۱۳۹۰ خرداد ۱۶, دوشنبه

انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج

دوشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۶ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به شعبه ۱۰ اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج، پس از سالها زندان جهت مشخص شدن بخشی از محکومیت وی و همچنین پرونده سازی جدید و قصد محاکمۀ او در دادگاه انقلاب بندرعباس.

روز سه شنبه ۱۰ خرداد ماه زندانی سیاسی ارژنگ داودی از سالن ایزوله شده ۱۲ بند ۴ زندان گوهرداشت کرج به شعبه ۱۰ اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج منتقل شد و در آنجا پس از سالها بازداشت و بلاتکلیفی و بارها انتقال وی به دادگاه های مختلف و به تعویق انداختن دادگاههایش به وی اعلام گردید که به ۱۰ سال و ۸ ماه زندان بابت ۲ پرونده محکوم شده است.
در شعبه ۱۰ اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج همچنین به وی اعلام گردید که چند پرونده جدید در حالی که در زندان و اسارت بسر می برد و محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی خود را طی می کند علیه وی گشوده شده است و قرار است که او را به شعبۀ ۱ دادگاه انقلاب بندر عباس برای محاکمه منتقل کنند.
این در حالی است که زندانی سیاسی ارژنگ داودی ساکن و در تهران دستگیر شده است و طبق قوانین موجود باید در تهران مورد محاکمه قرار گیرد ولی هنوز برای او ،خانواده و وکلایش نامشخص است که چرا او باید در دادگاه بندر عباس مورد محاکمه قرار گیرد.
گفته می شود که در آستانۀ تعیین گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد و نهایتا مسافرت وی به ایران برای تحقیق در مورد موارد نقض حقوق بشر در ایران قصد دارند که زندانیان سیاسی مبارز و مقاوم را به نقاط دور افتاده تبعید نماید تا به زعم آنها از دسترس گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد به دور باشند .
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
۱۵ خرداد ۱۳۹۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر