۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

اعتراض رسمی کمیته بین المللی حقوقدانان متشکل از ۸۵۰۰ حقوقدان در آمریکا و اروپا به اظهارات مجعول وکیل وزارتخارجه آمریکا

سه‌شنبه، ۲۶ اردی‌بهشت ۱۳۹۱ / ۱۵ می ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button

فراخوان به دولت آمریکا برای بازرسی از اشرف توسط نیروهای آمریکایی به منظور جلوگیری از جنایات دیگر به بهانه دعاوی مجعول وکیل وزارتخارجه
کمیته بین المللی حقوقدانان در دفاع از اشرف نگرانی عمیق خود را نسبت به اظهارات مطلقا دروغ وکیل وزارتخارجه آمریکا در تاریخ ۸ مه در دادگاه استیناف منطقه کلمبیا در مورد امکان وجود سلاح در
کمپ اشرف، ابراز میدارد.
ادعای مجعول وکیل وزارتخارجه درحالی است که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) درهمان زمان در اطلاعیه های رسمی خود به تاریخ ۱۰و۱۷می ۲۰۰۳خلع سلاح کامل اشرف را اعلام کرده است و ژنرال اودیرنو در یک ویدئو کنفرانس از بغداد در ۱۸ ژوئن ۲۰۰۳ گفت که اشرف ”به طور کامل خلع سلاح شده  و ما تمامی سلاحهای کوچک و تمامی تجهیزات سنگین را برده ایم”.
اساسا بعد از خلع سلاح کامل کمپ اشرف بود که دولت آمریکا ساکنان آنرا بعنوان افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون ۴ ژنو برسمیت شناخت و حفاظت از آنان را پذیرفت و اگر شک مورد ادعای وکیل وزارتخارجه وجود داشت قطعا چنین تصمیمی توسط دولت آمریکا اتخاذ نمیشد.
دولت آمریکا و فرماندهان آمریکایی همچنین بخوبی مطلعند که در آوریل ۲۰۰۹ نیروهای عراقی پس از آنکه حفاظت کمپ اشرف را از نیروهای آمریکایی تحویل گرفتند با سگهای بوکشنده بمب همه کمپ را سانتیمتر به سانتیمتر گشتند و بطور مکتوب تایید کردند که هیچ سلاح و مهماتی در سراسر کمپ پیدا نشد.
بعد از همه اینها، ادعای وکیل وزارتخارجه  مایه نگرانی ماست چرا که تجربه نشان داده است دولت عراق که بسیار تحت نفوذ رژیم ایران است، میتواند با صحنه سازی و گذاشتن سلاح و مهمات در کمپ اشرف در صدد تکرار جنایات وحشیانه باشد.
ما درکمیته بین المللی حقوقدانان در دفاع از اشرف، در گذشته نسبت به چنین تو‌طئه ای صرفا مشکوک و نگران بودیم، اما اکنون بعد از شنیدن اظهارات وکیل وزارتخارجه آمریکا، نگرانیمان مضاعف شده است.
کمیته بین المللی حقوقدانان به منظور جلوگیری از سوء استفاده حکومت عراق و رژیم ایران، خواستار بازرسی فوری و کامل اشرف توسط نیروهای آمریکایی و اعلام رسمی نتایج آن است.
 این یک شرط ضروری و اجتناب ناپذیر برای ادامه انتقال از اشرف است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر