۱۳۹۱ آذر ۱۵, چهارشنبه

خبرگزاری فرانسه: سخنان مریم رجوی در مجلس ملی فرانسه

چهارشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱ / ۰۵ دسامبر ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button
اپوزیسیون درتبعید ایران می خواهد از سوی اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شود.

خبرگزاری فرانسه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱ (۵ دسامبر ۲۰۱۲) گزارش کرد رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران-اپوزیسیون در تبعید- روز چهارشنبه از فرانسه و اتحادیه اروپا خواست «مقاومت ایران» را نظیر آنچه در مورد سوریه عمل شده برای تغییر رژیم در تهران «به رسمیت بشناسند».
مریم رجوی طی سخنانی در مجلس ملی در پاریس گفت: «بزرگ ترین اشتباه سیاسی غرب نادیده گرفتن جنبش کلیدی تغییر در ایران بوده است. مقاومتی با ریشه های عمیق در جامعه ایران با ائتلافی دموکراتیک از گروه های مختلف اپوزیسیون که ۵۰% آنان را زنان تشکیل می دهند».
او تأکید کرد: «تحریم های بین المللی اقدامات مثبتی هستند. اما تنها هنگامی مؤثر خواهند بود که غرب سیاست خود در قبال مقاومت را تغییر دهد. تنها راه حل بحران ایران، تغییر رژیم به دست مردم ایران و مقاومت آن خواهد بود».
خانم رجوی با تأکید بر اینکه «دولت فرانسه یک نقش پیشگام در شناسائی مقاومت سوریه ایفا کرده باید ابتکار عمل یک سیاست جدید در اتحادیه اروپا را به دست گیرد»، از پاریس و اتحادیه اروپا خواست «مقاومت ایران برای تغییر رژیم را به رسمیت بشناسند».
رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران از پشتیبانی حدود ده پارلمانتر فرانسوی از کلیه گروه ها را نیز که بیانیه ای با درخواست «به رسمیت شناختن مقاومت ایران برای استقرار دموکراسی در ایران» به امضا رساندند، برخوردار شد.
خانم رجوی سیاست تهران را که «دامن زدن به شعله های جنگ در سراسر خاورمیانه» از طریق حمایتش از رژیم بشار اسد در سوریه، ارسال اسلحه به حماس در غزه و حزب الله لبنان و ادامه برنامه اتمی آن است، محکوم کرد.
با این حال او گفت: «اما وحشتناک ترین جنگ ملایان جنگی است که علیه مردم ایران پیش می برند. در ماه نوامبر بیش از یکصد نفر اعدام شده اند» و یادآور شد که مجمع عمومی ملل متحد روز ۲۷ نوامبر قطعنامه ای در محکومیت «نقض فاحش و مستمر حقوق بشر» در ایران به تصویب رسانیده است.
مجاهدین خلق عنصر اصلی تشکیل دهنده شورای ملی مقاومت ایران هستند. این سازمان که در سال ۱۹۶۵ با هدف سرنگونی رژیم شاه و سپس رژیم اسلامی تأسیس شد در سال های دهه ۱۹۸۰ از ایران رانده و به تبعید رفت.
«پس از انگلستان در سال ۲۰۰۸ و اتحادیه اروپا در ۲۰۰۹، ایالات متحده نیز در اواخر سپتامبر مجاهدین خلق را از لیست سیاه سازمان های تروریستی خود خارج ساخت.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر