۱۳۹۰ آبان ۲۹, یکشنبه

محکومیت پدرخوانده تروریسم در سازمان ملل.


استقبال از محکومیت تروریسم رژیم ایران در عالی ترین مرجع جهانی

یک‌شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۰ / ۲۰ نوامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

مجمع عمومی سازمان ملل متحد-تصویب قطعنامه محکومیت رژیم ایران به خاطرتوطئه ترور سفیر عربستان درآمریکا

نیویورک – ملل متحد – ۱۸ نوامبر۲۰۱۱- مجمع عمومی سازمان ملل متحد، باتصویب قطعنامه یی طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا را قاطعانه محکوم کرد.
قطعنامه مجمع عمومی از رژیم ایران می خواهد که در رسیدگی به این موضوع، باید به قوانین بین المللی پایبند باشد و هر کس را که در این طرح تروریستی مشارکت داشته، برای محاکمه تحویل بدهد.
به گزارش سایت سازمان ملل متحد این قطعنامه از سوی دولت عربستان سعودی در خصوص دست داشتن رژیم ایران در طرح ترور سفیر این کشور در واشنگتن ارائه شده بود.
قطعنامه در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد با ۱۰۶ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۴۰ رای ممتنع به تصویب رسید.
در این قطعنامه تاکید شده است که تمامی اشکال تروریسم و خشونت علیه دفاتر نمایندگی دیپلماتیک، قویا محکوم میشود.

سوزان رایس سفیر آمریکا در ملل متحد اعلام کرد جهان گرِدهم آمد و تلاش رژیم ایران برای ترور سفیر عربستان را قویا محکوم کرد.
نماینده دائم آمریکا در ملل متحد که پس از تصویب قطعنامه با خبرنگاران صحبت میکرد، گفت: رژیم ایران منزوی است و تنها ۸ کشور همراه با خودش، به این قطعنامه رای منفی دادند، در حالیکه بیش از صد کشور به آن رای موافق دادند.
به گزارش وبکست سازمان ملل،این رژیم از تروریسم بین المللی حمایت میکند، در تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی است و در داخل کشور نیز حقوق مردم ایران را نقض میکند.
سفیر آمریکا درملل متحد در پاسخ به سوالی در مورد امکان ارجاع موضوع ترور به شورای امنیت، گفت: مجمع عمومی، اولین ایستگاه برای محکوم کردن این اقدام رژیم ایران بود، عربستان سعودی و ایالات متحده در این زمینه هم نظر بودند، با این وجود، در مسیری که پیش میرویم، ممکن است ارجاع آن را به شورای امنیت نیز در نظر بگیریم.

عبدالله المُعلمی، سفیر عربستان سعودی در ملل متحد، پس از تصویب قطعنامه مجمع عمومی در محکومیت ترور سفیر این کشور گفت: این پیروزی نه تنها برای عربستان، بلکه برای صلح و برای نبرد علیه تروریسم بود.
ما خوشحالیم که مجمع عمومی ملل متحد پیام روشن و بی ابهامی را به جهان فرستاد که چنین جنایاتی نمیتوانند نادیده گرفته شوند و چنین رفتاری نمیتواند قابل قبول باشد.

کاخ سفید از تصویب قطعنامه محکومیت رژیم آخوندی در مجمع عمومی ملل متحد بخاطر طرح ترور سفیر عربستان استقبال کرد.
دفتر مطبوعاتی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حمایت گسترده از این قطعنامه که توسط اعضای ملل متحد از تمام مناطق جهان پشتیبانی شد، یک پیام قوی به رژیم ایران میفرستد که جامعه بین المللی هدف قرار گرفتن دیپلماتها را تحمل نخواهد کرد.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، تصویب قطعنامه محکومیت طرح ترور سفیر عربستان را حامل پیامی قوی برای رژیم ایران خواند و گفت: ملل متحد با تصویب این قطعنامه روشن ساخت که با قولهای توخالی، اَعمال خطرناک و تهدیدهای پشت پرده، در حال از دست دادن صبر خود میباشد.
این قطعنامه، توطئه ترور را محکوم میکند و رژیم ایران را به اجرای تمامی التزاماتش تحت قانون بین المللی فرامیخواند. رژیم ایران باید با کشورهایی که تلاش میکنند دست اندرکاران در این طرح را به پای عدالت بکشانند، همکاری کند. آندسته که بانی آن شدند، سازماندهی کردند و تلاش برای اجرای حمله کردند.
این قطعنامه بیانگر منزوی شدن هر چه بیشتر رژیم ایران است و نشان میدهد که این رژیم مکررا قوانین بین المللی را نقض کرده است।

منبع خبر سایت همبستگی ملی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر