برای تکمیل جابجایی صلح آمیز ایرانیان تبعیدی از کمپ اشرف به کمپ حریه پیشنهاد شده است».
آقای کوبلر در بیانیه خود می افزاید: تسهیل حرکتهای باقیمانده که منجر به بسته شدن کمپ اشرف خواهد شد یونامی ساکنان را فرا خواند تا ”آماده سازیها برای حرکت بعدی را بدون تاخیر شروع کنند“ و از دولت عراق خواست تا ”وقتی پای نیازهای انساندوستانه ساکنان بمیان میاید سخاوتمند باشد و به دنبال کردن راه حل صلح آمیز برای این موضوع تحت هر شرایطی ادامه بدهد“.
۱-ساکنان اشرف و نمایندگانشان مثل همیشه از گفتگوهای” تسهیل کننده” با دولت عراق درباره سرنوشت خود  و نسخه نهایی  نقشه مسیر مورد نظر آنها بی اطلاع هستند زیرا دولت عراق به دیالوگ با نمایندگان آنها در خارج از عراق هیچگاه تن نداده است. زیرا آنها مذاکره با سلاحهای نشانه روی شده بر روی مخاطبان خود در اشرف و لیبرتی را همراه با تهدید مخاطبان به دستگیری ترجیح می‌دهند ( به اطلاعیه کمیته بین المللی حقوقدانان   در دفاع از اشرف- ۲ ژوئن ۲۰۱۲ مراجعه کنید).
-در دسامبر گذشته خانم رجوی  آمادگی خود را  برای سفر به بغداد  و گفتگو با دولت عراق اعلام کرد اما دولت عراق آن را نپذیرفت (اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران- اول دی۱۳۹۰).
-در روز ۱۲دی۱۳۹۰ (۲ ژانویه ۲۰۱۲) خانم رجوی نسبت به تلاشهای همه جانبه رژیم ملایان برای به شکست کشاندن راه حل مسالمت آمیز هشدار داد و با یادآوری  فراخوان قبلی دبیرکل بان کی مون به اعضای ملل متحد مبنی بر«حمایت و تسهیل برقراری هر گونه توافق که برای دولت عراق و ساکنان کمپ مورد قبول باشد» پیشنهاد کرد یک اجلاس ویژه برای نجات راه حل مسالمت آمیز و مورد قبول طرفین، در پاریس یا بروکسل یا ژنو به ریاست نماینده ویژه دبیرکل در عراق با شرکت خود او یا نمایندگان اشرف و مقامهای تصمیم گیرنده عراقی و سایر طرفهای ذیربط برگزار شود (اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران-۱۲دی۱۳۹۰). اما دولت عراق و نماینده ویژه دبیرکل قبول نکردند.

۲-  «پیشنویس...نقشه مسیر ۲۳ژوییه» که  آقای کوبلر برای نماینده ساکنان ارسال کرده و برای ساکنان به طور مطلق غیر قابل قبول است، هیچ چیز جدیدی ندارد.
این آخرین نمونه از دهها پیشنویس و نامه در طول هفت ماه گذشته بین آقای کوبلر و نمایندگان  ساکنان است که دست کم به ۴۰ فقره بالغ می‌شود. یک روند فرساینده و تدریجی که از ۲۷آذرماه گذشته (۱۸دسامبر۲۰۱۱) شروع شده و ضمن آنها مارتین کوبلر قدم به قدم، حقوق بنیادین ساکنان را حذف یا تا سر حد امکان «نازک» کرده است تا به گفته خودش صبر دولت عراق «نازکتر» نشود.
۳- نماینده ساکنان پس از دریافت نقشه مسیر ۲۳ ژوئیه بلادرنگ پاسخ داد: «این سند هیچ چیز جز پرزانته کردن برنامه ها و  اهداف دولت عراق و رژیم ایران توسط یونامی نیست، بخصوص که شما هم در نامه ۲۲ ژوییه خود نوشته بودید.” ما با دولت برای یک نقشه مسیر جهت انتقال کمپ اشرف در تماس هستیم». وی افزود: « بدون اجرای حداقلهای انجام ناشده که در اطلاعیه ۲۵تیر (۱۵ژوییه) دبیرخانه شورای ملی مقاومت یادآوری شده است (هشت ماده از ۱۰ماده حداقل درخواستهای انسانی ساکنان برای رفتن از اشرف به لیبرتی) ، حرکت دیگری از اشرف به لیبرتی امکانپذیر نیست».
۴-در این نقشه مسیر مانند پیش نویسهای قبلی، همه نیازهای انسانی ساکنان مانند آب و برق و خودروهای خدماتی و سواری و لیفتراک به ترتیبات نامعلومی موکول شده است که به تجربه هیچگاه محقق نخواهد شد.از جمله در همه پیش‌نویسها بی وقفه، اما بیهوده، تکرار می شود که دولت عراق با فروش اموال و با انتقال خودروها و ژنراتورها از اشرف به لیبرتی « بر حسب نیاز» موافق است اما به طور عملی از اجرای همه تعهدات و توافقات خودداری کرده و  در عین حال تشکر و قدردانی نماینده ویژه دبیرکل  را در شورای امنیت به‌دست آورده است. به‌عنوان نمونه:
• در پیش نویسهای پیشین قرار براین بود که آب لیبرتی قبل از شروع ماه رمضان به شبکه شهری وصل شود اما در نقشه مسیر هیچ تاریخ معینی در کار نیست. در نقشه مسیر نوشته شده است:
«یک کمیته تکنیکی روز سه شنبه ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۲ در کمپ لیبرتی با شرکت یونامی برای بحث درباره تجهیزات  و جزئیات مهندسی سیستم آب آینده برگزار خواهد شد». اما در روز سه شنبه ۳مرداد (۲۴ژوییه) به‌رغم وضعیت اسفناک آب، یونامی به نمایندگان لیبرتی اطلاع داد که  ملاقات کمیته مزبور برگزار نشده و  روز قبل از آن تکنسینهای وزارت آب حدود ۱۰ دقیقه با ناظران ملل متحد صحبت کرده و گفتند در بهترین حالت برای پمپاژ آب کانال آب مجاور که ساکنان آن را درخواست کرده بودند، سه ماه وقت نیاز است.
• در نقشه مسیر هیچ اشاره یی به شش ژنراتور اصلی اشرف که اسناد مالکیت آن از  چهار ماه پیش به آقای کوبلر و مقامهای عراقی داده شده است، نیست. این در حالیست که تأمین برق لیبرتی و پمپاژ آب بدون انتقال این شش  ژنراتور عملی نیست. 
• به‌رغم گذشت هفت ماه تا کنون، ساکنان اشرف نتوانستند به خاطر جلوگیری حکومت از ورود تجار و خریداران، حتی یک دلار از اجناس خود را به فروش برسانند و نقشه مسیر چیزی در مورد رفع این ممنوعیت ندارد. این درحالیست که در پنج  ماه گذشته ساکنان صرفاً برای سوخت ژنراتورها بیش از دو  میلیون دلار هزینه کرده اند.  زیرا که دولت عراق از چهار سال پیش اجازه خرید سوخت را از بازار عراق نمی‌دهد و آنها مجبورند سوخت را از سایر کشورها  به قیمت چند برابر وارد کنند.
۵- این نقشه مسیر در حقیقت یک تلاش آشکار برای وادار کردن ساکنان به صرفنظر کردن از همین حداقل الزامات انسانی است. در مجموع ۲۰۰۰تن از ساکنان اشرف در پنج گروه یکی پس از دیگری بدون تأمین حداقلهای انسانی،  تنها با قولهای مکتوب و شفاهی که در گروه بعدی این حداقلها تأمین خواهد شد، روانه لیبرتی شدند.
اکنون آقای کوبلر با این نقشه مسیر می‌خواهد بار دیگر این سناریو را تکرار کند و بدون حل و فصل حداقلهای انسانی، صرفاً با وعده‌های موهوم بقیه ساکنان را  هم بی خانمان و روانه زندان لیبرتی کند. این به طور عملی همان  طرح رژیم ایران و دست نشاندگانش در عراق برای وادار کردن اپوزیسیون ایران به انقیاد و تسلیم است.
۶-این نقشه مسیر حاصل توافق دو جانبه نماینده ویژه دبیرکل و طرف عراقی است در حالیکه هر نقشه مسیر می بایست حاصل گفتگوی سه جانبه و همچنانکه دبیرکل ملل متحد در چندین نوبت اعلام کرده است بایستی مورد توافق ساکنان و دولت عراق باشد. این چه نقشه مسیری است که هیچ ترتیبات و زمانبندی مشخص برای حل مبرمترین مسائل مانند آب و برق و فروش اموال منقول و غیرمنقول ساکنان و ترتیبات و الزامات تخلیه اشرف و بازرسی آن را ندارد؟ چرا در آن هیچ اشاره یی به  مسائل بنیادین نشده است. مسایلی از قبیل ممنوعیت هرگونه مداخله رژیم ایران، موقعیت حقوقی کمپ لیبرتی و حقوق ساکنان آن و زمانبندی روند پناهندگی‌شان در مکان در بسته یی تحت عنوان  مکان موقت انتقالی که باید چند روز یا چند هفته و یا حداکثر چند ماه بیشتر طول نمی کشید. چرا از ضرورت پایان دادن به محاصره ضد انسانی چهار ساله که نقض آشکار همه قوانین بین المللی است حرفی در میان نیست؟ چرا حق فعالیت انتفاعی و حق تردد آزادانه از ساکنان دریغ شده است؟
 به نظر می رسد تنها هدف این نقشه مسیر،  تخلیه اشرف به هر قیمت، تلنبار کردن ساکنان در زندان لیبرتی صرفنظر از عواقب بعدی آن است.
کوبلر همچنانکه در سخنان خود در شورای امنیت و در اطلاعیه روز سه شنبه (۳مرداد) خود گفته است تنها به «سخاوت دولت عراق» چشم دوخته است. قوانین بین المللی، قانون پناهندگی، قانون بشردوستانه بین المللی، قانون بین المللی حقوق بشر و کلیه اصول شناخته شده  ملل متحد و کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد و حق حفاظت که آنهمه مورد تأیید دبیرکل قرار گرفته، به طور کامل فراموش شده و قربانی شده اند.

۷- فایده نقد این نقشه مسیر برای حکومت «سخاوتمند» عراق این است که بلادرنگ پس از انتشار نقشه مسیر در یک تهدید آشکار اعلام کرد اگر ساکنان به آن تن ندهند «دولت اقدام می کند» (خبرگزاری فرانسه-۳مرداد).
۸-فرهنگ و روح حاکم بر نقشه مسیر، صرفنظر از بیدقتی در آمار و ارقام، شوکه کننده و آکنده از فریبکاری و سفسطه و وارونه‌گویی است.
• در نقشه مسیری که علی القاعده باید رو به آینده باشد ابتدا انتقال ۳۰۰کولر و ۱۰ ژنراتور و باقیمانده وسایل گروههای چهارم و پنجم را که با دو ماه و نیم تأخیر انجام شده است، به رخ می کشد تا نتیجه بگیرد که بخش اعظم خواستهای ساکنان انجام شده است. گویا که دولت ”سخاوتمند” عراق که تا کنون دهها میلیون دلار اموال مجاهدین را به یغما برده و ۲۲تن را هم در زیر چرخهای زرهی له کرده است، از ۳۸۲ ژنراتور و هزاران کولر متعلق به ساکنان، به آنها صدقه یی داده که اینچنین آقای کوبلر را به وجد آورده است. اگر آقای کوبلر همین حد را هم از حکومت عراق انتظار نداشته است پس ابتدا باید اذعان می کرد که  در این کشور از حکومت و دولت قانون خبری نیست و تنها قانون راهزنی و جنگل حاکمیت دارد.
• به جای تأکید بر حق سازندگی و ایجاد تأسیسات مورد نیاز و فضای سبز که در یادداشت تفاهم و در نامه های SRSG تصریح شده بود می نویسد:
- «محل استقرار آماده است...»
- «هتل آماده است....»
• در مورد آب طوری جلوه می‌دهد که گویا دولت عراق برای هر یک از ساکنان لیبرتی روزانه ۲۰۰ لیتر آب تأمین می کند  و می‌نویسد: «دولت عراق به تضمین ۲۰۰ لیتر آب در روز برای هر نفر در کمپ حریه ادامه میدهد. ناظران ملل متحد تأمین آب را روزانه گزارش خواهند کرد».
این حقیقت را به طور عمدی نادیده می‌گیرد که ساکنان باید خودشان آب را با هزینه سنگین و  با ساعتها انتظار در صف طولانی در گرمای  ۵۵درجه از ۱۲ کیلومتری به لیبرتی بیاورند و در این خصوص با مشکلات زیادی مواجه هستند .

۹- گزارشهای روزانه لیبرتی را آقای کوبلر به طور مستمر دریافت می کند. بعنوان نمونه گزارش روز ۲۴ ژوئیه در مورد آب و سایر نیازمندیهای انسانی بسیار روشنگر است :
- طی بیست و چهار ساعت گذشته به‌دنبال خراب شدن یک ایستگاه پمپاژ آب دیگر در منطقه فرودگاه تانکرهای سایر قسمتهای فردگاه به لوله آب مورد استفاده ساکنان هجوم آورده اند. در نتیجه در ساعات ۲ تا ۴  نیمه شب امروز که فکر می‌شد ساکنان می‌توانند از خلوتی برای تأمین آب کمپ استفاده کنند در آن واحد با ۱۶ الی ۲۰ تانکر دیگر که در نوبت بودند، مواجه شدند. علاوه بر معطلی های کشنده در ایستگاه آب ، امروز رانندگان تانکرهای آب مجبور شدند که در ساعت ۱۳۰۰  به مدت یک الی یک و نیم ساعت در گرمترین ساعت روز در سیطره منتظر موافقت خروج از سیطره و گرفتن اسکورت بشوند و البته  حدود  هشت ساعت نیز در شمع آب منتظر گرفتن آب شدند و این در شرایطی است که گرما بیش از ۵۶ درجه است  و نفرات بر اساس فرایض مذهبی این ماه (رمضان) روزه هستند.
- امروز مانیتورینگ یونامی به نمایندگان ساکنین کمپ لیبرتی اطلاع داد که  صادق از کمیته نخست وزیری طرح پاگرد برای ممانعت از ورود گرد و خاک به بنگالهای افراد مسن ، بیماران به‌خصوص نفرات آسمی را به طور کامل رد کرده است و خواسته است که ساکنین یک نمونه دیگر از یک مدل دیگر بسازند تا او دوباره ببیند و دوباره تصمیم بگیرد که آیا موافقت می‌کند یا خیر. به این وسیله بعداز نزدیک به چهار ماه از دادن طرح پاگرد به نماینده دولت عراق و رفت وبرگشت آن و تغییر طرح و ساختن نمونه و .... مانند همه طرحهای دیگر ساکنان با کمیته و صادق به نقطه صفر برگشتند. و صادق دراین زمینه نیز شیوه سردواندن را به‌کار گرفته است.
- از روز پنجشنبه قبل که ساکنان برای جابه‌جایی اقلام سنگینی که ۲۸تریلی  از اشرف به لیبرتی آورده اند، ساکنان  درخواست لیفتراک داده اند هنوز  کمیته نخست وزیری هیچ لیفتراکی در اختیار ساکنان قرار نداده است این درحالی است که طبق اسناد  توزیع شده توسط یونامی در سراسر دنیا  ”دولت  عراق تا کنون ۲ لیفت تراک ارائه کرده است که باید توسط رانندگان عراق کار کنند.. رانندگان از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر در اختیار خواهند بود. دولت عراق لیفت تراک سوم در صورتیکه لازم باشد در اختیار قرار خواهد داد.”  مشخص است که همه این قولها  و تعهدات توخالی برای سفید کاری عدم موافقت با این است که  ساکنان بتوانند حداقل ۵ لیفتراک خود را از اشرف به لیبرتی منتقل کنند.  اکنون ساکنین مجبورند که در این گرمای طاقت فرسا، اجناس سنگین مانند کولرهای گازی که از اشرف به لیبرتی منتقل کرده اند را با دست از مکانی به مکان دیگر منتقل کنند و همین امر تاکنون باعث ایجاد ضایعات فیزیکی در تعدادی از نفرات شده است.
- امروز ششمین روزی است که نیروهای لباس شخصی وابسته  به صادق بذرهای سبزی که ساکنین با هزینه خودشان آورده بودند در توقیف در سیطره نگه داشتند.  در صورتیکه بذر سبزی هیچ تهدید امنیتی ویا استفاد دوگانه ندارد مشخص نیست چرا توقیف شده اند. ساکنان بارها از کمیته درخواست کرده اند که لیستی از اقلام ممنوعه به ساکنان بدهند تا از قبل نسبت به ضوابط مطلع باشند اما هر بار به بهانه های مختلف کمیته از ارائه چنین لیستی به ساکنان خودداری می کند تا به‌طور خودسرانه هر چه را خواست در لحظه ممنوع الورود اعلام کند.
- امروز ۱۲۷ مین روزی است که مهندس بردیا امیر مستوفیان فوت کرده و دولت عراق از تحویلدهی جسد وی به بستگانش برای خاکسپاری خودداری می‌کند. 

۱۰-ساکنان اشرف و لیبرتی حداقلهای انسانی را که لازمه ادامه انتقال به لیبرتی است، برای چندمین بار در روز دوم مرداد، در دو نامه جداگانه برای دبیرکل ملل متحد ارسال کردند (اطلاعیه ۲۴ ژوییه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران ). این حداقلها تنها بخشی از خواستهای مشروع و منطقی ساکنان اشرف است که ساکنان و نمایندگان آنها از ماه دسامبر گذشته بر آن پای فشرده اند اما به درخواست نماینده ویژه دبیرکل و نماینده ویژه وزیر خارجه آمریکا، از بسیاری حقوقشان صرفنظر کردند. اکنون هیچ نقشه مسیری بدون تأمین و تضمین این حداقلها قابل قبول نیست.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۴مرداد۱۳۹۱ (۲۵ژوییه۲۰۱۲)

۱۳۹۱ تیر ۳۱, شنبه

رئیس جمهور مصر ورود عوامل رژیم و عراق به مصر را ممنوع کرد

شنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۱ / ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button
محمد مرسی رئیس جمهور مصر طی دستورالعملی ورود عوامل رژیم و عراق را به این کشور ممنوع اعلام کرد. رسانه حکومتی تابناک ۲۹ تیر ۱۳۹۱ که با سوز و گداز، جلوگیری از عوامل رژیم را «اتباع ایرانی و عراقی» توصیف می کرد، نوشت: یک منبع مطلع دولتی در مصر دو روز قبل خبر داد بر اساس دستورالعمل جدید، دولت جدید این کشور ورود اتباع عراقی و ایرانی را به این کشور ممنوع اعلام کرده است.

۱۳۹۱ تیر ۳۰, جمعه

مدارک شرکت دیپلمات های رژیم در انفجار آرژانتین به زودی فاش میشود

جمعه، ۳۰ تیر ۱۳۹۱ / ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button
خبرگزاری فرانسه از بوئنوس آیرس به نقل از رئیس مرکز جامعه یهودیان آرژانتین گزارش کرد دادستانهای آرژانتین مدارکی از دخیل بودن رژیم ایران در حمله مرگبار سال ۱۹۹۴ دارند. وی که به مناسبت هجدهمین سالگرد این بمب گذاری سخنرانی میکرد گفت مدارک شرکت دیپلماتهای وابسته به سفارت رژیم ایران در انفجار آرژانتین، مطمئنا به زودی فاش خواهد شد.
خبرگزاری فرانسه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ افزود: اینترپل، پلیس بین الملل از کشورهای عضو خواسته است که هشت ایرانی را دستگیر و به آرژانتین تحویل دهند. در میان این هشت نفر، اسامی احمد وحیدی وزیر کنونی دفاع رژیم ایران، اکبرهاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور پیشین و علی اکبر ولایتی وزیر خارجه پیشین این رژیم، دیده میشوند.

۱۳۹۱ تیر ۲۸, چهارشنبه

وزیر دفاع و وزیرکشور دراثرانفجاربمب درساختمان امنیت ملی سوریه کشته شدند

چهارشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button
چند تن از مقامات امنیتی سوریه روز چهارشنبه، ۲۰۱۲/۰۷/ هنگام شرکت در جلسه سازمان امنیت ملی بر اثر انفجار بمب کشته شدند.
گزارش های تایید شده توسط منابع نزدیک به دولت سوریه حاکی است داوود راجحه وزیر دفاع ، محمود الشعار وزیر کشور و آصف شوکت داماد بشار اسد در این عملیات کشته شدند.
بر اساس این گزارش این انفجار هنگام برگزاری جلسه با حضور برخی وزیران و مقامات امنیتی به وقوع پیوست.
تلویزیون " المنار" وابسته به حزب الله لبنان کشته شدن آصف شوکت همسر بشراسد خواهر رئیس جمهور سوریه و وزیر کشور و چند نفر از شرکت کنندگان در جلسه را تایید کرده است.
خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد زخمی شدگان به بیمارستان " شامی " منتقل شدند و نیروهای گارد ریاست جمهوری این بیمارستان واقع در منطقه " الروضه " را به محاصره درآوردند.
کمال لبوانی از اعضای شورای ملی سوریه در گفتگو با العربیه تاکید کرد این عملیات توسط ارتش آزاد صورت گرفته است.او تاکید کرد نیروهای ارتش آزاد موفق شدند ۵۰ کیلوگرم " تی ان تی " در محل تشکیل جلسه مقامات امنیتی به کار بگذارند و هنگام برگزاری جلسه منفجر کنند.
تلویزیون دولتی اما اعلام کرد این انفجار بوسیله یک انتحاری صورت گرفته است.
بر اساس اظهارات کمال لبوانی در جلسه برخی مقامات سیاسی و امنیتی از جمله وزیر دفاع و وزیر کشور و آصف شوکت داماد خانواده اسد حضور داشتند.
لبوانی تاکید کرد این اطلاعات را به شکل مستقیم از اجراکنندگان عملیات به دست آورده است.
او تاکید کرد کسانی که این عملیات را طراحی و اجرا کرده اند در جای امن به سر می برند و به زودی جزئیات بیشتری از عملیات منتشر خواهد شد.
بسام الدادا مشاور سیاسی ارتش آزاد نیز به العربیه گفت این سازمان مخالفان نیروهای ویژه ای برای انجام چنین عملیاتی در دمشق دارد.
او تاکید کرد محمود الشعار وزیر کشور ، آصف شوکت معاون فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و داماد اسد ، هشام بختیار رئیس سازمان امنیت ملی و سرلشکر طلال مخلوف از مقامات ارتش زخمی شدند.
الدادا تاکید کرد ماهر اسد برادر بشار اسد گاهی در جلسات سازمان امنیت ملی شرکت می کند و اطلاع دقیقی از حضور وی در جلسه امروز در دسترس نیست.
بسام الدادا همچنین اعلام کرد نیروهای ارتش آزاد شب گذشته کاروان بشار اسد را هدف قرار دادند.
او تاکید کرد نیروهای ارتش آزاد نزدیک بود رئیس جمهور سوریه را به قتل برسانند اما به دلیل عدم کنترل احساسات خود نتوانستند عملیات را با موفقیت به پایان برسانند.او گفت بشار اسد هنگام خروج از منزلی در الروضه و در راه قصر ریاست جمهوری مورد هدف قرار گرفت.
تلویزیون دولتی سوریه اما اعلام وزیر کشور در این عملیات زخمی شد.