۱۳۸۹ فروردین ۷, شنبه

سايت خبرى يوكى پروگرسيو:
گرايش فراحزبى در آمريكا، به حمايت از حفاظت ساكنان اشرف
شهراشرف
شهراشرف
سايت خبرى يوكى پروگرسيو، نوشت: اكثريت نمايندگان هردو حزب كنگره آمريكا به حفاظت از ساكنان كمپ اشرف فراخوان مىدهند.
اين نمونه مهمى از گرايش دوحزبى در كنگره آمريكا بود كه در آن رؤساى دو حزب نسبت به بدرفتارى با پناهندههاى ايرانى در كمپ اشرف در عراق ابراز خشم كردند. در اوايل امسال دهها اعتصاب غذا كننده در مقابل سفارت آمريكا در لندن نشستند كه گلن استرانگ آنرا در اين‌جا در چندين مقاله در سپتامبر و اكتبر گزارش كرد.

يوكى پروگرسيو نوشت: نماينده كنگره باب فيلنر، رئيس كميته امور بازنشستگان نظامى و ايلينا رز لهتينن، رئيس نمايندگان جمهوريخواه در كميته امور خارجى كنگره، بهمراه ده تن از همكارانشان، در يك كنفرانس مطبوعاتى، حمايت اكثريت هردو حزب كنگره را از حقوقبشر و حفاظت ساكنان كمپ اشرف در عراق اعلام كردند.
اكثريت اعضاى كنگره آمريكا كه مشتركاً اين قطعنامه را حمايت كردهاند، شامل 11تن از رؤساى كميتهها، 13تن از رؤساى فراكسيون حزب اپوزيسيون در كميتهها؛ 54تن از رؤساى زير كميتهها؛ 49تن از رؤساى فراكسيون اپوزيسيون در زيركميتهها؛ و 30تن از اعضاى كميته امور خارجى كنگره، هستند.

نماينده رزلهتينن تأكيد كرد كه نظر به نقض مكرر تضمينهايى كه دولت عراق به آمريكا داده است مبنى براينكه با ساكنان كمپ اشرف رفتار انسانى مىشود، آمريكا موظف است كليه اقدامات لازم و مناسب را براى پايبندى به تعهدهاىمان بهعمل آورد. قانونگذار فلوريدا اضافه كرد ما بايد به ساكنان قرارگاه اشرف پيام روشنى بدهيم كه كنگره آمريكا در كنار آنها ايستاده است.

در ادامه گزارش يوكى پروگرسيو آمده است:
نماينده كنگره تد پو، گفت: «مهم است كه ما همواره هشيار باشيم و به ساكنان قرارگاه اشرفنشان بدهيم كه صداى آنها در آمريكا شنيده مىشود… ما در برابر كسانى كه مىخواهند به ساكنان قرارگاه اشرف آسيب برسانند ساكت نخواهيم ماند تا آنها راه شرورانه خود را ادامه بدهند و اشرفيها را در مناطق دورافتاده پراكنده كنند.

نماينده لينكلن دياز بالارت رژيم ايران را رژيم اراذل و اوباش ناميد و اضافه كرد اين بسيار قابل توجه است كه اكثريت كنگره آمريكا در رابطه با يك موضوع مهم و خشونتى كه عليه افراد بيگناه اشرف انجام شده همنظر شوند. بنابراين قطعنامه را به جلسه رسمى كنگره مىبريم و تصويب مى‌كنيم و روى موضوع متمركز خواهيم ماند.

نماينده كنگره باب فيلنر تأكيد كرد دولت آمريكا بايد سازمان ملل را تشويق كند كه نقش بسيار فعالترى در رابطه با كمپ اشرف ايفا كند و نقش تيم مانيتور كننده سازمان ملل در اشرف را به حفاظت كننده از ساكنان ارتقاء دهد تا مطمئن شود كه به حقوق و امنيت آنها احترام گذاشته شده و تمام محدوديتهاى ضدانسانى دولت عراق از آنها برداشته شود.
اعضاى كنگره و مشاوران آنها و همچنين نمايندگان سفارتهاى خارجى، كارشناسان معروف سياست خارجى و شخصيتهاى حقوقبشرى در اين كنفرانس مطبوعاتى شركت داشتند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر