۱۳۸۹ فروردین ۱۱, چهارشنبه

نامه نمایندگان کنگره آمریکا به اوباما: آمریکا باید در کنار هزاران ایرانی که علیه رژیم قیام کرده اند بایستد

چهارشنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۸۹ / ۳۱ مارس ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

۶۹ نماینده کنگره آمریکا در نامه‌یی به باراک اوباما نوشتند آمریکا باید کنار هزاران ایرانی که علیه رژیم ایران قیام کرده‌اند و حکومت را به چالش کشیده‌اند، بایستد.
این نامه که توسط ترنت فرانکز تدوین شده است، توسط ۶۸ نماینده دیگر از نمایندگان کنگره آمریکا به امضا رسید.
در بخشهایی از این نامه خطاب به باراک اوباما آمده است: اظهارات قاطعانه شما در نخستین گزارشی که پیرامون وضعیت کشور ایراد کردید، مبنی بر این‌که هرگاه دولتمردان ایران به تعهدات خود پایبند نمانند، باید به دور از هرگونه تردیدی منتظر پیآمدها و عواقب بیشتری باشند، موجب دلگرمی ما گشت». گرچه تداوم مجازاتهای اقتصادی و انزوای بین‌المللی ایران از اهمیت برخوردار است، ولی ما بر این باوریم که جنبش اعتراضی مردم ایران برای این رژیم تهدیدی بزرگتر محسوب می‌شود. از این رو ما از شما می‌خواهیم از ناراضیان ایران که برای کسب آزادی و دموکراسی پیکار می‌کنند، حمایت و پشتیبانی کنید.
آمریکا باید در کنار هزاران ایرانی بایستد که علیه رژیم خود قیام کرده‌اند و آن حکومت را به چالش کشیده‌اند. ما ‌باید خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی، توقف شکنجه، تجاوز جنسی و دیگر موارد آشکار نقض حقوق بشر در ایران باشیم.

نمایندگان کنگره آمریکا در نامه خود به اوباما با یادآوری تعهد اخلاقی آمریکا نسبت به مردان و زنانی که برای دستیابی به آزادی هرگونه خطری را به جان می‌خرند می‌نویسند: مخالفان ایرانی به مبارزه خود ادامه خواهند داد و ما نباید آنان را در این راه تنها بگذاریم».
این نمایندگان در مورد اهمیت دسترسی مردم ایران به اینترنت می‌نویسند: جنبش آزادیخواهی ایران عمدتاً در عرصه اطلاع‌رسانی به مردم، سازماندهی‌اعتراضها و خبررسانی به جهان در مورد نقض خشن حقوق بشر در این کشور نیازمند اینترنت است. وظیفه ماست که معترضان ایرانی را در دور زدن سانسور دولتی و دسترسی آزاد آنان به فنآوری اینترنتی یاری دهیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر