۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

دم خروس عملیات جنایتکارانه نروژ از بیت العنکبوت ولی فقیه بیرون آمد.


سرویس بین الملل ـ برخی از رسانه های غربی، با واکاوی جزوه 1500 صفحه ای که تروریست نروژی در یکی از سایت های بحث و گفت وگو در این کشور منتشر کرده است، می خواهند ارتباطی بین این تروریست و ایران برقرار کنند.

به گزارش «تابناک»، «آندرس برینگ بریویک» که در روزهای گذشته با آتش گشودن به کمپ نوجوانان حزب کارگر نروژ، نزدیک 93 نفر را به قتل رساند، در جزوه ای با نام «اعلامیه استقلال اروپایی: 2083» که برای سایت های اینترنتی فرستاده است، به نوعی مانیفست خود را اعلام کرده بود.

بنا بر این گزارش، وی در این جزوه 1500 صفحه ای، خود را یک انقلابی، یک راستگرای افراطی و همچنین یک مسیحی بنیادگرا معرفی کرده که مهمترین هدفش، بیرون کردن مسلمانان از اروپاست.

بریویک در این جزوه، همچنین سیاستمداران اروپایی را متهم کرده است که درهای اروپا را به روی مسلمانان باز کرده و به نوعی در راه اسلامی کردن اروپا برآمده اند.

بنابراین، وی گفته که با وجود مخالفت شدیدی که با اسلام دارد، مایل است با گروه هایی همچون القاعده و ایران ـ که در صددند هژمونی اروپا و آمریکا را به چالش بکشانند ـ همکاری کند.

وی همچنین افزوده است: وی و گروهش ـ که نامی از اعضای آن نمی برد و آن را گروه «مأموران عدالت » می نامد ـ برای به دست آوردن اعتماد اسلام گرایان، باید نخست خود را قربانی نمایند تا آنان باور کنند، که این گروه عامل سازمان اطلاعات آمریکا و کشورهای اروپایی نیستند.

وی همچنین در این جزوه اعلام کرده است که وی و اعضای گروهش مایلند که خود را قربانی کنند، در حالی که یک عامل «سی آی ای» و دیگر سازمان های جاسوسی، چنین شهامتی ندارند.

انتشار این گزارش در حالی است که در این باره، چند نکته اساسی دارای اهمیت است:

نخست: به محض انتشار خبر انجام عملیات تروریستی، رسانه ها و سیاستمداران نروژی بدون اندیشه، از گروه های اسلامگرا و خاورمیانه ای به عنوان عوامل این حرکت تروریستی نام بردند و حتی در این میان، نام یک روحانی عراقی را به عنوان متهم درجه اول به میان آوردند، ولی هنگامی که مشخص شد، عامل این عملیات، یک راستگرای افراطی بوده، حتی رهبران راستگرای افراطی، حاضر به معذرت خواهی از مردم خودشان هم نشدند.

دوم: تا هنگامی که سخن از مسلمانان و اسلام گرایان به میان بود، رسانه های اروپایی، همواره از عملیات تروریستی نام می بردند، اما هنگامی که مشخص شد، عامل عملیات یک نروژی و البته یک مسیحی بنیادگراست، ناگهان و یکباره لحن تفسیرها تغییر پیدا کرد و آنان در بدترین حالت، وی را جنایتکار نامیدند؛ موضوعی که هنوز هم درباره آن اتفاق نظر است.

سوم: تا هنگامی که در جزوه موسوم به مانیفیست بریویک، صحبت از بنیادگرایی مسیحی بود، رسانه های غربی، جزوه را جزوه ای می دانستند که نخست، متعلق به بریویک نیست و دوم آن که اهمیتی ندارد؛ اما اکنون خط به خط آن را جستجو می کنند تا نشانی از ارتباط تروریست بومی خود با اسلام گرایان و مسلمانان پیدا کنند। حال این بهانه را پیدا کرده اند تا دوباره تبلیغات خود را علیه مسلمانان سازماندهی کنند؛ آن هم هنگامی که دستشان بیش از پیش تهی است.
منبع خبر سایت پاسدار سبزعلی(تابناک)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر