۱۳۹۲ اسفند ۹, جمعه

فریاد دلخراش جوان اعدامي برای دیدار مادرش در پای چوبهدار

edam 7d44bفیلمی ویدیویی در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که اعدام یک جوان را در منطقه زور آباد کرج نشان می‌دهد.
روز چهارشنبه ۲۶ فوریه، سه اعدام در ملا عام در سه منطقه استان البرز برگزار شد.
اما مساله‌ای که صحنه‌های این اعدام را تکان دهنده کرد، فریادهای جوان اعدامی، برای دیدار با مادرش است. این جوان پس از آنکه بر روی سکو برده شد، فریاد می‌زد که می‌خواهد مادرش را ببیند.
بی‌توجهی ماموران  جنايتكار به این در خواست باعث شد که این جوان به آن‌ها حمله ور شود. یکی از عوامل اجرای اعدام هم که به بالای سکو می‌رفت، با ضربه پای این جوان به پایین پرتاب شد.
تقلاهای جوان برای دیدن مادرش آن قدر شدت یافت که دستبندی که از پشت دست‌هایش را بسته بود، شکست و ماموران و سربازان را به زیر انداخت.
پس از آن، ماموران به سمت جوان یورش برده، او را وحشيانه زدند، روی زمین خواباندند، سنگدلانه باز دستبند به دستش زدند و با زور بالای سکو بردند و او را با قساوتي بي مانند به دار آویختند.
پیش از آن، این جوان در آخرین فریادش، از مادرش خواست، او را حلال کند.
در این میان صدای داد و فریاد و گریه‌های یک زن شنیده می‌شد که مشخص نیست با جوان اعدامی چه نسبتی دارد.
رفتار جوان و حملات او به سمت ماموران، با تشویق حاضران در محل اجرای حکم مواجه شد. حاضران همچنین به فریاد‌هایشان به ماموران اعتراض می‌کردند که چرا اجازه نمی‌دهند این جوان مادرش را ببیند.
هیچ گزارشی درباره جرم این جوان و دلیل اعدام او، منتشر نشده است ولي رژيم ايران در وحشت از خيزشي هاي مردمي اعدام هاي خياباني را گسترش داده تا مردم را بترساند.
سازمان عفو بين املل در بیانیه‌ای از مقامات ایران خواسته بود تا اعدام در ملاء عام را پایان داده و به جای افزایش جرایمی که مجازات اعدام داشته باشند، اقدام‌های لازم برای لغو مجازات اعدام را بردارند.
سازمان عفو بین الملل در بیانیه خود آورده بود: «اعدام در ملاء عام ظالمانه و غیر انسانی است و تنها می‌تواند تاثیری غیر انسانی بر قربانی و کسانی که شاهد صحنه هستند، داشته باشد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر