۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

آمریکا در صدد خارج کردن گروه تبعیدی ایرانی از لیست تروریستی است

سه‌شنبه، ۲۶ اردی‌بهشت ۱۳۹۱ / ۱۵ می ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button
مقاماتی که توجیه شده بودند به روزنامه وال استریت ژورنال گفتند؛ دولت اوباما قصد دارد یک گروه اپوزیسیون ایرانی را از لیست گروههای تروریستی ایالات متحده خارج کند، اقدامی که بدون شک تهران را درحالی‌که گفتگوهای هسته‌یی میان کشورها شدت یافته، ناراحت خواهد کرد. مجاهدین خلق، یک سازمان تبعیدی ۱۵سال پیش به‌خاطر این ادعا که در ترور شهروندان آمریکایی قبل از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ دخالت داشتند، در لیست تروریستی قرار گرفتند. ولی این گروه یک تلاش بی‌باکانه‌یی را برای این‌که واشنگتن نام آن را لغو کند، تعقیب کرده است. بودن در لیست به این معنی است که سرمایه‌های مجاهدین خلق در آمریکا منجمد شده و از جمع‌آوری پول هم ممنوع می‌باشد.
مقامات ارشد آمریکایی روز دوشنبه به روزنامه وال استریت ژورنال گفتند، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است، ولی آنها بر این عقیده بودند که اگر این گروه به خروج از پایگاه نظامی سابق خود در عراق، جایی که در آن در تبعید زندگی کرده است، ادامه دهد، وزارت‌خارجه نظر موافقی برای خارج کردن مجاهدین خلق از لیست تروریستی دارد.
مجاهدین پیشتر تروریسم را نفی کرده‌اند، گرچه ساکنان اردوگاهی که به نام کمپ اشرف شناخته می‌شود، می‌ترسیدند که اگر کمپ را ترک کرده و به ایران بازگردند، با مجازات روبه‌رو شوند. ۱۲۰۰تن از حدود ۳۰۰۰نفر هنوز در اشرف باقیمانده‌اند.
  تصمیم کلینتون انتظار می‌رود که ۶۰روز پس از خروج آخرین دسته مجاهدین از کمپ اشرف اتخاذ شود . ایالات متحده با ملل ‌متحد همکاری می‌کند تا اعضای این گروه را به کشورهای دیگر جابجا کند.
) سایت تلویزیون فاکس نیوز ۲۶  اردیبهشت ۱۳۹۱)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر