۱۳۸۹ فروردین ۸, یکشنبه

تلويزيون 24ساعته فرانسه: «جنگ شعارنويسى»
شعارنويسي عليه رژيم ضدبشري و در حمايت از پيشوايان آزادي
شعارنويسي عليه رژيم ضدبشري و در حمايت از پيشوايان آزادي
تلويزيون 24ساعته فرانسه از طريق شبكه آبزرور كه شامل 2000نفر از بينندگان معمولى آن است، گزارشهايى را در اختيار بينندگان خود قرار مىدهد.
اين تلويزيون، يكى از اين گزارشها را به ايران اختصاص داده و از آن با عنوان جنگ شعارنويسى در تهران نام برد.
مجرى تلويزيون گفت:
اعضاى اپوزيسيون در ايران با استفاده از شعارنويسى پيام خودشان را بديگران مىرسانند و نيروهاى بسيجى طرفدار دولت با آن مقابله مىكنند. عسل يكى از بينندگان ما در تهران است، او مىگويد:

«ايرانيان آزادى بيان ندارند براى همين از ديوارهاى شهر و يا تابلوهاى تبليغاتى استفاده مىكنند تا نظر خودشان را بيان كنند و حرفشان را بزنند. نوشتن روى ديوارها از سالها پيش و از سالهاى انقلاب 1357 شروع شد و اين يك سنت شده است.
حالا نيروهاى هوادار رژيم شروع به استفاده مجدد از اين سنت كردهاند. نيروهاى اپوزيسيون روى ديوارها شعار مىنويسند مثل مرگ بر ديكتاتور بعد نيروهاى هوادار رژيم مىآيند و شروع به نوشتن روى آنها مىكنند. اين يك نوع جنگ بين مخالفين رژيم و نيروهاى هوادار رژيم است. تفاوت آن در اين است كه كسانى كه با رژيم مخالفت مىكنند بايستى مخفيانه اين كار را بكنند اما نيروهاى هوادار رژيم اين كار را آزادنه انجام مىدهند. خطرى براى آنها ندارد و شعارها را پاك مىكنند. ولى نوشتن شعار توسط اپوزيسيون شجاعت زيادى لازم دارد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر