۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

گفتگوی روزنامه اشتوتگارترناخریشتن با مریم رجوی: ”تحریمات به مردم ایران یاری می رسانند”

سه‌شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۸۹ / ۳۰ مارس ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

اشتوتگارتر ناخریشتن، ۳۰ مارس ۲۰۱۰

برلین – رهبر مقاومت ایران مریم رجوی در جریان دیدارش از برلین خواستار اعمال تحریمات سخت علیه ایران میشود. وی میگوید که رفتار جامعه بین المللی برای کشورش از اهمیت بسزایی برخوردار است. سؤال: خانم رجوی، ادامه تحولات در ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟
قیامها و اعتراضات ادامه پیدا می کنند. بازگشتی به شرایط قبل از شروع ناآرامیها وجود نخواهد داشت. علیرغم اینکه رژیم هزاران تن از شهروندان را دستگیر و بسیاری از آنها را در دادگاههای نمایشی به مرگ محکوم کرده است, اما مقاومت همواره بالا گرفته است. تازه همین اخیرا مناسبتهای مربوط به جشنهای سال نو ایرانی به اعتراضات وسیع مردمی راه بردند. رژیم آخوندی امروزه بسیار آسیب پذیرتر می باشد. از همین روست که رفتار جامعه بین المللی به این میزان اهمیت دارد.

سؤال: برنامه اتمی ایران از چه ماهیتی برخوردار است – آیا این نشانه یی از یک نوع اعتماد به نفس ملی و سطح علوم ایرانی است و یا واقعا در خدمت اهداف تجاوزکارانه است؟
این برنامه اتمی مطلقا هیچ ربطی با غرور ملی و اعتماد بنفس مردم ایران ندارد. این به هیچ وجه نشان ملی نیست, بلکه یک بار و فشار برای تمامی مردم است, زیرا بسیار پرهزینه و مغایر با منطق و خردمندی اقتصادی است. این پروژه به وضوح تلاشی از سوی آخوندها برای دستیابی به تسلیحات اتمی است و مطمئنا از ماهیت غیرنظامی برخوردار نیست. رژیم میخواهد با این پروژه کلیتِ جامعه جهانی را تحت فشار و شانتاژ قرار دهد. آخوندها بدون تغییر روی هدف غایی خود پافشاری می کنند که همانا استقرار یک امپراتوری اسلام گرا در کل منطقه خاورمیانه است.

سؤال: کشورهای تشکیل دهنده جامعه جهانی الان در حال بحث برای تشدید تحریمها هستند. آیا این تحریمات کمک کننده هستند و یا فقط به مردم ضرر می رسانند؟
خیلی صریح بگویم: تحریمها به مردم ایران یاری می رسانند. تحریمها باید سپاه پاسداران ایران را هدف قرار دهند. آنها عاملان سرکوب در داخل کشور هستند, آنها از رژیمهای بنیادگرا در منطقه حمایت می کنند و آنها برنامه اتمی را کنترل می کنند. همزمان سپاه پاسداران قویا درگیر معاملات تجاری با غرب می باشد. بنابراین درآمد حاصله از این تجارت مستقیما در سرکوب مردم ایران هزینه میشود. و آنچه که در ورای آن باقی می ماند به حساب [مقامات رژیم] در بانکهای خارج سرازیر می شود. از اینروست که مردم ایران از تحریمها بسیار استقبال می کنند.

سؤال: تحریمها باید در چه زمینه هایی باشند؟
ما نیاز به تحریم نفتی, توقف در انتقال تکنولوژی پیشرفته و بایکوت سیاسی و دیپلوماتیک داریم.

سؤال: سیاست آلمان چه نقشی در این رابطه باید ایفا کند؟
آلمان باید یک موضع سخت در قبال رژیم ملایان اتخاذ کند. من از دولت آلمان میخواهم که از ۳۴۰۰ رزمنده آزادی در کمپ اشرف حمایت کند. این کمپ که متعلق به مجاهدین خلق است در ماه ژوئیه ۲۰۰۹ مورد تهاجم قرار گرفت, ۱۱ نفر کشته و ۳۶ تن از ساکنان آن بمدت ۷۲ روز به گروگان گرفته شدند. آلمان باید مصرانه از سازمان ملل خواستار برعهده گرفتن نقش فعالتری در نظارت و کنترل شرایط اشرف بشود.

سؤال: آیا شما تغییر سیاستی را در آلمان مشاهده می کنید؟
اکنون زمان آن فرا رسیده است که آلمان سیاست خود را تغییر دهد. کلیه تلاشها به منظور ایجاد تغییر از جمله از طریق ارتباطات تجاری به پایان خود رسیده اند. مذاکرات طولانی اتمی نیز هیچ ثمری نداشته اند. از طرف دیگر مشخص است که دخالت نظامی از خارج نیز راه حل نیست. ما نیاز به یک راه حل ایرانی داریم. این راه از طریق همکاری با مقاومت ایران میسر است.
از نوربرت والت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر