۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

رئیس آژانس اتمی دعوت رژیم ایران را برای سفر به ایران رد کرد

سه‌شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۸۹ / ۳۰ مارس ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

یوکیا آمانو رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل وآرژانتین سفر کرد. وی در این سفر تصریح کرد که رژیم ایران به سؤالات آژانس در مورد برنامه اتمی اش پاسخ نداده است. وی تأکید کرد که دعوت رژیم ایران برای سفر به تهران را نیز رد کرده است. یوکیو آمانو: نمی خواهم برای احوالپرسی به ایران بروم

یوکیو آمانو رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی برای یافتن راه حلی بر سر بحران اتمی رژیم ایران به برزیل یکی از اعضای موقت شورای امنیت سفر کرد، تا با مقامهای این کشور گفتگو کند.

یوکیو آمانو پس از ملاقات با وزیر خارجه برزیل در ریودوژانیرو پایتخت این کشور گفت: از سوی رژیم ایران برای مذاکره درباره برنامه هسته یی اش به این کشور دعوت شده است اما در حال حاضر هنوز تاریخی برای این سفر در نظر نگرفته است. زیرا نمی خواهد تنها به تهران رفته و با مقامات این رژیم احوالپرسی کند بلکه نیاز به یک طرح روشن سیاسی و چارچوبهای عملی است.

آمانو در اولین گزارش خود به شورای حکام آژانس برای نخستین بار فاش ساخت در تلاش است تا به سلاح هسته یی دست یابد. وی درباره این گزارش خودگفت تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده، ما را به آنجا رساند که از رژیم ایران بخواهیم ابهامهای موجود در برنامه اتمی اش را روشن کند. کاری که از حدود یک سال و نیم قبل موفق به انجام آن نشدیم.

همزمان با سفر آمانو به برزیل، انگلستان نیز فشار خود را بر این کشور برای جلب حمایت آن از تحریمهای جدید علیه رژیم ایران افزایش داد. نیکلاس هوپتون مقام ارشد دفتر امور خارجی انگلستان روز سه شنبه گفت ”اکنون لحظه بسیار کلیدی برای برزیل است تا نشان دهد می توان روی این کشور حساب کرد و آماده است مسئولیت عضو شدن در شورای امنیت و اتخاذ تصمیم دشوار تحریم علیه رژیم ایران را بپذیرد.“
تلویزیون رویتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر