۱۳۹۱ مهر ۲۷, پنجشنبه

جزئیاتی از نقش نیروی قدس در ترور سفیر عربستان در واشنگتن


AddThis Social Bookmark Button
به گزارش  شبکه تلویزیونی «سی ان ان» آمریکا روز چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ “منصور ارباب سیار“ در دادگاه فدرال منهتن به دست داشتن و همکاری برای قتل سفیر عربستان سعودی در آمریکا مجرم شناخته شد . “منصور ارباب سیار“ در ۱۱ مهر ۱۳۹۰  به اتهام این که قصد داشته سفیر عربستان سعودی در آمریکا را ترور کند، دستگیری شده بود.
دادستان در باره جرم ارباب سیار گفته است که این فرد ۵۷ ساله که تابعیتی آمریکایی - ایرانی دارد قصد داشته است تا با استخدام قاچاقچیان مکزیکی مواد مخدر از آنان بخواهد که رستورانی را که سفیر عربستان در آن حضور داشته است را منفجر کند ، اما فردی که وی با او به عنوان قاچاقچی مذاکره کرده است ، نه یک قاچاقچی که یک مامور مخفی بوده است .
این مأمور مخفی که طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن را دنبال میکرد، سرتیپ پاسدار “بهنام غلام شکوری“ از فرماندهان  عملیات تروریستی نیروی قدس سپاه پاسداران است.
طرح عملیات تروریستی در آمریکا علیه سفیر عربستان را بعنوان یک عامل تسریع کننده در انقلاب بحرین  در ستاد عملیات ویژه عملیات تروریستی در دفتر خامنه ای بررسی و با موافقت  خامنه ای تصویب شد. مأموریت اجرای این طرح به سرتیپ پاسدار غلام شکوری که فرمانده و مسئول پرونده بحرین بود، واگذار گردید.
آخوند علی اصغر حجازی رئیس دفتر ویژه خامنه ای، ستاد عملیات تروریستی را زیر نظر مستقیم خامنه ای اداره میکند. از جمله اعضای اصلی این ستاد، آخوند حیدر مصلحی وزیر اطلاعات،  سرلشگر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و آخوند حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران است.
در نیروی قدس نهاد تروریستی بنام سپاه نهم وجود دارد که روی اروپا و آمریکای شمالی کار میکند، کار آنها مشخصا در مورد اروپا و شمال آمریکاست. با در نظر گرفتن حساسیت عملیات سپاه نهم، آنها میزان زیادی از حفاظت  ضداطلاعات برخوردار هستند. به همین دلیل دفتر آنها ستاد نیروی قدس در قصر فیروزه مستقر نیست و در یک مکان مخفی در تهران به آدرس زیر است
آدرس ستاد مرکزی سپاه نهم در تهران : خیابان پاسداران، شماره ۵۰ خیابان گیلان در انتهای کوی لادن که بن بست است واقع شده است.
فرماندهی و تاکتیک های نیروی قدس در این طرح ترور
سرتیپ پاسدار کریمی، فرمانده معاونت عملیات نیروی قدس. که به مغز متفکر عملیات تروریستی در سپاه قدس معروف است. اجرای طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا زیر نظر بود.
پاسدار کریمی ، این طرح ترور  را بر روی یک رابطه فامیلی بین فرماندهان بالای نیروی قدس با منصور ارباب سیر که ایرانی – آمریکائی محسوب میشد، برنامه ریزی کرده بود.
سرتیپ پاسدار عبدرضا شهلائی، معاون عملیاتی سرتیپ پاسدار کریمی با سرتیپ پاسدار بهنام غلام شکوری ومنصور ارباب سیار هر سه فامیل و کرمانشاهی هستند.
عبدالرضا شهلائی از فرماندهان تروریستی در ۲۰ سال گذشته در عراق است که در ۱۰ سال اخیر طراح ترورها علیه نیروهای نظامی ائتلاف و بویژه آمریکائی ها در عراق بوده است. عضوگیری عراقیان  و فرستادن آنها به ایران برای آموزش عملیات شبه نظامی یکی از فعالیت های او برای راه اندازی و بازسازی دستگاه تروریستی رژیم در عراق بوده است
بهنام غلام شکوری در سال ۵۸ به سپاه پاسداران پیوست و در جنگ و شکنجه و سرکوب در دهه ۱۳۶۰ شرکت داشت. وی یکی از عوامل قتل عام ۳۳۸۰۰ زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ بود.
غلام شکوری که قبل از  تشکیل نیروی قدس با واحد های و قرارگاههای تروریستی سپاه پاسداران فعالیت داشت  در سال ۱۳۶۹ با تشکیل سپاه قدس یکی از فرماندهان نیروی قدس شد
غلام شکوری از فرماندهان نزدیک و مورد اعتماد سرلشگر پاسدار قاسم سلیمانی است.
غلام شکوری به زبان عربی آشنا است، در لبنان دفتر دارد و با نعیم قاسم جانشین حسن نصرالله در ارتباط مستقیم است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر