۱۳۸۹ فروردین ۳, سه‌شنبه

بیانیه بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس فدرال آلمان در حمایت از قیامهای مردمی و دفاع از اشرف

سه‌شنبه، ۰۳ فروردین ۱۳۸۹ / ۲۳ مارس ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

در جلسه‌یی در کاخ ریاست مجلس آلمان، با حضور خانم مریم رجوی، بیانیه بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس فدرال آلمان اعلام شد. در جلسه‌یی در کاخ ریاست مجلس آلمان با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت و شماری از نمایندگان و روسای کمیسیونهای پارلمان از احزاب حاکم و اپوزیسیون، بیانیه بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس فدرال آلمان ـ بوندستاگ ـ و شماری از نمایندگان مجالس ایالتی این کشور در دفاع از ساکنان اشرف و حمایت از قیام مردم ایران اعلام شد.
در بیانیه خود، نمایندگان مجلس آلمان بر ضرورت «دخالت فوری سازمان ملل برای تضمین حفاظت ساکنان( اشرف) در مقابل تهدید جابجایی اجباری و کشتار آنان» تأکید کردند و خواهان آن شدند که « باید سازمان ملل را کمک کرد تا مسئولیتهایش را در قبال اعدام و کشتار و نقض حقوق بشر در ایران و همچنین حفاظت مخالفان ایرانی در اشرف را برعهده بگیرد».

این بیانیه به صورت لوح امضا شده‌یی از سوی تمامی یکصد نماینده مجلس فدرال آلمان روز سوم فروردین در برلین به خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران اهدا شد.

این جلسه به دعوت کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد برگزار شد.
خانم آنته هوبینگر رئیس گروه نمایندگان مذهبی پارلمان فدرال آلمان با خیر مقدم به رئیس جمهور برگزیده مقاومت این جلسه را افتتاح کرد.

سپس آقای لئو داوتسن برگ عضو هیأت رئیسه فراکسیون دمکرات مسیحی در مجلس فدرال و سخنگوی مالی فراکسیون بر حمایت خود از مقاومت ایران تأکید کرد و افزود ما برای یک ایران آزاد و دمکراتیک و برای حمایت از اشرف و برای حمایت از حقوق انسانی مردم ایران از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

سخنرانی اصلی این اجلاس، خانم مریم رجوی، با ابراز امتنان از تلاش‌های نمایندگان مجلس آلمان در دفاع از اشرف و حمایت‌آنها از مبارزه مردم ایران برای کسب آزادی و با گرامی‌داشت خاطره خانم هولتز هوتر فقید حامی فراموشی‌ناپذیر مقاومت ایران گفت: من امروز در شرایطی به اینجا آمده ام که موضوع ایران در قلب مسائل بین المللی قرار دارد.سخن گفت و توضیح داد که قیام سراسری مردم ایران طی ۹ ماه گذشته به وضوح نشان داده است که مردم ایران خواهان خاتمه دیکتاتوری مذهبی‌اند
وی گفت : البته برای تغییر موانع وجود دارند. علاوه بر سرکوب گسترده در داخل، عدم یک سیاست قاطع در قبال رژیم ملایان از سوی غرب همچنان بعنوان یک مانع در مقابل تغییر درایران قرار دارد.
غرب با روابط اقتصادی گسترده با رژیم و محدود کردن نیروی اصلی اپوزیسیون، بیشترین کمک را به بقای رژیم نموده است. سیاست مذاکره و مماشت اجازه داد که ملاها به دستیابی به بمب اتم نزدیک تر شوند و بنیادگرایی و عوامل خودشان را در عراق و لبنان و فلسطین تقویت کنند.

رئیس جمهور برگزیده مقاومت گفت:در ماه های اخیر ضرورت یک سیاست قاطع مورد توجه قرار گرفته است ولی هنوز بمرحله اجرا گذاشته نشده است. ما همچنان با یک بی عملی از سوی اروپا مواجهیم. اساسی ترین نیازهای رژیم همچنان توسط روابط اقتصادی با غرب تامین می شود. حجم مبادلات ایران با اروپا در سال گذشته بالغ بر ۱۱ میلیارد یورو بوده که یک سوم آّن با آلمان بوده است رژیم از تجهیزاتی که از اروپا از جمله آلمان تهیه نموده برای اعمال اختناق و سرکوب مردم استفاده می کند.
در آمد حاصله از روابط اقتصادی در اختیار سپاه پاسداران قرار می گیرد که اقتصاد ایران را در انحصار خود در آورده است. طی سالهای اخیر، تحت عنوان سیاست خصوصی کردن کلیه صنایع بزرگ از جمله انحصار گاز و نفت در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفته است. در آمد حاصله از معاملات صرف سرکوب، کسب سلاح اتمی و کمک به نیروهای بنیادگرا و تروریست در منطقه می شود.

رئیس جمهور برگزیده مقاومت دولتهای غربی بویژه دولت آلمان را را فرا خواند که به تحریم های همه جانبه بویژه در زمینه نفت و بنزین علیه این رژیم دست بزنند و سپاه پاسداران را در لیست نهادهای تروریستی قرار دهند. وی تأکید کرد که تحریم ضروری است ولی کافی نیست. تحریم باید با تغییر سیاست در قبال مقاومت ایران همراه شود.
به علاوه در مقابل تهدیدات رژیم ایران و همدستانش در عراق برای نابودی ساکنان اشرف، اروپا باید به دولت عراق نسبت به هر گونه استفاده از خشونت هشدار داده و از سازمان ملل بخواهد که مسئولیت حفاظت اشرف را بعهده بگیرد.

در جلسه حمایت از مقاومت ایران در در کاخ ریاست مجلس آلمان شماری از شخصیت‌های حاضر سخنرانی کردند. از جمله
گونتر کریش‌باوم رئیس کمیسیون اروپایی در مجلس فدرال
نوربرت گایس نماینده مجلس فدرال
هرمن یوزف شارف رئیس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد و نماینده مجلس ایالتی زارلند،
و هیله گوزه یاکوب رئیس افتخاری سندیکای مددکاران اجتماعی

متن بیانیه نمایندگان مجلس آلمان
حمایت از قیام سراسری مردم در ایران ، جلوی خونریزی بیشتر را بگیریم
مردم ایران با قیام خود و با شعارهای ”مرگ بر خامنه ای”, ”مرگ بر ولایت فقیه” و ”زنده باد آزادی” نشان داده اند که خواهان پایان دیکتاتوری مذهبی هستند. نقش پیشتازانه زنان و جوانان بطور خاص تحسین برانگیز است. این قیام علیرغم اقدام رژیم به کشتار بیرحمانه, دستگیریهای خودسرانه, اعمال سیستماتیک شکنجه, تجاوزها و سانسور مطبوعات, گسترده تر و عمیق تر شده است. صدها تن از دستگیرشدگان به ”دادگاههای انقلاب” سپرده شده اند. رئیسی, نایب رئیس قوه قضاییه, و همچنین قاضی دادگاههای انقلاب که دستگیرشدگان قیام را تحت عنوان محارب محاکمه میکند, تصریح کردند, طبق ماده ۱۸۶ قانون مجازات اسلامی مادامی که مرکزیت جنبش اپوزیسیون مجاهدین خلق (PMOI) وجود دارد, هر نوع هواداری از این جنبش محاربه [دشمنی با خدا] محسوب شده و مجازات آن مرگ است. عفو بین الملل نسبت به محاکمات ساختگی و اعدام وابستگان PMOI که در تظاهرات مسالمت آمیز اخیر دستگیر و به ”محاربه” (دشمنی با خدا) متهم شده اند هشدار داده است.

رژیم ایران برای دستِ باز پیدا کردن در سرکوب قیام در داخل کشور, در پی نابودی ۳۴۰۰ تن از مخالفان ایرانی در کمپ اشرف در عراق میباشد. حمله مرگبار نیروهای عراقی به این کمپ در ۲۸ و ۲۹ ژوییه, ۱۱ کشته و ۵۰۰ زخمی در میان ساکنان بی دفاع به جای گذاشت. جهان این جنایتها را محکوم کرد. اکنون دخالت فوری سازمان ملل برای تضمین حفاظت ساکنان کمپ در مقابل تهدید جابجایی اجباری و کشتار آنان ضروری است.
مردم در ایران خواهان جدایی دین از دولت هستند. یک جمهوری کثرت گرا, لائیک و بدون اعدام و یک ایران غیر اتمی که در تفاهم با تمام کشورها بسر ببرد, ضامن صلح جهانی است. خانم مریم رجوی, رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران, با رد مماشات با ملایان و دخالت نظامی خارجی, به مقاومت در برابر استبداد مذهبی و همبستگی ملی ایرانیان فرامیخواند. این میتواند مبنای تغییر دمکراتیک در ایران باشد.
اکنون زمان آن فرا رسیده است که اتحادیه اروپا عزم مردم ایران برای نیل به آزادی را قویا جدی بگیرد. اولین گام, حمایت کامل از قیامهای مردمی است زیرا ما رژیم جنایتکار خامنه ای و احمدی نژاد را فاقد مشروعیت میدانیم. باید سازمان ملل را کمک کرد تا مسئولیتهایش را در قبال اعدام و کشتار و نقض حقوق بشر در ایران و همچنین حفاظت مخالفان ایرانی در اشرف را برعهده بگیرد. جهان نمیتواند نظاره گر این باشد که یک دیکتاتوری مذهبی مردم خود را کشتار کند. در این رابطه ما یک مسئولیت بزرگ بر عهده داریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر