۱۳۹۱ مهر ۱, شنبه

وزارت خارجه آمریکا در تدارک حذف نام مجاهدین از لیست سازمان های تروریستی

شنبه، ۰۱ مهر ۱۳۹۱ / ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button
وزارت امور خارجۀ آمریکا می گوید در تدارک آن است که نام سازمان مجاهدین خلق را از فهرست سازمانهای تروریستی حذف کند.
به گزارش روزنامه واشنگتن پست، ۳۱ شهریور ۱۳۹۱، مقامهای دولت ایالات متحده اعلام کردند سازمان مجاهدین خلق خشونت را محکوم کرده و اطلاعاتی را نیز پیرامون برنامۀ هسته ای ایران گردآوری کرده، و بنابراین نام آن نباید در میان سازمانهای تروریستی باشد. دو مقام ارشد دولت آمریکا می گویند انتظار می رود تا پایان امروز جمعه، مدارکی در این خصوص برای تصویب، به کنگرۀ آمریکا تقدیم شود.
رهبران سازمان مجاهدین خلق نزدیک به یک دهه است که در تلاشند تا مقامهای آمریکا را متقاعد کنند که نام این ارگان را از فهرست سازمانهای تروریستی آمریکا خارج کنند. پیامد این رویداد آن خواهد بود که اعطای پناهندگی به اعضا و هواداران این سازمان به راحتی انجام می پذیرد.
در فوریۀ سال جاری میلادی(هفت ماه پیش)، هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجۀ آمریکا، گفته بود موافقت اعضای سازمان مجاهدین خلق با تخلیۀ اردوگاه اشرف در عراق، تأثیر به سزایی در تصمیم دولت آمریکا برای حذف نام مجاهدین از فهرست تروریستی خواهد داشت.
شش روز پیش آخرین افراد وابسته به مجاهدین خلق از اردوگاه اشرف خارج شدندو دو دادگاه از دولت باراک اوباما خواسته بود در مهلتی که مقرر کرده است درباره حذف نام مجاهدین خلق از فهرست گروه های تروریستی تصمیم بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر