۱۳۹۰ خرداد ۳۰, دوشنبه

حمله تانکهای سوری به روستاهای این کشور و سخنان آنجلینا جولی در اردوگاه پناهندگان

یک‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۹ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

تلویزیون سی ان ان ۲۹ خرداد، در خبری ازحمله تانکهای سوری به روستاهای این کشور گزارش داد، مجری: احتمال می‌رود تا سوریهای که در جنگلهای مرزی پناه گرفته‌اند که از سرکوب خشونت‌آمیز و خونین دولت خود فرار کنند، مورد حمله قرار بگیرند.

فعالان می‌گویند نیروهای دولتی با تانکها و نفربرهای خود در روز شنبه به یک روستا حمله کردند.
شاهدان عینی به سی.ان.ان گفتند که نیروهای دولتی بیرون این روستا را به آتش کشیده‌اند تا مانع فرار ساکنان آن شوند و هم‌چنین مانع رسیدن کمکهای بشردوستانه از سوی ترکیه به آنها گردند.


پناهندگان از سوریه به ترکیه سرازیر شده‌اند، دولت ترکیه می‌گوید بیش از ده‌هزار پناهنده از سوریه وارد این کشور شده است. این پناهندگان در چهار اردوگاه مختلف مستقر شده‌اند.
خانم آنجلینا جولی که یکی از معروفترین هنرپیشه های هالیوود است و سفیر افتخاری سازمان ملل هم می‌باشد در روز جمعه از برخی از این اردوگاهها دیدار کرد. این سفیر افتخاری سازمان ملل با پناهندگان سوری در ترکیه ملاقات کرد تا توجهات را بسوی رنج آنها جلب کند.


آنجلینا جولی در این‌باره گفت: ”دولت ترکیه و سازمان صلیب‌سرخ ترکیه در خیر‌خواهی و تمامی کارهای که کرده‌اند بسیار فوق‌العاده و سازمان‌یافته عمل کرده‌اند. ما از این بابت بسیار سپاسگزار هستیم.
آنها هم‌چنین وعده داده‌اند که کسی را با زور برنمی گرداند و مرزهای خود را باز نگه خواهند داشت. آنها جان این کودکان و خانواده آنها را نجات داده‌اند، پس ما از این اقدام آنها بسیارسپاسگزاریم“.

برای دیدن فیلم اینجا را کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر