۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

ایاد علاوی با انتقاد شدید نسبت به دخالتهای رژیم ایران گفت: ایران نمی تواند هرکسی را می خواهد بر عراق تحمیل کند

سه‌شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۸۹ / ۳۰ مارس ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

علاوی گفت امروز ایران در تمامی جزئیات زندگی در عراق دخالت می کند و می خواهد هر کس و هر وضعیت و هر ساختاری که می خواهد را بر عراق تحمیل کند.

تلویزیون الشرقیه ۳۰ مارس ۲۰۱۰ (۱۰ فروردین ۱۳۸۹) –ایاد علاوی رئیس ائتلاف العراقیه به شدت دخالت های ایران در امور داخلی عراق را مورد انتقاد قرار داد و گفت نه ایران و نه غیر ایران نمی توانند آنچه می خواهند را بر عراقیان تحمیل کنند.

علاوی در سخنان خود در برابر شماری از کسانی که به خاطر پیروزی ائتلاف العراقیه به دیدار وی رفته بودند گفت امروز ایران در تمامی جزئیات زندگی در عراق دخالت می کند و می خواهد هر کس و هر وضعیت و هر ساختاری که می خواهد را بر عراق تحمیل کند.

علاوی گفت عراقی عراقی است و اجداد ما در برابر انگلیس بزرگترین امپراتوری جهان با سلاحهایی ساده ایستادند وبه همین دلیل امپراتوری انگلیس در خاک عراق فروپاشید و از آن عقب نشینی کرد و لذا نه ایران و نه غیر ایران نمی توانند بر عراق حکم برانند و یا اینکه آنچه می خواهند را بر ما تحمیل کنند.

علاوی گفت این برای ایران به عنوان یک همسایه مسلمان عیب است که به این شکل در امور داخلی عراق دخالت کند و این مطلقا مردود و غیر قابل قبول است. علاوی گفت که نبرد بنای عراق از الان شروع شده یا بنای عراقی تهی از مشکلات و تفرقه و بر اساس مساوات و مشارکت واقعی و یا فروپاشی عراق در نتیجه این دخالت ها که تلاش می کنند تا به ارزش و کرامت و وحدت عراق خدشه وارد سازند.

علاوی ابراز تأسف کرد که الان رفتن به سمت شرق بسیار مهمتر از رفتن به سمت غرب و یا جنوب و یا شمال عراق شده همانطور که رفتن به ایران بسیار مهمتر از رفتن به سمت یک کشور برادر عربی شده است.

علاوی گفت بهترین مثال برای اثبات این حرف اجلاس اخیر سران عرب بود که عراق را در این اجلاس وزیر خارجه آن نمایندگی می کرد و سؤال کرد که آیا این کشور رئیس جمهور و دو معاون و نخست وزیر ندارد ؟».


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر