۱۳۹۰ فروردین ۴, پنجشنبه

خبرگزاری فرانسه: مسئولان عالیرتبه آمریکایی، در کنگره برلین، خواستار حذف نام جنبش اپوزیسیون ایران از لیست تروریستی آمریکا شدند
خبرگزاری فرانسه
خبرگزاری فرانسه
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
مسئولان عالیرتبه آمریکایی، نظامی و غیرنظامی، در جریان یک کنگره که شنبه در برلین توسط مجاهدین خلق برگزار شد، خواستار آن شدند که ایالات متحده این جنبش اپوزیسیون را از لیست سازمانهای تروریستی خارج کنند.

لوئیس فری، رئیس اف.بی.آی ـ اداره تحقیقات فدرال (۱۹۹۳-۲۰۰۱) خطاب به هیلاری کلینتون گفت: «خانم وزیر خارجه، مجاهدین خلق را از این لیست خارج کنید». او خواستار آن شد که خانم کلینتون همان‌طور که هفته گذشته با مخالفین لیبیایی ملاقات کرد در ایالات متحده با مریم رجوی دیدار کند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود افزود: دادستان کل مایکل موکیزی در سالهای ۲۰۰۷-۲۰۰۹ به نوبه خود گفت که مجاهدین را از لیست خارج کنید... او توضیح داد که واشنگتن این کار را به درخواست رژیم ایران که تلاش داشت بار دیگر با آن باب مذاکره را بگشاید انجام داد و مجاهدین را در لیست نگاه داشت چرا که ایران تهدید کرده بود که به نیروهای آمریکایی در عراق حمله خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری از گزارش خود به اظهارات میچل رایس مدیر سیاستگذاری وزارت‌خارجه آمریکا اشاره کرد و به‌نقل از وی نوشت: او گفت «می‌توانم اطمینان بدهم که حمایت از اپوزیسیون ایران موضع ما را در مذاکرات تقویت خواهد کرد و نه تضعیف».

خبرگزاری فرانسه افزود: ژنرال پیتر پیس رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ و ژنرال هیو شلتون رئیس ستاد مشترک در سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ نیز از پایان محدودیت این سازمان، دفاع نمودند.

ژنرال پیس.. به هزاران هوادار که در سالن کنگره برلین جمع شده بودند اطمینان داد که «من به هدف شما اعتقاد دارم».

ژنرال شلتون گفت «رژیم فعلی تهران باید توسط جنبش مقاومت به رهبری سازمان مجاهدین خلق جایگزین شود».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر