۱۳۸۸ اسفند ۱۱, سه‌شنبه

متکی در شورای حقوق بشر ملل متحد: چرا دولتهای اروپایی مجاهدین خلق را از لیست گروههای تروریستی خود خارج کردند؟

سه‌شنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ / ۰۲ مارس ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

به دنبال اعتراضات مجامع حقوق بشری و موضعگیری دولتها در شورای حقوق بشر ملل متحد, علیه نقض مستمر و وحشتناک حقوق بشر در ایران, خامنه ای, وزیر خارجه اش منوچهر متکی, را به اجلاس حقوق بشر ملل متحد فرستاد تا پاسخ نگرانیها و تذکرات نمایندگان دولتهای مختلف را بدهد. متکی که شخصاً مسئول ربودن و شکنجه مهندس ابوالحسن مجتهدزاده در ترکیه می باشد, در برابر شورای حقوق بشر ملل متحد و در برابر خبرنگاران رسانه های جمعی دنیا, به جای پاسخگویی به نگرانیها و سئولات و تذکرات جامعه بین المللی به طلبکاری از جامعه جهانی پرداخت که چرا کشورهای اروپایی مجاهدین را از لیست گروههای تروریستی خود خارج کرده اند و چرا آمریکا و اروپا, از «تروریستها» حمایت می کنند.
خبرگزاری حکومتی ایرنا در گزارشی از ژنو نوشت متکی در اجلاس شورای حقوق بشر ملل متحد خطاب به دولتهای اروپایی گفت: چرا مجاهدین خلق را از لیست گروه‌های تروریستی خود خارج کرده‌اند آیا این کشورها پاسخی برای افکار عمومی دارند؟ آیا معنای حقوق بشر این است؟
خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۰ اسفند - رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به سخنان متکی در سفر یک روزه وی به ژنو برای شرکت در اجلاس شورای حقوق بشر گفت: وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی در این اجلاس نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران را در مورد مسایل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و در خصوص حقوق بشر و معیارهای دوگانه غرب در این زمینه اعلام کرد. وی گفت: آمریکا باید توضیح دهد که با عبدالمالک ریگی در مورد چه موضوعی قرار ملاقات داشته است.
به گزارش ایرنا, متکی ادامه داد: "آمریکا باید پاسخ دهد که علت حضور عبدالمالک ریگی در پایگاه این کشور در افغانستان به چه دلیل بوده و چه طراحی را برای ملاقات مقامات ارشد آمریکایی با عبدالمالک در پایگاه آمریکایی مناس در بیشکک پایتخت قرقیزستان در نظر گرفته بودند؟"
به گفته مهمانپرست, سخنگوی وزارت خارجه, متکی خطاب به نمایندگان کشورهای اروپایی گفت: چرا مجاهدین خلق را از لیست گروه‌های تروریستی خود خارج کرده‌اند آیا این کشورها پاسخی برای افکار عمومی دارند؟ آیا معنای حقوق بشر این است؟

ناظران آگاه معتقدند, وزیر خارجه تروریست ملاها در اجلاس حقوق بشر ملل متحد, به نمایندگی از سوی خامنه ای یکبار دیگر در انظار جهانی, به روشن ترین صورت, ماهیت رژیم خونخواری را که هیچ ارزشی برای معیارهای جهانی حقوق بشر قائل نیست, به نمایش گذاشت و نشان داد که این رژیم متعلق به این دوران نیست. نشان داد که این رژیم همچنان قصد دارد که در زندانهایش روشهای کهریزکی را برای تجاوز به زندانیان و کشتار آنها ادامه دهد, به زیر گرفتن مردم معترض با ماشین در خیابانها ادامه دهد, به حمله وحشیانه به خوابگاه دانشجویان و ضرب و شتم آنان ادامه دهد و ... و به سیاست تولید تسلیحات اتمی و صدور تروریسم به کشورهای منطقه, به عراق, لبنان, فلسطین و افغانستان ادامه دهد. و جامعه جهانی برای خلاص شدن از شر این رژیم, راهی جز به رسمیت شناختن حق مردم ایران برای مقاومت و برای سرنگونی این رژیم ندارد.

منبع خبر سایت آفتابکاران.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر