۱۳۸۹ فروردین ۳, سه‌شنبه

نایب رئیس پارلمان اروپا استفاده مالکی از فرهنگ تهدید آمیز را محکوم کرد

سه‌شنبه، ۰۳ فروردین ۱۳۸۹ / ۲۳ مارس ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

آلخو ویدال کوآدراس, نائب رئیس پارلمان اروپا و عضو هیأت پارلمانی رابطه با عراق, با صدور بیانیه ای تلاشهای ائتلاف مالکی که حاضر به پذیرش شکست نیست و به تهدید روی آورده است, افشا کرد و گفت مالکی با درخواست بازشماری آرا, در را برای دستکاری نهایی آرا باز می گذارد. اطلاعیه مطبوعاتی نائب رئیس پارلمان اروپا
نگرانی درباره انتخابات عراق
تاریخ : ۲۳ مارس ۲۰۱۰
به عنوان یک عضو هیئت رابطه با عراق در پارلمان اروپا من نگرانی خود را درباره اخباری که از عراق دریافت می شود ابراز می کنم. این اخبار حاکی از این است که نخست وزیر نوری المالکی که حاضر به قبول شکست نمی باشد، درخواست برای بازشماری رای ها داده است. نتایج انتخابات نشان می دهد که کاندیدای غیرمذهبی دکتر ایاد علاوی علیرغم گزارشات متعدد کلاه برداری، تقلب و تهدیدات به منظور از دور خارج ساختن کاندیداهای ملی و مستقل، جلو قرار گرفته است.
جالب است توجه کنیم حالا که کاندیدای رقیب به نظر می رسد جلو افتاده، آقای مالکی از فرهنگ تهدید آمیزی استفاده کرده و گفته که اگر رای ها باز شماری نشوند، کشور به خشونت باز خواهد گشت. این حرف در تضاد جدی با اظهارات قبلی اش وقتی در شمارش آرا جلو بود می باشد. فقط الان که وی پتانسیل شکست را در چشم انداز دارد، شروع به این ادعا کرده که تقلب صورت گرفته است و با درخواست شمارش مجدد، در را برای دستکاری نهایی آرا باز می گذارد. کمیساریای عالی مستقل انتخاباتی تا کنون قبول نکرده است که آرا را بازشماری کند. ما امیدواریم که نتایج نهایی به زودی مشخص شوند.
همکار عالیرتبه من استرون استیونسون، رئیس هیئت رابطه با عراق در پارلمان اروپا برای تلاش هایش که از تقلبات بیشتر جلوگیری نمود باید مورد قدردانی قرار گیرد. او اسناد بسیاری را جمع آوری کرد چون بسیاری از شخصیت های برجسته سیاسی عراق و احزاب به او گزارشات زیادی از تقلبات ارائه دادند. صدها شهروند عراقی به او ایمیل فرستادند و جزییات تقلب در رای گیری را گزارش کردند. او با بسیاری از سیاستمداران عراقی قبل و بعد از انتخابات صحبت کرد، که من با انها در پارلمان اروپا و همچنین در آخرین سفرم به عراق در اکتبر ۲۰۰۸ وقتی ریاست هیئتی از نمایندگان پارلمان اروپا از گروه های مختلف سیاسی را بر عهده داشتم آشنا شده بودم. من به گزارشات و شهادتنامه های آنها کاملا اطمینان دارم.
ابتکار شجاعانه آقای استیونسون جلوی تقلبات بیشتر را گرفت و به پروسه دموکراتیک در عراق خدمت کرد. با این همه وی هدف یک کمپین تبلیغاتی بزرگی از لابی های ایران و مالکی در داخل و خارج عراق قرار گرفت که منکر هر گونه تقلب در انتخابات می شدند. ما بسیار خوشحال شدیم که گزارش اول او ( حدود ۴۰ صفحه) درباره ادعاهای تقلبات مطابق توافق همه جانبه ای که در هیئت ما انجام شد به کمیسیاری عالی مستقل انتخابات عراق و به رهبران اتحادیه اروپا ارسال خواهد شد. تلاش های خستگی ناپذیر وی به گرمی توسط بسیاری از عراقیان که برای اقدامات او در ”هیئت عراق” ابراز سمپاتی و حمایت کرده اند، مورد قدردانی قرار گرفته است. این همچنین باعث ارتقای اعتبار پارلمان ما در عراق و جهان عرب گشته است.
آلخو ویدال کوآدراس
نایب رئیس پارلمان اروپا
بروکسل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر