۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

اجلاس پارلمانى در فنلاند در همبستگى با قيام سراسرى و اشرف
ديدار رييس جمهور برگزيده مقاومت از پارلمان فنلاند
ديدار رييس جمهور برگزيده مقاومت از پارلمان فنلاند
در اجلاسى كه بهدعوت گروه حقوقبشر پارلمان فنلاند با حضور خانم مريم رجوى رئيسجمهور برگزيده مقاومت ايران در پارلمان فنلاند برگزار گرديد، بيانيه حمايت اكثريت پارلمان اين كشور از قيام مردم ايران و حقوق مجاهدان اشرف اعلام شد
كتاب حاوى بيانيههاى امضا شده توسط نمايندگان پارلمان فنلاند توسط آقاى كيموساسى رئيس كميته قانون اساسى پارلمان فنلاند به خانم رجوى تقديم شد.

بيانيه اكثريت نمايندگان پارلمان فنلاند در حمايت از قيام مردم ايران و مجاهدان اشرف توسط بيش از 100تن از نمايندگان پارلمان فنلاند از جمله توسط 6تن از رؤساى كميتهها، 11تن از معاونان كميتههاى پارلمان و رهبران يا معاونان فراكسيونهاى مختلف امضا شده است.

در جلسه پارلمانى كه بهدعوت گروه حقوقبشر پارلمان فنلاند و با حضور بيش از 100تن از نمايندگان پارلمان ومشاوران آنها و رهبران احزاب و شخصيتهاى سياسى اين كشور تشكيل شد رئيسجمهور برگزيده مقاومت سخنرانى كرد

در اين جلسه نمايندگان تمامى احزاب سياسى فنلاند شامل حزب ائتلاف ملى، حزب سنتر، حزب سوسيال دموكرات و اتحاد چپها، حزب سبزها، حزب سوئديها و حزب دموكرات مسيحى شركت و به نمايندگى از سوى احزاب خود نقض حقوقبشر در ايران را محكوم نموده و حمايت خود از مقاومت مردم ايران و مجاهدان شهر اشرف را اعلام كردند.

دراين اجلاس رئيس كميته قانون اساسى پارلمان فنلاند آقاى كيموساسى تشكيل كميته پارلمانى فنلاندى براى آزادى ايران را اعلام كرد. اين كميته كه متشكل از نمايندگان پارلمان فنلاند از احزاب مختلف سياسى است در بيانيهيى هدفهاى خود را به اين شرح اعلام نمود:
- افشا و محكوميت موارد نقض حقوقبشر در ايران
- مبارزه براى آزادى همه زندانيان سياسى و متوقف كردن اعدامها در ايران
- پيگيرى تحريمهاى مؤثر نفتى عليه رژيم از سوى اتحاديه اروپا و شوراى امنيت ملل متحد
- حمايت از راهحل سوم ارائه شده از طرف خانم مريم رجوى براى تغيير دموكراتيك در ايران و دفاع از حقوق ساكنان اشرف

رئيسجمهور برگزيده مقاومت در جلسه استماع گروه حقوقبشر پارلمان فنلاند كه به رياست آقاى كانتولا رئيس اين گروه تشكيل شد شركت نمود و نقض وحشيانه و سيستماتيك حقوقبشر در ايران را تشريح كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر