۱۳۹۱ مهر ۱, شنبه

خبرگزاری فرانسه: هيلاری کلينتون يک گروه مخالف ايرانی، مجاهدين خلق ايران، را از ليست سياه تروريستی حذف می کند


خبرگزاری فرانسه:
قانونگذاران ايالات متحده در روز جمعه گفتند هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، قرار است يک گروه مخالف ايرانی، مجاهدين خلق ايران، را از ليست سياه تروريستی پس از 15سال حذف کند.
اين حرکت، مطمئناً تهران را به خشم می آورد، پيش از مهلت 1 اکتبر قرار داده شده توسط دادگاه است که تا آن تاريخ کلينتون بايد تصميم بگيرد آيا گروه، معروف به مجاهدين خلق ايران را از ليست خارج کند.
ويکتوريا نولند، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه گفت کلينتون يک نامه ”طبقه بندی شده“ به کنگره در روز جمعه ”در خصوص نامگذاری سازمان مجاهدين خلق“ فرستاد اما از جزئيات محتويات آن خودداری کرد.
با اين حال، قانونگذار جمهوريخواه تد پو، يک عضو کميته امور خارجی مجلس که فراخوانها در حمايت از سازمان مجاهدين خلق، را رهبری کرده گفت تصميم قابل انتظار کلينتون برای خروج از ليست مدتهاست از موقع آن سپری شده است.
پو در بيانيه يی گفت: ”سازمان مجاهدين خلق مدتها پيش خشونت را کنار گذاشته، و در سالهای اخير به طور فعال در تلاش برای به دست آوردن اطلاعات در مورد فعاليتها در داخل ايران“ کار کرده است.
نماينده جمهوريخواه دانا روهرا باکر گفت: ”من بسيار خوشحالم که فهميدم وزارت امور خارجه به توافق رسيده مجاهدين خلق ايران را از فهرست سازمانهای تروريستی خارجی خارج کند“
مجاهدين خلق ايرانيانی هستند که خواهان يک دولت سکولار، صلح آميز و دموکراتيک هستند.
در سال ۱۹۹۷ سازمان مجاهدين خلق يک سازمان تروريستی خارجی نامگذاری شد، و لغو نامگذاری يک نبرد پيچيده قانونی که از طريق دادگاههای ايالات متحده آمريکا با آن مبارزه شده را پايان می دهد.
در ماه ژوئن، دادگاه استيناف آمريکا در واشينگتن گفت که که اگر کلينتون تصميم نگيرد که آيا درخواست گروه که از ليست خارج شود را ظرف چهار ماه يا قبول يا انکار کند، يک حکم خاص صادر می کند و گروه را خودش از ليست خارج می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر