۱۳۹۱ بهمن ۱۴, شنبه

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت - کنفرانس بین المللی در پاریس: سالگرد انقلاب، تغییر در سال ۲۰۱۳

شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۲ فوریه ۲۰۱۳
AddThis Social Bookmark Button
تأکید کنفرانس بر ضرورت اتخاذ یک سیاست قاطع در مقابل رژیم آخوندی، به رسمیت شناختن مقاومت ایران، حمایت از پلاتفرم ۱۰ ماده یی خانم رجوی و بازگشت ساکنان لیبرتی به اشرف
مریم رجوی:
•    رژیم ایران پایه ها و ذخائر خود را از کف داده و وارد فاز پایانی خود شده است.
•    مبارزه با بنیادگرایی و تروریسم، بدون مقابله با اپی سنتر آن در تهران و ارائه یک اسلام دموکراتیک مانند آنچه مجاهدین معرفی میکنند, امکانپذیر نیست
روز شنبه ۱۴بهمن( ۲فوریه)، در آستانه سی و چهارمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در ایران، به دعوت کمیته فرانسوی برای ایران آزاد (CFID) یک کنفرانس بین المللی در پاریس تحت عنوان : ۲۰۱۳- سال تغییر در ایران با شرکت و سخنرانی شمار زیادی از شخصیت های برجسته فرانسوی، اروپایی، آمریکایی و هیأتهای پارلمانی از مصر، اسپانیا، جمهوری چک و استونی برگزار شد
سخنرانان این کنفرانس که به ریاست ژان پیر اسپیتزر, حقوقدان برجسته فرانسوی برگزار شد, عبارت بودند از: مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران؛ نیوت گینگریچ، رییس  سابق مجلس نمایندگان آمریکا و کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۱۲، گاورنر هاوارد دین، رئیس حزب دموکرات آمریکا (۲۰۰۹-۲۰۰۵), کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا (۲۰۰۴)؛ بیل ریچاردسون فرماندار نیومکزیکو (۲۰۱۱--۲۰۰۳)؛ سفیر آمریکا در ملل متحد و وزیر انرژی در دولت کلینتون؛ دومینیک لوفور، نماینده مجلس ملی فرانسه؛ سفیر فیلیپ کراولی، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا (۲۰۱۱-۲۰۰۹)؛ طاهر بومدرا، یک مقام عالیرتبه ملل متحد در کیس اشرف در عراق، همچنین از هیأت پارلمانی اسپانیا خانم کارمن کوینتانیا، مسئول کمیسیون زنان، خوزه ماریا چیکیو، عضو کمیسیون خارجه، و جوردی شوکلا، نماینده پارلمان؛ از هیأت پارلمانی استونی رید یوکو کاله، نماینده پارلمان و رائیت ماروسته, رییس کمیسیون قانون اساسی پارلمان و قاضی سابق دادگاه حقوق بشر اروپا؛ از جمهوری چک استانیسلاو پولشاک، رئیس کمیسیون قضایی پارلمان؛ از هیأت پارلمانی مصر عاطف مخالیف, اوود دوتوئن، بنیانگذار و رئیس فوروم اقتصادی و اجتماعی زنان در فرانسه؛جان سانو، نایب رئیس بخش محرمانه و عضو مدیریت اطلاعات مرکزی آمریکا؛ سرهنگ وسلی مارتین، فرمانده سابق ضد تروریسم اتئلاف در عراق و فرمانده حفاظت آمریکا در اشرف.
دومینیک لوفور، عضو مجلس ملی فرانسه، در افتتاحیه کنفرانس با اشاره به بیانیه اکثریت مجلس نمایندگان فرانسه در حمایت از برنامه ده ماده یی مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت، که از ارزشهای جهانشمول دفاع می‌کند، خواستار به رسمیت شناختن مقاومت ایران برای استقرار آزادیهای اساسی و دموکراسی در ایران شد.
هیأتی از شهرداران فرانسوی بیانیه های امضاشده توسط ۱۲۰۰۰تن از همکاران خود را به خانم رجوی اهدا کردند. این بیانیه ها ضمن محکوم کردن نقض حقوق بشر در ایران، اصرار رژیم آخوندی بر تولید سلاح اتمی و صدور بنیادگرایی، از مجاهدان اشرف و لیبرتی حمایت نموده و خواستار تأمین حقوق آنها شدند. شهرداران همچنین از دولت فرانسه خواستار اتخاذ سیاستی همسو با مردم و مقاومت ایران برای سرنگونی رژیم ایران و استقرار دموکراسی در ایران گشتند.
سخنرانان بی خانمان سازی اجباری ساکنان اشرف و انتقال آنها به زندان لیبرتی را محکوم کرده و در شرایطی که دولت عراق به بیانیه های کمیساریای عالی پناهندگان مبنی بر آزادی رفت و آمد ساکنان وقعی ننهاده، خواستار بازگشت ساکنان به اشرف شهر مدرنی که آن را طی ۲۶سال با سرمایه و کار طاقت فرسای خود ساخته اند، شدند.
آنها همچنین نقض تعهدات مستمر و اقدامهای جانبدارانه مارتین کوبلر، نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد در چشم بستن بر توطئه ها، اعمال فشارها و محاصره ظالمانه کمپ لیبرتی و نقض حقوق ساکنان را محکوم کردند و از دبیرکل ملل خواستند که یک نماینده بیطرف جایگزین مارتین کوبلر کند.
خانم رجوی در سخنانش در این کنفرانس ضمن بر شمردن بحرانهای لاینحل رژیم آخوندی گفت: این رژیم پایه ها و ذخائر خود را برای ادامه حکومت از کف داده و وارد فاز پایانی خود شده است. نمایش انتخابات ریاست جمهوری، جنگ قدرت و بحرانهای درونی رژیم را تشدید کرده و روند سرنگونی آن را تسریع خواهد کرد. این انتخابات که کاندیداهایش تنها جنایتکارانی هستند که ۳۴سال در شکنجه و کشتار و غارت مردم ایران دست داشته اند، از نظر مردم ایران هیچ مشروعیتی ندارد و آن را به طور سراسری تحریم خواهند کرد.
وی افزود: برخی در غرب صدور تروریسم و بنیادگرایی را نشانه قدرت ملایان میدانند. این یک اشتباه بزرگ است. زیرا ملایان برای مهار یک جامعه به شدت ناراضی, به دخالت در کشورهای دیگر رو میآورند. این مکانیزم حفظ قدرت است. اگر صدور بنیادگرایی نباشد، فلسفه وجودی سپاه پاسداران که نقطه اتکای ولایت فقیه است از بین میرود و به سرعت فرو میریزد.
خانم رجوی با اشاره به نقش رژیم ایران در گسترش بنیادگرایی و تروریسم در جهان اسلام و از جمله در آفریقا و کشور مالی گفت: تروریزم تاکتیکی است که امروز از ایدئولوژی بنیادگرایی اسلامی نشأت میگیرد و مانند هر ایدئولوژی دیگری بدون یک کانون مرکزی نمیتواند گسترش مؤثر جهانی پیدا کند. مقابله نظامی و امنیتی با عوارض این پدیده در نقاط مختلف کافی نیست. مقابله مؤثر نیاز به دو مؤلفه دارد: اول اعمال قاطعیت در مقابل پدرخوانده بنیادگرایی در تهران. نمی توان با اپی سنتر بنیادگرایی مماشات کرد اما شاخ و برگهای آن را خشکاند. دوم یک آلترناتیو فکری و فرهنگی. یعنی یک اسلام بردبار و دموکراتیک، مانند اسلامی که مجاهدین از آن دفاع میکنند. بدون چنین الگویی باز هم بنیادگرایان در توده های مسلمان که اکثراً با فقر و بیعدالتی دست به گریبانند نفوذ خواهند کرد
خانم رجوی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: دولت عراق به دستور رژیم ایران، و با همدستی نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد آنها را بی‌خانمان و روانه زندان لیبرتی کرد. از انتقالِ اموالشان به لیبرتی جلوگیری کرد و عملاً از آنها سلب مالکیت کرده است. بهانه این بود که مصاحبه‌های پناهندگی باید خارج از اشرف انجام شود. حال که بیش از ۲۰۰۰مصاحبه انجام شده و تنها ۵ تن به خارج اعزام شده اند این بی‌خانمان‌سازی باید پایان یابد و ساکنان لیبرتی بهخصوص افرادی که کمیساریا با آنها مصاحبه کرده، باید فوراً به اشرف برگردند و از آنجا به کشور ثالث منتقل شوند.
وی افزود: اشرفیها افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو هستند. و دولت آمریکا با تک تک آنها توافقنامه امضا کرده که در مقابل گردآوری سلاحهایشان تا تعیین تکلیف نهایی از آنها حفاظت کند. آمریکا نمی تواند با انداختن مسئولیت به دوش ملل متحد که نماینده اش در خدمت دیکتاتوری عراق جدید است از وظایفی که در قبال اشرفیها به عهده دارد شانه خالی کند. عدم انجام این وظایف تا کنون در دو قتل عام، ۵۰شهید و ۱۱۳۰مجروح و ۴سال محاصره ظالمانه و بی‌خانمان‌سازی جمعی ساکنان را به دنبال داشته است.
مریم رجوی ضمن قرائت برنامه ۱۰ ماده یی خود برای ایران آینده تأکید کرد پاسخ ما به ۳۴سال استبداد و انحطاط و عقبماندگی.در سه کلمه خلاصه میشود: آزادی، دموکراسی و برابری ( متن این پلاتفرم در ذیل این اطلاعیه آمده است).
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۴بهمن۱۳۹۱ (۲فوریه۲۰۱۳)



پلاتفرم ۱۰ ماده ای خانم مریم رجوی
۱. از نظر ما آرای مردم تنها ملاک سنجش است و بر همین اساس خواهان یک حکومت جمهوری مبتنی بر آرای مردم هستیم.
ما خواهان یک نظام کثرتگرا و آزادی احزاب و اجتماعات هستیم. به کلیه آزادیهای فردی احترام می‌گذاریم. و بر آزادی کامل رسانهها و دسترسی بیقید و شرط همگان به فضای مجازی تأکید داریم.
۲. ما در ایران آزاد شده فردا، از لغو حکم اعدام دفاع می‌کنیم و نسبت به آن متعهدیم.
۳. مقاومت ایران جدایی دین و دولت را برقرار خواهد کرد، هرگونه تبعیض در مورد پیروان کلیه ادیان و مذاهب ممنوع خواهد بود.
۴. ما به برابری کامل زنان و مردان در کلیه حقوق سیاسی و اجتماعی و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی معتقدیم. هر گونه اشکال تبعیض علیه زنان ملغی خواهد شد، و آنان از حق انتخاب آزادانه پوشش برخوردار خواهند بود.
۵ـ ما مدافع برابری کامل همه ملیتهای کشورمان هستیم و زبان و فرهنگ هموطنانمان را، از هر ملیتی که هستند، در زمره سرمایههای انسانی تمام مردم این کشور میدانیم که باید در ایران فردا گسترش و ترویج پیدا کنند.
۶. ما خواهان ایجاد یک نظام قضایی مدرن مبتنی بر احترام به اصل برائت، حق دفاع، حق دادخواهی، حق برخورداری از محاکمه علنی و استقلال کامل قضات هستیم. قانون شریعت آخوندی در ایران فردا جایی نخواهد داشت.
۷. ما متعهد به «بیانیه جهانی حقوق‌بشر» و میثاقها و کنوانسیونهای بین‌المللی ازجمله، «میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی»، «کنوانسیون علیه شکنجه» و «کنوانسیون حذف کلیه اشکال تبعیض علیه زنان» می‌باشیم.
۸. ما مالکیت شخصی، سرمایه‌گذاری خصوصی و بازار آزاد را به‌رسمیت می‌شناسیم. و این اصل را پیشاروی خود داریم که چه در اشتغال و چه در کسب و کار تمام مردم ایران باید از فرصتهای برابر برخوردار باشند.
۹. سیاست خارجی ما مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز، صلح و همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌یی و احترام به منشور ملل متحد خواهد بود.
۱۰. ما خواستار آنیم که ایران آزاد فردا یک کشور غیراتمی و عاری از سلاحهای کشتار جمعی باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر