۱۳۸۸ دی ۶, یکشنبه

قيام سراسري ايران- عاشورا-شماره25

ادامه تظاهرات و درگيريهاي مردم در شهرهاي مختلف ايران

در اصفهان، در حسين آباد جمعيت تظاهركننده با شعارهاي «مرگ بر خامنه اي» و «خامنه اي قاتله ، ولايتش باطله»به تظاهرات پرداختند . بهرغم تهاجم نيروهاي سركوبگر بسيج و دستگيري تعدادي از تظاهركنندگان، درگيري بين مردم و نيروهاي سركوبگر ادامه داشت.

در شيراز، دهها هزار تظاهركننده در خيابان زنديه شعار «اين ماه ماه خونه سيد علي سرنگونه» سر دادند. در سه راه نمازي، تظاهركنندگان پرچمهاي سرخ با شعار هيهات منا الذله و عكسهايي از شهيدان قيام را در دست داشتند. مردم بهصورت دستههاي جدا با نيروهاي لباس شخصي درگير شدند و شعار «يا حجه بن الحسن ريشه ظلم را بكن» سر دادند. لباس شخصي ها تعدادي از جواناني را كه به مسجد قبا رفته بودند, دستگير نمودند.

درگيري در خيابان زند شيراز ادامه داشته است و در شاهچراغ مردم بسيجيان را كتك زده اند.

در قزوين، در تجمعي كه بهمناسبت عاشورا در خيابان شهداي اين شهر برگزار شد، جوانان شعار ”مرگ بر ديکتاتور” سردادند نيروهاي سركوبگر با حمله به تظاهركنندگان و ضرب و شتم آنان اقدام به متفرق نمودن جمعيت كردند و فرمانده نيروي انتظامي قزوين دستور شليك گاز اشك آور داد. مردم شماري از لباس شخصي ها و مزدوران رژيم را گوشمالي دادند.

در تبريز، در منطقه آبرسان شلوغ شده است و مردم به زبان آذري شعار «بچه هاي ستارخان آشغالها را دور بريزيد» سر دادند.

در شهر كرد، هزاران تظاهر كننده شعار «ماه محرم و خون، خامنه اي سرنگون» سردادند، نيروهاي انتظامي گاز اشكآور زده و شليك هوايي كردند.

در قم و مشهد مزدوران به روي مردم تظاهركنندگان آتش گشودند كه از ميزان مجروحان و مصدومان خبري در دست نيست.

در اراك، بين مردم و نيروهاي سركوبگر درگيري شديدي صورت گرفته است.

در اروميه و اردبيل نيز، مراسم سوگواري عاشورا به صحنه تظاهرات ضد حكومتي تبديل شد .

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

6دي1388(27دسامبر2009)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر