۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۰, چهارشنبه

بیانیه وکلای مجاهدین در مورد اظهارات سراپا کذب وکیل مدافع وزارت خارجه آمریکا.

بیانیه وکلای مجاهدین در دادگاه واشینگتن -۸ می ۲۰۱۲

چهارشنبه، ۲۰ اردی‌بهشت ۱۳۹۱ / ۰۹ می ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button
به عنوان اعضای تیم حقوقی که سازمان مجاهدین خلق ایران را در دادگاه استیناف آمریکا نمایندگی میکند، از اظهارات خلاف واقع وکیلی که وزارتخارجه را نمایندگی میکرد عمیقاً متاسفیم.
او ادعا کرد ارتش آمریکا امکان بازرسی از قرارگاه اشرف را نداشته تا بتواند مشخص کند آیا در آنجا سلاح مخفی کرده اند یا خیر.
اما دولت بخوبی میداند اشرف همواره برای بازرسیهای اعلام نشده در سراسر دوران اشغال عراق توسط آمریکا از آوریل ۲۰۰۳ تا اوائل ۲۰۰۹ در دسترس بوده است.
افسران ارشد آمریکایی که مسئول حفاظت از کمپ اشرف در طول آن سالها بوده اند به اتفاق آرا اظهار داشته اند که نیروهای آمریکایی به تمامی ساختمانها و پرسنل اشرف دسترسی کامل داشته اند و مکررا بازرسیهای اعلام نشده ای را به اجرا درآورده اند.
ژنرال دیوید فیلیپس، سرهنگ وسلی مارتین، سرهنگ گری مورش و سرهنگ مک گلاسکی که همگی به عنوان فرماندهان آمریکا در اشرف خدمت کرده اند در شمار ۲۱مقامی  هستند که در لایحه ای که در پرونده بطور رسمی به ثبت رسیده است در این باره شهادت داده اند.
دولت همچنین کاملاً آگاه است که در آوریل ۲۰۰۹ به عنوان بخشی از کار انتقال کنترل بر روی این کمپ، نیروهای عراقی اشرف را با استفاده از یکان سگهای پلیس بطور کامل جستجو کردند و یک مدرک مکتوب دادند که هیچ سلاح و مهماتی  پیدا نکردند.
به واقع تا قبل از امروز هیچیک از سخنگویان دولت هرگز به این واقعیت که کمپ اشرف در سال ۲۰۰۳ بطور کامل و بدقت خلع سلاح شده است شک نکرده اند. همچنین در پرونده ای که توسط وزارتخارجه ارائه شده چنین ادعایی وجود نداشته است و این بهانه سخیفی برای کش دادن محسوب می شود.
ما امیدواریم که دولت اظهارات غیرواقعی را که امروز در برابر دادگاه ارائه کرد بلادرنگ تصحیح کند. مطلقا هیچ پایه ای برای اینکه به در دسترس بودن کمپ اشرف و ساکنانش برای نیروهای آمریکایی و همچنین سایر بازدیدکنندگان بین المللی شک کنیم وجود ندارد. نظراتی که خلاف این داده میشوند با استانداردهای بین المللی که تمامی وکلا منجمله وکلای دولت بطور معمول به آنها پایبندند همخوانی ندارند.
شایان یادآوری است که ساکنان اشرف بلادرنگ از وزارتخارجه و ارتش آمریکا خواستند هم اکنون و در هر ساعت شبانه روز که خواستند با تجهیزات کامل و کافی به اشرف بشتابند و همه جای آن را برای یکصدمین بار بازرسی کنند. اگر وزارتخارجه و ارتش آمریکا اقدام نکنند به وضوح حاکی از این است که این بهانه نامعتبر همزمان با مذاکرات اتمی با رژیم آخوندی چیزی جز استمالت از رژیم پا به گور ملایان و تلاش عبث برای سرپا نگه داشتن این رژیم به زیان صلح و آزادی و امنیت منطقه و مردم ایران نیست. ساکنان اشرف ابراز آمادگی کردند که امکانات رفاهی واستقراری نیروهای آمریکایی را به هر تعداد که باشند در طول مدت بازرسی مجدد، به هزینه ساکنان اشرف فراهم کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر