۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

طرح نفرت انگيز انتقال ساکنان اشرف و ليبرتی به هتل با واسطه گری سفارت رژيم ايران در بغداد

 
ارمغان سفر فالح فياض و مارتين کوبلر به تهران به جای اعلام شکست پروژه TTL

- مقاومت ايران اسناد اجاره هتل يمامه در بغداد توسط سفارت رژيم ايران از ابتدای سال ۲۰۱۱ را که اکنون تحت پوشش «سازمان حج و زيارت ايران» در کنترل اطلاعات آخوندهاست، افشا می کند


دو ماه است که مشاور امنيتی حکومت عراق و نماينده ويژه دبيرکل در نقشه مسيری که برای ساکنان اشرف و ليبرتی ترسيم کرده اند، به هتلهايی اشاره می کنند که «برای جا دادن به باقيمانده ساکنان آماده است».
اين طرح نفرت انگيز که ارمغان سفر فالح فياض و مارتين کوبلر به تهران است در عين حال شکست پروژه مکان موقت انتقالی را، که از ابتدا يک پروژه مبهم و مشکوک برای انهدام اپوزيسيون رژيم ملايان بود، پرده پوشی می کند.

1- مقاومت ايران در اطلاعيه 2اسفند90 (21فوريه ۲۰۱۲) اعلام کرد: «به سندی از درون سپاه پاسداران دست يافته که نخست وزيری عراق، پس از انتقال اولين گروه ساکنان اشرف به ليبرتی، به نيروی قدس و سفير رژيم در بغداد اطمينان داده است اعضای سازمان مجاهدين در ليبرتی فلج خواهند بود... اين سند تکاندهنده هيچ ابهامی باقی نمی گذارد که پروژه انتقال ساکنان اشرف به ليبرتی به طور کامل در خدمت منويات رژيم آخوندی است و هدف آن انهدام اپوزيسيون دموکراتيک و مشروع اين رژيم است».
-سند تصريح می کند: «ما (دولت عراق) شروط خودمان را می گذاريم و می خواهيم اعضای سازمان در نهايت به آن گردن بگذارند... در بسياری از مواقع سازمان ملل شرايط عراق را توجيه می کند و از اعضای سازمان مجاهدين می خواهد آن را قبول کنند زيرا ليبرتی فقط يک ايستگاه عبور است که اقامت در آن مدت کوتاهی طول می کشد».
- بر اساس اين سند، دولت عراق از اين که «همه اعضای هيأت سازمان ملل در عراق در توافق کامل با دولت عراق نيستند» شکوه می کند «اما به طور خاص آقای کوبلر، نماينده ويژه دبيرکل درخواستهای دولت عراق را تأييد می کند. ما فکر می کنيم که او نمی خواهد با دولت عراق تضاد پيدا بکند و به خاطر سازمان مجاهدين روابطش را با دولت عراق تيره کند». سازمان مجاهدين خواستهايی را مطرح کرده است «ما به آنها عکس العمل مثبت نشان می دهيم که با سازمان ملل همگام باشيم. اما اين خواستها هرگز اجرا نمی شوند. دولت عراق و مذاکره کننده آن فقط موافقت کرده است که بر روی مسائل غيرمهم و جزيی گفتگو شود. مسائلی که تأثير زيادی در وضع ندارد مانند بازديدهای ميدانی پزشکان يا هيأتها که مسائل غيرمؤثری هستند. دولت عراق به ساير درخواستهايی که بعضاً از طرف ساکنان اشرف مطرح می شود قوياً عکس العمل نشان می دهد... قرارگاه جديد بايد مطابق نيازهای دولت عراق باشد و نه نيازهای اعضای سازمان. دولت عراق از مسائل اصلی کوتاه نخواهد آمد».

2- فالح فياض، مشاور امنيتی مالکی، پس از بازگشت از سفرش به ايران، در روز 5ارديبهشت91 (24آوريل۲۰۱۲) در تلويزيون دولتی عراق گفت:
«آقای مارتين کوبلر، نماينده دبيرکل سازمان ملل متحد در عراق، مباحثات مفصلی با طرف عراقی و طرف ايرانی داشته است، چه از طريق سفارت ايران يا از کانالهای ارتباطی ديگر با طرف ايرانی مباحثاتی داشته است تا الزامهای اجرای تفاهمی را فراهم کند که بين او و عراق برای بستن قرارگاه اشرف و پايان دادن به حضور سازمان در خاک عراق طی سال جاری مورد تفاهم قرار گرفته است. آنچه مورد بحث قرار گرفت شامل مکانيزمها و نقش ايران در انجام آنچه بايد در حل اين مشکل انجام دهد بود».

3-مارتين کوبلر دو روز پس از انتقال پنجمين گروه ساکنان اشرف به ليبرتی، به ايران رفت. کميته بين المللی در جستجوی عدالت که بيش از ۴۰۰۰پارلمانتر در کشورهای مختلف جهان را در بر می گيرد در روز 4خرداد (24مه) در همين خصوص به دبيرکل بان کی مون نوشت: «سفر اخير آقای کوبلر به تهران و ستايش از نقش فاشيسم دينی حاکم بر ايران در امنيت عراق و گزارشهايی که از ملاقات وزارت اطلاعات ملايان با ايشان در مورد مجاهدين می رسد، ما را شوکه کرده است. ما مطلع هستيم که ايشان از مدتها پيش قصد سفر به ايران را داشت و رژيم ايران تنها پس از اين که گروه پنجم از ساکنان اشرف به ليبرتی منتقل شد، به او ويزای ورود به ايران را داد. در فوريه، آقای کوبلر در سفرش به اروپا به طرفهای اروپايی گفت که سفير ايران در عراق شرط ديدار او از ايران، انتقال مجاهدين خلق از اشرف را گذاشته است».
کميته بين المللی در جستجوی عدالت در روز 23خرداد (12ژوئن) در نامه ديگری به دبيرکل در همين باره خاطرنشان کرد که مارتين کوبلر «در عمل پس از انتقال دو سوم ساکنان ويزا دريافت کرد».

4- در روز 11خرداد (31مه)، کوبلر و جورج باکوس، مشاور سياسی مالکی، با نمايندگان ساکنان در ليبرتی ملاقات کردند. مشاور مالکی در پاسخ به شکايتهای ساکنان گفت: پيشنهاد می کنم که ۱۲۰۰نفر باقيمانده در اشرف، از اشرف به هتل بروند و تضمين می کنيم که 24ساعته آب و برق، غذا و رسيدگيهای پزشکی شان فراهم باشد. کوبلر در حالی که به گفته خودش از اين پيشنهاد «سورپريز» شده بود از آن حمايت کرد و گفت گروه پنجم که از نياوردن اموال و برگرداندن تانکرهای خدماتی اش شکايت دارد و خواهان بازگشت به اشرف است می تواند به جای اشرف به هتل برود!
نمايندگان ليبرتی بلادرنگ اين را يک طرح و توطئه رژيم ايران اعلام کردند که در برابر شکست پروژه مکان موقت انتقالی علم می شود. آنها به ملاقات پايان دادند و قصد ترک جلسه را داشتند اما آقای کوبلر خواهش کرد که بنشينند و به گفتگو ادامه دهند و باکوس هم به کوبلر گفت بحث هتل را کنار بگذاريد، اين فقط يک پيشنهاد بود...

5-به دنبال آن، نماينده ساکنان در خارج عراق در روز 14خرداد (3ژوئن) به کوبلر نوشت: «من از اين که شما و نماينده دولت عراق پيشنهاد ظاهراً خودبه خودی انتقال همه ساکنان يا بيماران به هتلهايی در بغداد را در جلسه يی که برای بررسی مسايل و مشکلات زيربنايی... . در کمپ ليبرتی ترتيب داده بوديد، مطرح کرديد، متعجب شدم. اما شما بخش اصلی پاسخ نماينده ساکنان را در صورتجلسه خود ناديده گرفته ايد. آنها در پاسخ به اين پيشنهاد گفتند که اين طرح جديدی نيست و از سه سال قبل توسط رژيم ايران برای نابودی ساکنان دنبال شده و قبلاً برای کسانی که خواهان بازگشت به ايران هستند، در نظر گرفته شده است».
نماينده ساکنان در نامه خود به کوبلر افزود: «طرح هتل در ملاقات 31مه با توجه به سوابق امر، اين فرضيه را به ذهن می آورد که راه حل هتل، از تهران و رژيم ملايان سرچشمه می گيرد. شما حتماً از تجربه هتل مهاجر بغداد مطلعيد که وزارت اطلاعات ملايان، آن را به مثابه شعبه يی از اين وزارتخانه درآورده است. دولت عراق افرادی را که در طول سالهای گذشته ترک می کردند در آنجا سکنی می داد و عملاً تحت اختيار سفارت رژيم ايران در بغداد و عوامل وزارت اطلاعات آن از جمله حاج علی نويدی، ناصری و نوبختی که ما در سالهای گذشته يکايک آنها را افشا کرده ايم، قرار می داد تا افراد را پس از مدتی وادار به بازگشت به ايران و همکاری با گشتاپوی ملايان کند. در هر صورت طرح مسأله انتقال ساکنان به هتل به خوبی نشان می دهد که مکان موقت انتقالی يک طرح شکست خورده است، چيزی که ما از چندی پيش آن را برای شما و برای دبيرکل نوشتيم. به خصوص که شما به هنگام امضای يادداشت تفاهم دوره زمانی مشخص شده شش ماهه برای مکان موقت انتقالی را از پيش نويس اوليه بنا به خواست دولت عراق حذف کرديد..»...

6-طبق اسناد و گزارشهايی که مقاومت ايران از داخل رژيم آخوندها به دست آورده است، در اوايل ژوييه آقای کوبلر يونامی را در بغداد موظف می کند تمامی هتل يمامه را اجاره کند. همان هتلی که مشاور امنيتی دولت عراق آن را در يادداشت تفاهم با کوبلر به عنوان يک مکان موقت انتقالی ديگر مکتوب کرده است.
اين هتل از ابتدای سال۲۰۱۱ با يک قرارداد رسمی در اجاره «سفارت جمهوری اسلامی ايران در بغداد– رايزن بازرگانی» بوده و قرارداد مربوطه را به مدت يک سال با تأکيد بر اين که قابل تمديد خواهد بود، يکی از مأموران اطلاعات رژيم به نام مهدی نجات نيا امضا کرده است. سند ضميمه است و به پيوست آن يک برگ «عقد تفاهم نامه با هتل يمامه بغداد» با آرم «جمهوری اسلامی ايران –وزارت بازرگانی- دفتر رايزنی بازرگانی-عراق- بغداد» ديده می شود.
اين هتل هم اکنون در اجاره «سازمان حج و زيارت ايران» و با اين پوشش تحت کنترل اطلاعات آخوندهاست.
طبق گزارشهای موجود در داخل رژيم ايران، يونامی گفته است که بابت اجاره يکساله اين هتل به منظور مستقر کردن 400تن از اعضای مجاهدين در آن پول خوبی می پردازد تا قرارداد با سازمان حج و زيارت ايران به قرارداد جديدی با يونامی تبديل شود.

مقاومت ايران با بالاترين انزجار از اين طرح نفرت انگيز و مورد علاقه گشتاپوی فاشيسم دينی حاکم بر ايران، از دبيرکل ملل متحد می خواهد يونامی را از ورود به اين قبيل توطئه ها و اقدامهای کثيف برحذر دارد و آن را موظف به تضمين حداقلهای انسانی در ليبرتی نمايد.
تعهدات و حداقلهای انجام ناشده که اجرای آن لازمه حرکت گروه های بعدی از اشرف به ليبرتی است، هم چنان که در اطلاعيه 25تيرماه دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران آمده است، عبارتند از:
1- وصل آب ليبرتی به شبکه شهری يا انتقال تجهيزات لازم از اشرف برای پمپاژ آب از کانال آب واقع در 150متری ليبرتی
2- انتقال همه ژنراتورهای موجود در اشرف به ويژه شش ژنراتور اصلی.
3- برگرداندن شش خودروی خدماتی (آب و فاضلاب و سوخت) گروه پنجم به ليبرتی.
4- انتقال بنگالهای ويژه ناتوانان از اشرف.
5- پنج ليفتراک برای جابه جايی اقلام سنگين که اکنون با دست و بر شانه های ساکنان ليبرتی حمل می شوند.
6-50 ماشين سواری يا معادل آن اتوبوس برای ۲۰۰۰نفر (قبلاً 30خودرو برای ۱۲۰۰نفر منتقل شده است).
7- سازندگی در ليبرتی شامل پياده رو، پاگرد، سايه بان، پله شيب دار، تأسيسات ويژه برای معلولان و محيط سبز.
8- حل و فصل مسأله اموال منقول و غيرمنقول ساکنان اشرف به ويژه اجازه ورود به تاجران و خريداران

- شايان يادآوری است که حکومت عراق از برگرداندن دو کانتينر متعلقات شخصی گروه های 4 و 5 به ارزش 120هزار دلار، که از سه ماه پيش آنها را توقيف کرده، خودداری می کند. تمامی اين اموال قانونی و غيرنظامی هستند و بسياری از آنها در گرمای بالای 50درجه از بين می رود.

در روز 3تيرماه (23ژوئن)، هزاران پارلمانتر از مجمع پارلمانی شورای اروپا و مجالس قانونی 46کشور در 5 قاره در بيانيه خود نسبت به زندان سازی در ليبرتی هشدار دادند و تأکيد کردند: «ما برای دولت آمريکا، اتحاديه اروپا و سازمان ملل نيز روشن ساخته ايم که برای محقق کردن همين حداقلها وارد عمل شوند و مانند گذشته مشکل را با پرداخت يک جانبه از جيب ساکنان حل نکنند. اين يک راه حل ناپايدار است و رژيم ايران و دولت عراق را به اعمال خشونت و نقض مضاعف حقوق آنها تشويق می کند».

دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران
3مرداد۱۳۹۱ (24ژوييه۲۰۱۲)
 
----------------------------------------------------------
اسناد ضميمه:
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر