۱۳۹۰ خرداد ۲۰, جمعه

هشدار نمایندگان مجلسین انگلستان به وزیرخارجه عراق

پنج‌شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۹ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

نمایندگان مجلسین انگلستان به وزیر خارجه عراق هشدار داده و بر توقف فوری محاصره اشرف و محدودیتهای ضدانسانی پزشکی تاکید کردند. شماری از برجسته ترین اعضای هر دو مجلس انگلستان از جمله، لرد کوربت رئیس لردهای حزب کارگر در مجلس اعیان، دو معاون رییس مجلس اعیان، سخنگوی سابق پارلمان و وزیر کشور و دادستان سابق، طی نامه یی به هوشیار زیباری وزیرخارجه عراق، محاصره اشرف و محدودیتهای پزشکی را ناقض آشکار و جدی بسیاری از معاهدات بین المللی از جمله کنوانسیونهای ژنو و «جنایت علیه بشریت» دانستند و با تاکید بر لزوم توقف فوری این اقدامات ضد انسانی، هشدار دادند که چنین رفتاری راه را بر روی یک راه حل پایدار و صلح آمیز برای اشرف می بندد؛ آنهم درشرایطی که جامعه جهانی برای یافتن چنین راه حلی درتلاش است.
در نامه اعضای کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران-که از حمایت اکثریت مجلس عوام و ۲۰۰عضو مجلس اعیان برخوردار است- خطاب به هوشیار زیباری آمده است: شما روز ۲۹اردیبهشت در ملاقات با سفرای اتحادیه اروپا گفتید که مقامات عراقی مجموعه یی از اقدامات را برای تضمین و تامین خدمات انسانی و رسیدگیهای پزشکی و مواد غذایی در اشرف اتخاد کردهاند.
اما تنها ۱۰ روز بعد یعنی در ۸ خرداد، سومین ساکن اشرف، کاظم نعمت اللهی، در عرض کمتر از ۶ ماه بخاطر کارشکنی نیروهای عراقی در دسترسی ساکنان به خدمات پزشکی، بدلیل نارسایی کلیه، در بیمارستان بعقوبه جان باخت.
این تراژدی به تشخیص پزشکان کاملا قابل پیشگیری بود.
نامه سپس با اشاره به دیگر محدودیتهای ضد انسانی علیه ساکنان اشرف مانند کارشکنی در رسیدن سوخت و تخلیه فاضلاب، تصریح میکند این رفتار از یک سونقض آشکار و جدی بسیاری از معاهدات بین المللی از جمله کنوانسیون های ژنو است و ”جنایت علیه بشریت”محسوب میشود، و از سوی دیگر، راه را بر روی یک راه حل پایدار و صلح آمیز برای اشرف می‌بندد.
لرد کارلایل، بررسی‌کننده مستقل قوانین ضدتروریسم انگلستان
بارونس بوتروید، سخنگوی پیشین مجلس عوام انگلستان
لرد وادینگتون، وزیر پیشین کشور
لرد آرچر، دادستان کل پیشین انگلستان
لرد فریزر، دادستان پیشین اسکاتلند
لرد دالاکیا، معاون رهبر حزب لیبرال دمکرات انگلستان
بارونس گولد، از معاونان سخنگوی مجلس اعیان
بارونس گیبسون، از معاونان سخنگوی مجلس اعیان
لرد هریس، اسقف پیشین آکسفورد
مایک هنکاک، رهبر لیبرال دمکراتهای بریتانیا در مجمع پارلمانی شورای اروپا
اعضای مجلس اعیان بریتانیا:
لرد مگنیس
لرد وِدِربِرن
بارونس دین
لرد آلتون
لرد بیلستون
لرد اِدِن
بارونس ترنر
بارونس مَشام
لرد ریی
لرد رابرتز
لرد کینگ
لرد اینگلوود
لرد تِرنبِرگ
بارونس بْلاد
لرد کلارک
لرد جوف
لرد کاتر
اعضای مجلس عوام بریتانیا:
دیوید ایمس
آستین میچِل
مارتین کِی تون
جیم دابین
برایان بینلی
مارک ویلیامز
راجر گِیل
جان لیچ
باب راسِل
جو بنتون

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر