۱۳۸۹ شهریور ۲۹, دوشنبه

وزیرخارجه آمریکا، در مورد افشاگری جدید مقاومت در آبیک قزوین گفت:جامعه اطلاعاتی کشور ما و سایر کشورها آن را تجزیه و تحلیل خواهند کرد

دوشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ / ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا، در مورد تاسیسات اتمی مخفی رژیم در آبیک قزوین که در کنفرانس اخیر مقاومت ایران در واشنگتن افشا شد، گفت: این موضوع توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا و سایر کشورها بررسی میشود و همین گونه گزارشها بود که به کشف تاسیسات قم منجر شد و این پیام قوی را به جامعه بین المللی فرستاد که جهان باید مراقب آن چه در ایران میگذرد باشد. اِی بی سی پرسید: سایت جدید مخفی افشا شده توسط تبعیدیان و مخالفان ایرانی را شما چگونه توضیح می دهید؟
هیلاری کلینتون گفت: جامعه اطلاعاتی کشور ما و سایر کشورها آن را تجزیه و تحلیل خواهند کرد، فکر می کنم که جامعه اطلاعاتی بایستی به تجزیه و تحلیل همه داده ها یی که موجود است بپردازد و این گونه اطلاعات بود که منجر به کشف تاسیسات قم شد، و این پیام قوی را به جامعه بین المللی فرستاد تا مراقب آنچه که در ایران می گذرد باشند، زیرا این تنها ایالات متحده نیست که نگران است، بلکه همه ما نگران هستیم.
یاد آوری میکنیم که تأسیسات پنهانی غنی سازی رژیم در قم، نخستین بار در سال ۲۰۰۵ از سوی مقاومت ایران افشا شد و در سپتامبر سال ۲۰۰۹ رئیس جمهور آمریکا به همراه سران فرانسه و انگلستان در مورد آن هشدار داد.
وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه در مورد سرکوب مردم ایران توسط دیکتاتوری آخوندی گفت: سپاه پاسداران و بسیج و دیگر نهادهای نظامی به‌طور فزایندهیی قدرت را قبضه کردهاند و من میدانم که این مشغله ذهنی مردم ایران است. ما فقط خواننده گزارشهای رسیده از ایران هستیم، در حالی که برای خود مردم ایران، این مسائل بسیار رنج آورتر است.
وی در مورد نظام آخوندی گفت: ابتدا گفتند این یک جمهوری خواهد بود، سپس ما شاهد یک انتخابات بسیار مخدوش بودیم، و در نتیجه مقامات رژیم برای اعمال قدرت خود هرچه بیشتر به قوه قهریه روی آوردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر