۱۳۹۱ فروردین ۲۱, دوشنبه

در جنگ و جدال گرگها دم خروس تروریسم ولایت بار دگر بیرون زد.


عبور از خط قرمز: رسانه‌ها پای هاشمی را در ماجرای میکونوس وسط کشیدند

وب‌سایت «مشرق‌نیوز» در گفتگویی تفصیلی با عباس سلیمی‌نمین مسائلی را مطرح کرده که پیش از این هیچ رسانه‌ای در ایران اجازه طرح آن‌ها را نداشته است. یکی از این موضوعات، ماجرای رستوران میکونوس است که سلیمی‌نمین با وسط کشیدن پای هاشمی در این ماجرا، هشدار شدیدی به رفسنجانی داده است.

به‌دنبال سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی در خصوص ارتباط با آمریکا و نیز گفته‌های هفته‌های اخیر وی مبنی بر تبرئه دولت خود از اتهام نقض حقوق بشر، «مشرق» در گفتگو با عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات تاریخ ایران به شدت به اکبر هاشمی رفسنجانی حمله کرد.

مشرق از سلیمی نمین پرسیده است که آیا میکونوس کار عوامل خودسر بوده است (هاشمی رفسنجانی اخیرا تلویحی گفته بود که چنین اقداماتی کار افراطی‌ها بوده است) و سلیمی‌نمین در پاسخ به این پرسش چنین جواب داده است: «این قضیه در زمان وزارت اطلاعات آقای فلاحیان اتفاق افتاد و همگان می‌دانند که آقای فلاحیان چقدر با آقای هاشمی نزدیک است. اگر ایشان درست می‌گویند که کار عناصر خودسر بوده باید ایشان را عزل می‌کردند چه اینکه آقای فلاحیان از این موضوع اطلاع داشتند یا خیر! اصلا با اینکه غرب نتوانست در این ماجرا مستندات قابل قبولی ارائه دهد ایشان از پیش کشیدن این بحث چه هدفی را دنبال می کنند؟ به نظر من می‌خواهد بگوید اگر در دولت من هم کاری علیه غرب صورت گرفته است کار من نبوده و کار یک سری عناصر خودسر بوده است!»

سلیمی‌نمین در بخش دیگری از سخنان خود هاشمی رفسنجانی را به «استفاده ابزاری» از حزب‌الله لبنان متهم کرده و افزوده است که هاشمی با استفاده ابزاری از گروگانگیری حزب‌الله در سال ۱۹۸۵می‌خواست با آمریکا رابطه برقرار کند که موفق به این کار نشد.

مدیر مسئول اسبق کیهان هوایی در ادامه گفته است که در واقع هاشمی می‌خواهد بگوید «اگر در دولت من هم کاری علیه غرب صورت گرفته است کار من نبوده و کار یک سری عناصر خود سر بوده است» در حالی که چنین نیست.

عباس سلیمی نمین اما در پایان هشدار شدیدی به هاشمی رفسنجانی می‌دهد جایی که می‌گوید «بهتر است درباره اتفاقات صورت گرفته در زمان وزارت فلاحیان سخنی گفته نشود که آنگاه پای مسائل دیگری به میان می‌آید که به صلاح هاشمی رفسنجانی نیست»

گفتنی است در ماجرای میکونوس در سپتامبر ۱۹۹۲ عوامل جمهوری اسلامی؛ در رستوران میکونوس در برلین آلمان علیه تعدادی از سران اپوزیسون کُرد اقدام کردند که در این حادثه تروریستی، دکتر صادق شرفکندی، همایون اردلان، فلاح عبدلی و نوری دهکردی به ضرب گلوله به قتل رسیدند.

خودنویس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر