۱۳۸۹ اسفند ۱۴, شنبه

مصدق کبیر و پیش بینی فاجعه ای بنا م حکومت ملایان و دین سیاسی در ایران.

پيش بيني مرحوم دکتر محمد مصدق در مورد فاجعه اي که امروز من و تو لمسش مي کنيم

پيشکش به روح بلند مردي که در ?? اسفند از سرزمين ايران غروب کرد ...

گفتگوي شادروان دکتر مصدق با آندره بريسو، خبرنگار فرانسوي در 15 ژوئيه 1951

مصدق به من گفت: در مورد ملي کردن نفترودررويانگليسي ها قرار گرفته است و گفتگويش با هريمن، رئيس جمهورآمريکا و جنگ سازمان هايجاسوسي علبه ايران را پيش کشيد.
پس ازلحظاتي افزود: من پير شده ام. فکر نميکنمبه سن هشتاد برسم (در آن زمان 71 ساله بود و 87سال عمر کرد). شايد هرگز نتوانم بهآنچه براي کشورم آرزو ميکنم جامه عمل بپوشانم ولي مطمئنمديگران خواهند آمد، که پساز من اين کار ها را به انجام خواهند رسانيد. آنها امپرياليستها و شوروي ها رابيرون خواهند کرد. شاه را يا از بين ميبرند و يا اخراجميکنند. او با اين که نرمخوست، آرزوي بزرگش اين است که جاي کورش را بگيرد و همه کارهمملکت شود.

فکرنميکنم حزب توده قادر به گرفتن و حفظ قدرت باشد.همينطور ارتشرا توانا براي برخاستن و بر پايي يک نظام ديکتاتوري نمي بينم. اميدوارم سر کرده هاي شيعه قصدجدي براي ورود به عرصهسياست نداشته باشند. اگر چنين شود، ايران در آستانه وضعيتفاجعه آميزي قرار خواهدگرفت که بدوا همسايگان ايران (عراق، سوريه و اردن) را در حالتجنگي با ما قرارميدهد. من واقعا از اين تشکيلات مذهبي هراس دارم. درست است کهما مسلمان هستيم، وليدر واقع عرب نسيتيم و رودرروي سني ها قرار داريم. بدين ترتيبتشکيلات آخوند هايشيعه با آن سلسله مراتب و امکانات اگر به قدرت دست يابد، مادر داخل مواجه باانقلابي خونين خواهيم شد و در خارج بايد نتايج جهاد عليه عراقو اردن و سوربه راتحمل کنيم. فکر نميکنم مصر و حتا اسرائيل مداخله کنند. به هرحال اگر اين فرض آخريتحقق پيدا کند، يک آيت اللهي وارد عرصه ميشود و نهضتي مالامالاز نفرت عليه غرب وحتا ضد يهود و در دشمني با عرب هاي سني راه خواهد انداخت و ايبسا که خيابان ها جايجسد و خون خواهد شد.

Andre Brissaud, le Crapouillot. Nouvelle serie. Decembre 1986, La France

مصاحبهگر تاکيد ميکند که حسب خواست مصدق متن مصاحبهپس از مرگ او ميتوانست منتشرشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر