۱۳۸۸ اسفند ۲۴, دوشنبه

ژان فرا، هنرمند محبوب و مترقى فرانسه و دوست بزرگ مقاومت ايران، درگذشت
ژان فرا، هنرمند محبوب و مترقى فرانسه
ژان فرا، هنرمند محبوب و مترقى فرانسه
ژان فرا، هنرمند محبوب و مترقى فرانسه و دوست بزرگ مقاومت ايران، روز شنبه 22اسفند، در سن 79سالگى در محل اقامتش در منطقه آردش فرانسه درگذشت.
ژان فرا، خواننده پرآوازه و متعهد فرانسوى، متجاوز از 200 ترانه و آهنگ ساخته و اجرا كرده است. او بهخاطر دفاع از آزادى و حمايتش از مبارزات آزادىبخش خلقها معروف بود و در شمار دوستان صميمى مقاومت ايران بود.

ژان فرا پس از حمله 17ژوئن 2003 به مقر مقاومت ايران در فرانسه، براى حمايت از مقاومت ايران و رئيسجمهور برگزيدهاش بهپاخاست و همصدا با مردم و شخصيتهاى برجسته فرانسوى، اين حمله و بندوبست ننگين دولت وقت فرانسه با فاشيسم مذهبى حاكم بر ايران را به شدت محكوم كرد.

ژان فرا، كه بهخاطر پافشاريش بر ارزشهاى والاى انقلاب كبير فرانسه و آرمانهاى آزادى و عدالت اجتماعى شهرت داشت، تا پايان عمر در كميتههاى حمايت و همبستگى با مردم و مقاومت ايران شركت داشت و از مبارزه عادلانه مردم ايران عليه ديكتاتورى مذهبى حمايت كرد.

رئيسجمهور برگزيده مقاومت، خانم مريم رجوى، طى پيامى درگذشت ژان فرا، هنرمند محبوب و مترقى فرانسوى را به همسرش و به مردم و جامعه هنرى و فرهنگى فرانسه، تسليت گفت و افزود:
«اندوه بزرگ شما بهخاطر درگذشت ژان فرا، مرا عميقاً تحت تأثير قرارداده است.
مقاومت ايران با تمامى اعضا و حاميانش در غم بزرگ شما شريك است.»

خانم رجوى افزود:
«كيفيتهاى انسانى و شجاعت سياسى ژان فرا، كه همطراز با استعداد و درخشش هنريش بود، از او انسانى والا، هنرمندى محبوب و متعهد و يك دوست بزرگ براى مقاومت و مردم ايران ساخته بود.
او به ارزشهاى تاريخى فرانسه و آرمانهاى حقوقبشر، آزادى، برابرى و برادرى، ايمانى راسخ داشت و در سختترين شرايط، در حمايت از مقاومت ايران شجاعانه به پاخاست و معامله ننگين براى قربانى كردن يك مقاومت مردمى را محكوم كرد.
در اين سالها، ترانههاى زيبا و پرمعناى ژان فرا، در رسانههاى مقاومت ايران، براى مردم ما ترجمه و تكرار شده و نام و آرمانهاى انسانى او را در قلب و ضمير مردم ايران جاى داده است.
خاطره ژان فرا، براى هميشه در تاريخچه مبارزات مردم ايران براى دموكراسى و آزادى، بهجا خواهد ماند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر