۱۳۹۱ اسفند ۲۷, یکشنبه

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت در رابطه با پذیرش پناهندگی تعدادی از ساکنین لیبرتی

یک‌شنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۷ مارس ۲۰۱۳
AddThis Social Bookmark Button
هر راه حلی برای ساکنان لیبرتی می بایست سریع و در برگیرنده تمام ساکنان باشد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس، «دولت آلبانی اعلام کرد که به ۲۱۰عضو یک گروه اپوزیسیون ایرانی» در کمپ لیبرتی پناهندگی ارائه کرده است. این خبر «روز شنبه در ملاقاتی با معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا، باربارا لیف، فرستاده سازمان ملل در عرق، مارتین کوبلر و سایر مقامات» اعلام گردید.
مقاومت ایران ضمن تشکر از دولت آلبانی و نخست وزیر پریشا بخاطر این ژست انساندوستانه، با هرگونه دخالت مارتین کوبلر که خط سیاسی رژیم ایران و مالکی را پیش می برد، در موضوع بازاسکان ساکنان لیبرتی که در حیطه کمیساریای عالی پناهندگان می باشد قویا مخالف است و آنرا علیه امنیت و سلامت ساکنان می داند.
پذیرش ۲۱۰تن از ساکنان لیبرتی از سوی دولت آلبانی موضوع تازه ای نیست. این توافقی است که به هنگام دیدار خانم کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا از تیرانا در نوامبر گذشته بر روی آن توافق شده است. نماینده ویژه خانم وزیر خارجه آمریکا در باره اشرف، آمباسادور فیرید، روز ۲۲نوامبر به نماینده ساکنان اشرف و لیبرتی نوشت:
”همانگونه که ممکن است شنیده باشید، دولت آلبانی بطور خصوصی تایید کرده است که آمادگی دارد بازاسکان ۲۱۰نفر از ساکنان سابق اشرف را بپذیرد. کمیساریای عالی پناهندگی در حال آماده کردن ارجاع پرونده ها به دولت آلبانی بوده و ممکن است با رهبران کمپ برای بحث در این رابطه تماس بگیرد. من امیدوارم که رهبران کمپ لیبرتی و رهبری شما از این خبر استقبال نموده و بطور کامل با کمیساریای عالی پناهندگی برای انجام این بازاسکان مهم همکاری کنند. من از شما و سازمان مجاهدین خلق ایران می خواهم که این پیشنهاد را علنی نکنید اما بطور ساکت با کمیساریای عالی پناهندگی کار کنید که به افراد خود برای ترک عراق در سلامت برای یک آینده بهتر کمک نمایید. همکاری سازمان مجاهدین خلق ایران در موفق ساختن این تلاش برای بازاسکان،  مشوق سایر دولتها برای حرکت سریعتر برای پذیرش ساکنان سابق کمپ اشرف برای بازاسکان خواهد بود“.
حال کوبلر با یک سفر تبلیغاتی به تیرانا می خواهد با خرج کردن یک توافق قدیمی بر نقش خبیثانه اش در اعزام ساکنان اشرف به زندان لیبرتی و هموار کردن راه برای کشتار ساکنان سرپوش بگذارد.
این که ساکنان لیبرتی ”ترک عراق را رد می کنند“، دروغی است که کوبلر آنرا دامن می زند. به عکس مقاومت ایران در دو سال گذشته بیشترین تلاش را برای پیدا کردن کشورهای میزبان به عمل آورده است. در همین رابطه پس از توافق دولت آلبانی با پذیرش ۲۱۰نفر، نمایندگان مقاومت در ژانویه گذشته  بطور مکتوب به دولت آلبانی در تیرانا تضمین دادند که همه هزینه های این افراد را تقبل خواهند کرد و خواستار افزایش شمار این افراد شدند.
اما پس از حمله موشکی ۹فوریه به لیبرتی و با توجه به اینکه ساکنان لیبرتی در معرض حملات مشابه قرار دارند، ساکنان و نمایندگانشان اعلام کرده اند تا وقتی ساکنان در لیبرتی در معرض کشتار مجدد قرار دارند، انتقال گروههای کوچک از لیبرتی به خارج از عراق تنها خطر را در مورد اکثریت قریب به اتفاقی که در لیبرتی باقی می مانند اضافه می کند. بنابراین دو گزینه وجود دارد. گزینه اول انتقال فوری و موقت همه افراد به ایالات متحده آمریکا یا یک کشور اروپایی تا از آنجا بطور دائم باز اسکان شوند و یا بازگشت همه افراد به اشرف و ادامه پروسه انتقال از اشرف از جمله انتقال به آلبانی. هرگونه راه حل باید سریع و شامل همه جمعیت باشد. این را ساکنان در دو نامه مشترک هر یک با بیش از ۳۰۰۰ امضا در دو نوبت در روزهای ۱۴فوریه و ۱۵مارس ۲۰۱۳ به اطلاع دبیرکل،کمیسر عالی پناهندگان، کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و مقامات آمریکایی و نماینده عالی اتحادیه اروپا نیز رسانده اند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۶ اسفند ۱۳۹۱ (۱۶ مارس ۲۰۱۳)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر