۱۳۸۹ شهریور ۲۶, جمعه

با دوبرابر شدن قیمت نان صفهای جلوی نانوایی ها کاهش!

جمعه، ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button

با دوبرابر شدن قیمت نان صفهاي جلوي نانوايي ها كاهش!دو برابر شدن قیمت نان بسیاری از مردم استان گلستان را از نان خوردن انداخته است.

خبرگزاری حکومتی مهر: در پی افزایش دو برابری نرخ نان در هفته جاری در گلستان و نارضایتی مردم از این وضعیت، مسئولان غله و خدمات بازرگانی گلستان اعلام کردند: نرخ نان تنها در ۵۹۰ واحد خبازی استان دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی افزایش نرخ نان در شبکه سبز استان افزود: این تعداد خبازی تنها ۲۹ درصد واحدهای خبازی استان را شامل می شود.

سید حمید رضا میرآفتاب اظهار داشت: در این تعداد واحدهای خبازی نرخ نان بربری از ۵۰۰ ریال به هزار ریال در هفته اخیر افزایش یافته است.

وی تعداد کل واحدهای خبازی استان را دو هزار و ۳۵ واحد اعلام کرد و گفت: ۱۰ درصد این واحدها آزادپز هستند که نرخ نان در آنها از دو هزار و ۳۰۰ تا پنج هزار ریال به ازای هر قرص نان است.

میرآفتاب بیان داشت: همچنین ۹۳۵ واحد خبازی استان روستایی است که ۴۶ درصد تعداد نانواییهای استان را شامل می شوند و نرخ نان در این واحدها از ۵۰۰ ریال به ازای هر قرص به ۷۵۰ ریال رشد یافته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان عنوان کرد: ۷۷۰ واحد خبازی شهری غیر از نانوایی های آزادپز وجود دارد که نرخ نان در این واحدها در گذشته نیز به ازای هر قرص ۷۵۰ ریال بوده است و اکنون به ازای قرص، ۲۵۰ ریال افزایش را شاهد هستیم.

وی افزود: در این واحدها همزمان با افزایش وزن چانه از ۴۰۰ به ۴۳۰ گرم، نرخ نان بربری از ۷۵۰ ریال به هزار ریال در روزهای اخیر رسیده است.

افزایش نرخ نان کنترل شده است!
میرآفتاب درباره نرخ گذاری نان در استان گفت: کمیته ای مربوط نسبت به نرخ گذاری نان در استان اقدام می کند که متشکل از این اداره کل، معاونت برنامه ریزی استان، بازرگانی، تعزیرات، شورای شهر، اتحادیه خبازان است و هر گونه تعیین و تغییر نرخ نان با کنترل این کمیته صورت می گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان اظهار داشت: نرخ گذاری نان براساس پارامترهایی صورت می گیرد و هر سال با در نظر گرفتن این پارامترها، نسبت به اعلام نرخ جدید اقدام می شود.

وی با بیان اینکه پارامترهایی مختلفی در تعیین و افزایش نرخ نان دخیل است، عنوان کرد: هزینه های کارگر و تولید و قیمت آرد از جمله عوامل در تعیین قیمت نان است.

سید حمید رضا میرآفتاب خاطرنشان کرد: قرار بود نرخ نان از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری همزمان با سایر استانها، در گلستان افزایش یابد که بنا به دلایلی این کار صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عقب ماندگی این استان نسبت به سایر استانهای همجوار، افزایش نرخ نان در روزهای اخیر در استان اعمال شد.

صفهای خبازیهای گلستان کاهش یافت!
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان بیان داشت: همزمان با افزایش نرخ نان از چند روز گذشته شاهد آن هستیم که در پیشخوان های خبازی ها، نان موجود است و صف های نانواییها نیز کمتر شده است.

وی افزود: بدون شک این امر در افزایش کیفیت نان یز تاثیر دارد و مردم به خبازیهایی که نانوان با کیفیت ارائه می کنند، مراجعه کنند.

اکنون نرخ نان بربری در نانواییهای برخی شهرهای گلستان از جمله گرگان و گنبد، از ۵۰۰ ریال به هزار ریال به ازای هر قرص نان افزایش یافته است.

همچنین قیمت هر قرص نان لواش از ۳۵۰ ریال به ۴۰۰ ریال افزایش یافت و وزن چانه هر قرص نان بربری نیز از ۴۰۰ گرم به ۴۳۰ گرم افزایش یافت و وزن چانه هر قرص نان لواش نیز همان ۲۱۰ گرم باقیمانده است.

علاوه بر آن، قیمت آرد تحویلی به واحدهای نانوایی از هر کیلوگرم ۷۵ ریال ، به هرکیلوگرم ۴۵۰ ریال افزایش یافته است.

افزای نرخ نان از اوایل هفته جاری در مناطق مختلف گلستان موجب نارضایتی اهالی منطقه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر