۱۳۹۰ فروردین ۷, یکشنبه

رانیان تبعیدی برلین را به سمت تحریمها میرانند

یک‌شنبه، ۰۷ فروردین ۱۳۹۰ / ۲۷ مارس ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

روزنامه اشتوتگارتر ناخریشتن مورخ دوشنبه ۲۱ مارس ۲۰۱۱ طی مقاله ای به قلم نوربرت والت، از تحریریه‌ی برلین در مورد برگزاری کنفرانسی در برلین در حمایت از قیام ایران و اشرف، این چنین گزارش میدهد:شورای ملی مقاومت سیاست در قبال ایران را به چالش می طلبد
برلین. طی یک اعلام موضع دولت آلمان در مجلس فدرال، گویدو وستروله وزیر امور خارجه از حزب لیبرال آلمان با تاکید به موضوع ایران پرداخته و همبستگی خود را با اپوزسیون ابراز نمود. در وزارت خارجه نگرانی در مورد تاثیرات فزاینده‌ی ایران روی ناآرامیهای کشورهای عربی رو به افزایش است.

در روزهای آخر هفته اپوزسیون حضورش را در برلین عرضه نمود. طی یک کنفرانس بزرگ در روز شنبه هزاران ایرانی تبعیدی در برلین تجمع کردند. در بین سخنرانان هاروارد دین که تا سال ۲۰۰۹ رئیس حزب دموکرات آمریکا بود، و دادستان کل پیشین آمریکا مایکل موکیزی، و تعدادی از نمایندگان مجلس فدرال آلمان حضور داشتند.

مریم رجوی رئیس جمهور شورای ملی مقاومت ایران در اظهار به روزنامه ما سیاست و نقش غرب در برابر رژیم ایران را مورد انتقاد قرار داده و گفت: سیاست کوتاه آمدن غرب یک ”سیاست غلط و کهنه“ بوده و ”علیه تغییر در ایران عمل کرده است“.

رجوی دولت آلمان را مستقیما مورد خطاب قرار داد. رجوی گفت که ”اتحادیه اروپا و بخصوص دولت آلمان بایستی معاملاتشان را با شرکتهائی که در ارتباط با سپاه پاسداران ایران قرار دارند، متوقف سازند“. این اصلی ترین ارگان سرکوب در ایران می باشد. همچنین مقامات بالای رژیم، ”که مستقیما در نقض حقوق بشر شراکت دارند“، باید در لیست تحریمهای اتحادیه اروپا قرار داده شوند. شورای ملی مقاومت ایران ارائه لیستی از شرکتهای وابسته به سپاه پاسداران را به دولت آلمان وعده داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر